Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1977 Bekeken


Toon eerste reactie

110 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@simon_f @Erikp77 De update is gepushed

Hi @DAF575, welkom op onze Community!

Goed dat je dit topic gevonden hebt. Ik heb je op de lijst gezet. De nieuwe firmware zal spoedig gepushed worden naar het modem. 

Helemaal top! ik heb nu de V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 en mijn Remarkable connect gelijk :-D Heel blij. 

Dag @bassemans66@Waqqas 

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Mijn modem is vorige week vervangen (oude ging kapot, waarschijnlijk door stroomstoring) - de oude (ook ZYXEL) werkte prima maar de nieuwe modem maakt geen verbinding met mijn remarkable (ook die remarkable van mijn vrouw niet).
Alle andere apparaten weken prima (apple, windows, ios, android).  Ik heb ook contact opgenomen met remarkable maar ze kunnen ook tot nu toe niks vinden.

Ik heb geprobeerd met en zonder extenders, maar dat helpt ook niet.

Mijn remarkable verbindt prima met mijn telefoon hotspot, en ook bij andere netwerken.

Ik vermoed dat het iets met de zyxel dhcp server is, misschien via de laatste firmware update maar geen idee wat.

Hebben wij hetzelfde firmware?

  • V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Zijn er nog andere suggesties van de community?

 

Dank alvast

Ewan

Reputatie 1

@bassemans66 dat is mooi nieuws! Welke firmware versie draait je modem nu dan?

Ik heb nu  V5.70(ACEA.0)T56C_b10 in het systeem staan.

Kan je hier iets mee?

Bas

Beste @Tommie van Odido , ook ik heb problemen met het verbinden van mijn Remarkable op de wifi. Zou ik ook een firmware upgrade kunnen krijgen alsjeblieft? Alvast hartelijk dank!

Wat je zou kunnen proberen is een extra wifi aan te maken voor de 2.4Ghz band en daar de remarkable mee verbinden. 

Dank, heb ik al gedaan. Heb 2 aparte Unifi netwerken (2.5 en 5), maar ik heb het ook rechtstreeks verbonden aan de zyxel router.  Beide geven geen verbinding met de Remarkable, wel met andere apparaten.

Raadsel

@Teresa van Odido @Tommie van Odido ook hier problemen met het verbinden van HK speaker. Kun je de firmware ook naar mijn modem pushen!

Reputatie 2

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Waarom het bij het ene apparaat(-type) wel, en bij het andere niet werkt, heb ik zo’n twee weken geleden ontdekt door dhcp-verkeer te monitoren met een packet-sniffer (Wireshark). Zie hier voor mijn bevindingen:
 

 

Je bent een topper Henk, wat mij betreft mag je Odido(m) intussen wel een factuur sturen.

@Tommie van Odido en @Sven-Odido Graag wil ook ik ook deze firmware gepusht krijgen om zo mijn remarkable te kunnen koppelen aan de wifi.

Reputatie 2

Hoi @joostandre, ik begrijp je reactie volkomen! We willen dit natuurlijk ook graag aanbieden aan onze klanten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Dank je, dat is goed om te horen, de wil is er! Nu de uitvoering nog.

Reputatie 7
Badge +4

@harmputman Ik kan geen abonnement vinden op het klantnummer dat in je profiel staat. Weet je zeker dat het de juiste is? Tv-Klantnummer werkt eventueel ook ons. 

Reputatie 1

Wat je zou kunnen proberen is een extra wifi aan te maken voor de 2.4Ghz band en daar de remarkable mee verbinden. 

Dank, heb ik al gedaan. Heb 2 aparte Unifi netwerken (2.5 en 5), maar ik heb het ook rechtstreeks verbonden aan de zyxel router.  Beide geven geen verbinding met de Remarkable, wel met andere apparaten.

Raadsel

 

Idem bij mij.Veel instellingen geprobeerd - gelukkig bestaat de back-2-default, dus ik durfde wat te experimenteren ;-)

@Sven-Odido oeps, ik denk dat ik het klantnummer van mobiel er in had gezet. Zou nu moeten kloppen. Alvast bedankt voor de moeite

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Sven-Odido, zou jij dit voor @Marijke de Lange willen regelen? 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido oeps, ik denk dat ik het klantnummer van mobiel er in had gezet. Zou nu moeten kloppen. Alvast bedankt voor de moeite

Top! Update is gepushed! 

Beste @Tommie van Odido,

Zou je mij misschien ook op de lijst kunnen zetten voor een prioriteit update van de firmware? Ik zit nog op b8, en heb ook verbindingsproblemen met mijn Remarkable. Zou heel fijn zijn als dat lukt!  

Hi @Sven-Odido, zou jij dit voor @Marijke de Lange willen regelen? 

@Sven-Odido zou je mij misschien ook nog mee willen nemen? Ik denk dat Tommie me per ongeluk over het hoofd heeft gezien. 😬

@bassemans66 

Ik heb het inmiddels opgelost door  de zyxel te vervangen met een nieuwe router/gateway (unifi gateway lite Hier

Beide remarkable werken prima weer.

Goed voor jou om te weten dat het probleem wel bij de zyxel router ligt en niet by remarkable. 

Hopelijk wordt het door odido snel opgelost 

Gr

Ewan

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Dank voor de update. Goed om te weten 
Gr 
Ewan 

 

Reputatie 1

Wow! Goed dat je dit uitgevogeld hebt!

Dank daarvoor - ik houd het even zo (met persoonlijke hotspot werkt het ook)

Groetjes,

Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eddiespeed70 en @belkees, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hoi @Marloes2492, zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je op de lijst zetten. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Beste @Tommie van Odido ik heb ook hetzelfde probleem met de Remarkable ben ik achter gekomen.

Als je ook voor mij de nieuwe firmware zou willen pushen, dan heel graag :-D

 

Goedemorgen @Tommie van Odido , ik heb hetzelfde probleem met mijn hk citation 200. Zou ik ook de update mogen? Alvast bedankt! 

Hallo @Tommie van Odido, ik heb dezelfde probleem met mijn HK Citation 200 wil niet connecten met Wifi.

Wil je naar ons ook de nieuwe firmware sturen??

Alvast bedankt

Hi @Tommie van Odido

 

Wij hebben ook hetzelfde probleem met onze harman kardon speaker.

Zou je naar ons ook de nieuwe firmware willen sturen?

Alvast bedankt.

Hallo mensen van Odido,

 

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Harman Kardon speaker, deze wil niet connecten met Wifi.

 

Willen jullie naar ons ook de nieuwe firmware sturen??

 

Alvast bedankt

Reageer