Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1977 Bekeken


Toon eerste reactie

110 reacties

Reputatie 4

@FernandoE 

De beste reacties, zowel onder Odido vakmensen als zeer kundige andere klanten vind je altijd hier, niet telefonisch of via chat! In het weekend kan het wel iets langer duren!

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido wil je mij ook de update toesturen? Ik wacht al enige tijd op een oplossing voor mijn Remarkble2. Dank. Groet, Simon 

Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we dat zeker doen ;) 

Zou het niet handig zijn dat update voor alle Odido klanten te pushen?

Daar wordt aangewerkt, maar dat gaat zo snel als we altijd zouden willen. In de tussentijd doen we het even zo. 

Sinds deze week een zyxel t56 router.

Sinds deze router door een monteur is geïnstalleerd werkt onze hk citzon one luidspreker niet meer.

We wouden deze router al liever niet hebben, omdat onze WiFi versterkers hier niet mee werken.. maar hoe krijg ik mijn luidspreker weet aan de slag.

Ik heb het netwerk al gesplits en weer samengevoegd en weer gesplitst. De box heb ik gereset. De app opnieuw geïnstalleerd... en mijn laatste optie schijnt dit forum te zijn.. iets met software updaten van mijn routwr.. wat alleen via hier schijnt te kunnen als je gelukt hebt. Bij de klantenservice lopen we in iedergeval tegen een muur aan..

Helaas is onze vorige aanbieder op gegaan in odido.. maar als dit zo blijft is het overwegen van een nieuwe aanbieder van internet het zeker waard!

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @Philip123!

Ik heb jouw modem ook toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig plaatsvinden. 

Beste @Tommie van Odido 

Wij willen ook graag de firmware zodat de reMarkable het weer doet. Hoe regelen we dat?
 

groetjes Marijke 

Reputatie 4
Badge

@Marloes2492 

Welkom bij Odido en hier in het forum!

Gewoon klantnummer in je profiel hier invullen en @Tommie van Odido of @Sven-Odido vragen om je op de versnelde lijst voor een update te zetten. Redelijk bizar dat de klantenservice je nog steeds allerlei dingen laat proberen die gegarandeerd niet helpen. Sinds twee een een halve maand zouden ze moeten weten dat alleen een firmware update of een andere router werkt als je connectie problemen hebt met Harman Kardon, JBL, Remarkable, Wiim Pro Plus en nog een lijstje andere merken. Ik heb ze een aantal keer gevraagd om dat eindelijk ook eens aan de klantenservice door te geven, (minimaal een maand terug al), maar dat lijkt als ik jou hoor nog steeds onmogelijk.

Als je een andere router hebt die wel met jullie WiFi versterkers overweeg kan dan is dat wellicht een betere optie. Ik ben met als jij (gok ik zo) overgestapt van Tweak naar Odido, en met mijn eigen Fritz box heb ik geen problemen.

Met een eigen router is wat lastiger als je ook vaste telefonie van Odido hebt, maar ook dat is te fixen.

Test wel even goed of je internet ook 's avonds zonder problemen werkt. Hier in Enschede draait het bij mij als een zonnetje, maar er zijn gebieden waar het met name 's avonds vastloopt. Ze laten je dan allerlei tests doen die niets oplossen, maar er wel voor zorgen dat je proefperiode voorbij is.

Als je aan gamen doet is een firmware update of andere router een must. Lees ook andere posts hier in het forum.

Al met al ben ik hier behoorlijk tevreden met de snelheid van het internet en de prijs die ik daarvoor betaal. De klantenservice werkt hard, maar volledig volgens script, ook als de omstandigheden veranderen en het script niet meer werkt. 

Ik heb ook problemen met het verbinden met mijn remarkable. Zouden jullie ook een firmware update naar mijn modem kunnen sturen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bromkes en @SarahVredeveld, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten uitvallen!  

 

Goeienavond @Tommie van Odido ,
Ook ik heb dezelfde problemen met mijn Remarkable. Ik heb dit ook telefonisch vorige week doorgegeven.
Als je ook naar mij alvast de nieuwe frimware wilt pushen, heel graag!
Alvast veel dank

Goedemiddag, 

wij kunnen ook onze remarkable 2 niet op de wifi krijgen, willen jullie ons ook de firmware-update sturen? Alvast bedankt!

edwin haverkamp

@FernandoE scroll even iets omhoog naar berichtje van henkdeleeuw aan mij: als je in dat topic verder leest vind je namen van Tommie en Sven die mij en een hoop anderen aan een firmware upgrade hebben geholpen - succes!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DAF575, welkom op onze Community!

Goed dat je dit topic gevonden hebt. Ik heb je op de lijst gezet. De nieuwe firmware zal spoedig gepushed worden naar het modem. 

Ik zou mijn Remarkable 2 ook graag weer kunnen verbinden aan mijn WiFi netwerk. Zouden jullie mij ook de update kunnen pushen @Sven-Odido  @Tommie van Odido ?

Duizend maal dank.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

Ik lees dat als je je hier meldt een firmware update kan krijgen voor je modem? Mijn boxen willen sinds mijn overstap naar Odido ook niet meer verbinden. 

@Tommie van Odido en@Sven-Odido 

Graag wil ook ik ook deze firmware gepusht krijgen om zo mijn remarkable te kunnen koppelen aan de wifi.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rwijmenga, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet, de firmware zal eind deze middag of maandag geupgraded worden. Tijden het updaten zal je internetverbinding een minuut of drie wegvallen. 

Hi @Nora van Odido mijn HK citation speaker werkt ook niet, kan ik meegenomen worden in de update?

@Sven-Odido @Tommie van Odido 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn HK speakers. Zou ik ook de update kunnen ontvangen?

Beste @Tommie van Odido 

Ook wij willen graag de firmware zodat de reMarkable het weer doet. 
Groeten, Adriaan

Reputatie 7
Badge +9

Hi @connyb, welkom op onze Community!

Ik heb jouw modem ook op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden. Het modem zal een minuut of vijf bezig zijn met updaten, het internet zal dan tijdelijk wegvallen. 

Hi @rwijmenga, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet, de firmware zal eind deze middag of maandag geupgraded worden. Tijden het updaten zal je internetverbinding een minuut of drie wegvallen. 

Dat is heel fijn. Dank

Goedenavond,

 

Is er inmiddels al bekend of Odido aan een oplossing werkt? Ik kamp sinds dit weekend met hetzelfde probleem en dat is toch ronduit treurig. Hoe kan Odido een dienst leveren die niet optimaal merkt? 
 

Graag hoor ik of er een oplossing aanstaande is en wat Odido eraan doen op dit probleem te verhelpen.

groet,

Simon

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @joostandre, ik begrijp je reactie volkomen! We willen dit natuurlijk ook graag aanbieden aan onze klanten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Adriaan Hoogendoorn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het erop staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer