Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 283103 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Wat een shit bedrijf dat T-mobile. Heel slecht internet tv ontvangst van de glasvezel en als je dat probeert te melden maken ze je het moeilijk! Regio Den Haag Segbroek. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Indiedied, laat me jou gelijk helpen!

Waar heb je geprobeerd om jouw melding kenbaar te maken? Ik zie namelijk dat er medio vorig jaar voor het laatst contact opgenomen is met onze Klantenservice en zie verder geen berichten op de Community van je. Ik wil graag uitzoeken waar dit dan precies fout gaat zodat het in de toekomst niet meer voorkomt.

wat betreft jouw verbinding: ik zie dat het modem al 66 dagen onafgebroken online is, dat kan ook bijdragen aan een probleem in de verbinding. Zou je deze eens kunnen herstarten op de volgende manier, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Reputatie 1

Goedendag!

Er was helaas brand geweest in mijn flat en toen was het stroom uitgevallen. Het gebeurde in het elektriciteitskast in de kelder.. en toen het stroom weer aan ging deed het internet het niet meer ineens. 

Met vriendelijke groet,

Damian

Reputatie 1

Hey T-Mobile Community!

Het is al telefonisch opgelost. In plaats van WiFi heb ik nu tijdelijk 4G netwerk gekregen tot er iemand komt kijken naar de router. Thank you!

Met vriendelijke groet,

Damian

Reputatie 1

Goedemorgen!

sinds anderhalve week hebben we elke dag wel problemen met onze WiFi. Beneden kijken we tv met de app en dit lukt dan dus ook niet. Het mobiele internet doet het wel. Een wifi-versterker gebruiken we. deze staat boven. 
 

nu krijg ik op de tv de melding ‘geen ethernet’. Betekent dit dat het bekabelde internet niet goed is? 

Na het opnieuw opstarten van de modem (witte kastje woonkamer) krijgen we eerst weer verbinding, maar na een paar minuten gaat het lampje bij het internetbolletje weer rood knipperen en dan valt het uit. Ik word hier echt niet goed van. Het mobiele internet doet het wel.

volgende hebben we al meerdere malen gedaan:

Modem opnieuw opstarten. 

Modem van de stroom af en opnieuw opstarten.

wifi-versterker ook van de stroom gehad en opnieuw aangesloten  

kan iemand alstublieft helpen?

aanvulling:

heb uitvoerig gekeken bij de netwerkinstellingen op de televisie. De tv kan het thuisnetwerk niet vinden. 
Een netwerk waar 5G achter staat, staat niet tussen de beschikbare netwerken. 
Via mijn account het kanaal aanpassen gaat niet, want er kan geen verbinding worden gemaakt met het kastje. Dit geeft jullie website aan. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Winters27 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wanneer het internet lampje rood is kun je dan eens kijken welke lampjes er branden, knipperen of uit zijn op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten zonder aftakkingen oid?

De tv heeft misschien alleen ondersteuning voor 2,4 GHz daarom dat hij het 5 GHz netwerk niet kan zien 

Reputatie 1

Hallo @Winters27 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wanneer het internet lampje rood is kun je dan eens kijken welke lampjes er branden, knipperen of uit zijn op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten zonder aftakkingen oid?

De tv heeft misschien alleen ondersteuning voor 2,4 GHz daarom dat hij het 5 GHz netwerk niet kan zien 

Goedemorgen,

 

wij hebben een glasvezelverbinding. De medewerkers via de chat kwamen er ook niet uit  vrijdag komt de monteur  Godzijdank heb ik onbeperkte data op mijn mobiel en kan ik andere apparaten verbinden met mijn hotspot, maar wat een gezeik toch.  Pardon my French. Mijn man vermoedt dat de modem (het witte kastje in de woonkamer, weet nooit zeker hoe dit heet) kapot is. Via de netwerkcontrole op de tv hebben we gezien dat er wel een verbinding is via ‘bekabeld internet’. De WiFi doet het dus niet. 
 

soms vind de wifi op mijn telefoon het netwerk, maar zodra je koppelt, wordt er aangegeven ‘geen internetverbinding’. 


hoop dat dit snel opgelost wordt, want dit is echt heel vervelend  

 

Reputatie 1

Goedendag,

ik maak sinds kort gebruik van Glasvezel van Tmobile binnen Zoetermeer. Om hier het beste uit te halen heb ik 2 x Deco XE75 (wifi 6 😎) aangeschaft en deze aangesloten. 1 deco is bedraad op zolder aangesloten (voor de playstations) en de andere staat beneden ook bedraad in de meterkast pal naast de modem.

wat opvalt is dat de wifi beneden slechter is dan bijvoorbeeld op zolder of op de eerste verdieping. Mobiel neemt dan de wifi van de bovenste deco, maar als deze switcht naar beneden dan is het weer minder goed. Via de deco app heb ik de kanalen gewijzigd en meerdere instellingen geprobeerd maar de wifi in de woonkamer blijft slecht. Hebben jullie tips voor mij ?  Ik heb nu de deco buiten de meterkast kunnen plaatsen, hoog bijna tegen het plafond aan en nog is de verbinding beneden slecht. we hebben glasvezel 400 up/down en speedtest komt niet hoger dan 30 a 40 mbits beneden, maar boven ruim 200. 

ik hoor graag van medegebruikers of Waqqas 🙂 tips! alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Babalicious 

Maak je naast internet ook gebruik van tv en/of vast bellen? Als je geen vast bellen hebt dan kun je de Deco in de meterkast ook aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel en VLAN 300 instellen in de app.

Zie hier de instructies

Als je de Zyxel toch wilt behouden, staat WiFi op de Zyxel uit? En heb je ook gekeken of operating mode Acces Point Mode ipv router mode in de app helpt?

Reputatie 1

Hallo Waqqas,

 

Dank voor de snelle reactie! 

Ik heb inderdaad in de deco app beide modussen geprobeerd, AP en router mode maar in beide gevallen zelfde issue. Op de zyxel staat de WiFi uit en heb verder geen tv of vast bellen aansluiting. Ik zal morgen de mediaconverter rechtstreeks op de deco aansluiten, dus zonder de Zyxel toch? Zal de instructies bekijken en hou je op de hoogte. 

Nogmaals bedankt! Gr 

Reputatie 7
Badge +15

@Babalicious 

Klopt, internetkabel vanaf de mediaconverter in de Deco en de Zyxel heb je dan niet nodig.

Wellicht kan je de Deco beneden eens voorzien van een fabrieksreset.

Reputatie 1

Hoi Waqqas, 

Alleen VLAN op 300 en dan denk custom. Verder nog andere parameters of iets anders invullen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Babalicious 

ISP custom, VLAN 300, Dynamic IP volgens mij, voor de rest kan je alles op default laten.

Reputatie 1

Bedankt! Heb idd 300 en prioriteit VLAN 0 opgegeven. Is het dan beter in acces point te werken of wifi router in dit geval? 

Reputatie 7
Badge +15

@Babalicious 

Met de Deco aangesloten op de mediaconverter is de Deco ook meteen je router want de Zyxel heb je dan niet meer 🙂

Reputatie 1

;) top, dan gaan we er mee aan de slag! Bedankt voor je hulp! Fijne avond 

Reputatie 1

@Babalicious

Met de Deco aangesloten op de mediaconverter is de Deco ook meteen je router want de Zyxel heb je dan niet meer 🙂

Hallo Waqqas,

kom nog terug op dit topic. De Zyxel model is ertussen uitgehaald en de mediaconverter direct op DECO aangesloten (gele kabel WAN staat er op) alleen is de snelheid in de woonkamer nog steeds erg belabberd… testen gedaan met speedtest. Ik heb vanochtend ook de DECO’s omgewisseld, van zolder naar de woonkamer en een nieuwe netwerk aangemaakt, maar wifi snelheid blijft onveranderd. 

dus de 1e verdieping en zolder is snelheid prima, alleen de snelheid rondom de woonkamer is erg slecht. heb je nog meer tips? 

Reputatie 1

Hallo Waqqas,

kom nog terug op dit topic. De Zyxel model is ertussen uitgehaald en de mediaconverter direct op DECO aangesloten (gele kabel WAN staat er op) alleen is de snelheid in de woonkamer nog steeds erg belabberd… testen gedaan met speedtest. Ik heb vanochtend ook de DECO’s omgewisseld, van zolder naar de woonkamer en een nieuwe netwerk aangemaakt, maar wifi snelheid blijft onveranderd. 

dus de 1e verdieping en zolder is snelheid prima, alleen de snelheid rondom de woonkamer is erg slecht

Reputatie 7
Badge +15

@Babalicious 

Ik heb geen idee wat er nog geprobeerd kan worden helaas, TP-LINK heeft wel een troubleshoot pagina voor slow speed :

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2429/

Uhhhh...ik vind dit allemaal veel te ingewikkeld. Ik ga zeker geen computer verbinden met het netwerk. Ik krijg alleen van het doorlezen al hoofdpijn en dit soort dingen gaat bij mij grandioos verkeerd en dan weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik bel de helpdesk wel. Zag dat er ook op afstand hulp mogelijk is en dat er een WiFi-versterker bij je geplaatst kan worden. Dat lijkt mij een veel beter idee.

Ik zou ook een WiFi versterker willen maar dat kost dan weer €2,50 extra dat zijn voor mij 2 broden!! Ik heb vast internet.daarom moet ik alles 1 of 2x per week restten!

Reputatie 7

Hoi @Kaplaarsje, ik help je graag verder aan betere wifi, zonder extra kosten. De eerste twee stappen uit dit topic zijn eigenlijk het belangrijkst. Als je het modem reset pakt hij automatisch de beste settings op dat moment. Het kan zijn dat er een ander netwerk in jouw omgeving zit die ook telkens wijzigt waardoor de wifi bij jou weer minder wordt. 

 

Een andere actie die altijd goed werkt is het modem op een betere plek zetten. Misschien staat er iets voor het modem waardoor het bereik vermindert. Kun je het modem iets hoger plaatsen? Of wellicht meer vrijstaand? Dat zal zeker ten goede komen aan jouw wifi-verbinding. 

 

Mocht het gaan om het wifi-bereik in een andere kamer of verdieping dan is de afweging van de prijs tegenover het betere bereik. Lees it topic voor de volledige uitleg rondom Wifi Plus:

 

Ik haal bij lange mijn snelheid niet met T-Mobile, ik heeb een 100down/30up abo, maar ik haal maar 44down/10up met 5G, ik ben de enige in de buurt met 5G wifi, mijn signaalsterkte is 100%, mijn PC met dikke antenne staat in direct zicht naar mijn modem, en ik krijg nooit meer 44/10 met T-mobile, dus ik voel me wel een beetje bekocht met dit abo..de snelheid wordt gewoon geknepen.

met Ziggo wat ik verleden jaar had haalde ik gewoon mijn 250/50 op 5G wifi zonder problemen, ik heb alle instellingen doorgelopen dus het zou gewoon beter moeten zijn.

Nu zag ik wel dat er bij mijn abo stond TOT 100mbit down en TOT 30mbit up, dus als ik het letterlijk neem dan kunnen ze zeggen, ja er staat TOT bij, dus het kan dat je dat niet overal haalt..zou wel een beetje flauw zijn maar ja, ik kan het me zomaar voorstellen tegenwoordig met die bedrijven..

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marcurios 

Er wordt maar 1 DSL abonnement bij T-Mobile aangeboden en dat is tot 100 Mbps, de werkelijke maximale snelheid die haalbaar is op jouw adres zie je door de postcodecheck op de T-Mobile website te doen.

Dat had ik gedaan toen ik het abo afsloot, en daar kwam uit dat ik de keuze had tussen 100 en 50 down, en 30 up voor beide. Dus koos ik voor 100/30, maar nu blijkt dus dat de max 53/10 is, dus ik ben voorgelogen door de programmering op de website.

ik heb aardig wat ervaring met internet aansluitingen en computers in het algemeen, ik repareer en installeer al meer dan 30 jaar computers dus ik weet wel waar ik op moet letten.
Dat de max dus maar 53/10 is op dit adres had ik zeker wel geweten omdat ik namelijk 3 jaar geleden precies hetzelfde had met KPN en die gave dat zeer duidelijk aan, en daar dus specifiek op gelet het met het afsluiten van mijn abo, en daar heb ik dus zeker geen notificatie van gekregen op de website toen ik het abo afsloot.

Ze hebben wel 2 weken geleden glasvezel bekabeling gelegd in de straat hier dus ik ga sowieso over op glasvezel als dit abo afloopt, maar ik denk niet bij t-mobile want ook t-mobile TV werkt niet naar behoren, de ondertitels bij alle programma's lopen meer dan een minuut achter.
En mijn internet wordt al zeer traag als ik een stream van 1600x900 op mijn 2e PC kijk terwijl ik zit te browsen.
Ook moet je netlimiter gebruiken op beide PC's om een goede load verdeling te krijgen, anders stopt de TV er gewoon mee als je even iets download met pc 2, zo traag is die verbinding..Meer dan 4MB/ps haal ik gewoon niet, dat is echt nog een stuk slechter dan ik op mijn oude KPN VDSL verbinding had, daar haalde ik zeker 8MB/ps.
 

Reputatie 7
Badge +15

@Marcurios 

Wanneer je de postcodecheck doet dan zie je bovenaan al staan wat de maximaal haalbare snelheid is op je adres. 

Eerst kon je inderdaad kiezen uit 50 of 100 Mbps maar vanwege het nieuwe portfolio 2022 is dat nu 1 abonnement tot 100 Mbps.

Reageer