Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 211 reacties
  • 41871 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

211 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mehmet123, leuk dat je bent verhuisd! Ik snap helemaal dat jij en je gezin zo snel mogelijk van internet willen genieten in jullie nieuwe huis. Wel is het zo dat wij in de regel verzoeken je verhuizing 4 weken van te voren door te geven. Op die manier hebben wij alle tijd om je verbinding over te zetten. Het hoeft nooit daadwerkelijk 4 weken te duren, maar zo zorgen we ervoor dat je niet zonder internet komt te zitten. Een verhuizing heeft achter de schermen altijd veel voeten in de aarde. We zijn snel, maar een verbinding omzetten in twee dagen (je hebt de verhuizing op 17 juni doorgegeven) is technisch onmogelijk. Dit komt omdat wij in jouw regio afhankelijk zijn van een netwerkbeheerder.

We doen daarom ons best om je zo snel mogelijk online te krijgen op je nieuwe adres. KPN NetwerkNL heeft aangegeven dat de lijn op 2 juli gereed gemaakt kan worden. Vanaf die datum hebben wij groen licht om service te leveren op deze lijn. Ik had het graag in orde gemaakt als de mogelijkheid er was, maar een eerdere oplevering kan ik door eerdergenoemde niet voor je regelen Mehmet. Mocht je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebben, kan ik checken of ik je twee weken van Unlimited data op je telefoon mag voorzien. Thuis kan dan vervolgens de hotspot worden aangezet, voor andere apparatuur. Je mag mij een privébericht sturen als je hiermee geholpen bent - ik sta voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheDoc 

De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.

Goedenavond, 

 

Wij gaan volgende week verhuizen en vandaag heb ik gebeld betreft ons t-mobile thuis abonnement. Helaas kan deze pas vanaf 14 juli geleverd worden. Nu werk ik op dit moment thuis en ik vraag mij af of er hier voor een tussen oplossing is? 

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Grappige reactie maar zeer nutteloos en geen aanvulling of antwoord op mijn vraag.  Ik had graag van die optie nog niet verhuizen gebruik gemaakt, helaas loopt het leven niet altijd zoals gepland! En ja 2 weken is inderdaad snel en heel fijn dat het geregeld kan worden alleen zoek ik nu een tussen oplossing. 

Via een mobiele hotspot van je mobiele telefoon.

Via vriendelijke nieuwe buren waar je gebruik mag maken van hun WiFi, tevens een goede reden om  kennis te maken, achteraf een bosje bloemen of flesje drank afgeven als dank.

Zo ben ik 2 maanden doorgekomen, kabel lag niet binnen, wel op tijd verhuizing doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +15

Hello @josephj 

Report your move via Facebook or Twitter so a official document can also be uploaded along.

Via Facebook if you get to speak a robot just say ik wil een medewerker spreken.

Hoi, ik ga verhuizen en wil mijn 'tmobile abonnement meenemen natuurlijk, nu is het probleem dat jullie op het nieuwe adres niet het pakket van 1000mbit aanbieden, maar maximaal tot 100mbit, wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kilowatt 

Dan zou je daar het 100 Mbit pakket moeten nemen helaas, je sluit tenslotte een nieuwe abonnement af voor je nieuwe woning.

Dat wordt dus een andere provider. 😉 KPN bied wel 1000mbit aan op het nieuwe adres

Beste,
 

Ik heb voor het weekend een verhuisbericht doorgegeven. 
In de e-mail staat eerst, dat ik het modem mee over mag nemen. 
In het 2e deel van de e-mail staat juist, dat de apparatuur retour moet ..?
Ook heb ik zojuist een e-mail van DHL gekregen, dat er een pakket onderweg is …

Zouden jullie voor mij helder kunnen en willen maken, wat ik nu wel of niet mee overneem naar het nieuwe adres ?

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

C.1992

Hi wij verhuizen van een huur appartement naar een koophuis moeten wij de media converter plus voeding ook meenemen en retourneren? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MichielT91, wat gaaf dat je gaat verhuizen, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 😁

Je mag de Media Converter inpakken en meenemen en dan vervolgens retourneren inderdaad, thanks daarvoor alvast. Wil je weten hoe je het pakket kunt terugsturen, check dan ons speciale topic (de link is klikbaar). Succes en indien ik iets anders voor je kan doen, let me know. Stay safe!

Hallo,

Ik ga verhuizen in Januari 2021 en mijn T-Mobile Thuis abonnement loopt tot April 2021.
Echter, op het nieuwe adres is slechts 20-30% van de snelheid beschikbaar welke ik nu heb volgens de postcodecheck.

Een reden voor mij om te kiezen voor T-Mobile Thuis, was juist de snelheid op mijn huidige adres - een reductie van 80% is voor mij echt onwerkbaar.

Daarom ben ik (helaas) genoodzaakt om een ander type internetverbinding aan te sluiten dan dat T-Mobile kan bieden. Bij deze zou ik dan ook graag het abonnement voortijdig willen beeindigen?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Ludo82, spannend dat je gaat verhuizen! Ik kan me voorstellen dat je liever geen internetsnelheid inlevert. Een verhuizing is dan ook een legitieme reden om je contract tijdens de termijn kosteloos te onderbreken. Wat we daarvoor nodig hebben, is een verhuisbewijs. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren wij ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen).

Kun je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Dat kan via klantenservice@t-mobilethuis.nl, of neem contact met ons op via Facebook of Twitter. Laat ook gelijk weten per welke datum je verhuist en dus het abonnement wilt stopzetten. Wij helpen je graag verder!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @C.1992 

Heb je toevallig iets gewijzigd aan je abonnement en zou je de mail hier eens kunnen uploaden zonder persoonlijke gegevens uiteraard.

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven als dit niet lukt via de klantenservice? Ik probeer jullie al heel de dag te bereiken. 

Hoi @Waqqas,

In t abonnement zelf niks gewijzigd, enkel adres wijziging en dan krijg je automatisch een nieuw abonnement las ik hier…
 

Maar aan de telefoon zei die meneer, dat ik alles mee over kon nemen, en enerzijds in de mail ook anderzijds weer niet .. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RomaR 

Het beste kan je dit doorgeven via Facebook of Twitter zodat je ook meteen een officieel document van je verhuizing kan uploaden.

Mocht je bijvoorbeeld via Facebook Messenger je verhuizing doorgeven en je krijgt een bot te spreken, zeg dan ik wil een medewerker spreken. Je kunt dan een bericht voor een medewerker achterlaten.

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992 

Het kopje retour sturen is misschien gewoon een standaard tekst, een moderator moet dat dan even bevestigen.

Heb je ook glasvezel in je nieuwe woning? Je krijgt dan een nieuwe ONT kastje.

@Waqqas

Daar ging ik ook vanuit ..

In de nieuwe woning zit inderdaad ook glasvezel. Het ONT kastje is het kastje wat de woning inkomt voor de glasvezel, toch ? Die hangt er al .. 

Pakket is net gekomen, ga het zo zien wat erin zit 😅

 

edit: dit zat er in het pakket ;

 

Reputatie 7
Badge +15

@RomaR

Een moderator zal er morgen weer zijn maar via de community zal het wat moeilijker gaan omdat je geen documenten kan uploaden in een privé chat.

De moderators kunnen je volgens mij wel vragen om het document te mailen.

De klantenservice heeft het drukker dan normaal.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RomaR, gefeliciteerd met je nieuwe woning!

We hebben het doorgeven van je verhuizing nog makkelijker gemaakt! Per 1 december 2020 kun je jouw verhuizing zelf regelen via: My T-Mobile Thuis. Je kunt de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres.

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.

Reputatie 1

Hoi @TheDoc, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Alles is correct doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het weer doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en er wordt vervolgens zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

 

 

Hallo, kunt u een update geven van de status. Er is nog niets veranderd. Los lampje knippert, pon uit.

 

Vr Gr Han Arts

Goede dag,

Wat zijn de preciese regels omtrent verhuizing? Stel, ik neem aan jaarcontract Internet Thuis. Vervolgens verhuis ik na 6 maanden. Stel dat TMobile op het nieuwe adres dezelfde snelheid kan leveren als op mijn oude adres, maar ik wil niet opnieuw een jaarcontract aangaan, maar ben wel bereid om de 6 overige maanden internet via TMobile op mijn nieuwe adres te laten leveren om pas daarna een nieuw contract bij Tmobile of een andere provider aan te gaan. Kan dat zonder afkoopsom?

Ik lees als TMobile niet dezelfde snelheid op het nieuwe adres kan leveren, ik via een verhuisbewijs het contract kan opzeggen ook als deze nog binnen het eerste jaar zit. Wat geldt precies als 'niet dezelfde snelheid'? Als de nieuwe snelheid bijv. 80% van de oude snelheid is, kan ik dan het contract opzeggen zonder afkoopsom? Of als ik eerst glasvezel had, en op het nieuwe adres alleen dezelfde snelheid theoretisch gehaald kan worden met DSL?

Reageer