Info

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem

Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem

Toon eerste reactie

65 reacties

Reputatie 1

@Timo78 dat is de MPro app op iPhone.

Naar vele uren proberen zonder succes heb ik de Wifi-punten teruggestuurd en TP-Link Deco M9 Plus 3-pak op Coolblue.nl besteld. Die doet het tot nu toe zonder problemen (helaas is WPA2-PSK is nog niet ondersteund).

Reputatie 1

TP-Link Deco M9 Plus - helaas is WPA2-PSK is nog niet ondersteund

Correctie: WPA2 PSK/AES is wel ondersteund, maar je kan WPA2 TKIP niet uitschakelen. Daardoor is het minder veilig.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HansB070, het lijkt erop dat één van de wifipunten niet helemaal goed functioneert, of er is een probleem met het bereik. We kunnen dit normaal gesproken redelijk eenvoudig verhelpen door het wifipunt dat voor belemmeringen zorgt te resetten. 

Alhoewel, als ik zo je verhaal lees over de nieuwe woning, dan gaan mijn vermoedens toch meer richting de dekking/het bereik binnenshuis. Je geeft aan dat het draadloze wifipunt geen verbinding kan maken met het modem. Op hoeveel meter afstand bevindt het punt zich ten opzichte van het modem? Een ruwe schatting is in principe voldoende. Voor een volledig overzicht heb ik hieronder een afbeelding geplaatst waarop te zien is  wat de beste plek is voor je wifipunt:

Mocht het ook hiermee nog niet lukken, check dan of het punt überhaupt verbinding wil maken door deze direct, bekabeld op het modem aan te sluiten én controleer of deze draadloos verbinding maakt op 2 meter van het modem af.

Reputatie 2

Ik heb de stappen meerdere malen doorlopen, maar kreeg het WiFi punt met geen mogelijkheid draaien. Het leek erop dat die verbonden was met het modem, aan de kleur van het signaal lampje te zien, maar in de Mpro Mesh app was het Wifi punt niet verbonden en mijn telefoon was nog steeds verbonden met het modem, ondanks dat ik direct naast jet WiFi punt zat. De Mesh status in de app bleef ook steeds op Down staan.

Opeens viel mij de QR code op aan de zijkant van het WiFi punt. Deze heb ik gescanned met mijn telefoon, waarop gevraagd werd of ik verbinding wilde maken. Dit geaccepteerd en in de Mpro app stond Mesh status op Up en het WiFi punt was opeens zichtbaar. Vanaf dat moment was mijn telefoon ook direct verbonden met het WiFi punt.

LAN kabel erop aangesloten en de status van het WiFi punt veranderde ook netjes van Repeater naar Acces Point. Alles werkt nu naar behoren.

Dit wilde ik even delen mochten meer mensen problemen hebben met de installatie.

Edit: Het Entone TV kastje waar de LAN kabel voor bedoeld was heb ik aangesloten op de tweede LAN poort op het WiFi punt en dat werkt ook gewoon. Geen idee of dat ook zou werken als het WiFi punt in Repeater modus (draadloos) zou werken. Dat kan ik straks nog even testen want dat zou best interesant kunnen zijn voor sommige mensen.

Reputatie 2

Vreemd, kan mijn eerdere bericht niet bewerken, dan maar zo.

Het lijkt erop dat TV het ook doet in repeater modus, alleen liep het beeld na een paar minuten vast bij mij. Wellicht dat dit aan de afstand naar het modem ligt, wat voor mij geen punt was omdat ik het WiFi punt via een LAN kabel wilde aansluiten.

Het biedt in ieder geval een interessante mogelijkheid voor mensen die niet in staat zijn om een LAN kabel te trekken om TV te kunnen kijken in een andere ruimte. Reden te meer voor T-Mobile om dit wellicht verder uit te werken.

Reputatie 2

@Brian ik heb hetzelfde probleem als @laney. Ik kan het WPS knopje van de versterker indrukken wat ik wil maar het power en link lampje gaan nooit en te nimmer oranje branden. Wat is hier het probleem/oorzaak?

Reputatie 7

Hi @Michielderouter @JohanBarneveld Hmm de WAP's zouden inderdaad gewoon “out of the box” moeten werken. Klein kansje maar ik vraag het toch nog even, hebben jullie toevallig mee gedaan met de test van de WAP's voordat we ze aan iedereen beschikbaar hebben gesteld? Deze WAP's hebben nog test firmware en kunnen problemen geven (ze updaten ook niet automatisch naar de meest recente firmware versie).

Reputatie 2

@Brian zover ik weet niet..

Goedendag,

Ik heb nog een oud Draytek modem Vigor3132,. Meerdere malen verzocht om een nieuw zyxel modem, maar T-mobile wil mij die niet geven.

Nu heb ik sinds korteen extra WiFi punt Zyxel. Nu wil ik weten of deze ook echt werkt, want in de tuin is mijn WiFi nog steeds slecht.

Hoe kan ik dat controleren. Het link lampje brandt niet. Power wel en WiFi flikkert.

ik heb de MPro Mesh op de telefoon gezet maar deze krijgt geen verbinding.

Indien ik niet zeker weet dat het WiFi punt werkt, is het zonde van het abonnement en kan ik hem beter terugsturen.

mvg Harry

 

 

Reputatie 6

Hoi @Harry S, natuurlijk wil jij weten of het Wifi-punt naar behoren werkt. Dit is echter afhankelijk van diverse dingen: wat is de afstand tussen het Wifi-punt en de tuin, zijn er veel verstoringsbronnen. Ik raad je aan om onze website te raadplegen (klikbaar), zodat je zeker weet dat het Wifi-punt juist is aangesloten. Bij het Draytek modem dien je het eerste Wifi-punt bijvoorbeeld altijd met een kabel te verbinden. Ik hoor graag of het hiermee gelukt is! 

Reputatie 7
Badge +4

@Harry S zet de wifi op de Draytek uit en sluit de wap bekabeld aan. gebruik dan de gegevens voor de wifi die op de wap staan. je kan de wap ook op een betere plek zetten door een netwerk kabel te gebruiken. deze kabel mag maximaal 100meter zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @AWJP, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is of wegvalt, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Zou je een foto kunnen maken van hoe het Zyxel modem momenteel bevestigd is en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Controleer ook of het modem en de versterker vrij geplaatst zijn zonder obstakels er omheen.

- Een Wifi modem onder of achter de bank verstoppen oogt opgeruimd maar dempt veel Wifi signaal.
- Heb je het modem in de meterkast gezet? Controleer dan of er niets in de weg staat zoals een gas- of watermeter, schoonmaakspullen etc.
- Het modem een halve meter verplaatsen kan in bepaalde situaties al veel verschil maken.

Ideaal gezien, wordt het modem zo ver mogelijk bij de vloer vandaan geplaatst.

We gaan er samen voor zorgen dat jouw Wifi thuis wel geoptimaliseerd wordt!

@Brian modem op begane vloer. 1e wifi plus op 1e verdieping met kabel aangesloten. Als ik nu een 2e wifi plus neem en die draadloos ga aansluiten en op de zolder plaats. Welke wifi gegevens zal deze dan overnemen? Van de modem of van de 1e wifi plus? Die van de modem is op zolder namelijk niet zichtbaar, afstand is namelijk te groot en het betreft een goed geisoleerd nieuwbouwwoning. Signaal van de 1e wifi plus is wel zichtbaar op de zolder waar ik eventueel een 2e wifi plus draadloos zou willen plaatsen. 
vast bedankt voor je reactie. 

@SergeyT en @JohanBarneveld,

ik heb het vandaag werkend gekregen via de WAP om 2,4 en 5 gescheiden te krijgen en tot op heden stabiel. Mocht het zaterdag nog steeds stabiel zijn, dan maak ik middels screenshots zichtbaar wat ik gedaan heb.

 

Keep you informed about it...

 

Reputatie 7
Badge +16

@HansB070 Dat is geweldig nieuws, bedankt dat je het deelt met de Community! Toch vreemd dat het pas lukte na veel resets, wellicht dat het wifipunt dan op dat moment stoorde om een andere, onverklaarbare reden. Maar goed, we zijn blij dat jij nu weer een werkende verbinding hebt op alle apparaten! 

Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, laat het dan alsjeblieft weten.

@Jason Bedankt voor je reactie.
De modem is in de woonkamer aan de vensterbank.
Ik woon in een appartement en de afstand is ongeveer 11 meter van de modem tot mijn werkkamer. Er zijn 2 laptops en 2 smartphones aangesloten op de wifi, geen slimme meter of thermostaten. Ik heb de instelling op de automatische wifi. De wifi is soms traag en maakt dan niet eens verbinding. Er stond ook dat ik verbonden ben maar geen internet. Zie bijgevoegde foto's van de modem en ook een van de wifi-versterkers.
T-mobile zie, perfecte wifi overall in huis. Ze stellen niet dat verbonden zijn met te veel apparaten de snelheid en verbinding beïnvloedt, dit is vreemd om te horen!
Er zijn geen obstakels waar de modem zich bevindt.
Ik kan de modem niet naar een andere locatie verplaatsen.
Samen gaan we mijn internet optimaliseren? Waarom? Ik heb alles gedaan wat ik nu ga doen, het is aan T-mobile om dit uit te zoeken en voordat mijn jaarcontract afloopt. Nog steeds niet tevreden.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je!  

Hi @NEERVOORT21 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd aan welk modem de WAP hangt en hoe deze is verbonden. Het uitzetten van de bandsteering kan namelijk de stabiliteit ten goede komen, maar weet niet of dit op jouw modem het geval is. Ik hoor het graag van je.

 

Beste Boris ik heb zyxel t50 voor glasvezel en op het modem staat alles goed ingesteld.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @JohanBarneveld, graag loop ik met je na of ik wat kan herkennen in de firmware. Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen of wij op afstand iets kunnen forceren ten aanzien van de firmware. Omdat je niet mee gedaan hebt aan de test, zou het gewoon goed moeten staan, maar ik twijfel door je bevindingen. Alvast bedankt!

Heb de wifi plus met kabel aangesloten op de T50. In de MPro Mesh app zie ik enkel de wifi plus, de T50 kan de app niet vinden. 
De T50 en de wifi plus hebben beide een apart ssid en in beide staat mesh aan die voor elk apparaat de ssid en wachtwoord voor 2,4G en 5G het zelfde houd. Ik had verwacht en lees hierboven ook dat de T50 en de wifi plus de wifi instellingen over en weer meshen zodat ik voor de hele aansluiting maar een ssid zou hebben. 
 

klopt dit en hoe kan ik dit regelen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fishermann, 433 Mbit/s op een 1000 Mbit/s (bekabelde) maximale snelheid is uitstekend. Je zult in de praktijk normaliter niet heel veel meer binnenhalen dan dat. Dat betekent niet dat het theoretisch niet mogelijk is, maar op Wifi is geen vaste snelheid te garanderen door de invloed van honderden externe factoren: naburige netwerken, aangesloten apparatuur, bluetooth en legacy apparatuur, babyfoons, magnetrons, de muren in je woning en omgeving en nog veel meer. 

Je zult doorgaans merken dat je snelheid door de dag heen flink schommelt, dit is bij Wifi heel gebruikelijk en kan door één van de eerdergenoemde oorzaken komen. Ook de capaciteit van het algehele netwerk is hierop van invloed: hoe groter het aantal gebruikers binnen dezelfde frequentie en hetzelfde kanaal, hoe minder de snelheid kan worden op Wifi.

Hi all, i tried these steps but WiFI punt Power-lampje en Link-lampje doesn’t light up with orange when i press the WPS button. I tried pressing one time short, one time long, several times short - nothing works. I cannot bind WiFi punt and the router. 

Hierbij mijn stappenplan waarmee ik werkend vanuit de WAP 2,4GHz en 5GHz als gescheiden netwerken heb.

 

Stroomloos gemaakt: 

  • Mediaconvertor
  • Zyxel T50
  • Zyxel WAP6807

Hierna in de onderstaande volgorde aangesloten op het stroomnetwerk en de stappen gedaan:

  1. Mediaconvertor, gewacht tot alles stabiel was en toen,
  2. Zyxel T50, gewacht tot alles stabiel was en daarna de volgende instellingen aangepast hierin: Menu → Netwerkinstellingen → Draadloos → EasyMesh en daar het “schuifje” omgezet naar Off / Uit
    Hierna terug naar het Overzicht scherm → Wifi-instellingen en daar het vinkje bij “Houd 2.4G en 5G hetzelfde” uitgezet. Hierna de 5G WiFi netwerknaam aangepast met als toevoeging netwerknaam-5GHz. Uiteraard kun je zelf hiervan maken wat je wilt.
  3. Zyxel WAP6807 aangesloten, app MPro Mesh geopend, dus niet de website van de WAP! In de app ingelogd op de T50 en vervolgens bij Mesh Devices op het + teken geklikt. Hierna Use WiFi gekozen, en de stap in de app gevolgd. Dus NIET op de T50 WPS gebruiken, alleen op de WAP WPS aanklikken en vervolgens op Start Pairing klikken. Zodra je de melding krijgt dat het gelukt is kun je naar stap 4. Lukt het niet? Laat me weten welke melding je krijgt, liefst met screenshot erbij en je IP etc kun je wegpoetsen.
  4. Inloggen op de WAP interface (192.168.1.15) en vervolgens naar Wireless → One SSID gaan en de radiobutton op Disable zetten en vervolgens Logout kiezen.
  5. Na succesvol uitgelogd te zijn, de WAP6807 stroomloos maken, minuut of 5 wachten en weer aansluiten op het stroomnetwerk. Weer even geduld hebben, minuut of 10, en als het goed is heeft heb je nu via de WAP 2 gescheiden netwerken. Je kan dit bekijken via de MPro Mesh app, zie je 2 mogelijkheden om op in te loggen (T50 en WAP6807).

Deze stappen resulteerde voor mij in een via de WAP gescheiden 2.4 GHz en 5GHz netwerk welke nu 3 dagen zonder problemen werkt. 

 

Wil je een netwerknaam van 2.4G / 5G aanpassen? Doe dit dan via de T50, en vervolgens weer de WAP stroomloos maken, paar minuten wachten en weer aansluiten. De WAP kan hiermee (nog) niet overweg en krijg je een netwerknaam MAP-UNCONF waarna het netwerk er niks meer van snapt 😃 bugje in de WAP net als het gemis om in de WAP kanalen vast te kunnen zetten :(

 

Heb je nog vragen? Stel ze en ik probeer je te helpen, zie handtekening ;)

Reputatie 1

 

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Zyxel modems. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere wifipunten van T-Mobile voor thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste wifipunt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra wifipunten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten. 


Binnen een paar stappen is het wifipunt geïnstalleerd en geniet je overal in huis van perfecte wifi!

 

Welk modem heb ik?

Onderstaand vind je de twee Zyxel modems die we gebruiken. Op zoek naar de handleiding voor de Huawei of de Draytek? Klik hier.

Links de Zyxel T-50 en rechts de Zyxel T-54


Installatie WAP

  1. Aanzetten

  • Plaats het wifipunt rechtop op een plek waar je de lampjes van het modem goed kunt zien. Nadat je het wifipunt hebt aangesloten op je modem (stap 2), kun je hem op een andere plek zetten. Tip: Draai de standaard onderop het wifipunt uit voor extra stabiliteit.
     
  • ​Sluit het wifipunt aan met de meegeleverde stroomadapter. Plaats de stekker in het stopcontact.​
     
  • ​Druk op de power-knop. Deze vind je aan de achterkant van het wifipunt. Het Power-lampje gaat nu groen knipperen: dit betekent dat het wifipunt bezig is met opstarten.  ​
     
  • ​Wacht totdat het wifipunt is opgestart en klaar is om te verbinden. Het wifipunt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus. :wink:

Tip: Download de MPro Mesh App tijd het wachten. Met deze app krijg je extra inzicht in het Wifi Plus netwerk. Beschikbaar op Android en iOS.

 

  1. Verbinden

  • Ga naar het modem en druk kort op het WPS-lampje totdat oranje knippert. Het modem is nu klaar om verbinding te maken met het wifipunt. Het lampje blijft twee minuten knipperen en in deze periode kun je verbinding maken.
     
  • Ga naar het wifipunt en druk op de ‘WPS’ knop tot het Power-lampje en Link-lampje oranje knipperen. Let op: voer deze stap uit terwijl het WPS-lampje van het modem nog oranje knippert. Niet gelukt? Begin dan opnieuw bij de vorige stap.
     
  • Het wifipunt en het modem maken nu verbinding met elkaar. Dit duurt maximaal vijf minuten en is klaar wanneer het Power-lampje groen brandt. Druk tijdens het verbinden niet opnieuw op de WPS-knoppen.
     
  • Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het wifi-lampje groen knippert dan zijn het wifipunt en het modem met elkaar verbonden!
     
  • Heb je één wifipunt? Dan ben je klaar! Wil je er meer installeren, dan vind je de stappen daarvoor bij stap 3. ​
     

 

 

  1. Een volgend wifipunt verbinden

  • Schakel het volgende wifipunt in zoals bij stap 1. ​
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het volgende wifipunt. Het Power-lampje en het Link-lampje gaan nu oranje knipperen​.
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het eerste wifipunt. Dezelfde lampjes gaan ook op dit wifipunt knipperen.  ​
     
  • De wifipunten gaan nu verbinding maken. Dit duurt ongeveer vijf minuten, wacht dus rustig af. De verbinding is gelukt als op het volgende wifipunt het Link-lampje oranje brandt en het Power-lampje groen brandt.​
     
  • Herhaal deze stappen met elk wifipunt dat je extra wilt aansluiten. Je kunt maximaal drie wifipunten bestellen via My T-Mobile Thuis. ​
     

De wifipunten vormen samen één netwerk. Je zult dus maar één netwerk zien met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord, maar met een veel groter bereik.

 

  1. De beste plek voor het wifipunt

 Waar het wifipunt staat, kan een wereld van verschil maken voor je verbinding. Een wifipunt op een slechte plek zendt geen optimaal signaal uit, waardoor je de voordelen van Wifi Plus misloopt. Hier moet je op letten:​

 

 Plaats het wifipunt verticaal. Gebruik de draaibare standaard onderop voor stabiliteit.

 

Plaats het wifipunt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.

 

Voor een perfect Wifi Plus netwerk is het belangrijk dat het wifipunt niet te ver weg staat van de bron van het wifi-signaal (de modem of andere wifipunt). Je kunt het Wifi Plus netwerk voorstellen als denkbeeldige cirkels om de apparaten heen. Zorg voor overlap tussen de cirkels.

 

Wil je beter bereik op zolder? Plaats het dichterbij de bron van het wifi-signaal. Dit kan juist onder de zolderverdieping zijn.

 

De beste plek voor een wifipunt is anders voor iedere woning, Let daarom goed op de kleur van het Link-lampje. 

Boven het Link-lampje, onder het wifi-lampje

 

Het Link-lampje geeft aan of het wifipunt goed of te ver weg staat van de bron van het wifi-signaal.

 

 


 

MPro Mesh app

Het modem en wifi-punt(en) werken samen met de MPro Mesh App van Zyxel. Wil je nog meer uit het Wifi Plus netwerk halen? Download dan deze handige app.

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store en download de MPro Mesh App.
Koppel jouw mesh-netwerk in de app door in te loggen op het modem.

Op het apparaat waar de app geïnstalleerd is, kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met het wifipunt of het modem. Ook kun je zien hoe de kwaliteit van de verbinding is en of je misschien beter met een ander punt in je netwerk kunt verbinden.
Je kunt de app gebruiken om de instellingen van het wifi-netwerk aan te passen. Zo kun je elk wifipunt een naam geven of een gastnetwerk instellen en dit delen met je bezoek. Ook kun je gemakkelijk en snel de naam van het wifipunt aanpassen, bijvoorbeeld naar ‘Wifi zolder’ of ‘Wifi tuinhuis’.

 


 

Goed om te weten

  • De naam van het wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het wifipunt. Ook als je deze zelf hebt aangepast.
     
  • Installeer je meerdere wifipunten? Dan maken die één groot netwerk. Zo kun je overal in huis goede wifi krijgen zonder haperingen. Het apparaat hoeft namelijk niet op zoek naar een ander netwerk.
     
  • Je kunt ook apparaten bekabeld aansluiten op de LAN-poort van het wifipunt voor een extra stabiele verbinding.
     
  • Je kunt gebruikmaken van extra eigen apparaten, zoals powerline adapters. Omdat deze niet van T-Mobile zijn, kunnen wij de werking hiervan echter niet garanderen of ondersteunen.
     

Wil je controleren welk wifipunt er verbonden is met het modem? Log dan in op het modem.

  • Ga in je browser naar https://192.168.1.1.
     
  • Log in met de gegevens achterop het modem. Heb je deze gegevens aangepast? Log dan in het met de eerder door jou opgegeven inlognaam en wachtwoord. 
     
  • Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’. Hier zie je de apparaten die in jouw wifi-netwerk zijn opgenomen. Je herkent de wifipunten aan de laatste vier cijfers van de serienummers die hier bij staan. Het serienummer vind je terug op de sticker achterop het wifipunt.  

 

Ik heb drie wifi punten (WAP6807*), gecombineerd met een Zyxel T50 router. Twee wifi punten zijn verbonden met kabel (AP) en een via wifi (RP). Ik gebruik ook de MPro Mesh app. Ik zie de wifi punten alleen in de MPro app als ik ze een keer opnieuw opstart. In de uren daarna verdwijnen de wifipunten weer uit de app. Mesh springt dan ook weer op offline. Geen idee of een en ander dan feitelijk nog wel werkt en Mesh actief is, en dat de app de werkelijkheid niet weergeeft, of dat de punten daadwerkelijk niet verbonden zijn.

Als dat laatste het geval is, vermoed ik dat de wifi punten dan elkaar in de weg zitten en zorgen voor een slechte wifi verbinding, zitten immers allemaal op hetzelfde kanaal. Hoe kom ik erachter wat waar is? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de wifi punten verbonden blijven en de MPro app toont dat alles fatsoenlijk werkt? Als de wifipunten niet zichtbaar zijn in de app, dan ervaren we slechtere wifi. 

Hallo allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid de SSID's aangepast. Als ik ze aanpas dan springen ze gewoon weer terug naar oorspronkelijk. Mijn Zyxel is bekabeld aangesloten. Iemand enig idee?

@JohanBarneveld,

wil je de 2.4G en 5G SSID aanpassen? Zoja, doe dit via je modem en na aanpassen kan het wel even duren (+10minuten) voordat de WAP deze bijgewerkt heeft.

Mocht je wat anders bedoelen, laat het maar weten.

Mvg Timo

Reageer