Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120990 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, ik heb vorige week mijn TV Box teruggestuurd via DHL. Maar ze maken er wel een potje van zeg. Is al een week onderweg. Dan zijn jullie in ieder geval op de hoogte dat ik hem verzonden heb😀

 

Reputatie 7
Badge +9

Dag @DeTrageGast,  

In een land vol vraagtekens staan wij voor je klaar,

Volg de volgende instructies en dan ben ik je voor eeuwig dankbaar,

  • Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

Zodra je deze stappen hebt volbracht,

Zorgen wij dat het goed zal komen met man en macht!😎

 

 

Reputatie 2

Dag T-mobile 👋 

In modemland, een knotsgek avontuur,
Ik zei gedag tegen T-Mobile, dat was puur.
Maar nu, zonder label om 't modem te verzenden,
Moet ik het naar de klantenservice wenden!

Oh T-Mobile, met je supersnel internet en veel flair,
Waar is dat retouretiket, oh waar oh waar?
Misschien verstopt in een digitale vortex, oh nee!
Of gewoon in de postbode's rommelige chaotische zee?

Lieve T-Mobile, met een glimlach op mijn gezicht,
Mag ik dat retourlabel, een klein gedicht?
Zonder het te zeggen, geen ergernis of pijn,
Laat dat label komen, en ik zal blij zijn!

Zodra het label arriveert, met vreugde en gejuich,
Stuur ik dat modem terug, zonder enig gefluich.
Dus T-Mobile, alsjeblieft, wees mijn held,
En bezorg dat label, op een supersonische snelheid!

Laat ons lachen en plezier maken, met een tikje magie,
En maak van deze retourkwestie, een kluchtige symfonie!
Dank je T-Mobile, voor de aandacht en zorg,
Ik wacht met geduld, op een label vol gloor!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AlbertG, goed dat je dit aangeeft. Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat we de betaling ontvangen hebben. Ik heb dit ook meteen voor je vergoed, dit zal ons systeem nog moeten verwerken. Als dit eenmaal verwerkt is zal het een paar werkdagen duren, meestal 3, voordat het terug te zien is op je rekening! 

Hoi @AlbertG, geen zorgen! Ik heb het meteen nagekeken en ik heb het in ons systeem als ontvangen gemeld. Mocht je nog herinneringen of emails krijgen dan kun je dit negeren. Fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hallo, Ik heb 21 juli een factuur gehad van 75E i.v.m. het niet retourneren van het modem. Het geld is inmiddels al van mijn rekening, maar de factuur staat in het systeem als niet voldaan. Ik denk dat het toch nog mis gegaan is?

Was het maar zo’n feest. Ik dacht dat die QR-code wel zou verraden wie de afzender was. Die zit op zich ook op de doos geplakt, maar ineens twijfel ik over mijn aanname en actie. Ik vrees dat ik nogal daas ben geweest.  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hes_vraagt 

Zit er wel een briefje bij met je klantnummer en NAW gegevens of een retournummer? Dan moet het goed komen.

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Bij het DHL-servicepunt konden ze de QR-code niet scannen. Ze hebben toen handmatig T-mobile opgezocht en m’n modem teruggestuurd. Toen ze vroegen naar m’n adres - qua afzender - , heb ik mijn huidige adres opgegeven, en niet het oude adres vanwaaruit ik de spullen terug stuurde. Nu weet ik niet zeker of jullie het modem aan het juiste adres hebben kunnen koppelen. Het trackingnummer is JVGLOTC0041816957. Groet, Hes

Reputatie 7
Badge +9

@ZeusEQ ik citeer het topic: Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

Reputatie 1

@Tommie  Als je dit topic waar we nu in zitten bedoelt, dan wordt gesproken over een mail waarin staat wat je moet doen of waarin het verzendlabel zit - ik heb geen verhuizing oid doorgegeven, dus die mail heb ik niet :-).

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dwarf5, welkom op onze Community!

Met Afzender bedoelen ze ons, T-Mobile. Als het goed is moet morgen het pakket bij ons aankomen, dit kun je zien als je je Track & Trace code bekijkt!

 

@ZeusEQ, in dit topic wordt uitgelegd hoe je een apparaat kan retourneren naar ons. Lees de bovenstaande info goed door, dan weet je precies hoe en wat!  

Ik heb mijn aangevraagde TMobile thuis abo geannuleerd omdat ik TV wilde toevoegen voor het actietarief en dit alleen kon met een nieuwe bestelling. Ik moest hierbij de eerste zending terugsturen. Dit heb ik gedaan met het retourlabel. Nu zendt DHL het echter weer ‘Terug naar afzender’, naar mij dus. Waarom en wat nu?

Reputatie 1

Ik heb een modem via de post ontvangen, maar de installateur had er ook al eentje meegenomen. Ik heb dus geen mail of zo. Hoe kan ik dit terugsturen?

Reputatie 1

@MrLee bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist de TV Box handmatig voor je afgemeld. Alles staat nu goed in ons systeem. Ik wens je nog een prettige dag verder!

Dank je en ik heb inmiddels de bevestiging al binnen 👍🏻

Reputatie 7
Badge +9

@MrLee bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist de TV Box handmatig voor je afgemeld. Alles staat nu goed in ons systeem. Ik wens je nog een prettige dag verder!

Reputatie 1

Hoi @MrLee, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat het pakket nog niet als ontvangen is gemeld, maar geen zorgen! Zou je in een privébericht het MAC-adres kunnen delen van de TV Box die je nog thuis hebt liggen. Dan ga ik het verwerken in het systeem! Groetjes, Ishana

Hi @Ishana, ik heb je 5 dgn geleden al het mac adres gestuurd maar nog geen reactie. Kan iemand van KS mijn case overnemen?

 

DHL geeft inmiddels namelijk aan dat bij een retourzending ik deze niet meer kan volgen omdat deze zendingen niet meer worden gescand na het sorteerproces. 
 

hieronder de reactie van DHL:

”Het is normaal dat je geen updates ziet bij een retour zending. Een retour zending krijgt na de retourscan in ons sorteercentrum geen scans meer, daarom zie je het verdere verloop niet in de track & trace. Het bedrijf waaraan je retourneert stuurt je een ontvangstbevestiging als ze je retour hebben verwerkt. Dat duurt meestal 10 werkdagen. Mocht het bedrijf waaraan je retourneert na 10 werkdagen aangeven dat zij geen pakket retour hebben ontvangen dan kunnen zij een onderzoek bij ons opstarten.”

 

 

 

Reputatie 3

Hi @dRichardK, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb alles nauwkeurig nagekeken en zie inderdaad dat een deel, van het oude abonnement, niet afgemeld en een deel wel is afgemeld in ons systeem. Ik heb daarom handmatig het modem afgemeld. Alles staat nu zoals het moet!

Super, ik had al zo'n vermoeden toen ik het verzonden had, dat het niet helemaal goed zou gaan. Ik had het natuurlijk beter in 2 apartedozen kunnen doen. bedankt Tommie,

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb alles nauwkeurig nagekeken en zie inderdaad dat een deel, van het oude abonnement, niet afgemeld en een deel wel is afgemeld in ons systeem. Ik heb daarom handmatig het modem afgemeld. Alles staat nu zoals het moet!

Reputatie 3

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Ik heb 2 x een modem en 2 x een TV kastje retour gestuurd in 1 box .aangezien ik verhuist ben en T-mobile nog steeds niet op mijn nieuwe adres kan leveren heb ik dus het abonnement geannuleerd, het oude en de nieuwe appartuur retour gestuurd. in 1 doos

 

Nu krijg ik tocht ene breicht dat ik mijn oude apparatuur van mijn oude adres moet retourneren

ik heb wel een mail ontvangen dat mijn apparatuur ontvangen is. Mar niet duidelijk wat er dan ontvangen is. Gaat dit wel goed zo?

3STML010070359  is het DHL verzendbewijsnummer

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MrLee, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat het pakket nog niet als ontvangen is gemeld, maar geen zorgen! Zou je in een privébericht het MAC-adres kunnen delen van de TV Box die je nog thuis hebt liggen. Dan ga ik het verwerken in het systeem! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Op 16 juni de tv-box geretourneerd en tot op heden blijft deze bij DHL hangen in de sorteerfase. Kunnen jullie nagaan of deze niet toevallig al binnen is gekomen?

T&T: 3STML010067596

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Gerries ,

dit is niet zoals het hoort te gaan, het komt helaas nog wel eens voor.
Zou je een foto van het verzendbewijs hier willen plaatsen?
Dan kan een moderator gelijk voor je kijken en eventueel de rekening crediteren.

Je kan de foto toevoegen door deze via deze manier (zie pijltje) toe te voegen

Alles terug gestuurd bericht van de DHL voor mij liggen, toch bericht dat t-mobile het niet heeft ontvangen en een rekening. Hier klopt toch niets van.

 

Groetjes Gerrie

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @AlbertG, geen zorgen! Ik heb het meteen nagekeken en ik heb het in ons systeem als ontvangen gemeld. Mocht je nog herinneringen of emails krijgen dan kun je dit negeren. Fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hi @AlbertG, goed dat je dit laat weten! Ik heb meteen gecontroleerd wat je kunt verwachten. Gelukkig geven we je tot 10-06-2023 om de apparatuur te retourneren. Hou in de gaten of je komende week of begin van volgende week een bevestiging van de ontvangst krijgt. Dan weet je zeker dat alles goed is aangekomen, gezien je niet de QR code hebt gebruikt. Hou tot zover het verzendbewijs bij je. Bedankt! 😄

Hey,

Ik heb geen bevestiging gehad dat de apparatuur ontvangen is. De QR code werkte niet meer voor mij dus ik heb het antwoordnummer gebruikt (3SOPKL26636520). Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is?

Groeten,

Albert

Reageer