Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1977 Bekeken


Toon eerste reactie

110 reacties

@Sven-Odido 

Hi Sven, ik heb hetzelfde probleem met mijn HK speaker. Zou ik ook de update kunnen ontvangen?

 

alvast bedankt 

@Sven-Odido of @Tommie van Odido Zou een van jullie de firmware ook naar mijn modem kunnen pushen? Ik krijg ook geen verbinding met mijn Remarkable.

Reputatie 5
Badge +4

@Erikve Geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet! 

Ik zou ook graag de update ontvangen van de firmware.

Alvast bedankt.

Zou de update ook naar mijn modem gepushd kunnen worden, mijn boxen willen ook niet meer connecten 😄

Reputatie 1

Hm Heel apart, je kan proberen het wifi netwerk wat ingesteld is op de remarkable te wissen en opnieuw in te stellen. 

Helaas … vandaag een reMarkable2 aangeschaft en een halve avond zitten puzzelen (en vloeken) om 'm op m'n Odido WiFi netwerk aangemeld te krijgen. Aanmelden op hotspot van iPhone werk zonder problemen.

Eerst de FAQ van reMarkable zelf doorgewerkt (2.4 en 5GHz in- en uitgeschakeld, WPA2 en WPA3 geprobeerd … niks), uiteindelijk eens in het NL's geGoogle'd en wat schetst mijn verbazing: dit draadje komt als eerste naar boven.

Nog nooit zo'n spijt gehad van een overstap als die van KPN glasvezel naar Odido :-( Dit is het zoveelste dat tegenvalt.

Excuses voor de weinig inhoudelijke reactie, maar ik volg dit draadje graag    

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @simon_f, als ik me niet vergis, wordt het probleem waarbij de T-56 sommige apparaten (zoals deurbellen en andere routers) niet herkent, opgelost in een volgende firmware update. Wanneer deze firmware ronde wordt toegepast, durf ik echter niet te zeggen. Onze huisexpert Tommie zit hier bovenop. Ik vraag het aan hem zodra hij terug is van zijn zeer welverdiende verlof!

@Sven-Odido kan je mij ook alsjeblieft de update pushen? Ivm remarkable krijgt geen connectie met de wifi!

Reputatie 1

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

De WPA2 heb ik inderdaad ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Ik heb een KPN-extender (DVS1200) bedraad gekoppeld, die geeft het signaal idd door. Ik heb daaraan een experia wifi gekoppeld (die zou een draadloos signaal uit moeten zenden maar die kan ik niet vinden tussen alle network-ID’s.

Reputatie 7
Badge +5

Excuus! Ik begrijp jullie sentiment. Het is niet perse dat wij moeten wachten tot Tommie terug is van zijn verlof, momenteel is de nieuwe firmware datum nog niet bekend. Weten we deze, dan delen we dit meteen in dit topic. Sorry voor het wachten. Ook wij moderators willen dat dit zo snel mogelijk weer werkt en houden dit in de gaten!

@Sven-Odido @Tommie van Odido Kan de update ook naar mijn router gepushed worden? Nieuwe remarkable 2 krijgt geen verbinding met WiFi.

Alvast bedankt!

Reputatie 1

Ook gedaan. Een goeie reset van het hele

spul - meer dan uit en aan - onder leiding vd helpdesk.

Reputatie 7
Badge +9

Ha @Nusret Tas, welkom op onze Community!

Ik heb je aan de lijst toegevoegd. De update zal snel gepushed worden naar het modem. Bedankt voor het aangeven. 

Ik heb last van het zelfde probleem met mijn hk speaker, zou ik ook de update mogen?

Bij voorbaat dank

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Wimme95, ik heb je op de lijst gezet om de update te ontvangen, deze zal spoedig naar je modem gepusht worden. Tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Hierna staat de update op het modem en kan je weer zonder problemen verbinding maken! 

@Erikve Geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet! 

Dankjewel Nora! Fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roofie, welkom op onze Community!

Ik heb jouw modem ook toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig plaatsvinden.  

@Sven-Odido wil je mij ook de update toesturen? Ik wacht al enige tijd op een oplossing voor mijn Remarkble2. Dank. Groet, Simon 

Dag
Ik heb een Remarkable 2. Koppelen met WiFi lukt niet. Kunnen jullie de nieuwste firmware voor mij pushen. Dat schijnt te werken zo lees ik in deze topic.

Alvast bedankt.

Reputatie 2

Hi Tommy en Sven,

 

Kunnen jullie mij aub ook op de updatelijst zetten, ervaar problemen met het verbinden van mij harman kardon citation.

 

Alvast bedankt.

Groet Erna

@Teresa van Odido 

@Sven-Odido 

ik heb ook problemen met het verbinden van mijn harman soundbar en oorzaak is hetzelfde als hier beschreven. Ik zou ook graag de nieuwe firmware update willen.

@Sven-Odido @Tommie van Odido hier ook problemen met het verbinden van HK speaker. Zouden jullie de firmware ook naar mijn modem kunnen pushen?

Alvast bedankt!

@bassemans66 dat is mooi nieuws! Welke firmware versie draait je modem nu dan?

Ik heb sinds vorige week ook Odido glasvezel internet en ik heb hetzelfde probleem met mijn net aangeschafte reMarkable en evenmin krijg k mijn robot stofzuiger aangesloten. Ik hoop dat ze bij mij ook de nieuwe firmware willen installeren… bellen naar de service desk en ze proberen uit te leggen wat er aan de hand is, is geen onverdeeld succes.

 

Reageer