[DSL] Eigen modem bij DSL

  • 19 November 2018
  • 143 reacties
  • 29843 Bekeken


Toon eerste reactie

143 reacties

Reputatie 3

Dat vermoeden had ik al ;)

 

En uiteraard al geprobeerd; ware het niet dat die Juniper wel Mac adres laat zetten op die interface, maar niet daadwerkelijk wijzigt.

Dus dan zou een eenmalige Mac-release wel prettig zijn ;)

@dropjemint 

is het je ooit gelukt de srx werkend te krijgen?

zit hier met het zelfde probleem. vlan 100 werkt zonder problemen. maar vlan 300 niet.

Reputatie 7
Oeh bedankt voor de tip @driels80, nice dat ze een profiel voor T-Mobile Thuis toe hebben gevoegd aan de Fritzbox!
Reputatie 3

@dropjemint

is het je ooit gelukt de srx werkend te krijgen?

zit hier met het zelfde probleem. vlan 100 werkt zonder problemen. maar vlan 300 niet.

Helaas, van alles geprobeerd, VDSL-kaartje werkt prima, VLAN’s daaroverheen ook, DHCP met een andere machine in dat VLAN ook.

Krijg alleen de DHCP-client van Juniper niet aan de praat icm de DHCP-servers van T-Mobile Thuis.

Na van alles geprobeerd te hebben lijkt het voornamelijk te zitten in de “broadcast flag” (https://www.ietf.org/rfc/rfc2131.txt).

Helaas is die flag niet te configureren in deze JunOS/SRX240. Vermoedelijk doet de DHCP-server keurig gehoor aangeven en deze via broadcast antwoorden, maar wordt (uiteraard?) geblokkeerd ergens.

Reputatie 7
Badge +4
Het zou mooi zijn als T-Mobile dit vrij geeft. ik verwacht het echter niet.
Wel kan je je nummer overzetten naar cheapconnect, zie mijn eerdere post.
Ik heb zojuist het nieuw Zyxel modem vervangen door mijn eigen Draytek 130 die ik tenminste wel in bridge kan zetten zodat ik niet dubbel hoef te NATten (eigen router Edge Router X)

Maar het viel me op dat de Zyxel VDSL verbinding wel anders getrained wordt dan de Draytek 130. Ik zag in de Zyxel Rx:111214 Tx:33031 wat het maximale is wat het koper aankan (volgens KPN). De snelheid wordt dan op een ander niveau gekort. Speedtest gaf me 20/20 met een latency van ~15ms en dat terwijl mijn abo 20/2 is. Ik heb daar over gebeld en kreeg te horen dat ik 'mazzel' heb.

Met de Draytek zie ik de VDSL verbinding op een andere snelheid getrained wordt. Ik weet de exacte cijfers niet meer maar ongeveer ~Rx:18000 Tx:1700 en ik zie dat ook terug in de speedtest die nu 17/3 geeft met een latency van ~35ms. Dat is nota bene minder dan het abonnement, maar waarschijnlijk nog binnen de marge.

Is iemand anders dit of iets vergelijkbaars ook al opgevallen?
Reputatie 1

Goedemorgen,

Apologies for writing in English.

I recently bought a DrayTek Vigor 160 to replace the Huawei HG656 for my T-Mobile VDSL 50. Unfortunately, the modem doesn’t even get a default gateway IP address. I called customer service and asked for a MAC release, but that also didn’t work!

 

Any ideas what could be the problem?

 

Vast bedankt

Reputatie 7
Badge +15

Hello @Victor240 

Are you sure everything is configured correct?

In some cases you just need to wait for an hour or so.

Reputatie 1

Hello @Waqqas ,

 

I don’t think anything can be wrong in terms of the configuration since I can’t even connect to the modem to set up VLAN 300 etc. Currently, I just connect the DSL cable to the modem and the ethernet to my PC.

But I didn’t know it can take up to an hour to sync, I’ll give it some time and see if that helps.

Reputatie 7
Badge +15

@Victor240 

Connect the Draytek to the DSL cable and connect a laptop to the Draytek. You will have no working internet connection but you can go to the web interface to configure vlan 300.

Reputatie 1

@Waqqas 
That’s exactly my problem, the Draytek doesn’t get a default gateway, so when you try logging to 192.168.1.1 it doesn't work.

Reputatie 1

Hallo goedenavond, 

Zou iemand mij kunnen helpen met het instellen van een tp-link td-w9770 als eigen modem in plaats van de Zyxel t-50, heb een internet only abonnement dus geen tv of telefonie.

Ik heb een t-mobile basic 55/15 dsl(ADSL of VDSL?) lijn die in de woonkamer binnenkomt en middels een "varkenssnuit" stekker in het ISRApunt zit. 

Graag iemand die mij een beetje kan verder helpen omtrent de instellingen in het modem.

 

Reputatie 1

Per 30 juni nieuwe klant; ik kom van Online.nl waar ik de prijsverhoging kon gebruiken om weg te gaan ivm wegvallen bepaalde zenders :). Ik ga mijn Netgear Nighthawk r7000 gebruiken als modem (ook een pluspunt van Tmobile). Moet ik eerst het eigen modem aansluiten of kan ik gelijk mijn eigen router plaatsen?

Reputatie 1

Hallo @Christiaanzwll 

Je moet eerst even de zyxel aan de mediaconverter hangen na activatie van het signaal, daarna kan je de zyxel weghalen en de netgear plaatsen en de vlans configureren.

Wat is de mediaconverter? Ik heb internet werkend nu….morgen wil ik de zyxel vervangen door mijn nighthawk r6000. Ik heb vdsl...geen glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

Maybe perform a factory reset and try again?

@Christiaanzwll Dan gaat het media converter verhaal niet op, dat is alleen bij glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Christiaanzwll 

Je moet eerst even de zyxel aan de mediaconverter hangen na activatie van het signaal, daarna kan je de zyxel weghalen en de netgear plaatsen en de vlans configureren.

Reputatie 3

Hallo goedenavond, 

Zou iemand mij kunnen helpen met het instellen van een tp-link td-w9770 als eigen modem in plaats van de Zyxel t-50, heb een internet only abonnement dus geen tv of telefonie.

Ik heb een t-mobile basic 55/15 dsl(ADSL of VDSL?) lijn die in de woonkamer binnenkomt en middels een "varkenssnuit" stekker in het ISRApunt zit. 

Graag iemand die mij een beetje kan verder helpen omtrent de instellingen in het modem.

 

Ik durf niet te zeggen of je automatisch ADSL krijgt bij de lagere snelheden. Maar bij VDSL moet het gewoon op Dynamic IP staan (DHCP client) en dat over VLAN300.

Voor ADSL weet ik het niet zeker, maar dacht ook gewoon Dynamic IP over VLAN300, maar dan wel met de juiste VPI/VCI waardes. 

In ieder geval geen PPPoE/PPPoA/IPoA.

Reputatie 1

Did a factory reset, waited for an hour and still, no access to the modem’s web interface.

It’s a brand new modem, could it be damaged? I can’t think of anything else.

Reputatie 1

Ha top. Dank voor het antwoord. De vlans zal wel geen rocket science zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll 

Nee hoor in de openingspost staan de instellingen en wanneer je de IPTV/VLAN setup tab opent is het enkel even een paar gegevens invullen.

Helemaal niet moeilijk. 😉

Reputatie 1

I found the solution, the problem is that the modem was configured by default in bridge mode with DHCP server disabled. My PC was getting an IP address on a different subnet and could not communicate with the modem. I set a static IP for the PC in the same subnet and I could finally connect with the modem.

Now the problem is that I have no internet!

As I said, the modem is in bridge mode, I’ve connected a router to LAN1 and my PC to the router. I installed the latest firmware and configure VLAN tag 300. The settings are as shown below, do you spot any mistakes?

 

Reputatie 1

@dropjemint hartstikke bedankt voor je reactie.

Ja dat begrijp ik dus ook niet of het nou een VDSL lijn is of een ADSL ? Maar als het goed is zit ik op een SDF want de straatkast is 140meter verderop en de wijkcentrale 4-5 km en ik heb 55dl/15ul snelheden.

En iemand nog advies/hulp als ik hem in bridge mode wil draaien deze modem en dan een router dr achter (Nighthawk XR700) dan doet deze al het VLAN of kan ik deze zonder VLAN laten bridgen ?

En dan de VLAN in me andere router instellen ? 

Heb nog paar routers liggen een ASUS RT-AC5300, Netduma R2 en een Netgear XR700 laatste momenteel in gebruik i.c.m. Ziggo.

 

Reputatie 1

Ooh idd bedankt @Doornekamp33 dit is het VDSL topic 🙊

Maar de bedoeling was eerst de T-mobile modem aansluiten.

En dan kan het modem weg en mijn Nighthawk ervoor in de plaats met de instellingen zoals aan het begin genoemd zijn?

Reputatie 7
Badge +3

@Mobell 

Jouw connectie is een VDSL verbinding, gezien de snelheid die je opnoemt.

Welk modem/router wl je in ‘bridge’ zetten, de TP of het TMT modem?

Het TMT modem kan je niet in bridge zetten, dat is met de TMT firmware niet mogelijk. Je eigen router in bridge plaatsen, dan is mijn vraag .. waarom?

Reageer