[DSL] Eigen modem bij DSL

  • 19 November 2018
  • 143 reacties
  • 29867 Bekeken


Toon eerste reactie

143 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll 

DMZ zou prima moeten werken, heb je alles correct ingesteld? Maak eventueel foto's van de 2 regels die je hebt toegevoegd bij DMZ en statische DHCP.

tijdens een regel toevoegen bij statische DHCP is ook de juiste ip in de lijst apparaat informatie geselecteerd?

Of lees ik het verkeerd en werkt internet wel en tv niet?

Bedankt voor je bericht.

Het adres wat ik VLAN 100 is het zelfde als wat ik op het modem krijg. dus dat lijkt inderdaad goed.
Je zou in principe een internetverbinding tot stand moeten kunnen brengen.
(Dat is ook wat ik verwachte ja)
Ik heb de hulp van wat experts ingeschakeld zodat je nog veel beter geholpen kunt worden.
Kan het je helpen als ik mijn hele config naar je toe stuur?

De ge-encrypte wachtwoorden haal ik er dan wel uit.

Groet John

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lars314,

 

Dat is een supergoed idee! Ik heb het direct nagevraagd, maar op dit moment hebben we geen lijst beschikbaar. Daarentegen ben je natuurlijk absoluut vrij om een compilatie te maken van reeds als zijnde compatibel met TMO VDSL doorgegeven modems. Overigens snap ik dat je de vraag aan alle lezers van het topic stelt, maar ik wilde toch even nagaan hoe het sentiment op de vloer is. :wink:

Reputatie 7
Badge +15

@jvlavl

In sommige gevallen is het nodig dat de moderators een MAC release doen als er een andere modem wordt gebruikt.

Hoi @Lars314,

 

Dat is een supergoed idee! Ik heb het direct nagevraagd, maar op dit moment hebben we geen lijst beschikbaar. Daarentegen ben je natuurlijk absoluut vrij om een compilatie te maken van reeds als zijnde compatibel met TMO VDSL doorgegeven modems. Overigens snap ik dat je de vraag aan alle lezers van het topic stelt, maar ik wilde toch even nagaan hoe het sentiment op de vloer is. :wink:

Tuurlijk wil gerust een lijst maken maar kan jou / en alle lezers van het forum hulp wel gebruiken als Moderator heb je vast en zeker wat extra tools die helpen bij het zoeken en je hebt vast wel contacten insite T-mobile die kunnen bevestigen of een modem (kan) werken?

 

voorbeeld: 

FRITZ!Box 3490

 

Edit:

heb even een bericht naar AVM gestuurd met de vraag voor een lijst van hun modems die standaard het T-mobile profile hebben.

"

Bedankt voor uw vraag.

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Het AVM-team

 

Ik meen iets te gelezen te hebben op Tweakers dat vanaf OS versie 6 het er standaard in zit… :D

Reputatie 1

@Christiaanzwll

De tv box moet je op de Zyxel aansluiten.

Gaat niet. Er loopt 1 uptkabel vanuit zyxel onder de vloer door naar de switch. Vanuit de switch gaan er utpkabels naar de tv, tmobile kastje, ps4pro, android tv box. 

Dus zal 1 1 zyxel naar de switch en van daaruit naar tvkastje en een aparte utpkabel naar de Nighthawk moeten voor internet.

Als dat kan is het opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Christiaanzwll 

 

Vanaf de Zyxel werkt de tv wel met een switch er tussen echter niet alle switchen ondersteunen dit. de netgear zou dit wel moeten kunnen. Achter een andere router in DMZ werkt dit echter niet omdat die weer een apart netwerk aan maakt.

Reputatie 7

Hi @jvlavl even dubbelcheck, je wil de Cisco 800 aansluiten als router, klopt dat? Ik zie namelijk ons eigen Zyxzel modem aangesloten staan. In dat geval gaat een MAC release geen effect hebben. Mogelijk heb je wat aan dit topic waar het instellen van de poorten uitgebreid besproken wordt!

Reputatie 3

@Waqqas nu de modem compleet offline gelaten voor 24 uur, vervolgens andere modem aan gesloten;  alleen VLAN100 krijgt een response.

 

Nog meer tips :)?

Reputatie 7
Badge +15

Helaas niet…

Hopelijk iemand anders.

Reputatie 3

Dat vermoeden had ik al ;)

 

En uiteraard al geprobeerd; ware het niet dat die Juniper wel Mac adres laat zetten op die interface, maar niet daadwerkelijk wijzigt.

Dus dan zou een eenmalige Mac-release wel prettig zijn ;)

@Hidden.nld @Jason @Brian of @Sander hebben jullie de mogelijkheid daarvoor :)?

Geef maar een gil, dan prik ik de kabel om, als jullie dan de befaamde MAC-release kunnen proberen?

Reputatie 7
Badge +16

@dropjemint Bedoel je dan een MAC-release van de Zyxel? Wij kunnen geen externe apparatuur uitlezen en daar dan ook geen release op uitvoeren. 

Maar ik voer het met alle plezier uit wanneer het om de Zyxel gaat natuurlijk, laat het me weten! 😁

Reputatie 7

Hey @Lars314,

Tof om te lezen dat je dit grondig gaat uitpluizen.:thumbsup: Je kunt gerust een eigen topic aanmaken met een verzoek tot input. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg users hier aanwezig zijn die je van voorbeelden kunnen voorzien!

Reputatie 3

@dropjemint Bedoel je dan een MAC-release van de Zyxel? Wij kunnen geen externe apparatuur uitlezen en daar dan ook geen release op uitvoeren. 

Maar ik voer het met alle plezier uit wanneer het om de Zyxel gaat natuurlijk, laat het me weten! 😁

Thanks voor je snelle reactie!

Het lijkt allemaal niet te liggen aan mijn eigen modem, die traint super goed in, en kan daadwerkelijk data versturen gedurende DHCP-lease van de Zyxel.

Het enige wat niet lukt is een reply krijgen van de DHCP-server. Die lijkt namelijk mijn Modem’s MAC-adres te negeren. Iets wat ik mij goed kan voorstellen omwille de security.

Ik weet niet of het mogelijk is dat iemand meekijkt aan de “andere kant van de lijn”? Ik gok dat daar iets van MAC-adres filtering wordt toegepast en dus een MAC-release zoek op DSLAM/DHCP-server niveau.

PS: Het aanbod een dagje een field engineer te helpen, danwel koffie te brengen staat nog steeds 😎

Reputatie 7
Badge +3

@dropjemint 

Beetje OffTopic, maar hier een nieuwe pfSense machine met een 4 port Intelcard (0HM9JY) op een ITX bordje zojuist aangesloten, VLAN 300 en wederom klik en go op een glasvezel aansluiting .. sorry.

Wist niet dat VDSL zo veel problemen oplevert met een eigen router op de aansluiting, krijg medelijden met je.

De kleine proefopstelling hier van de ITX met Intel …

 

Reputatie 3

@Brian of zijn die MAC releases nog een ding? Zo ja, kun jij mij daar een keer mee helpen :)?

If so, dan wissel ik de modem weer voor mijn eigen modem (op dit moment zit ik weer op de Zyxel ivm thuiswerken :) )

Prettig te zien dat er wel meegedacht wordt over Fritzbox modems. Momenteel overweeg ik op Telfort op te zeggen en over te stappen op een provider die dit wel draagt. Telfort/KPN wil gebruikers nog steeds dwingen om het verplichte modem te gebruiken. Met de overgang van Bridged IPTV naar routed werkt mijn settopbox voor TV niet meer goed (opnames terugkijken bv.). Het provedrmodem is echter bijna compleet afgeschermd en heeft geen DECT centrale die ik juist erg waardeer in de Fritzbox.

Ik heb een Fritzbox 7360 met firmware 5.86 (de nieuwste) maar daarin is geen T-Mobile profiel voorzien. Ook bij overstap naar T-Mobile zou ik dus een recentere Fritzbox moeten kopen.

Welke FON types van AVM werken goed met T-Mobile en tv van TM? Telefonie is niet van belang, heb budgetphone als SIP provider.

Als ik op mijn PFSense box de WAN kabel er in doe krijg ik geen IP.

Als ik een oude Fritz Box pak en die instel werkt die wel?

Iemand een idee wat dit kan zijn.

WAN Interface staat op DHCP en VLAN 300

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Fritzbox 7581 die ik met het T-mobile profiel heb ingevuld.
Nu eindelijk stabiel internet wat voorheen niet had.

Echter, IPTV werkt helaas niet.

Als ik de config uitlees zie ik wel dat Vlan 640 is toegekend op port 3 en 4 echter draait de box niet.
Sluit ik de box aan op port 3/4 start de box op, maar blijft na de roze schermen hangen op een zwart beeld en doet niks meer.
Als ik IPTV aansluit op port 1 of 2 krijg ik de melding dat er geen IP adres opgehaald kan worden.

Iemand een idee?

Goedenavond,

Ik heb jullie hulp nodig vrees ik.

Ik heb een EdgeRouter X gekocht. Deze heeft geen rj11 aansluiting dus heb ik bij allekabels.nl een kabeltje gekocht dat aan de ene kan rj11 is en aan de andere kant rj45.

Als ik dit kabeltje rechtstreeks vanaf het ISRA punt in mijn Edgerouter X op eth0 aansluit, gaat het lampje bij eth0 niet aan, en in de router zijn zowel eth0 als VLAN (ingesteld als VLAN 300 met DHCP) ‘disconnected’.

Ik heb het vermoeden dat de router wel correct is ingesteld, maar dat ik stomweg geen signaal krijg.
Als ik mijn T-Moblie router weer aansluit krijg ik wel gewoon signaal en een ip-adres, en werkt alles gewoon.

 

VLAN is aangemaakt met de volgende settings:

  • VLAN ID: 300
  • Parent: Eth0
  • Description: Internet
  • Enable: Yes
  • Address: Use DHCP
  • MTU: 1500
  • Proxy ARP: No

Doe ik iets verkeerd? Mis ik een instelling ergens?
Of is mn kabeltje niet goed? Het is dit kabeltje:
https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1181336/telefoonkabel-rj11-rj45.html

Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!!

Reputatie 7

Applaus voor jullie onderzoek en uitpluiswerk! Lekker bezig. 

 

Hoi @dropjemint,

 

Kun je het mij in lekentaal uitleggen wat je precies wilt onderzoeken met de modemswap? 

Reputatie 7
Badge +4

@rcvdv Het is een Edgerouter geen modem.

Je router ondersteund geen dsl protocol

Reputatie 3

Applaus voor jullie onderzoek en uitpluiswerk! Lekker bezig. 

 

Hoi @dropjemint,

 

Kun je het mij in lekentaal uitleggen wat je precies wilt onderzoeken met de modemswap? 

Ik wil graag de standaard geleverde modem (Zyxel) vervangen door een professionele Juniper firewall met VDSL2 insteekkaart.

Zover ik weet zijn er 3 VLAN’s actief; VLAN100 voor Management doeleinden, VLAN300 voor daadwerkelijk internet en VLAN640 voor IPTV.

Nu maakt die Juniper VDSL2 insteekkaart prima VDSL verbinding en krijg ik keurig een IP-adres via DHCP op VLAN100, maar helaas niet op VLAN300 en VLAN640. En precies die VLAN300 gaat het om ;)

Eerder in dit topic wordt gesproken over een MAC-release; misschien helpt dat? Kun jij mij daarbij helpen @Sander ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ramon.koch, gaaf dat je overweegt om over te stappen naar Thuis! :smile: Top dat je ook al een Fritzbox in je bezit hebt en het gebruik ervan prijst. Ik zal je heel eerlijk bekennen dat ik het antwoord op je vraag niet weet, maar ik weet zeker dat er toppers op de Community zijn die dit wel weten. @Hidden.nld en @Waqqas Heel brutaal maar hebben jullie hier meer kijk op? Thanks alvast voor de geboden hulp en genomen moeite! :grin:

Reputatie 7

Hi @dropjemint, in sommige gevallen kan een MAC release inderdaad nog nodig zijn maar voor zover ik weet zou dat voor DSL niet het geval moeten zijn. Van welke opstelling maak je op het moment gebruik? Zou je eens een screenshot van de instellingen kunnen plaatsen? Dan kijken we graag met je mee.

Reageer