F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


582 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dRichardK 

Als beide abonnementen op jouw naam staan is het mogelijk om het nieuwe abonnement in je huidige My T-Mobile account toe te voegen?

Een andere emailadres aan het huidige abonnement koppelen en dan voor het nieuwe abonnement een nieuwe My T-Mobile account aanmaken en het nieuwe abonnement daar koppelen moet ook mogelijk zijn.

Reputatie 3

Hallo @dRichardK 

Als beide abonnementen op jouw naam staan is het mogelijk om het nieuwe abonnement in je huidige My T-Mobile account toe te voegen?

Een andere emailadres aan het huidige abonnement koppelen en dan voor het nieuwe abonnement een nieuwe My T-Mobile account aanmaken en het nieuwe abonnement daar koppelen moet ook mogelijk zijn.

Beide T-Mobiel thuis abonnmenten staan op mijn naam het zelfde bankrekening nummer en het zelfe 06 nummer. Maar ik zie geen mogelijkheid dit nieuwe abonnement toe te voegen.

Reputatie 3

Hallo @dRichardK 

Als beide abonnementen op jouw naam staan is het mogelijk om het nieuwe abonnement in je huidige My T-Mobile account toe te voegen?

Een andere emailadres aan het huidige abonnement koppelen en dan voor het nieuwe abonnement een nieuwe My T-Mobile account aanmaken en het nieuwe abonnement daar koppelen moet ook mogelijk zijn.

Zoals je ziet kan dit niet

Reputatie 3

Ik kan dus niet de status van mijn nieuwe abonnement inzien.

 

ik zou graag enige controle willen. Het versturen van het installatie pakket ging nl ook al fout. Dat stuurde ze gewoon naar mijn toekomstige adres. Wat nog niet eens bewoonbaar is. Terwijl ik toch had aangegeven dat het installatie pakket naar mijn huidige adres verstuurd moest worden. ik vermoed dius dat alle commuicatie via de post naar het toekomstige adres gaan.

Maar misschien is het slimmer om de klanten service te bellen.

Reputatie 1

Ik heb vorige maand een nieuwe telefoon opgehaald om de winkel. Hierbij heb ik ook t-mobile thuis afgesloten. Echter is er nog geen glasvezelaansluiting. Hiervoor heb ik nu twee keer een afspraak gemaakt. Bij de eerste afspraak kwamen ze ruim 2 uur later aankakken. Vervolgens hoor ik niets tot twee dagen later. Nieuwe afspraak stond vandaag, maar niemand gezien. Hoe wordt dit opgelost? Mijn huidige tv en internet abbo zijn opgezegd, zit ik nu straks zonder tv en internet? 

 

Reputatie 7
Badge +14

Als er nog geen FTU (glasvezel aansluit kastje) bij jou binnen is, dan is het erg prematuur om je oude verbinding al op te zeggen. Als je je die opzegging nog kan annuleren zou ik dat doen. Pas als dat kastje is geplaatst en ook aan de wijkcentrale kant is alles gereed krijg je een email waarna je een afspraak kunt maken met Guidion. Die komt uiteindelijk de router plaatsen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Super. Bedankt!

 

Reputatie 3

….

Mijn huidige tv en internet abbo zijn opgezegd, zit ik nu straks zonder tv en internet? 

 

Heb je zelf opgezegd of dmv overstapservice?

Voor thuis gebruik ik nooit overstapservice, maar wacht met opzeggen totdat de nieuwe provider heeft opgeleverd. Bijkomend voordeel is dat je de verbindingen goed met elkaar kunt vergelijken. Nadeel is 1 maand dubbele kosten, maar dat liever dan zonder te zitten.

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Super. Bedankt!

 

Wat is de status nu? Heb nog steeds niets vernomen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Deniezzzz, ik ben meteen voor je gaan kijken.

 

Ik zie dat ze een wensdatum hebben voor de installatie, deze staat op 24-04 gepland. Dit is echter een streefdatum en geen vaste datum, pas als deze datum is overschreden kan ik, nog een keer, aan de bel trekken! We wachten af.

Reputatie 1

Ik vind het echt bar en bar slecht dat er geen contact wordt opgenomen door dat bedrijf. Dit geintje kost mij nu 3 vrije dagen. Ik wordt hier niet blij van.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Deniezzzz, dit is zeker ook niet wat wij voor ogen hebben! Als ze geen contact met jou opnemen voor een afspraak kan je ervan uit gaan dat je niet thuis hoeft te zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze op die dag alleen met het netwerk aan de slag. Omdat ze initieel ook de datum nog verplaatst hadden naar vandaag (maar die staat dus nu voor de 24e) zou ik hier ook geen rekening mee houden.

Wij gaan de druk hoog op ze houden om snel de glasvezelaansluiting bij je af te ronden!

Reputatie 3

Ik zit ook nog steeds te wachten op oplevering (er zijn wat fibers gekruist in de wijkcentrale) en werd maandag gebeld door T-Mobile om de afspraak van woensdagochtend te verplaatsen. Kreeg de opties om woensdagmiddag of donderdag. Nu staat de afspraak voor donderdag om 9:00. Ben benieuwd of het nu gaat lukken.

Ik had in april vorig jaar een aanvraag gedaan, maar deze in december (november?) geannuleerd omdat het proces op een of andere manier bleef hangen. Dit terwijl een kennis van me, die achter me woont, in bijna 3 weken een werkende aansluiting had.
18 januari heb ik een nieuwe bestelling geplaatst. Het pakket met modem en ander aansluitmateriaal werd vrij snel opgestuurd, inmiddels al 4 x monteurbezoek gehad. Morgenochtend poging nr 5.

Ik ben niet boos of zo, want Ik zit eigenlijk prima bij mijn huidige provider (Freedom) maar die levert alleen VDSL (100/33Mbit) wat, zeker nu ik een nieuwe PC gebouwd heb en een paar Terabytes aan downloads krijg (game library), eigenlijk te laag is. Nu duurt een 1 GB download ongeveer 1½ minuut (ik moet iets cappen) en ik heb er een paar spellen tussen zitten van meer dan 200 GB.

Het is overigens bij andere glasvezelaanbieders hetzelfde, kijk maar eens naar de reviews van Glaspoort en Delta. Er is op dit moment nog steeds een tekort aan technisch personeel die de boel aan elkaar knoopt en kan activeren. Die gasten maken allemaal overuren en worden soms ook nog eens uitgekafferd. Ook is sommige apparatuur slecht leverbaar.

Hoi,

Er is bij mij recent glasvezel aangesloten. Hierbij is er op het FTU (TK01) gelijk een (O)NT (XGS PON) geplaatst. 

Ik ben in het voorstadium van de glasvezel aansluiting ingegaan op het aanbod van KPN, wat nu in de 14 dagen bedenktijd zit. Middels een folder merkte ik op dat ik via T-mobile een stuk goedkoper uit kan zijn. Mijn bedoeling is dus om over te stappen.

De klantenservice gaf echter aan de telefoon aan dat het aansluiten wel even kan duren omdat hier een monteur voor langs moet komen. Aangezien het een XGS PON aansluiting betreft, zou deze normalieter niet vervangen moeten worden en is de installatie volledig aan de UTP kant. (in geval van eigen router de VLAN aanpassen.

Klopt dit of moet het ONT wel vervangen worden? 
Dit aangezien ik dan dus een tijdje zonder internet zou komen te zitten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jurgen6693 

Op het KPN netwerk met de XGSPON ONT kan je hem laten zitten bij de overstap naar T-Mobile en hoef je enkel de router te wisselen.

Omdat je aangeeft dat T-Mobile voordeliger is denk ik dat je wordt aangesloten op het T-Mobile netwerk met een Huawei GPON ONT.

1000 Mbps voor 45 euro exclusief klantvoordeel hoort bij het T-Mobile netwerk.

@Waqqas bedankt voor de snelle reactie.

Is helaas geen 45 euro, maar 60 voor 1gbps.

Als ik de GPON ONT krijg, betekend dit dan dat T-mobile hier eigen apperatuur in de wijkcentrale (PoP) heeft? Dit klint bijzonder omdat KPN netwerk aangeeft alle nieuwe verbindingen aan te sluiten via point to multipoint en dus de operator KPN WBA is. 

Het wordt goedkoper door ook een mobiel abbonement op het zelfde adres te nemen.

Reputatie 7
Badge +15

@Jurgen6693

Je hebt de WBA prijzen dus je blijft op het KPN netwerk en kan je huidige XGSPON ONT behouden 

Je krijgt meestal geen nieuwe XGSPON ONT en op de installatiedag hoef je alleen je router te wisselen wanneer je huidige router stopt met werken en je bent direct online!

Je moet dus wel een afspraak maken zodat je een installatiedatum krijgt en op die dag zal de monteur even langskomen om de verbinding administratief aan te melden.

Een Huawei ONT en eigen netwerk is hier niet van toepassing.

Bovenstaande heb ik zelf meegemaakt dus het klopt 👍

Reputatie 3

Monteur kon vandaag niet komen. Volgende week weer een poging. Zal erom spannen, want KPN komt binnen 2 weken aansluiting opleveren….

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, dit is zeker ook niet wat wij voor ogen hebben! Als ze geen contact met jou opnemen voor een afspraak kan je ervan uit gaan dat je niet thuis hoeft te zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze op die dag alleen met het netwerk aan de slag. Omdat ze initieel ook de datum nog verplaatst hadden naar vandaag (maar die staat dus nu voor de 24e) zou ik hier ook geen rekening mee houden.

Wij gaan de druk hoog op ze houden om snel de glasvezelaansluiting bij je af te ronden!

And the story continues... En nu blijkt dat ze gisteren langs zouden komen. Ik werd rond 11.30 gebeld, ze waren onderweg.. wéér niemand geweest!! En vandaag weer helemaal niks gehoord. Kan er geen ander bedrijf ingeschakeld worden want hier heb ik echt totaal geen vertrouwen meer in. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Deniezzzz, dit vind ik wel erg merkwaardig.

Ik zie dat ze de plandatum naar vandaag hebben gezet, is er een nieuwe afspraak voor vandaag? 

Reputatie 1

Hi @Deniezzzz, dit vind ik wel erg merkwaardig.

Ik zie dat ze de plandatum naar vandaag hebben gezet, is er een nieuwe afspraak voor vandaag? 

Nee ik heb niets gehoord.. ook nog niet van het thuisfront. 

Reputatie 7
Badge +9

@Deniezzzz bedankt voor je snelle reactie. 

Ik heb direct Fiber aan de mouw getrokken en gevraagd of ze het kunnen voortzetten. Ze gaan telefonisch contact met je opzoeken hierover. 

Reputatie 3

Eindelijk!
Vandaag kwam de Guideon monteur en is de aansluiting opgeleverd. Kreeg van tevoren keurig een sms-je en de monteur belde ook nog even persoonlijk om te vertellen dat hij binnen een kwartiertje zou arriveren. Binnen 10 minuten was hij er, sloot een belichter aan op de aansluiting, vertrok naar de wijkcentrale, kwam 10 minuten later terug en sloot de router aan. Na een paar minuten brandde de groene internet-led continu, Yay!. Ik bedankte hem vriendelijk en ging aan de slag.

Eerst even de verbinding getest met de Zyxel router. Snelheid iets onder de 900Mbps, wel een beetje latency bij het browsen (uiteraard alles bedraad aangesloten). Na wat rondgeneusd te hebben in de routerinstellingen kwam ik al snel tot de conclusie dat dit hem niet ging worden. Ik ga mijn eigen (AVM Fritz!box 7590) gebruiken die nu op de VDSL-aansluiting zit.


Aansluiten op de Fritz!box
Even zoeken naar de juiste info, o.a. hier. Achteraf bleek ik dit niet nodig te hebben, het was een kwestie van UTP- kabeltje van Huawei Mediaconverter op de WAN-poort van mijn Fritz! aansluiten, VDSL-kabel eruit, Internet Wizzard draaien, T-Mobile glas als provider kiezen, en na 20 seconden was de verbinding een feit. Dat ging dus héééél erg soepel! 😃
 

Speedtestje (tv draaide toen de meting liep)
 

TV?
Daarna was het de beurt aan de TV. Ik heb zelf wat AndroidTV boxen (Formuler GTV) en een aantal LG-TV’s. Even T-Mobile TV app installeren, inloggegevens invullen (staan op het My T-mobile overzicht), klaar. Draait via de boxjes supersoepel en zapt lekker snel, bij de LG TV merk ik dat de SoC of WebOS van de TV niet al te krachtig is, die zapt niet zo snel.

 

Ik heb er lang op moeten wachten, maar het lijkt erop dat de de aansluiting top is!

Bedankt T-Mobile medewerkers!

Hallo!

 

Vraagje over de installatie van glasvezel. KPN heeft en FTU kastje geplaatst alleen mis ik natuurlijk nog een ONT kastje. Zit er een ONT kastje bij het installatie pakket van T-Mobile Thuis? Of moet ik nog voor een ONT kastje bij KPN zijn? (KPN is de netwerk beheerder.)

 

Groetjes

Reageer