Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 121017 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

Schrijf het volgende op de doos:

  • gegevens van de afzender
  • het retournummer
  • het retouradres:

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117ZZ Schiphol

 

Ga met de doos naar een PostNL afhaalpunt, daar kun je het gratis laten verzenden.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij de QR code/label is de retourzending via een DHL servicepunt helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

 

Ik heb T-mobile thuis opgezegd op 8 februari. Op die dag kreeg ik ook de bevestiging daarvan en las ik dat ik alles aan jullie moet terugsturen binnen 30 dagen “nadat mijn bestelling verwerkt is". Maar wat is dan “mijn bestelling” bij jullie? Is dat mijn opzegging (die op 10 maart ingaat)?

Kortom, ik hoor graag op welke datum jullie alles terug willen hebben. Bedankt alvast.

Pakket 9 nov terug gestuurd krijg 17 nov bericht dat pakket niet terug is

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @loemban, ik weet niet of dat voor alle 3S-labels geldt, maar in jouw geval klopt het als een bus! 😄

Ik zie in de track&trace nog niet dat deze op 2 juli bezorgd is, maar wel dat er op 1 juli een update vanuit PostNL kwam met de melding dat de zending wegens drukte vertraagd is. Nu zal het ongetwijfeld zo zijn dat dit inmiddels verwerkt wordt dus geen enkele zorgen, maar houd het voor alle zekerheid nog eventjes in de gaten. Thanks!

Goedemiddag T-Mobile,

Heb mijn oude modem die retour moest naar jullie terug gestuurd, maar ik krijg nu afgelopen week weer een e-mail dat jullie het modem nog niet ontvangen hebben. Volgens PostNL is het pakket nog niet bij jullie bezorgd (2 juni verstuurd) status 8 juni: “Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender".

XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

Er is vandaag €75 van mijn rekening afgeschreven, waarvan op de factuur staat aangegeven "Kosten niet retourneren modem". Ik heb de modem en alle bijbehorende apparatuur op 30-4-21 opgestuurd. Hierna heb ik nog contact met jullie opgenomen en een foto aangeleverd van het verzendbewijs. Ik kreeg toen bericht van jullie dat het goed zat (zie foto's). Ik vind dit wel een kwalijke zaak en zou graag het bedrag teruggestort willen hebben, gezien ik allang de apparatuur retour heb gestuurd. Kan hiernaar gekeken worden?

 

Mvg,

C. Stone

 

Eind vorige week m’n tv box opgezegd en een QR code ontvangen om deze terug te sturen.

Vandaag bij de DHL pakketautomaat krijg ik de melding dat deze QR code inmiddels verlopen zou zijn.

En nu???

Hartelijke groet,

Paul

Hallo,

 

Ik heb volgens jullie website en emails het volgende nog niet terug gestuurd:

1 modem
1 Interactieve TV Box(en)

Alleen klopt dit niet, ik heb een week geleden dit al terug gestuurd.

Volgens postNL:
 

Zie ook het bewijs van postNL zelf:

Zou graag willen dat ik niet de “boete” krijg voor te laat inleveren.

Groeten Mike

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @luckyluke999 

Op 8 februari heb je de opzegging ingediend en op 10 maart stopt je abonnement daadwerkelijk?

Volgeñs mij stuur je het apparatuur pas terug na 10 maart omdat je tot die tijd gebruik maakt van de diensten en ook betaald 👍

Was bij mij trouwens ook zo, apparatuur terugsturen wanneer je abonnement daadwerkelijk stopt.

1 week geleden al een wifi punt terug gestuurd helaas hebben jullie die nog niet ontvangen en krijg ik hier een boete voor? waarom zit hier een boete op?

het is niet dat ik geen klant meer ben van jullie. de wifi punt heeft nooit gedaan wat hij moest doen en dacht stuur heb terug en na het aanmelden van het retouren kreeg ik een mail dat dat binnen 8 dagen opgestuurd moest zijn…. nu krijg ik een mail dat ik een boete moet betalen… ik heb al een uur aan de lijn gehangen voor de klanten service maar helaas niemand aan de lijn gekregen.

 

graag zou ik in contact willen komen met jullie.

Reputatie 7

Hi @Katenhond, yay - heel fijn om te lezen dat dit mysterie is ontrafeld! Merci voor het delen en top dat het allemaal binnen is gekomen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jason huawei modem?

@narayda Pardon, ik keek verkeerd; de Huawei uit 2017 stond er vlak boven. Mijn fout, ik zal iets alerter zijn! Het is nu in orde, bedankt voor je scherpte!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lexvanstralen, welkom op de Community!

De officiële retourmelding kan nog op zich laten wachten omdat de verwerkingstijd bij PostNL momenteel iets langer is dan gebruikelijk. Je kunt bij een retourprocedure doorgaans twee weken in het achterhoofd houden; dit betekent dat wanneer jij de box op 8 oktober hebt teruggestuurd, deze ongeveer rond 22/23 oktober bij ons geretourneerd zal zijn.

Eventuele aankondigingen en waarschuwingen per e-mail kun je voor nu negeren. Bedankt voor het terugsturen. Wij handelen het verder af. Stay safe!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Cstone,

Goed dat je hulp inschakelt! In lijn met mijn eerdere reactie had ik de retour datum uitgesteld, en hierom is het pakket binnen de retour termijn binnengekomen. Daarentegen heeft ons distributiecentrum voor de een of andere reden alleen de TV Box retour gemeld, en niet het modem. Mijn excuses voor deze verwarring! Met het verzendbewijs heb ik jouw modem gevonden, en vervolgens heb ik een creditering voor je ingediend. Hierover ontvang je spoedig een email ter bevestiging, en deze credit zal aan het eind van de maand uitbetaald worden. Mochten er verder nog vragen spelen, ik help je graag.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Miken88, sorry voor de overlast: jouw retourzending is gewoon correct aangekomen en netjes verwerkt, maar onze systemen lopen achter. Het is helemaal in orde, hartstikke bedankt voor het verzendbewijs! De eventuele toekomstige waarschuwing en e-mail kun je negeren. Nogmaals, bedankt en een prachtige maandag toegewenst! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @samux9292, great, thanks for the information! I’ll make sure that your package still has a few weeks to arrive before the deadline expires. I expect that you will receive a confirmation email from us that the TV Box arrived next week or, at most, the week after. If you receive any reminder emails in the meantime, please ignore them. 

I’ll make sure that all the administration is arranged so that your package will arrive before any final deadline. Thanks for returning the TV Box! 🙂

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reminder :)

Op de factuur is een boete berekend voor het niet terug zenden van het modem. 
Telefonisch is aangegeven alsnog te retourneren, bij ontvangst wordt de boete verrekend.
Geretourneerd via DHL maar kan niet zien wanneer het afgeleverd is, ook nog geen mail ontvangen dat het pakket door Odido ontvangen is. Kunnen jullie nagaan of het inmiddels ontvangen is, en de boete verrekend wordt op de volgende factuur. Het verzendbewijs als bijlage toegevoegd.

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@nieuwhoffs Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt en mijn excuses dat het niet goed is gegaan! 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de track & trace blijft hangen in het leveringsproces, ik vermoed dat het pakket zoek is geraakt. Geen zorgen, uiteraard heb ik de boete gelijk voor je gecrediteerd! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb volgens jullie email het volgende nog niet terug gestuurd:

modem
 

Alleen klopt dit niet, ik heb vier dagen geleden dit al terug gestuurd met de overige apparaten. 

Hier het verzendbevestiging:

 

Reputatie 1

Ik maak sinds een tijdje gebruik van de ODIDO app op mijn chromecast en heb de TV box niet meer in gebruik.

De TV-box zou ik graag terug willen sturen omdat hij hier nu toch maar ongebruikt ligt en nooit meer gebruikt zal worden.

Is het mogelijk deze retour te sturen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Yusif, fijn dat je ons hiervan op de hoogte brengt en bedankt voor het retourneren van de apparatuur! Omdat je pakket nog naar ons onderweg is heeft het distributiecentrum je apparatuur nog niet kunnen afmelden. Ik verwacht dat dit komende week alsnog zal gebeuren en vervolgens ontvang je ook van ons een bevestiging per e-mail dat wij de apparatuur hebben ontvangen.

Hier gaan wij voor je achteraan, je hoort snel meer van ons. Bedankt nogmaals voor je moeite en geniet nog van je weekend! 😄

Reputatie 6
Badge +2

@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Reputatie 6
Badge +2

@zwarteraaf Ik vind het super leuk om jouw compliment te lezen, dank je wel! 😊

Mocht ik de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

*REMINDER* check even mijn bericht van 28-2, graag een reactie. Heb het overigens ook telefonisch al gemeld dus het staat in mijn account als het goed is.

Ik ontving vandaag een 2e herinnering om apparatuur (oude tv-box) terug te sturen met daarbij de melidng dat er 90 euro in rekening wordt gebracht. Maar ik heb, nadat de nieuwe mediabox was geleverd) de afgelopen 3 weken lang moeten wachten op een afstandsbediening voor de nieuwe mediabox omdat de eerste ab niet meer wilde koppelen en ik daardoor de mediabox niet kon gebruiken (bleef zoeken naar een ab). Ik heb dit ook 3 weken lang dagelijks telefonisch aangegeven bij Odido en elke keer kreeg ik de melding dat de ab verstuurd zou worden maar dat er een storing was. Ik moest dus noodgedwongen de oude tv box gebruiken en kon die dus niet terugsturen. Nu heb de afstandsbediening eindelijk binnen sinds een paar dagen en kan ik de oude tv box terugsturen. Dus daarom géén 90 euro in rekening brengen want Odido is zelf de oorzaak .  M vr gr, Wim

Reageer