Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120648 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kaljee80, geen zorgen! Stuur alsnog de apparatuur retour in, zoals @soepkip67 aangeeft een doos van de supermarkt of een schoenendoos, dan komt het helemaal in orde. Indien je toch twijfelt of je op tijd bent: plak het verzendbewijs in dit topic zodra het afgeleverd is bij een postpunt, dan zorg ik ervoor dat ik aan de hand van de track&trace-code de apparatuur meteen afmeld zodat er geen boete op de factuur komt!

Reputatie 4

Ik krijg 180€ boete omdat twee boxen niet retour zijn gestuurd, terwijl dat al meer dan een week geleden is gedaan. Compleet zooitje bij jullie. Per direct zal ik mijn abonnement van 125€ per maand opzeggen als dit niet wordt opgelost. Dit hele verhaal heeft mij al vele uren gekost. Ook deze uren zal ik gaan verhalen.

 

Uiteraard heb ik de 3s codes bewaard. Een en ander heeft te maken met in etappes omruilen Aria boxen naar Amigo boxen.

 

Zie graag een excuus dat dit een misverstand is. 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Petroz86, hartstikke bedankt voor het verzendbewijs, ik heb deze meteen aan jouw klantprofiel gekoppeld zodat we altijd het bewijs paraat hebben.

Ik blijf jouw situatie monitoren en zal elke dag controleren of de boete op een factuur komt te staan, mocht dit het geval zijn dan zetten we dit gelijk recht dankzij jouw verzendbewijs. Het komt helemaal goed, geen zorgen! 

Stay safe and healthy!

Reputatie 7
Badge +14

@robbietobbie wat vervelend dat jouw retouren nog niet verwerkt zijn. Als je de verzendbewijzen even post kan een moderator dit voor je nakijken.

Reputatie 4

Ik heb op dezelfde dag twee dozen retour gezonden. In de ene doos zat een oude Aria. In de andere twee aria's waarvan één met opname functie. Op de buitenkant geplakt de retour codes. Alleen van de enkele box heb ik een bevestiging ontvangst gemaild gekregen. Van de andere doos met twee boxen niet. Daarover al eerder contact gehad, maar kreeg toen te horen dat er vertraging zat in de retour afmetingen bij jullie.

 

Gaat om twee barcodes zoals op foto. 

 

Ik heb een melding gekregen dat t-mobile mijn apparatuur niet heeft ontvangen:

Apparatuur niet ontvangen

We hebben je apparatuur niet ontvangen

We hebben je apparatuur niet ontvangen. Hier moeten we helaas kosten voor in rekening brengen.


De modem is echter al een hele tijd geleden terug gestuurd (aantal maanden), ik vroeg me dus af of er misschien iets mis is gegaan in dit proces.. Na veel zoeken heb ik gelukkig de track en trace code nog kunnen vinden, geheel onverwacht aangezien het al zo'n tijd geleden is. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Track en trace: 3SLFVZ517062063

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @narayda, geen zorgen: de TV Box is inmiddels netjes retour gemeld en het verzendbewijs daarvan is niet langer noodzakelijk. Het Huawei modem is echter nog niet retour, weet je zeker dat je deze in dezelfde doos hebt gedaan? Als dit wel zo is, dan ga ik navraag doen bij onze distributiepartner, want dan is deze per ongeluk niet aangemeld als zijnde retour. 

Het komt hoe dan ook helemaal goed, dat weet ik zeker! 😉

Reputatie 7
Badge +15

 -

Beste,

 

Ik heb inmiddels ruim een maand geleden de hardware retour gezonden. Helaas ontvang ik nog steeds berichten dat jullie e.e.a. niet ontvangen hebben. Nu ben ik geloof ik niet de enige die daar last van heeft… ;-). Desondanks hoor ik graag hoe het zit. Zou je dit voor mij kunnen nakijken?

T&T code: 3SLFVZ605801945

 

Dank op voorhand.

Groet,

Ramon

Reputatie 1

Hallo,

 

Tijdens de verhuizing is het modem van mijn oude huis verdwenen… Ik kon het nergens vinden en was bang dat ie bij het grofvuil was beland. Een week geleden kreeg ik bericht dat ik een boete kreeg voor het niet inleveren, dat snap ik natuurlijk helemaal. Gisteren heb ik het modem weer teruggevonden (hemelzijdank!), dus ik wil het graag alsnog opsturen. Heeft dat nog zin en verandert dat iets aan mijn boete?

 

Groet,

Chris

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rick l, het 4g modem verloopt via het mobiele team maar ik ga er vanuit dat dit goed verloopt. Ik ben alleen van Internet + TV voor thuis. Het Zyxel T-50 modem en de WAP zijn opgestuurd zo te zien. Je bent hier nog optijd mee dus dat komt helemaal goed! Mocht het toch op een of andere manier niet goed gaan? Trek dan aan de bel, dan zal ik ervoor zorgen dat het als nog goed komt.

Goeiemorgen, 

Ik zie dat ik niet de eerste ben en verwacht ook zeker niet de laatste te zijn die problemen ondervindt met het retour sturen van de apparatuur. 

Enkele maanden terug overgestapt na meerdere bezoeken van een monteur in korte tijd en aanhoudende problemen. Modem was destijds door monteur omgeruild voor een nieuwe (oorzaak probleem?)

Netjes van jullie een doos ontvangen, apparatuur volledig en netjes opgestuurd en doir jullie ontvangen. 

Enige tijd later mail dat modem niet ontvangen was en dat er kosten in rekening gebracht werden daarvoor. 

Contact gehad via de mail, verzendbewijs verzonden en geruststelling gekregen van collega van jullie dat alles goed ontvangen was, maar door het geautomatiseerde proces er toch nog mails of rekeningen konden volgen.. 

En inderdaad, zo geschiedde.. Inmiddels al een incassopoging van jullie kant geweest voor die 75 euro. Deze heb ik gestorneerd omdat het een onterechte rekening/boete is.

Wederom gemaild, geen reactie tot op heden, maar

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chris1983 

Jazeker, zo kunnen de moderators de boete alsnog kwijtschelden.

Na het opsturen upload hier het verzendbewijs dan even en dan moet het goed komen.

Vergeet niet je klantgegevens in de doos te steken op een papiertje bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Hegeman55, fijn dat je het verzendbewijs hebt gepost en sorry voor de verwarring. Aangezien ons systeem niet in kan zien wat er onderweg is, hanteert ons systeem de datum waarop de apparatuur binnen is gekomen bij ons distributiecentrum. Zo te zien is de apparatuur 2 uur vóór jouw bericht bij ons binnen gekomen en hebben wij jou hierover een automatische bevestiging per email verstuurd. Geen zorgen, wij zijn erg blij dat je de apparatuur hebt geretourneerd en daarom gaan wij geen enkele kosten in rekening brengen. Hartelijk dank voor het retourneren! :relaxed:

Heb voor 2de keer bericht dat apparatuur retour niet door jullie is ontvangen en dat jullie €75 euro in rekening gaan brengen. Heb bewijs van afgifte bij DHL servicepunt. Dus wat nu?

3STML010020511

 

Aanvulling:

Maar wel inmiddels een sms en mail ontvangen met betaallinken. 

Ik denk dat jullie mij nu gaan verzoeken deze boete te betalen en het vervolgens terug te storten. 

Kortom, mijn vraag is tweeledig: kunnen jullie:

1. er nu eindelijk voor zorgen dat dit even uitgezocht en vooral opgelost wordt, en

2. dat jullie die boete nu intrekken ipv het later weer te verrekenen. Ik ben inmiddels al enkele maanden elders voor mijn tv en internet en nog steeds doe ik ongewenst zaken met jullie over iets wat van mijn kant al lange tijd geleden juist en correct is afgehandeld.

Dank alvast

Reputatie 7

Hi @zlatan.112, zoals beloofd heb ik jouw profiel in de gaten gehouden! Hopelijk heb jij de e-mail van gisteren zelf ook al gespot: de apparatuur is bij ons binnen. Jij hoeft je dus geen zorgen te maken, want alles is goed aangekomen. Mocht jij nog andere vragen hebben, weet dan dat ik hier voor je klaarsta. Maak er een mooie dag van! 

Reputatie 7
Badge +16

@robbietobbie Alles is nu officieel afgemeld. Ik plak mijn privébericht ter informatie nog in deze reactie zodat een ieder weet waar het misgegaan is:

De fout is ontstaan doordat het systeem niet begrijpt wanneer een TV Box van het oude model gemodificeerd wordt en in dezelfde order (vergeef me voor dit vakjargon) vervangen wordt voor een nieuwer model. Daarmee geeft die order een signaal af aan het retour systeem alsof er niets geretourneerd is. Ik heb dit nu rechtgezet zodat het ook bij modificaties netjes gecommuniceerd wordt en er geen waarschuwingen uitgestuurd worden wanneer de backlog ziet dat die bewuste boxen gewoon afgemeld zijn.

Sorry voor de fout en de onterechte aankondiging!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shebje, oorspronkelijk stond er € 166,75 open op de factuur van september. Dit bedrag is op 19 oktober betaald. Het maandbedrag van € 41,75 is hiermee betaald, evenals het boetebedrag à € 125,00. Vervolgens is de vergoeding van € 125,00 verrekend met de factuur van oktober (maanbedrag € 48,75) waardoor je nog een bedrag van € 76,25 terug zou moeten krijgen. Die € 76,25 is weer verrekend met het maandbedrag van november (€ 48,75) waardoor er nu nog € 27,50 resterend blijft. Die € 27,50 zullen wij 32 dagen na de incassodatum van november overmaken op jouw rekening.

Sorry dat ik onduidelijk ben geweest! Oorspronkelijk zou de vergoeding inderdaad het boetebedrag hebben moeten rechttrekken, maar spijtig genoeg is de uitgestelde factuur van september, eerder gefactureerd dan dat de vergoeding op de factuur verscheen. Dit heeft elkaar gekruist waardoor jij alsnog de boete hebt moeten betalen voordat dit vergoed werd op de volgende facturen. Heb ik het hiermee wel begrijpelijk genoeg uitgelegd? Zo niet, laat het alsjeblieft weten. Het is niet mijn intentie om valse verwachtingen te scheppen!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ha-ns, allereerst hartelijk bedankt voor het retourneren van de apparatuur! Geen zorgen, de QR code is gekoppeld aan jouw klantdossier en hierdoor kan het distributiecentrum snel en eenvoudig achterhalen dat jij de afzender bent van de apparatuur.

Hierdoor zal je komende week een bevestiging van ons ontvangen dat de apparatuur retour is. Daarom rest mij niks anders dan je nog een hele mooie week te wensen! 😃

Reputatie 1

@Waqqas Dankjewel voor je reactie, fijn! Ik ga het vanmiddag opsturen!

 

Hoi @kaljee80, geen zorgen! Stuur alsnog de apparatuur retour in, zoals @soepkip67 aangeeft een doos van de supermarkt of een schoenendoos, dan komt het helemaal in orde. Indien je toch twijfelt of je op tijd bent: plak het verzendbewijs in dit topic zodra het afgeleverd is bij een postpunt, dan zorg ik ervoor dat ik aan de hand van de track&trace-code de apparatuur meteen afmeld zodat er geen boete op de factuur komt!

Hi @Jason , dank voor je begripvolle reactie! Gisteren heb ik het terug gestuurd, hierbij het verzendbewijs: 3SCFUS6731844. Hoor het graag als ik nog iets kan doen verder. 

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt voor de Track & Trace code @kaljee80! Ik ga ervoor zorgen dat het met deze informatie helemaal rechtgezet wordt. Je ontvangt uiterlijk volgende week bericht van ons dat de TV Box binnen is. Dit komt helemaal goed! 😃

Hoi,

 

Ik krijg een mail en brief dat ik mijn TV Box niet heb terug gestuurd. Ik heb dat wel gedaan. Waarom krijg ik nog een brief?

Reageer