F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Reputatie 3

Meestal, maar niet altijd. Heb op 27-4 besteld, pakket al maanden binnen maar nog steeds niet opgeleverd. Glasvezel moet nog naar binnen gebracht worden. Guidon is niet zo vlot/komt niet opdagen en de apparatuur in de POP is (nog) niet geplaatst. Wel jammer dat er voor PON ipv AON is gekozen. Eigenlijk is het PON-principe net zo goed/slecht als coax. AON is wat gunstiger (en minder storingsgevoelig) voor de gebruiker.

 

We wachten geduldig af, de VDSL-aansluiting van Freedom doet het nog steeds prima (latency is voor mij perfect, maar heb behoefte aan wat meer uploadsnelheid) en ik denk dat ik die er een paar maandjes naast hou.

 

Wil na oplevering van de glasvezel een eigen modem-router (Fritz AVM 5590) toepassen, routers van providers zijn voor mij te beperkt en het ecosysteem van AVM vind ik toch erg prettig.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dvandd 

Meestel is het glasvezel naar binnen gewoon gratis voor jou als je een abonnement neemt, mochten er toch extra werkzaamheden nodig zijn waaraan kosten zijn verbonden dan krijg je daar eerst een offerte van.

Meestal wordt het allemaal goed geregeld dus dat ze het glasvezel nog vóór de installatiedatum naar binnen komen brengen.

Reputatie 1

Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om over te stappen naar T-Mobile glasvezel. Dit is volgens jullie op ons adres mogelijk.

De vorige bewoners van ons huis hebben bij het aanleggen van glasvezel in de wijk er voor gekozen om dit niet naar binnen te laten brengen. Er staat ook nergens een 'sprietje' in de tuin.

Is het alsnog mogelijk om bij het aanvragen van een abonnement een glasvezel aansluiting naar binnen te laten brengen en hoelang zal dit dan gaan duren?

Groet,

Daniël

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rovened In de meterkast komt en ONT kastje. Deze zet het optical signaal om in een electrisch signaal. Vanuit dat kastje loopt een ethernet kabel naar het modem. (eigenlijk is dat alleen een router).

Je kunt dus een ethernet kabel naar je woonkamer trekken zodat ONT en router/modem verbonden kunnen worden.

Reputatie 5

@rovened Handiger is om de mediaconverter in de meterkast te plaatsen. Deze zet  glasvezel om naar UTP. Je kunt nu al zelf een utp van je meterkast naar de woonkamer leggen. In de woonkamer kun je dan het modem aansluiten op die utp kabel.

Binnenkort krijg ik glasvezel-internet van jullie. Er is al een glasvezel aansluiting in de meterkast, (deze is nog nooit gebruikt) dat betekent dat de modem in de meterkast komt.   De huidige modem ( nu nog van Ziggo ) staat in de huiskamer.  Is het mogelijk dat de modem van T-Mobile ook in de huiskamer wordt geplaatst. Ik kan eventueel zelf een glasvezelkabel in de kruipruimte leggen met een aansluiting in de meterkast en in de huiskamer. De monteur hoeft dan alleen de aansluiting te doen.
Vraag:  is dat mogelijk en wat voor soort glasvezelkabel moet ik daarvoor gebruiken? Zijn er verschillen in de glasvezelkabels?

Reputatie 1

@Waqqas, dat is goed om te weten. Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EmmavS 

Tijdens het plaatsen van een bestelling zie je de eerst volgende datum al waarop de verbinding geactiveerd kan worden, bij DSL duurt dit circa 2 weken.

De eerstvolgende datum die je ziet is een wensdatum dus nog niet definitief maar de definitieve datum wijkt hier misschien maar een dag van af of juist helemaal niet.

Reputatie 1

@Mark-DenHaag De vorige bewoners zijn al weg, dus dat scheelt weer een stap ;)

Reputatie 5

@EmmavS Ik zou even met de huidige bewoners overleggen. Die moeten de lijn eerst opzeggen zodat jij na de datum kunt laten aansluiten.

Reputatie 1

@Mark-DenHaag, dank je wel voor de snelle reactie.

Er is op dat adres geen glasvezel beschikbaar, maar ik neem aan wel een DSL aansluiting. Het is dus verstandig om ongeveer een maand voordat ik er echt ga wonen de bestelling te plaatsen voor het nieuwe internetabonnement? 

Reputatie 5

Hoi @EmmavS dat hangt er een beetje vanaf. Als er al glasvezel of dsl in huis is dan is het binnen een paar weken. Anders moet eerst een aansluiting gemaakt worden (indien nieuwe glasvezel) vanuit de straat en dan moet je wel op 2 maanden rekenen. Maar in een maand is normaal wel mogelijk volgens mij.

Reputatie 1

Hoi,

Ik ga binnenkort verhuizen en overweeg om naar T-Mobile over te stappen, voor zowel Mobiel als Internet. Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen het aanvragen van Internet en het moment dat ik ook daadwerkelijk op dat adres wifi heb? Dan kan ik daar rekening mee houden bij het regelen. 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Job P 

Indien het glasvezel nog niet naar binnen is gebracht dan zal T-Mobile dit wel regelen samen met de netwerkbeheerder.

Een glasvezelaansluitpunt komt meestal in de meterkast dus wellicht kan je daarvoor kiezen.

Hi, 

Na het bestellen van T-Mobile thuis voor ons nieuwe woonadres, heeft Guidon gevraagd om een afspraak in te plannen.
Tijdens het inplannen werd er gevraagd waar de aansluiting van glasvezel het huis binnen komt. Nu wist ik dit niet, dus ben ik gaan kijken in het nieuwe huis. Hier blijkt dat er geen glasvezelkabel de woning binnen komt. Ook weet ik niet of er wel een glasvezelkabel tot aan het huis ligt. Na een belletje met Guidon ben ik doorverwezen naar T-Mobile zelf

Is dit iets wat T-Mobile kan checken/oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

@Gea Vriesma Ik zie dat er nog geen TV aangevraagd is, je dient dit via My T-Mobile Thuis aan te vragen: T-Mobile TV bestellen. Sorry voor mijn voorbarige conclusie in de vorige reactie, ik ging ervan uit dat je dit al gedaan had, omdat je aangaf dat je er nog geen gebruik van kunt maken en de order nog niet doorgelopen was. Je kunt zodra je TV hebt aangevraagd - met of zonder TV Box, die keuze is aan jou - binnen twee uur gebruikmaken van het gekozen abonnement. Mocht het nog niet lukken, laat het me weten, dan bestel ik het handmatig voor je! 😉

 

@BiancaIcaras Ook bij jou is de aanvraag nu doorgelopen, je kunt tv-kijken. Veel plezier met jouw abonnement en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 😄

Hallo Jason

Volgens mij is het nog niet doorgekomen hoor. Bij mijn abonnementen staat  nog steeds alleen internet.

Verder kan ik de tv app ook niet in het Nederlands downloaden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Gea Vriesma, jouw aanvraag is nu volledig doorgekomen. We hebben het abonnement handmatig op “voltooid” gezet waardoor je nu ook gebruik kunt maken van jouw TV-abonnement. 

Hoi @BiancaIcaras, ook bij jou is de aanvraag blijven hangen, sorry hiervoor! Ik heb de technische dienst om hulp gevraagd en verwacht spoedig dat het aangepast wordt. Zodra het gelukt is, kom ik er bij je op terug!

Hoi @Waqqas, mijn internet doet het gewoon, heb mijn tvsignaal nog niet kunnen testen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BiancaIcaras 

Werkt het internet thuis wel al of nog niet?

Je abonnement staat dan mogelijk nog niet helemaal juist, een moderator kan dit dan voor je in orde maken.

Hoi, mijn Thuis-abonnement zou 27-10 al geactiveerd zijn, maar de status staat nog steeds op "Modem verzenden en installeren". Is er iets mis gegaan? Hoelang zou ik nog moeten wachten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gea Vriesma, welkom bij Thuis en op de Community!

Jouw aanvraag hangt nog op een vorige status waardoor extra producten zoals TV niet werken. Ik heb dit aangegeven bij de techneuten en ze zullen het zo snel mogelijk in orde maken voor je, sorry dat je hierdoor tijdelijk nog niet jouw volledige abonnement kunt gebruiken.

Zodra mijn collega’s het opgelost hebben, laat ik het je weten in dit topic. Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: een mooi en gezond weekend toegewenst!

2 november is was mijn aansluit datum voor t-mobile thuis. Mijn modem had ik een paar dagen er voor al netjes binnen. Internet is nu aangesloten en doet het goed,maar ik kan mijn tv niet gebruiken,deze staat ook nog steeds als lopende bestelling en de tv app kan schijnbaar niet op mijn tv,want dat wil ook niet lukken.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Stephan de Witte, ongevraagd aan een contract gebonden worden, is een kwalijke zaak. Graag zoek ik dit tot op de bodem voor je uit én wil ik ervoor zorgen dat, met jouw goedkeuring natuurlijk, de “aanvraag” bij Thuis geannuleerd wordt. Sorry dat je dit overkomen is, dat kan en mag nooit gebeuren - ook niet als het een vergissing blijkt te zijn. Hier moet absoluut strengere controle op komen en ik zet dit stante pede door naar onze collega's zodat het onderzocht wordt.

Bedankt dat je deze melding doet op de Community! Mag ik je verzoeken om jouw Thuis klantnummer (staat in de e-mail die we je toegestuurd hebben met het contract) in je profiel op de Community te plakken, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan waar het misgegaan is en hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Nogmaals sorry en ik ga er alles aan doen om dit voor je recht te zetten. Indien je er, ondanks de onterechte aanvraag, toch gebruik van wilt maken, hoor ik dat ook graag. Dan zorg ik ervoor dat de overstap vanaf nu wel vlekkeloos verloopt.

Vorige week vrijdag gebeld door T-Mobile. Of ik wilde overstappen naar hun Thuis abonnement, in combinatie met een verlenging van mijn Unlimited Sim Only abonnement.

 

Prima, stuur die prijsopgave/offerte maar door. Meermaals expliciet benadrukt dat dit een offerte moet zijn, en ik hier zélf binnen 10 dagen achteraan zou reageren. Helaas heeft de telefoniste niet haar woord gehouden en meteen de overgang in gang gezet. Ik zit dus nu met een verlenging van 2 jaar, en een vast thuis abonnement voor 1 jaar. Natuurlijk kan ik gebruik maken van het 14 dagen herroepingsrecht, en wellicht ga ik dat nog doen ook. Want, hier word ik absoluut niet blij van.

 

Waarom? Ongevraagd een overstap in gang zetten, dit te snel doen waardoor de aanvraag niet goed verloopt, en ik vervolgens zélf actie moet ondernemen.

 

  1. Vrijdag telefonisch een offerte aangevraagd.
  2. Vrijdagavond een bestelbevestiging per e-mail ontvangen. Alarmbel 1.
  3. Vrijdagavond Welkom bij T-Mobile Thuis ontvangen. Alarmbel 2.
  4. Vrijdagavond een bevestiging van het mobiele telefoonabonnement ontvangen. Alarmbel 3.
  5. Uiteindelijk scheelt het geld, en denk ik, ach, laat ook maar, ik heb belangrijker zaken aan mijn hoofd. Laat maar doorgaan.Spijt #1.
  6. Maandagochtend een mail van de vorige aanbieder voor Thuis gehad. “Uw contract wordt beëindigd. Jammer!” Vreemd. Ik heb nog geen gegevens doorgestuurd van mijn huidige aanbieder behalve de naam van de aanbieder, dus geen contractnummer, geen rekeningnummer, en geen andere zaken. Hoe kon T-Mobile dit dan regelen?
  7. Dinsdagochtend een mailtje van T-Mobile. Of ik de missende informatie even wil geven. Ik zoek dus, ondanks de ergernis, bij de vorige aanbieder de missende informatie op. Tenminste één van de drie velden moeten worden ingevuld. Ik braaf alle drie velden invullen, rechtstreeks gekopieerd vanaf de documenten van de vorige aanbieder. Ben ik er maar weer vanaf.
  8. Binnen een half uurtje weer mail van T-Mobile: de overstapaanvraag is niet goedgekeurd. Doe het zelf maar. Spijt #1.

Het resultaat is dat de status van de overstap mij nu onbekend is. Is het wél geregeld, aangezien de vorige aanbieder zegt dat mijn contract wordt beëindigd, en dat ik mijn modem moet terug sturen? Of niet, omdat T-Mobile aangeeft dat de aanvraag niet geaccepteerd is? Of komt dat omdat T-Mobile dit vrijdag al heeft gedaan ZONDER mijn gegevens?

 

Hoe dan ook, ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik hiermee in zee ben gegaan. T-Mobile, dit moet beter. Ik overweeg nu serieus om alsnog naar Ziggo te gaan, icm Vodafone. Puur uit wrok, niet omdat zij beter zijn hierin.

Reageer