Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 July 2021, 16:28

Bekijk origineel

75 reacties

@Waqqas Oke. Bedankt voor de info. Dan mag de monteur even komen voor dat klusje. 

Reputatie 7
Badge +15

@dveen 

De Draytek hoeft T-Mobile niet terug, deze mag je naar een recyclepunt brengen 😊

Reputatie 7

Hi @polensyl, super dat je dit via deze weg aangeeft! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je problemen met de wifi ervaart. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingeschoten om het Draytek modem om te ruilen voor een Zyxel modem. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor heel graag van je of jij met Zyxel modem van de eerdere problemen af bent. Laat je dat hier weten? ✨

Reputatie 7

Hi @Ghiz87, heel goed dat je dit laat weten - want hier gaan we iets aan doen! Ik zie dat ook jij in bezit bent van een Draytek modem. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit modem te swappen naar een Zyxel modem. Laat jij het hier weten of de wegvallende verbinding verleden tijd is, zodra het nieuwe modem geïnstalleerd is? 🤞

Reputatie 1

Top! Bedankt Tommie.

Reputatie 7

Hi @Mjawish, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik kijk heel graag met je mee, want het is uiteraard niet de bedoeling dat jouw verbinding het meermaals begeeft. Ik zou dan ook een Zyxel modem voor je willen aanvragen, zodat jij hopelijk zo snel mogelijk van deze problemen af bent. Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik graag voor je aan de slag! 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Spoortrommel, fijn dat je een berichtje post, dat is zeker te weten te regelen! Ik heb inmiddels een verzoek bij onze technische dienst in elkaar geflanst en ik verwacht dat je voor het eind van de week meer van ons hoort. Let er graag wel op dat er een monteur moet komen om de nodige extra apparatuur te installeren om het nieuwe modem werkzaak te krijgen. Ik weet zeker dat het nieuwe modem je goed zal bevallen! 😃

Reputatie 1

Hoi @Spoortrommel, fijn dat je een berichtje post, dat is zeker te weten te regelen! Ik heb inmiddels een verzoek bij onze technische dienst in elkaar geflanst en ik verwacht dat je voor het eind van de week meer van ons hoort. Let er graag wel op dat er een monteur moet komen om de nodige extra apparatuur te installeren om het nieuwe modem werkzaak te krijgen. Ik weet zeker dat het nieuwe modem je goed zal bevallen! 😃

Top! Dank je wel. 

Vandaag is het modem gewisseld en loopt alles weer als vanouds. Helemaal top, bedankt voor de service

Reputatie 7

Hi @Willem vdH, heel goed dat je dit aangeeft! Ik regel dit heel graag voor je en ik heb dan ook gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om een Zyxel modem jouw kant op te sturen. Zodra dit is verwerkt, dan kan je de bestelling van het modem volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop heel erg dat jij het nieuwe jaar goed kan beginnen met een nieuw modem zonder problemen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan zeker weten! 😊

Reputatie 7

Hi @Mjawish, zojuist heb ik je ook al op de hoogte gebracht via een privébericht! Ik heb het verzoek ingeschoten bij de technische dienst om jouw modem te swappen naar een Zyxel. Zodra dit is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop dat dit modem ervoor zorgt dat jij van alle problemen af bent. Laat je het weten als het nieuwe modem binnen is en de issues als sneeuw voor de zon zjin verdwenen? 😁

Hi @Willem vdH, heel goed dat je dit aangeeft! Ik regel dit heel graag voor je en ik heb dan ook gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om een Zyxel modem jouw kant op te sturen. Zodra dit is verwerkt, dan kan je de bestelling van het modem volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop heel erg dat jij het nieuwe jaar goed kan beginnen met een nieuw modem zonder problemen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan zeker weten! 😊

Heel erg bedankt Lisa. Fijne jaarwisseling en werk ze nog even nu!

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Willem vdH! 😁 Maak er zelf ook een heel mooi uiteinde van en weet dat we ook in het nieuwe jaar hier weer voor je klaarstaan.

@Lisa heel erg bedankt 🤩

Ik laat het zeker weten als de issue verdwenen zijn met de nieuwe modem.

nogmaals heel erg bedankt voor je moeite en wens ik u een fijne dag nog🙏🏼 

Groetjes,

Mohammed

Reputatie 1

De afspraak was ingepland voordat het modem geleverd was. Vandaar. Inmiddels nieuwe afspraak ingepland.

Reputatie 7
Badge +8

@Boarder72 Ik ga ervoor zorgen dat er een nieuw Zyxel modem jouw kant op komt! Je dient ook weer opnieuw een afspraak te maken met Guidion voor de installatie, omdat dit type modem iets anders werkt qua aansluiting dan de Draytek. Hopelijk zijn de problemen hierna voor jou ook opgelost! 😀

Reputatie 7

Hi @RonMak, top dat je dit hier aanstipt! Dit kan zeker en hier help ik je graag bij. Zojuist heb ik het verzoek om het modem te swappen naar een Zyxel T-50 ingediend bij onze technische dienst. De TV Box die kan ik zelf al voor je swappen en dit heb ik meteen geregeld. Deze bestelling kun je alvast volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/NEK58770-C005. Met deze nieuwe TV Box kun je ook van ons nieuwe tv-platform genieten. Ik deel dan ook graag de voorwaarden hiervan met je. 

Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan kan ik de migratie voor jou aanvragen zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is. Je zal vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als je hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag als de nieuwe TV Box is aangesloten! 😁

Reputatie 1

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Hallo Lisa, dank voor je snelle en goede reactie. 

Reputatie 1

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Hallo Lisa, dank voor je snelle en goede reactie. 

Ik heb inmiddels de bevestiging van de verzending al binnen!

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @Kadoos op onze Community! Hopelijk heb je genoten van je tijd in het buitenland. Ik heb de modem swap meteen voor je in gang gezet. Er moet hiervoor wel een monteur langskomen om het te installeren, in verband met de Media Converter. Je ontvangt hier een bericht over. Voor nu een fijne dag gewenst.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @dveen! Helemaal super. Geniet nog van het mooie weer vandaag! 

Hoi,

 

ook onze verbinding valt regelmatig helemaal weg. Help!

Beste @Jason en @Lisa,

Ik heb precies het zelfde probleem als @Veugje mijn lan poorten vallen steeds uit mijn router is een keertje vervangen door de zelfde merk en model maar helaas probleem blijft zich voordoen..

ik werk sinds een maandje thuis en iedere keer als het wegvalt dat moet ik aan mijn werkgever verklaren waarom mijn internet weer wegvalt. 2/3 keer t-mobile klantenservice gesproken ze zouden mij een afspraak bevestiging sturen per mail of sms maar helaas niks gehad. 
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. 
Klantnummer: EJL06441

Bij voorbat dank!

 

Groetjes

Mohammed

Goedemorgen,

Hier speelt al enige tijd hetzelfde probleem met de Draytek. Graag zou ik dan ook een vervangend exemplaar van Zyxel ontvangen in de hoop dat dit wel de nodige stabiliteit en verbetering oplevert. 

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Veugje, van harte welkom op de Community!

De Draytek zorgt vaker voor verbindingsproblemen met dit soort apparatuur en bij meerdere users is gebleken dat een swap naar Zyxel + Media Converter het benodigde resultaat teweeg gebracht heeft. Daarom heb ik voor jou meteen een omruiling aangevraagd. Binnen zes dagen zal je de vervangende apparatuur ontvangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Zo niet: kijk ook eens naar onze wifitips in de Wiki: 

Houd me op de hoogte alsjeblieft, ben super benieuwd naar het verbeterde resultaat! 😄

Reageer