Beantwoord

Firmware update Draytek 2132FVn

  • 20 April 2018
  • 95 reacties
  • 7812 Bekeken


Toon eerste reactie

95 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Reputatie 1

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Bedankt voor de snelle reactie. Het opgegeven e-mailadres is niet toegankelijk voor mij ivm een overlijden. Kan de afspraak misschien telefonisch gemaakt worden of via het e-mailadres dat ik gebruikt heb voor deze account? Het bekende nummer is een vaste telefoonlijn, dus sms werkt niet.

Mvg, Didi

Reputatie 7

Hi @mgap, hartstikke goed dat je dit hier aangeeft! Hier helpen we je maar al te graag bij. Ik heb gelijk dit verzoek ingediend en laat het aan je weten als die is goedgekeurd. Hier kom ik zo snel mogelijk bij jou op terug. 

Hi @DJPBeeren, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! Ik wil je graag laten weten dat de nieuwe apparatuur naar jou onderweg is. Vandaag heeft de technische dienst dit in orde gemaakt, dus je kunt nu hier jouw bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor het graag van je als alles binnen is. Voor nu een hele fijne avond! 

Hi Lisa,

Dank voor de feedback!

Ik heb inmiddels al een afspraak gemaakt met Guidion voor a.s. vrijdag. Ik kan in https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen nog niets vinden over apparatuur dat onderweg is. Enig idee of dit op tijd geleverd zal worden? Anders dien ik de afspraak met Guidion te verzetten.

grt

Dave

Reputatie 7

Hi @mgap, goed nieuws! Het verzoek is goedgekeurd en er komt dan ook een Zyxel T-50 jouw kant op, yay. Maak er nog een hele mooie middag van!  

Reputatie 7

Hi @esalomons, ik wil je graag laten weten dat de apparatuur gisteren jouw kant op is gestuurd! 😁 Je hebt gisteren ook een e-mail ontvangen waarmee je de bestelling kunt volgen. Maak er een heel mooi weekend van! 

Hoi @Luc_Maya van Heijst, zoals reeds aangegeven is, wordt de Draytek niet meer vanuit de standaard firmware geüpdatet. We hebben wel nog eigen, custom firmware erop zitten die soms nog van updates voorzien werd, maar ook dat is teneinde. Het is niet mogelijk om zomaar een oud modem preventief en proactief te verwijderen, die keuze laten we graag aan onze klanten. Dat gezegd hebbende, kan ik me goed voorstellen waarom je je dit afvraagt. Het is natuurlijk ook best vreemd dat er nog modems gebruikt worden die eigenlijk al dit jaar uitgefaseerd zouden moeten worden. Gelukkig leveren we sinds mei 2019 eigenlijk al niets anders meer dan de Zyxel T-50, tenzij een Draytek schade heeft, dan konden we tot voor kort altijd nog een vervangende Draytek (2132) aanleveren via een reparatieformulier. Je kunt de Zyxel overigens niet in bridge mode zetten, dat wordt niet ondersteund.  

Afijn, dat allemaal terzijde: kan ik de Draytek voor je omruilen voor een Zyxel + Media Converter? Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie van de Zyxel en converter verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen na de aanvraag de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + de converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per sms en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt. Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je dan doe ik dat meteen!

Iets anders nog: ik zie dat je nog gebruikmaakt van twee verouderde Kamai 510 TV Boxen. Mag ik deze voor je omruilen naar de nieuwere varianten (Aria 610x)? Die zijn sneller en kunnen dadelijk, mocht je ook nog naar het nieuwe tv-platform willen worden omgezet, T-Mobile TV ondersteunen! 😊

 

Ik zit zelf ook nog met zon oud draytek modem opgescheept en wordt telefonisch telkens (meerdere keren al) afgewimpeld en lijk er dus maar niet vanaf te kunnen komen. ik vind het nogal wat dat t mobile mij met zon verouderd apparaat gebruik laat maken van haar netwerk en het internet, en zou graag zien dat deze vervangen wordt en de vervanger geïnstalleerd wordt (indien ik dit niet zelf zou kunnen).. is dit mogelijk? @Jason @Demi 

Bedankt @Lisa ik heb je gisteravond gemaild. Vandaag ging het helaas niet goed, zeker 40 keer verbinding verloren. Ik heb met speedtest een test gedaan en het bleek dat mijn upload blijft hangen rond 0,11 tot 0,2 Mbps. Wellicht dat dit de probleem is dat ik vaak verbinding verlies. Ik heb een 30Mb glasvezel verbinding.

 

 

Reputatie 7

Hi @DJPBeeren, heel graag gedaan! Goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik zie in de Track and Trace dat het naar verwachting vandaag geleverd wordt. In een privébericht heb ik jou de Track and Trace toegestuurd als je die nog niet had, zodat je deze in de gaten kunt houden. Ik hoop en verwacht dus dat de apparatuur wel voor vrijdag binnen is. Mocht je het donderdagmiddag nog niet binnen hebben, dan zou ik dat aan Guidion laten weten. Weet jij zo voldoende? 💪

Vergeten te melden, ik zit niet op Wifi, Het is direct verbonden met een CAT5 kabel. Ik heb net een nieuwe CAT5 kabel geplaatst, heeft iets geholpen.

 

Het modem zelf is niet slecht, het heeft slechts beperkte functionaliteit. Met de nieuwste software is het redelijk functioneel :)

Goedemorgen @Lisa , ik zie dat een aantal mensen al goed door jou is geholpen met het vervangen van hun oude Draytek Vigor2132F apparaat. Ikzelf heb deze ook al thuis sinds de Vodafone tijd, wat nu natuurlijk alweer een tijd T-mobile thuis is.

 

Zou je mij ook kunnen helpen met het laten vervangen van dit oude apparaat wat al sinds 2017 geen firmware update meer heeft gekregen?

Bedankt, ik heb netjes mailtjes van Guidion en van tmobile ontvangen.

De mail van Guidion is voor het inplannen van een afspraak.

En van de tmobile mail had ik eigelijk een track&trace veracht.
Ik krijg echter de volgende tekst in het onderwep van de mail: Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd.

Ik durf nu niet goed een afspraak met Guidion in te plannen omdat ik niet weet of de modem geleverd word.

Ook op de link om in tmoile thuis mijn bestelling in de gaten houden, geeft geen bestelling aan.

kortom: en nu?

alvast bedankt

Dennis

Hallo Brian,

Dank voor je antwoord 2 jaar geleden. Inmiddels is het 2020 en zit, in ieder geval mijn router, nog op een versie uit Apr 2017 (3.7.9.1). Je zou denken dat het inmiddels tijd is voor een nieuwe custom versie van jullie?

Kun je aangeven wat er bij jullie op de planning staat?

Alvast bedankt!

Gr.

Gerben

Hi StefanT, wij maken gebruik van custom firmware in samenspraak met de fabrikant maar we zorgen uiteraard wel dat we up-to-date blijven! De updates worden automatisch 'gepushed' maar je kan een update ook handmatig forceren door een factory reset uit te voeren mocht deze beschikbaar zijn!

Hallo Brian,

Dank voor je antwoord 2 jaar geleden. Inmiddels is het 2020 en zit, in ieder geval mijn router, nog op een versie uit Apr 2017 (3.7.9.1). Je zou denken dat het inmiddels tijd is voor een nieuwe custom versie van jullie?

Kun je aangeven wat er bij jullie op de planning staat?

Alvast bedankt!

Gr.

Gerben

Reputatie 7

Hi @esalomons, hartstikke goed dat je ook in dit topic aan de bel trekt en merci voor het leuke compliment! Ik ga je hier inderdaad heel graag bij helpen. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst om het Draytek modem te swappen naar ons Zyxel modem. Ik houd deze week een oogje in het zeil om te zien of het verzoek wordt goedgekeurd, zodat ik zeker weet dat je wordt voorzien van het Zyxel modem. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten. Dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Reputatie 7
Badge +4

@GerbenStraathof1 de Draytek  heeft de status end of life, verwacht dus niet dat er een firmware update uitgebracht wordt 

Hoi @Luc_Maya van Heijst, zoals reeds aangegeven is, wordt de Draytek niet meer vanuit de standaard firmware geüpdatet. We hebben wel nog eigen, custom firmware erop zitten die soms nog van updates voorzien werd, maar ook dat is teneinde. Het is niet mogelijk om zomaar een oud modem preventief en proactief te verwijderen, die keuze laten we graag aan onze klanten. Dat gezegd hebbende, kan ik me goed voorstellen waarom je je dit afvraagt. Het is natuurlijk ook best vreemd dat er nog modems gebruikt worden die eigenlijk al dit jaar uitgefaseerd zouden moeten worden. Gelukkig leveren we sinds mei 2019 eigenlijk al niets anders meer dan de Zyxel T-50, tenzij een Draytek schade heeft, dan konden we tot voor kort altijd nog een vervangende Draytek (2132) aanleveren via een reparatieformulier. Je kunt de Zyxel overigens niet in bridge mode zetten, dat wordt niet ondersteund.  

Afijn, dat allemaal terzijde: kan ik de Draytek voor je omruilen voor een Zyxel + Media Converter? Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie van de Zyxel en converter verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen na de aanvraag de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + de converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per sms en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt. Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je dan doe ik dat meteen!

Iets anders nog: ik zie dat je nog gebruikmaakt van twee verouderde Kamai 510 TV Boxen. Mag ik deze voor je omruilen naar de nieuwere varianten (Aria 610x)? Die zijn sneller en kunnen dadelijk, mocht je ook nog naar het nieuwe tv-platform willen worden omgezet, T-Mobile TV ondersteunen! 😊

 

Hi Jason,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Mijn probleem is echter met die Zyxel ook niet opgelost omdat ik met mijn draytek ap ook geen mesh daarmee kan opzetten. Een bridge mode en een draytek modem zou wel werken, maar dat kan / mag met die Zyxel blijkbaar ook niet. Kortom dat is voor mij ook geen ideale oplossing. Maar als ik die Draytek mag houden ga ik akkoord met het omwisselen naar de Zyxel.

Voor wat betreft die tv boxen, die wil ik best ruilen. Maar eerlijk gezegd gebruik ik er maar 1 dus wat mij betreft ruil ik 2 oude tegen 1 nieuwe.
 

Goedemorgen @Lisa , ik zie dat een aantal mensen al goed door jou is geholpen met het vervangen van hun oude Draytek Vigor2132F apparaat. Ikzelf heb deze ook en heb er ook wat problemen mee. 

 

Zou je mij ook kunnen helpen met het laten vervangen van dit oude apparaat wat al sinds 2017 geen firmware update meer heeft gekregen?

 

Bedankt !

Reputatie 2

Lees en installeer zo snel mogelijk je eigen router!

https://www.security.nl/posting/663645/Onderzoek%3A+thuisrouters+vol+kwetsbaarheden+en+hard-coded+wachtwoorden

Hallo Tommie,

 

Ook hier nog een oude Draytek Vigor2132FVn aanwezig. Deze zou ik graag ook willen vervangen met iets moderners. Modem/Router moet telkens vaker herstart worden.

 

Groeten Mischa

Snel want????????, Ook eigen routers zitten vol kwetsbaarheden, en die dicht je dan zelf effe met een patch.😱

Als je zo huiverig bent voor kwetsbaarheden, niks meer gebruiken waar software of verbindingen tussen iets aan te pas komen, denk dat de waterleiding nog het gevaarlijkst is, moet maar iemand op het idee komen om die te vergiftigen, kan in elke straat gedaan worden.

Lijkt mij een duimzuigertje te zijn, anders een zoethoudertje, zo daar ben ik ook weer vanaf.

Maar wees gerust, ook al word de firmware niet vernieuwd, ding is zo uitgekleed dat er weinig kan gebeuren, en dan nog, de kans is zo klein dat ze jou netwerk willen overnemen dat de kans  om op A2 door een trein aangereden te worden groter is.

Lijkt mij een duimzuigertje te zijn, anders een zoethoudertje, zo daar ben ik ook weer vanaf.

Maar wees gerust, ook al word de firmware niet vernieuwd, ding is zo uitgekleed dat er weinig kan gebeuren, en dan nog, de kans is zo klein dat ze jou netwerk willen overnemen dat de kans  om op A2 door een trein aangereden te worden groter is.

Wat heeft de functionaliteit van het modem te maken met de interesse die een aanvaller in jou of je netwerk kan hebben? 

Ik zou ook graag de oude draytek vervangen door een nieuwe modem. Het verbreken van de wifi-verbinding of het onvermogen om wifi- en bluetooth-apparaten tegelijkertijd te gebruiken omdat ze op dezelfde frequentie werken.

IHet is genoeg om een ​​koptelefoon of een bluetooth-luidspreker aan te sluiten om 2-3Mb van de (en zo waardeloze) 75Mb te krijgen, waardoor het onmogelijk is om films te kijken en zelfs het streamen van muziek in betere kwaliteit afbreekt.

Ik ben van mening dat dergelijke problemen in 2022 onaanvaardbaar zijn.

Ik vermeld niet dat 3 telefoons (zoals in veel gezinnen) problemen geven met de stabiliteit van de verbinding.

 

Wissel het in voor een nieuwer en stabieler apparaat.

 

Nederlands is niet mijn eerste taal, dus sorry voor fouten en ik zal proberen eventuele onduidelijkheden op te helderen.

Reageer