Glasvezel Kralingen Rotterdam

  • 12 April 2022
  • 79 reacties
  • 1430 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Ik heb op 29-12-21 glasvezel aangevraagd. Uiteindelijk is het eind jan begin feb bij ons in de straat gelegd, maar dat is nu zo langzamerhand ook alweer 2 maanden geleden. Wanneer kan je de afspraak om het aan te sluiten verwachten?

Michiel


This topic has been closed for comments

79 reacties

Reputatie 1

Cal Ze komen morgenochtend het glasvezel naar binnen trekken. dank voor je hulp..

 

 

Reputatie 1

Boris dank voor je update. Ik heb zelf toch met van Gelder gesproken vanmorgen. Hoop dat het helpt van 2 kanten.

Reputatie 1

Het is een wonder. Ze stonden gisteren onaangekondigd voor de deur. Gelukkig was mijn vrouw thuis. Het is super strak gedaan. het is super opgeleverd. 
nu wachten op de modem

Reputatie 1

Voor volgende keer op mijn adres is het van Gelder. ben ik net achter na 2 keer een kwartier in de wacht. Ze gaan het uitzoeken.

 

Reputatie 1

Fijn dank voor de update

Reputatie 1

Dank Cal. Ben net gebeld door jullie dat hij contact gaat opnemen met volker wessel om de draad naar binnen te trekken.

Reputatie 7

Hi @michielrp, dit heb ik vanochtend gelijk doorgespeeld naar mijn collega! Mijn collega gaat opnieuw navraag doen bij Van Gelder om contact met jou op te laten nemen. Laat je het weten zodra je iets van hen verneemt? 🤞

Reputatie 1

En we zijn weer een week verder. Idd gebeld door je collega dat van Gelder zou gaan bellen. Helaas niks gehoord. ook geen gemiste oproepen.

 

Reputatie 7

Hoi @michielrp,

Goed dat je het bij ons aangeeft! Dit is natuurlijk niet de gewenste situatie. We hebben nogmaals doorgegeven dat we graag een update willen zien, zodat jij weet waar je aan toe bent. We houden je net zoals de vorige keer, per telefoon op de hoogte.

Reputatie 1

Goedemiddag, Helaas een maand verder en nul contact. Begin zo langzamerhand wel een beetje moedeloos te worden. vorig jaar besteld en de lijn ligt nog niet eens in huis.

 

Reputatie 2

Goedemiddag, Helaas een maand verder en nul contact. Begin zo langzamerhand wel een beetje moedeloos te worden. vorig jaar besteld en de lijn ligt nog niet eens in huis.

 

Ondanks dat ik de mening heb dat T-mobile zorgplicht hierin heeft omdat we klant zijn van t-mobile wil ik toch de suggestie doen ( het idee opperen) dat je zelf met desbetreffende (onder(onder) aannemer ( Van Gelder ?)contact legt om enig voortgang in de situatie te krijgen, hoe vervelend het ook klinkt

Denk dat het de snelste manier is om voortgang in de situatie te krijgen

 

Reputatie 1

Op zich een goed plan. Ik heb alleen helaas geen gegevens. Mocht jij die hebben hoor ik het graag

Reputatie 2

Op zich een goed plan. Ik heb alleen helaas geen gegevens. Mocht jij die hebben hoor ik het graag

Helaas heb ik deze gegevens niet, omdat aan deze kant van de rivier er een andere partij de taak heeft toebedeeld gekregen ( ondanks dat men allemaal geLieerd is aan vwt).

Maar ik denk dat 1 van de moderators op dit en van dit forum via een privébericht deze gegevens wel kunnen verschaffen.

 

Als ik het goed heb ( don't shoot the messenger) wordt dit ook benoemd ergens in een topic in op dit forum, maar denk dat het snelste is als 1 van de moderators hierop antwoord kan geven

Reputatie 7

Hi @michielrp,

Thanks voor je update! Dit kan en mag niet de bedoeling zijn geweest, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ik heb opnieuw contact opgenomen met onze Glasvezelexperts, om ervoor te zorgen dat er contact wordt opgenomen met de onderaannemer en jij de duidelijkheid krijgt die je van ons kan verwachten. Dat hoef je niet zelf te doen, maar wij dienen ervoor te zorgen dat je helemaal up-to-date bent. We gaan dit voor je na! 

Reputatie 1

Helaas weer 3 weken verder. Geen enkele reactie. niet van t-mobile of van Gelder

 

Reputatie 7
Badge +9

@michielrp dat kan via de website van Fiber, de link is klikbaar!

Reputatie 7
Badge +9

@michielrp dat is inderdaad niet zo handig. Ik heb ze nog een keer een e-mail gestuurd. Je kan zo ook zelf bereiken via de website van Fiber.

Reputatie 7

Hi @michielrp, mijn welgemeende excuses voor het uitblijven van een update. Dit is absoluut niet de bedoeling geweest en niet de afspraak die wij hebben gemaakt. Ik ben direct aan de slag gegaan om je van een update te voorzien. Deze heb ik ook gekregen vanuit de aannemer, waarbij wordt uitgegaan van een levertijd van twee maanden. Ik had je daarbij graag een fijnere update gegeven, maar momenteel zijn er nog verschillende werkzaamheden nodig om de oplevering te realiseren. Excuses voor het ongemak. Mocht je ondertussen met een vraag zitten, en dat begrijp ik goed, laat het vooral weten. Die Community staat voor je klaar! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @michielrp, dit heeft lang geduurd inderdaad. Fijn om te lezen dat er nu dan eindelijk - al zij het onaangekondigd - iemand langsgekomen is voor de oplevering. Het installatiepakket zal volgende week verstuurd worden! 

Reputatie 1

Hoi Jason,

ik heb nog niks ontvangen. Klopt dat?

 

michiel

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @michielrp, ik zie aan deze kant dat VolkerWessels Telecom de opdracht nog niet heeft afgemeld. Het kan zijn dat er toch nog wat moet gebeuren, of dat de status simpelweg nog moet worden omgezet. Om je verder te helpen heb ik direct contact gezocht met mijn collega's van de Fiber afdeling, zij checken dit graag. Zodra ik meer weet, laat ik het jou weten!

Reputatie 7
Badge +5

Ben ik weer @michielrp! Ik heb inmiddels een reactie van het Fiber team. De zaak ligt inderdaad nog bij VolkerWessels Telecom. Zij updaten opleveringen om de twee weken, daar zal jij ook tussen zitten. Je hoort dus binnen deze twee weken van ons, dan sturen wij Guidion op je af voor de binnenshuis installatie. Dankjewel voor je geduld!

Hoi!

Mag ik ook gebruik maken van deze thread? Ik woon ook in Kralingen en wacht nog op de aansluiting. Zojuist van de lijn gekomen met Van Gelder Telecom die ik op advies van T-mobile heb gebeld. Zij gaven mij aan helemaal niets te kunnen zeggen over de planning. Kunt u mij en mijn mede vve-leden helpen?

Reputatie 7

Hi @jkalkman, dat mag zeker! 😊 Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik wil je vragen om voor nu nog rustig af te wachten aangezien je vlak voor het weekend het abonnement hebt aangevraagd. Mijn collega’s nemen hier binnenkort contact met je over op. Weet dat je in een later stadium altijd weer aan mag kloppen en dan zorg ik dat er een status update wordt los gepeuterd. 

Reputatie 1

Fiber geeft voor de 2e keer(had ze al een keer gemaild op jullie aanraden) dat ze de glasvezel in deze wijk niet doen.

Ik zou je willen vragen hier met wat meer urgentie van jullie uit mee om te gaan. Ik heb nu met een 5 tal bedrijven contact gehad op jullie aanraden. In het totaal heeft me dit al zeker 2 uur van mijn tijd gekost en het heeft niks opgeleverd.

Ik heb bij jullie besteld op 29-12-2021. Het is nu 3-5-2023 en ik mag zelf achter een oplossing aan. Ondanks dat alles al tot in mijn meterkast aangesloten is en mijn buurman die tegelijk is aangesloten (7 maanden geleden) alweer bijna 6 maanden internet heeft van jullie.

Ik ben al zeker 15 jaar tevreden klant bij jullie voor onze mobiele telefoons. Dit loopt altijd prima, maar zoals het proces met Tmobile Thuis loopt is echt beschamend. Met opmerkingen zoals je kan zelf onze onderaannemer bellen kan ik niet zoveel meer. Ik heb bij jullie een contract afgesloten en reken erop dat jullie je kant van het contract ook op korte termijn jullie kant van het contract op order brengen.

Ik ga er van uit dat jullie nu op zeer korte termijn met een oplossing komen om dit op te lossen en een passende vergoeding voor de gelede schade(tijd, huidig abonnement bij Ziggo etc).