Beantwoord

Glasvezel Loosduinen

  • 13 mei 2021
  • 40 reacties
  • 776 Bekeken

Beste T-mobile,

We hebben een klacht of opmerking over onze bestelling: T-Mobile glasvezel Loosduinen. Mogelijk ligt het niet aan de T-Mobile kant, maar toch zijn jullie de provider waar we onze bestelling hebben geplaatst. We gaan er daarom vanuit dat we nu met dit bericht beter geholpen gaan worden. Dat is toch ook zo?

Onze bestelling ligt nu namelijk nog steeds stil, dit omdat we steeds doorverbonden worden naar Wessels Telecom, daarna schijnt pas Guidion te komen en dan pas jullie. 

Onze zoon heeft ook erg lang moeten wachten op zijn bestelling. Maar bij hem was het omdat de glasvezel toen nog de grond in moest gaan. Dit was bij ons al lang en breed gebeurd.
Want we kregen via een Forum bericht van hier (via mijn zoon) te horen dat het pas naar binnen werd gebracht als we een abonnement zouden afsluiten. Hierdoor hebben we het op 21 maart 2021 aangevraagd met als plandatum 21 april 2021.

Tot op vandaag zijn we nog steeds niets opgeschoten. Want Wessels Telecom kan ons ook niet helpen, ze kunnen niet iets voor ons betekenen, krijgen we dan te horen. T-Mobile klantenservice via telefoon die vinden het ook veel te lang duren. Maar die konden ons alleen maar doorverbinden of aangeven Wessels Telecom te bellen. Maar die aannemer is nu met onze eigen ervaring niet erg klantvriendelijk. 

Graag zien we nu dat jullie hier iets aan kunnen doen en ons op de hoogte kunnen brengen van de afhandeling. Graag ontvangen we data van wanneer het allemaal nu eens aangesloten kan gaan worden. 

Ook heb ik nog een vraag over de korting die ik zal gaan krijgen, doordat ik mij had aangemeld voor de 12 maanden welkomstkorting verleden jaar. Deze wordt dan vanzelf toegepast zodra het abonnement in gaat?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Boris 23 juni 2021, 11:49

Hi @Loosduinen ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb je vraag direct bij ons contactpersoon van VolkerWesselsTelecom neergelegd om meer duidelijkheid te krijgen over wat er nu nodig is om de aanvraag en installatie af te ronden. Op die manier kunnen we checken welke stappen we moeten ondernemen om jou te kunnen laten genieten van de aansluiting. Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord te ontvangen, zodat we weten waar we aan toe zijn. Ik houd je graag via dit topic op de hoogte. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 3

Ik ben ook wel benieuwd hoelang het nog duurt voordat ik word aangesloten. Kabels liggen hier ook al paar maanden in de grond. Blijkbaar stopt het proces dan, alleen vraag ik me dan af hoe deze investering ooit terugverdiend gaat worden als je niemand gaat aansluiten…

 

Verder heb ik voor tmobile gekozen voor mijn mobiel omdat werd aangegeven dat ik 14 mei zou worden aangesloten. Juist vanwege de combinatie korting ben ik hiervoor gegaan. Alleen die korting loop ik straks mis als de aansluiting niet binnen 2 maanden in gaat.

Het is eigenlijk heel simpel, T-Mobile hoort deze zaken voor je te regelen, VolkerWessels een berichtje sturen welke er moeten gebeuren, dit stukjegebeurt niet want de Back Office is druk en laat teveel steken vallen of sluit ronduit tickets af, vraag me soms af of ze ze blind sluiten om hun targets maar te halen.

De front office houd jullie zoet, bel maarnaar Volker die gek word van die telefoontjes, man heeft wel wat anders te doen dan T-Mobile hun werk op te lossen, geen opdracht word er niet gewerkt, want niet betaald.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Loosduinen, het klopt dat na het aanleggen van de verbinding Volker Wessels Telecom met jou een afspraak dient te maken voor de afronding van de aansluiting. Wanneer het aansluitpunt gemaakt is, sturen wij Guidion aan voor de installatie van de apparatuur. Mag ik vragen wat VWT jou als reden geeft dat zij jou niet kunnen helpen? Uiteraard wordt de korting verwerkt als jij je in de actieperiode hebt aangemeld!

@Mark-DenHaag, ik zoek het graag voor je uit! Op basis van het e-mailadres dat jij in je profiel hebt staan, kan ik echter geen T-Mobile Thuis aanvraag vinden. Zou je in jouw profiel je T-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) willen plaatsen? Dan kan ik jouw abonnement erbij zoeken.

@Doornekamp33, je kunt aannemen dat onze technische dienst ontzettend hard aan het werk is en zeker geen tickets afsluit om targets te halen. Het doorsturen naar VWT is absoluut geen zoethoudertje, maar een logische en noodzakelijke volgende stap in het proces. VWT dient een aansluitpunt te maken bij de klant alvorens wij een abonnement kunnen aansluiten.

Nou @Ginny , Dan is de td veranderd, bij mij zijn toenerrijd verschillende tickets gesloten zonder contact, bericht en oplossing, pas na tussenkomst van Sander kwam er een bericht met mogelijke oplossing.

Er gaat nog steeds veel mis, niet alleen bij jullie hoor, is een rrend, targets halen lijkt belangrijker dan daadwerkelijk oplossen.

Ik haal in mijn werk de Targets niet, en verschillende gesprekken over gehad, ga ze ook niet halen want ik wil het voorgoed oplossen, bij mij  komt er sporadisch iets terug, collega’s die de targets wel halen hebben een veel groter aantal terugkerende problemen.

Wat betreft het doorsturen naar VWT, dat is jullie werk om het te regelen, een klant is jullie klant terwijl jullie klant zijn bij VWT, ik vind niet dat een TM klant dit zelf moet oplossen, is niet zijn pakkie aan.

Reputatie 5
Badge +4

@Doornekamp33 Omdat ik de situatie niet exact weet, durf ik geen uitspraken te doen waarom dat precies gebeurd is, maar het zomaar sluiten van een ticket is absoluut niet de bedoeling en dat is ook zeker niet de werkwijze binnen T-Mobile Thuis. Wij zijn er om onze klanten te helpen en zullen daar altijd onze uiterste best voor doen! ❤

De reden dat klanten zelf contact opnemen met VWT is omdat er een afspraak gepland moet worden. Wij hebben geen zicht op de agenda van de klant en geen zicht op de agenda van de VWT monteurs. Net zoals bij een Guidion monteur, laten wij zelf de afspraak maken. Dit is voor beide partijen het fijnst.

@Ginny , TM een melding naar VWT met de melding @Loosduinen en @Mark-DenHaag willen hun aansluiting gerealiseerd hebben, VWT mail naar die twee met een.link of telefoonnummer om afspraak te maken, in mijn ogen de goede route, niet bel maar effe met VWT dan komt het op de goede plek terecht.

Hoi @Loosduinen, het klopt dat na het aanleggen van de verbinding Volker Wessels Telecom met jou een afspraak dient te maken voor de afronding van de aansluiting. Wanneer het aansluitpunt gemaakt is, sturen wij Guidion aan voor de installatie van de apparatuur. Mag ik vragen wat VWT jou als reden geeft dat zij jou niet kunnen helpen? Uiteraard wordt de korting verwerkt als jij je in de actieperiode hebt aangemeld!

 

Goedemorgen @Ginny  & (@Jason),

Bedankt voor het beantwoorden van alvast de kortingsvraag.
We hopen dat we in jullie vakantie al wel verder geholpen kunnen gaan worden.

Het antwoord wat we steeds te horen krijgen bij VWT is: Afspraak maken gaat hij niet over, maar doorverbinden is ook niet mogelijk naar iemand die het wel kan. 

Zouden jullie kunnen zorgen dat we een link krijgen van VWT en Guidion om een afspraak online in te plannen? 
VWT kan ook iemand naar ons laten bellen, die er wel over gaat, om een afspraak in te plannen.

Alvast bedankt.

Reputatie 3

Super snelle reacties van de moderator hier op het forum. Alleen blijft het enorm lastig om Volker Wessels te pakken te krijgen. Sta gewoon een half uur in de wacht met de melding "nog 2 wachtenden voor u".

 

Bellen naar tmobile geeft alleen maar "het is druk, wij proberen u zo snel mogelijk te helpen" maar een indicatie of wachtrij geeft tenminste wat duidelijkheid.

 

Uiteindelijk weet ik nog niets...

Reputatie 3

Ze zijn zover. ZOjuist Volker Wessels gesproken en vanaf volgende week gaat de agenda open om de huisaansluitingen te maken dus direct maar een afspraak gemaakt voor volgende week.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Loosduinen, via welk nummer neem je contact op met VWT? Het telefoonnummer waarop je ze kan bereiken is 088 1860 444, hier zouden ze je meer moeten kunnen vertellen over wat de verwachte planning is. Het kan soms zijn dat de werkzaamheden uit lopen omdat er gewacht moet worden op toestemming van de gemeente of een VvE etc. Mocht je er echt niet uit komen laat het mij dan even weten, dan ga ik kijken of ik meer duidelijkheid kan krijgen voor je!

@Mark-DenHaag Super dat het is gelukt, laat zeker nog even weten hoe het is gegaan :slight_smile:

Hi @Loosduinen, via welk nummer neem je contact op met VWT? Het telefoonnummer waarop je ze kan bereiken is 088 1860 444, hier zouden ze je meer moeten kunnen vertellen over wat de verwachte planning is. Het kan soms zijn dat de werkzaamheden uit lopen omdat er gewacht moet worden op toestemming van de gemeente of een VvE etc. Mocht je er echt niet uit komen laat het mij dan even weten, dan ga ik kijken of ik meer duidelijkheid kan krijgen voor je! ​​​​​​


Goedenavond @Brian ,

Via het aangegeven nummer proberen we al steeds te bellen. Vandaag opnieuw geprobeerd, weer in de wacht gestaan. Totdat het bandje komt om je gegevens achter te laten en je wordt terug gebeld, dit wordt ook steeds niet gedaan. 
Gemeente is niet aan de orde lijkt ons, want het ligt al voor de tuin in de grond. VVE is ook het probleem niet. Maar een afspraak plannen is niet te doen met VWT.

Reputatie 3

 

@Mark-DenHaag Super dat het is gelukt, laat zeker nog even weten hoe het is gegaan :slight_smile:

Volker Wessels komt dus volgende week langs. Alleen vraag ik me nu wel af waarom ik zojuist al een postbode aan de deur heb met een compleet installatiepakket met een GPON glasconverter, modem en 2 TV kastje Ik heb namelijk nog helemaal geen installatie afspraak gemaakt met Guidion zoals in de brief staat in de doos. Is natuurlijk niet zo erg, maar nog niet nodig ;)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Mark-DenHaag, het installatiepakket wordt in principe tien tot veertien dagen vóór de activatiedatum (ook wel plandatum genoemd) opgestuurd, zodat je tijdig alles binnen hebt voor de installatie. Echter, in sommige gevallen is er nog geen activatiedatum bekend en wordt het pakket toch verstuurd - dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, waarvoor een oprecht excuses! Op welke dag komt VWT langs volgende week?

Zou je jouw Thuis klantnummer in je Communityprofiel erbij willen zetten alsjeblieft, dan kan ik uitzoeken of er al een datum aan ons doorgegeven is. Ik wil ook graag aan de distributeur melden dat het bij jou misgegaan is met het installatiepakket. Bedankt voor het melden!

Reputatie 3

@Jason Ze komen morgen langs. Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +7

@Mark-DenHaag Ah excuses, ik begreep de situatie verkeerd: omdat VWT langskomt omn het FTU te plaatsen, wordt het pakket al verstuurd. Er kan daarna namelijk binnen vier dagen een afspraak gemaakt worden om de apparatuur te laten installeren. Sorry voor de verwarring!

Goedenavond @Ginny , @Brian @Jason

Gisteren zijn we eindelijkterug gebeld, maandag komen ze het naar binnen brengen.

 

Reputatie 3

Wat fijn dat het gelukt is bij je.

 

Hier is ie dinsdag binnengebracht, gister einde dag een SMS en mail om een afspraak te maken en ik wordt 30 juni aangesloten.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Loosduinen en @Mark-DenHaag, top dat er straks eindelijk kan worden geïnstalleerd! Houd ons alsjeblieft op de hoogte van hoe de afspraken verlopen. Indien we iets kunnen doen, geef een seintje.

Een zonnige, prachtige week toegewenst! 🌞

Goedenavond @Jason ,

 

Vandaag is de glasvezelkabel naar binnen gebracht. Nu wachten we op de link, om de aansluiting van het abonnement te kunnen afspreken.

Hoe snel krijgen we de link om een afspraak te kunnen maken van ze?

 

Zodat we van T-Mobile kunnen gaan genieten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Loosduinen, dat is mooi, nu dient dan waarschijnlijk nog het FTU geplaatst te worden, of is dit gelijktijdig gedaan met het naar binnen brengen van de vezel? Normaliter wordt er namelijk inderdaad een tweede afspraak gemaakt om de vezel letterlijk vanuit buiten naar binnen te brengen en aan te sluiten op het FTU, nadat het FTU natuurlijk geplaatst is in jouw woning.

De netwerkbeheerder, in dit geval de aannemer VWT, neemt contact met jou op om die tweede afspraak in te plannen. Dit is vaak binnen één week na de eerste afspraak. Uiteraard kun je ook altijd naar hen bellen om de planning door te nemen: 088-186 0444. Zij zijn vandaag tot 18:00 bereikbaar.

Indien het om wat voor reden dan ook niet lukt, laat het me weten, dan neem ik contact op met onze operationele afdeling om na te gaan waarom er nog geen eindafspraak gemaakt wordt.

Nadat alles binnengebracht is en het FTU geplaatst is, wordt de installatieafspraak gemaakt om de apparatuur aan te sluiten (modem en Media Converter). Dit is na de tweede afspraak en is een geautomatiseerd proces: zodra wij zien dat VWT aan ons het akkoord gegeven heeft, zenden wij het signaal uit aan onze partner dat de aansluiting gereed is voor installatie en ontvang jij een SMS en e-mail met de afspraaktool.

 

Goedenavond @Jason 
We hebben een wit kastje aan de muur gekregen, toen het naar binnen werd gebracht.
Waar jullie het pakket op kunnen gaan aansluiten, met alles wat in de doos zit welke we binnenkort gaan krijgen. 
We wachten nog op de sms/mail dan nog eventjes. 
 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Loosduinen, ik zie dat de afmelding van het realiseren van het aansluitpunt nog niet binnen is, maar daar kan enkele dagen overheen gaan. Zodra wij de afmelding hebben ontvangen, zullen alle door Jason genoemde stappen automatisch verlopen, je krijgt hier dus vanzelf bericht van!

Goedenavond @Ginny , @Jason ,

Tot op heden hebben we nog niet iets vernomen.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Loosduinen, ik heb het meteen gecontroleerd maar we hebben nog geen afmelding van de aannemer ontvangen dus wij wachten ook nog op bericht. Zodra we deze hebben sturen we de opdracht direct door naar onze monteur en gaan zij contact met je opnemen om een afspraak te maken voor de installatie!

Hoi @Brian 

Onderstaand kastje hebben ze toen binnen aangebracht.

Raar dat er nog niets is doorgeven aan jullie. 

 

 

Reageer