Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120669 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Goedenavond,

Ik krijg zojuist wederom een herinnering omdat men de apparatuur nog niet retour heeft ontvangen. Hierin eveneens de stelling dat er kosten in rekening gebracht gaan worden á €70.

Ik heb, conform verzoek, op 15/12/2023 de doos (stukje nostalgie, de originele, roze T-mobile Thuis doos) met daarin de Zyxel T-50 router, de Zyxel WAP6807 en alle toebehoren (adapters, kabels, etc.) afgeleverd bij het DHL punt en heb hier ook een afleverbewijs van ontvangen (zowel fysiek alsook per mail).

Deze is volgens de Track & Trace op 20/12/2023 door DHL retour verzonden naar de verzender:

Kunnen jullie nagaan hoe het ervoor staat en voorkomen dat er extra kosten in rekening gebracht gaan worden?

Met vriendelijke groet,

Glenn

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HanL, goed dat je dit laat weten! Ik wilde er direct achteraan gaan maar ik zie gelukkig dat alles in orde is. We hebben de TV Box op 28-12-2023 verwerkt. Dit is dus helemaal in orde. Bedankt voor de retour!

@Iwein Verstandig dat je dit checkt. Ik zie inderdaad dat de zending bezorgd is maar de verwerking kan aan onze kant nog even duren. Ik wil je vriendelijk vragen om het tot het einde van deze week af te wachten. Heb je vrijdag nog geen bevestiging van de retour aan onze kant, trek hier dan aan de bel. We zorgen er dan voor dat deze handmatig uit het systeem worden gehaald en je niks teveel zult betalen. De boete zal pas begin februari komen, dus wat dat betreft komt het sowieso helemaal goed!

Reputatie 1

Deze ochtend heb ik via mail een herinnering ontvangen dat ik nog apparatuur moet terugsturen. Ik heb twee mediaboxen opgezegd, deze teruggestuurd en van dhl bevestiging gekregen dat deze op 15 december bezorgd zijn. Ik zie ook op de laatste factuur dat deze boxen nog steeds in rekening gebracht worden :-(

Gelieve aan de odido kant uit te zoeken wat er misgaat. Verzendingsnummer 3STML010185393.

Met vriendelijke groet, 

Iwein

Reputatie 1

Graag Pharwin, dank

Reputatie 3

Hi,

Recentelijk is mijn TV-Box door ODIDO vervangen door een Mediabox omdat de TV-Box de nodige problemen gaf. Ik kreeg toen tevens het verzoek om de TV-Box terug te sturen. Dat heb ik gedaan op donderdag 14 december j.l. maar ontvang nu bericht van ODIDO dat de TV-Box nog niet door ODIDO is ontvangen. Daarom hierbij het DHL verzendbewijs plus de opgave van DHL dat het pakket op 20 december is afgeleverd. Graag ontvang ik bevestiging van ODIDO dat de TV-Box plus bekabeling en afstandsbediening door ODIDO zijn ontvangen.
Met een vriendelijke groet,

HanL

 

Reputatie 6
Badge +6

@Cal van Odido dank voor het doorsturen! 

 

@rick l, ik heb dit gelijk voor je uitgezocht! Ik zie dat het om een verzamelfactuur gaat, waarop de kosten voor je 4G voor Thuis abonnement en je mobiele abonnement vermeld staan. Als je kijkt naar de factuurspecificaties eindigend op ***918 kan je zien dat er kosten in rekening zijn gebracht voor je telefoonnummer eindigend op ***808 en ook voor je 4G voor Thuis abonnement. De kosten voor je 4G voor Thuis abonnement ga ik uiteraard voor je vergoeden, aangezien je de apparatuur binnen 14 dagen naar ons hebt teruggestuurd. Als ik de kosten min de korting en het Klantvoordeel bereken, kom ik uit op een bedrag van € 45,33. 

Als je mij hierop akkoord kunt geven, maak ik het gelijk voor je in orde. Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Reputatie 7
Badge +4

Wij zouden je met liefde een kopje koffie aanbieden @OpaGod, en als het gezellig is doen we er toch gewoon lekker twee. 😉 Bedankt, geniet van je jaarwisseling en een heel gezond 2024 gewenst! 😃

 

Fijn dat je dit kon toelichten @rick l! Dit topic is namelijk voor Internet + TV apparatuur en 4G voor Thuis is onderverdeeld bij de mobiele afdeling. Ik heb geen inzicht in de 4G voor Thuis abonnementen maar geen zorgen, ik help je hier nog steeds graag mee. Zou je via een privébericht het 097 nummer doorsturen van je abonnement? Dan zorg ik dat er een mobiele collega dit snel voor je in behandeling neemt en we dit samen definitief kunnen oplossen. Ik help je hier graag mee! 😃

Reputatie 1

Hoi Cal, gaat om 918, dat is die 4g voor thuis die ik direct heb teruggestuurd na een dag. 

Hallo @Cal van Odido ,

Hoi @OpaGod, wat een rit van DHL inderdaad zeg, wellicht is het handiger als je de apparatuur de volgende keer zelf bij ons komt afleveren. 😂😜

Dat vind ik een goed idee maar dan moeten jullie voor de koffie zorgen. Melk en suiker erin en het koekie ernaast. 😁

Ik wens iedereen een heel fijne jaarwisseling en een gezond 2024.

⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥⛄✨🍾💥

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dku2022, logische en scherpe opmerking, ik licht het graag voor je toe! Wat betreft het retourneren zijn wij voor de schermen iets strenger dan achter de schermen met onder andere de deadline omdat wij graag willen dat iedereen de apparatuur retour stuurt. Niet dat het voor jou relevant is natuurlijk omdat je al het pakket hebt ingeleverd maar achter de schermen heb ik meer vrijheid om de deadline voor je naar achter te schuiven. 😉 

Geen zorgen dus, ik ga er helemaal voor zorgen dat je pakket ver vóór enige deadline bij ons wordt geregistreerd. Bedankt voor de goede wensen en een erg gelukkig 2024 alvast! 😃

Reputatie 1

@Cal van Odido Dank voor de terugkoppeling. Ik zie alleen niet dat je de deadline hebt aangepast. Ik zie (nog steeds) dat de apparatuur binnen 20 dagen bij Odido moet zijn… Bij de vorige retourzending was het ook al geen feest met jullie vervoerder DHL. Maar goed, ik hoop dat we elkaar niet meer nodig hebben. Fijne jaarwisseling ook!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dku2022, geen zorgen, je pakket gaat absoluut binnenkort en op tijd verwerkt worden. Zoals je merkt heeft onze distributiepartner het erg druk in de decembermaand maar ik verwacht dat je pakket zeer binnenkort alsnog verwerkt zal worden. Voor de zekerheid zorg ik ervoor dat je pakket nog extra tijd heeft zodat de deadline geen enkel probleem zal zijn. Ik wil je nog hartelijk bedanken voor het retourneren en ik wens je alvast een hele mooie jaarwisseling toe! 😃

 

Hoi @OpaGod, wat een rit van DHL inderdaad zeg, wellicht is het handiger als je de apparatuur de volgende keer zelf bij ons komt afleveren. 😂😜

 

Hoi @rick l, goed dat je ons hiervoor inschakelt, dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling! Ik heb uitgebreid je abonnement doorgezocht, alleen lukte het mij niet om ergens een hoge rekening of een boete te vinden? Zou je de laatste drie cijfers van de factuur door kunnen geven waar het om gaat? Je volledige facturenoverzicht vind je in je Mijn Odido account: Rekeningen. Ik ben benieuwd, ik help je heel graag om dit helemaal duidelijk te krijgen! 😁

PS: Omdat Tommie momenteel aan het genieten is van een zeer welverdiende vakantie schiet ik je graag te hulp.

Reputatie 7
Badge +14

@Tommie van Odido ! 

Reputatie 1

Hoi Tommie,

 

Zie mijn eerdere berichten. Ik heb nu tóch de boete ontvangen en hij is al afgeschreven. Zou jij er weer eens naar willen kijken 

Groet

 

Rick

Mogguh,

 

Toch maar eens even gekeken of het pakket met de retour-apparatuur al bij ODIDO is. Zo te zien gaat het bij DHL ook niet helemaal lekker. Geef het af bij een punt van DHL en zeg dat het naar ODIDO moet en alles komt goed. Ja, ja, nou als ik het onderstaande lees dan gaat het lekker……Al 2x onjuist gesorteerd en ingepland in de rit van de bezorger. Dat zal helpen om die CO2 afdruk naar beneden te halen!!!! Nou zal het ook niet meehelpen dat het kersemus is. Ik snap nu wel waarom veel mensen dus een bericht krijgen over een boete. Mocht ik die krijgen dan gooi ik die wel in het grote grijze archief.

Oh ja, onderin beginnen met lezen.

Sorteren

Retour verzonden naar verzender

22 dec 08:12

Onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren

21 dec 08:10

Afhaalopdracht gescand door de bezorger

21 dec 07:21

Afhalen ingepland in de rit van de bezorger

21 dec 06:18

Gegevens voor ophalen zijn ontvangen door DHL Parcel

20 dec 23:21

Verwerkt in het sorteercentrum

20 dec 23:12

Klaar voor versturen naar het sorteercentrum

19 dec 19:55

Al retour gestuurd naar de verzender

19 dec 10:47

Afhalen ingepland in de rit van de bezorger

19 dec 07:25

Afhaalopdracht gescand door de bezorger

19 dec 07:25

Onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren

19 dec 06:55

Afhaalopdracht gescand door de bezorger

19 dec 06:55

Afhalen ingepland in de rit van de bezorger

19 dec 05:41

Gegevens voor ophalen zijn ontvangen door DHL Parcel

18 dec 22:41

Verwerkt in het sorteercentrum

18 dec 22:30

Klaar voor versturen naar het sorteercentrum

16 dec 18:31

Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger

16 dec 15:26

Afgegeven bij DHL ServicePoint

15 dec 15:53

Reputatie 1

Hoi Odido,

Op 15 december heb ik mijn apparatuur teruggestuurd via DHL. Via de track&trace pagina kan ik zien dat het pakket op 18 december naar jullie retour is verzonden. We zijn nu weer een week verder maar ik zie dat jullie de retourzending nog niet verwerkt hebben in de systemen. Voordat we weer een hele discussie over de boete moeten gaan voeren, kan hier iemand naar kijken? Ik hoor het graag.

 

Hallo @Tommie van Odido ,

De apparatuur is verzonden met het volgende nummer:
 

Beste ,

Bedankt voor het inleveren van je pakket JVGLOTC0071012068. We bezorgen je pakket bij Odido.

 
Gaf even wat problemen want ze hadden nog niet echt gehoord van ODIDO maar met wat uitleg van mijn kant is het goed gekomen.

 

 

 Goed om te horen dat de website gestroomlijnd wordt.
Oh ja, net even een ISO van 2.87GB van Linux Mint gedownload en deze was binnen 2 minuten binnen. Uiteraard op de NAS die via ethernet kabel is verbonden. Met de snelheid zit het dus wel snor.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @OpaGod, bedankt voor het retourneren van ons apparatuur. Onze techneuten zijn druk bezig om de fouten op de website op te lossen. Alvast hele fijne feestdagen gewenst!🎅🏼🎄

OK @Tommie van Odido ,

Ik doe DE apparatuur in een doos samen met een briefje met mijn gegevens en dan breng ik het morgen naar een DHL verzendpunt. Ik hoop wel dat ze daar weten wat ODIDO is.

Ik ga niet moeilijk doen en ik stuur alle apparatuur gewoon retour. Dan mogen jullie het recyclen.

Wat ik dan WEER vreemd vind is dat je dus eigenlijk door een forum moet zwemmen en dan maar hopen dat je daar ergens wat informatie kan vinden over het terugsturen. Zou het niet makkelijker zijn als jullie deze info ergens op een webpagina neer plempen zodat de gewone man deze info ook kan vinden? Nu is de enige info die je kan vinden dat je een email krijgt met daarin een link naar een QR code die niet werkt. Ik wil niet lullig doen maar een hoop informatie die jullie geven is vaak tegenstrijdig of de linken werken niet. Voor een databedrijf hebben jullie een hele slechte IT afdeling, tenminste zo komt het op mij over.

In ieder geval zijn jullie wel altijd vriendelijk en beleefd en dat is ook wel wat waard. Ik ga nu genieten van 1GB/s over glasvezel. Ik zal met de laptop niet hoger komen dan 54MB/s want ik zit met dat ding op WiFi.

Ik wens een ieder die dit bericht leest alvast een heel fijn kerstfeest en een heel gelukkig en gezond nieuwjaar.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Hey @rick l, oei dat is niet heel fijn! Allereerst heel veel beterschap. Je raad het nooit, ik zit midden in de verbouwing van mijn huis en dit is mijn aannemer ook overkomen!😅 Heb je toevallig het verzendbewijsje nog? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, dit is de eerste herinnering die we uitsturen omtrent de boete. Hierna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur geretourneerd te hebben. Ik ga er vanuit dat het goed komt, mocht je toch nog een melding ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan ga ik kijken waar het misgaat.

 

P.s. Ik denk dat de collega's van logistiek erg blij zijn met de vondst van een chocolade letter!😁

 

Hey @amstelbaco, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je bij je eerste bestelling bij ons een wifipunt (WAP6807) hebt bijbesteld. Deze heb je op 20-08-2022 in ontvangst genomen en zou nog ergens bij je thuis moeten liggen. We hebben namelijk alleen de TV Box ontvangen en deze is goed verwerkt. 

IK kan niets vinden, en mij is over een bestelling ook niets bekend. 

Wat ik niet snap is, waarom moet je apparatuur retour doen als je nog steeds klanr bent, en niet hebt opgezegd ??

 

Hey @rick l, oei dat is niet heel fijn! Allereerst heel veel beterschap. Je raad het nooit, ik zit midden in de verbouwing van mijn huis en dit is mijn aannemer ook overkomen!😅 Heb je toevallig het verzendbewijsje nog? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, dit is de eerste herinnering die we uitsturen omtrent de boete. Hierna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur geretourneerd te hebben. Ik ga er vanuit dat het goed komt, mocht je toch nog een melding ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan ga ik kijken waar het misgaat.

 

P.s. Ik denk dat de collega's van logistiek erg blij zijn met de vondst van een chocolade letter!😁

 

Hey @amstelbaco, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je bij je eerste bestelling bij ons een wifipunt (WAP6807) hebt bijbesteld. Deze heb je op 20-08-2022 in ontvangst genomen en zou nog ergens bij je thuis moeten liggen. We hebben namelijk alleen de TV Box ontvangen en deze is goed verwerkt. 

 

 

I

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rick l, alles is netjes door ons ontvangen. Als het goed is heb je een e-mail gekregen met de bevestiging hiervan op 12-12. Er is dus geen spraken van een boete!

 

Hey @OpaGod, geen zorgen, je kunt het apparatuur ook zonder QR-code opsturen. Dit staat hier in het topic vermeld, ik citeer: Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.  

 

Mogguh,

Ik heb inderdaad een mail ontvangen met daarin een link naar een QR-code maar die werkt niet. Ik krijg een mooie pagina die zegt tegen mij dat “De pagina die je zoekt bestaat niet. Of niet meer. Of er zit een foutje in de link.”  NOG een app installeren op mijn telefoon begin ik niet meer aan. Dus ik ga naar Mijn ODIDO en daar zie ik helemaal niets over WiFi punten terugsturen…..

 

In de mail staat het volgende: (wat trouwens geschreven is door een Rotterdammert denk ik)
------------------------------------------------------------
Wat te doen met je oude apparatuur
Maak je op dit moment gebruikt van een Huawei HG659 of Draytek Vigor 2132FVn modem? Dan kan je het oude modem naar een inzamelpunt voor kleine elektronica brengen. Kijk op inleverpunten.stichting-open.org/ voor een inzamelpunt bij jou in de buurt.
We ontvangen de wifipunten wel graag terug, wil je deze opsturen?
-------------------------------------------------------------

Ik weet het nu niet meer en jullie mogen nu tegen mij zeggen WAT ik WEL moet doen en WAARHEEN graag. Graag niet met van die rare QR- codes die nergens te vinden zijn op die website van jullie. Doe maar lekker ouderwets een adres. Je kan ze ook op komen halen. Krijg je van mij een bakkie koffie MET een koekie.

Hoe kan ik nu die WiFi punten terugsturen?

Ik hoor spoedig van jullie wat te doen.

Met vriendelijke groet,
Ronald

Reputatie 1

Hoi Tommie, ik zie op mijn factuur alsnog de boete staan voor het wifipunt. Hij is in middels binnen bij jullie, wil je de boete eraf halen ?

 

Dank! 

 

Rick

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rick l, het 4g modem verloopt via het mobiele team maar ik ga er vanuit dat dit goed verloopt. Ik ben alleen van Internet + TV voor thuis. Het Zyxel T-50 modem en de WAP zijn opgestuurd zo te zien. Je bent hier nog optijd mee dus dat komt helemaal goed! Mocht het toch op een of andere manier niet goed gaan? Trek dan aan de bel, dan zal ik ervoor zorgen dat het als nog goed komt.

Reputatie 1

Hey @rick l, oei dat is niet heel fijn! Allereerst heel veel beterschap. Je raad het nooit, ik zit midden in de verbouwing van mijn huis en dit is mijn aannemer ook overkomen!😅 Heb je toevallig het verzendbewijsje nog? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, dit is de eerste herinnering die we uitsturen omtrent de boete. Hierna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur geretourneerd te hebben. Ik ga er vanuit dat het goed komt, mocht je toch nog een melding ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan ga ik kijken waar het misgaat.

 

P.s. Ik denk dat de collega's van logistiek erg blij zijn met de vondst van een chocolade letter!😁

 

Hey @amstelbaco, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je bij je eerste bestelling bij ons een wifipunt (WAP6807) hebt bijbesteld. Deze heb je op 20-08-2022 in ontvangst genomen en zou nog ergens bij je thuis moeten liggen. We hebben namelijk alleen de TV Box ontvangen en deze is goed verwerkt. 

 

 

Hoi Tommie, dank voor je reactie. Het verzendbewijs heb ik van zowel de 4g buitenrouter (3SKABA142349350) als van de wifi-versterker (JVGLOTC0061825552). Fijn dat de 4g dus nog op tijd is. Kunnen jullie mij tegemoetkomen wat betreft de wifi-versterker? Zou top zijn! Chocoladeletter is toegevoegd, het is immers pakjesavond straks.

 

Groet! 

 

Rick 

Reageer