Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 1327 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hi @tonbor ,

Laat ik vooropstellen dat het gebruik van een externe TV Box, die je zelf indertijd hebt aangeschaft, niet wordt ondersteund van onze diensten en kan zorgen voor een verstoord signaal wanneer deze is aangesloten op ons modem. Ik steek de hand in eigen boezem wanneer ik zeg dat we er pas achter kwamen wanneer jij dit zelf in jouw bericht hebt aangegeven, waardoor we inderdaad conclusies hebben getrokken die niet kloppen, in de veronderstelling dat het hier ging om een TV Box die door ons is aangeleverd. Daar staat de reactie van superuser @eric vrijwel los van en heeft daar geen invloed op gehad. 

Nogmaals mijn excuus als dit zorgen heeft gebaard, maar op de manier waarop we het nu in beeld hebben, vermoed ik dat we het probleem boven water hebben. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je terugkoppeling. Ik hoor graag van je!

Reputatie 2

@Boris@Lisa Helaas niet opgelost maar van de regen in de drup…..

“Bij T-Mobile zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. We hebben nu iets nieuws voor je: T-Mobile TV!  Je krijgt T-Mobile TV!
Op 08-02-2022 tussen 9 en 17 uur is het zover. Op deze dag kun je even geen tv-kijken. We sturen je een dag van tevoren een herinnering per sms.”

pfffffffff

Reputatie 6
Badge +9

Hi @tonbor ,

Ondanks het verzoek van @Sander , kan de overzetting naar het nieuwe platform niet worden stopgezet of worden teruggedraaid. Mijn welgemeende en oprechte excuses. Daarbij is het wel belangrijk om te vermelden dat ondanks deze vervroegde overgang, dat het ‘oude’ platform waarop je nu zit, bezig is om uitgefaseerd te worden. De omzetting was daardoor onomkeerbaar. 

Daarnaast wilt de technische dienst graag een monteur laten kijken naar de streaming problemen, maar wel graag in overleg. Ik begrijp dat dit verre van wenselijk is geweest, maar hoop hiermee toch de oplossing te kunnen verschaffen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, zoals ik vanochtend heb aangegeven heb ik aan de bel getrokken bij één van mijn collega's! Het onderzoek wordt heropend, alleen dien ik hier nog het volgende voor te weten. Kan je aangeven of dit echt op alle zenders afspeelt of ervaar jij op de ene zender meer blokjes dan op de ander? Zo ja, dan hoor ik graag welke zenders dit zijn. Als jij dit door kan geven, dan zet ik dit direct door! 

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Fdewit 

Ik denk dat met het vrijgeven van de lijn een slechte woordkeuze is geweest. Opleveren is een betere term. Normaal gesproken word de verbinding in het KPN NetwerkNL domein (in de pop) voorafgaande een bezoek van Guidion gedaan waarbij Guidion dan jou verbinding checkt. In dit geval is er dus een fout gevonden en door gegeven aan T Mobile. Uit jou bericht maak ik op dat de lijn nog niet(goed) is geleverd. Er moet dus nog een monteur aangestuurd worden door de backoffice (bo) dit kan een van KPN NetwerkNL zijn of een van Guidion.

Een moderator kan dit maandag voor je controleren.

Reputatie 7
Badge +12

@tonbor Ik heb eventjes meegekeken en zie in de meting dat de Aria 610x TV Box nog niet gereset is. Deze staat nu 25 dagen en 2 uur non-stop aan, zou je deze op de volgende manier willen herstarten?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik zie nu ook twee lease time errors ontstaan op beide TV Boxen. Dit kun je herstellen door beide apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @tonbor,

 

Helder! Ik heb de opdracht om te onderzoeken waar dit blokbeeld vandaan komt nieuw leven ingeblazen. We gaan hiermee door op je huidige TV-platform! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, dankjewel voor jouw razendsnelle reactie! Kan je aangeven wat jij precies bedoelt met een terugkoppeling? Ik probeer je namelijk zoveel duidelijkheid mee te geven als dat ik kan. Dus laat het gerust weten wat je nog zou willen horen. Helemaal helder dat het probleem zich in beide TV Boxen afspeelt. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij onze monteursservice (Guidion) om een kijkje te nemen bij jou thuis. Binnen enkele minuten zal je hier een sms / e-mail van ontvangen met daarin de afspraaktool. Ik hoop heel erg dat er snel een plekje vrij is in de agenda en dat dit probleem zo snel mogelijk verholpen kan worden. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 💪

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,  had glasvezel van T-mobile via kpn glasvezel en kraak heldere HD-TV ontvangst op beide tv's. T-mobile adviseert om over te stappen naar het eigen glasvezel netwerk van T-mobile. Wordt omgezet naar t-mobile glasvezel en TV ontvangst is storingsgevoelig. Los dat dan ook op binnen T-mobile glasvezel en stuur geen monteur naar mijn huis, daar zit de oplossing niet.

En.... -》Kan je aangeven wat jij precies bedoelt met een terugkoppeling?  -》Jawel probleem ligt bij jullie nieuwe glasvezelnet en de doorgifte van tv kanalen, los het daar dan ook op en geef mij terugkoppeling over de voortgang.

 

Ja nog steeds storing op de tv kanalen

Reputatie 6
Badge +9

Hi @tonbor ,

Dank voor je terugkoppeling! Ook ik zie nog steeds een onvolledige stream binnenkomen. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder en is er nog geen winst behaald. Daarom wil ik de technische dienst vragen dit met hoge urgentie op te pakken. Om dit zo goed mogelijk te doen, wil ik je vragen om eventueel beeld materiaal te sturen waarop het probleem te zien is. Daarmee maken we de zaak harder en kunnen we het probleem oppakken. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 2

@Lisa Op alle HD zenders 1, 2 en 3 en ESPN. Bij terugkijken is het een stuk minder. Andere zenders hebben we zelden opstaan.

Kennelijk hebben jullie remote mijn modem reset. Alle instellingen verdwenen :-(. Lastig ook om in te loggen op je modem als je niet weet dat je wachtwoord is gereset.

Maar gelukkig heb ik een backup van de instellingen anders was ik weer vele uren bezig moeten zijn.

 

Hoor van je.

 

Gr, Tonbor

Ik hoop dat een moderator mij maandag via dit forum verder kan helpen. Ben best wel moe van het doen van mijn verhaal.

Concreet zie ik het LOS lampje rood branden om de 2 seconden op mijn witte Huawei optical GPON unit. 

Het POP lampje op de optical unit brand eveneens niet.

Reputatie 2

@Sander @Boris Fijn want op het nieuwe platform zit ik (nog) niet te wachten. thanx Sander

Reputatie 2

@Lisa 

Yes, het werkt! Vanaf 04-11-2021 (officiële ingangsdatum) maak je gebruik van je nieuwe verbinding bij T-Mobile Thuis. Je hebt nu echt supersnel glasvezelinternet!

 

Ik weet niet bij wie het is opgeleverd, i.i.g. niet bij mij. Geen internet, geen TV geen vaste telefoon. Rood wereldbolletje op zyxtel. Ook na reset beide apparaten. Huawei geeft geen storing.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, hopelijk heb je genoten van een fijn weekend! Mijn collega's hebben vrijdag erg snel geanticipeerd op mijn mail. Mijn collega's van de technische dienst zijn gelijk verder in jouw tv issue gaan duiken en zagen dat alles achter de schermen verder goed geregistreerd staat. Er is dan ook een nieuwe TV Box uit voorzorg voor jou aangevraagd, waarvan je de Track and Trace bij kunt houden in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Dit is een nieuwer model, wat er hopelijk voor zorgt dat jij met deze TV Box probleemvrij bent. In ons systeem staat echter dat jij één TV Box in jouw bezit hebt en daarom is er nu één naar jou onderweg. Wil jij ook nog een tweede nieuwe TV Box, dan hoor ik dat graag en maak ik dat voor jou in orde. Houd er wel rekening mee dat jij dan voor deze tweede TV Box gaat betalen. Tot nu toe heb jij namelijk steeds voor één TV Box betaalt. Ik hoor het graag van je! 😊

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +17

Na regen komt zonneschijn, het oude platform wordt uitgezet. Iedereen wordt omgezet naar het nieuwe.

Reputatie 2

@Lisa 

Helaas, de nieuwe box aangesloten maar we zijn nog niet van de kleine beeld storingen af. Kan natuurlijk wel tv kijken maar zo geweldig storingvrijbeeld van voor de glasvezel switch is nu nog geen sprake. Soms een half uur een storingsvrij beeld, maar soms ook binnen 10 minuten 3x een verschietend kwartdeel beeld of een deel horizontaal storing. Ongeveer als jullie video storing weergeeft op de website.

 

Gr

 

Rob

Reputatie 2

@Lisa Hoi, wel een week lang modem -》tv-box -》tv verbonden. Nog steeds verspringende deelbeelden zoals gezichten, blokjes etc. Heb nu mij receiver er weer tussen gezet. Hopeloos dus. gr Tonbor

Reputatie 2

Nog steeds heerst dit probleem. Donderdag Guidion voor overstap van KPN glasvezel naar T-mobile eigen nieuwe glasvezel. Helaas een roodlampje op de zyxel T50, wel Huawei glasvezel converter werkt maar Modem maakt geen verbinding. Guidion weg, was niet hun probleem. Ons achterlatend met geen internet, tv en vaste telefoon. Kennelijk is dat normaal nu veel mensen moeten thuiswerken. Er was een werkbon voor de backoffice gemaakt. Doorlooptijd maximaal 5 werkdagen. Zou snel worden gebeld door T-mobile, niet dus. Via tweemaal chat en eenmaal telefoon geprobeerden we de status te achterhalen. Tja een probleem van de glasvezel(beheerder ) KPN, huh daar ging ik toch net vanaf. Het is het t-mobile glasvezelnetwerk maar beheert door KPN. Tja het weekend zonder verbindingen. De telefoon meneer  raadde ons aan dan maar eens naar het theater te gaan dit weekend. De chat beval de kroeg aan zolang het nog kan wegens oplopende corona. Zeker nieuwe cursus gehad om om te gaan met boze klanten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @tonbor 

Heb je nu een LOS lampje die rood brandt op de Huawei mediaconverter of een PON lampje die aan het knipperen is?

Ik heb de oplossing. Z.s.m. opzeggen en naar een andere provider gaan. De communicatie tussen T-Mobile en KPN is zo ontiegelijk slecht dat ik daadwerkelijk 5 verschillende verhalen heb gehoord over waarom mijn glasvezel verbinding niet zou werken.

Op de laatste dag van mijn herroepingsrecht er nog onderuit kunnen kruipen en binnen 3 dagen had ik internet via de ouderwetse vertrouwde coax verbinding.

Oh en dan ook nog het lef om me volledig te laten opdraaien voor een maand internet inclusief installatiekosten voor iets dat nooooooit gefunctioneerd heeft.

Ik raak T-mobile met een stok zelfs niet meer aan. :nauseated_face:

Reputatie 2

@Lisa Update 14:13 weer verbinding, 2 uur na resetten Huawei en Zyxtel, samen met frontoffice. Nog geen telefoonaansluiting. Dit is geen doen zo. Alles zo instabiel

Reputatie 2

Hallo @tonbor 

Heb je nu een LOS lampje die rood brandt op de Huawei mediaconverter of een PON lampje die aan het knipperen is?

Geen van beiden, pon solid groen, los lampje uit.