Beantwoord

Firmware update Draytek 2132FVn

  • 20 April 2018
  • 95 reacties
  • 7807 Bekeken

Reputatie 3
Gaat de nieuwe firmware voor de Draytek 2132FVn binnenkort door T-Mobile aangeboden worden?
Zie zojuist dat er een nieuwe versie beschikbaar is.http://www.draytek.nl/downloads/firmware/

Of de optie dat je zelf kunt kiezen wanneer je een update wilt installeren, zoals bijvoorbeeld XS4ALL doet met de Fritzboxen?
icon

Beste antwoord door Brian 26 April 2018, 15:16

Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 7

Hi @Vitas, dank voor je bericht! Ik maak de ruil graag voor je in orde, want de Draytek is inmiddels lichtelijk verouderd. Omdat het een nieuw modem betreft en daarbij de glasvezelkabels opnieuw verbonden moeten worden, dient daarbij ook een monteur te worden aangestuurd om het modem te installeren. Om je niet voor een verrassing te doen staan, wil ik dit in overleg met je doen. Kan ik de ruil voor je in orde maken?

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @R.Geux

Het vervangen van het Draytek modem is zeker mogelijk, maar dan helaas nog wel zonder de VoIP functie.
Door de mede gebruiker @Hidden.nld is in dit uitgebreide topic een stappenplan opgezet.

Bridge mode is niet mogelijk, maar de opzet in het topic is vele malen beter.

Vragen en/of opmerkingen over gebruik van eigen modem i.p.v. de Draytek, kun je altijd stellen in dat betreffende topic. Daar zitten al veel gebruikers mee te kijken om anderen ook te helpen om van de Draytek verlost te worden.
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Bedankt voor de snelle reactie. Het opgegeven e-mailadres is niet toegankelijk voor mij ivm een overlijden. Kan de afspraak misschien telefonisch gemaakt worden of via het e-mailadres dat ik gebruikt heb voor deze account? Het bekende nummer is een vaste telefoonlijn, dus sms werkt niet.

Mvg, Didi

Ik heb je de link om de afspraak te maken in de DM gestuurd naar je 

Reputatie 7

Hi @Interloper, ik ben super blij om dit te lezen! 😁 Heel erg bedankt voor het doorgeven. Fijn om te weten dat je nu weer probleemvrij bent. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop dan gerust weer aan. 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt, ik heb netjes mailtjes van Guidion en van tmobile ontvangen.

De mail van Guidion is voor het inplannen van een afspraak.

En van de tmobile mail had ik eigelijk een track&trace veracht.
Ik krijg echter de volgende tekst in het onderwep van de mail: Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd.

Ik durf nu niet goed een afspraak met Guidion in te plannen omdat ik niet weet of de modem geleverd word.

Ook op de link om in tmoile thuis mijn bestelling in de gaten houden, geeft geen bestelling aan.

kortom: en nu?

alvast bedankt

Dennis

Ik heb een prive bericht gestuurd met de T&T van DHL. Deze zal vandaag of morgen gaan werken als het pakket is opgehaald door DHL. Op basis daarvan kan je de afspraak maken met Guidion. 

Lijkt mij een duimzuigertje te zijn, anders een zoethoudertje, zo daar ben ik ook weer vanaf.

Maar wees gerust, ook al word de firmware niet vernieuwd, ding is zo uitgekleed dat er weinig kan gebeuren, en dan nog, de kans is zo klein dat ze jou netwerk willen overnemen dat de kans  om op A2 door een trein aangereden te worden groter is.


De kans is ook klein dat je een auto-ongeluk krijgt. Maar toch wil je dat iedereen een autogordel om heeft. Lijkt mij geen excuus om een type modem van een x-aantal klanten niet meer van software-updates te voorzien.

Reputatie 7

Hi @Interloper, super dat je mij zo snel een privébericht kon sturen en deze aanvullende informatie kon delen! Ik heb zojuist het verzoek ingediend bij onze technische dienst voor een Zyxel modem en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. In de verbinding zie ik enkele errors terug, dus ik wil graag dat je een ander modem in huis krijgt. Laat je het hier weten of je met het Zyxel modem helemaal probleemvrij bent? Voor nu de beste wensen! ✨

Dit onderwerp is lang geleden besproken, maar misschien heeft iemand interesse. Het is mogelijk om de firmware te upgraden naar de nieuwste versie. zie de foto's hieronder. geïnteresseerd neem dan contact met mij op via privé bericht.

 

De werking moet je nog een paar dagen testen maar het is veelbelovend.

Bedankt @Lisa, Super dat je dit zo snel hebt geregeld. Ik ben zeer benieuwd wat voor veranderingen deze nieuwe modem zal brengen. Ik laat het het z.s.m. weten. Bedankt en ook de beste wensen.

Reputatie 7

Hi @Onra77, hartstikke goed dat je het aangeeft! Ik dien heel graag een verzoek in bij onze technische dienst om het modem te laten swappen. Dit wilde ik meteen voor je regelen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag en kan ik ook jouw verbinding checken om terug te komen op jouw laatste vraag! 😊 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jay-mus, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat er geen nieuwe updates meer worden uitgestuurd voor de DrayTek. Ik heb daarom direct het modem voor je omgeruild naar een Zyxel T-50! Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren. Je onvtangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem wordt afzonderlijk verzonden en deze zending kun je volgen in My T-Mobile

Hi @esalomons, hartstikke goed dat je ook in dit topic aan de bel trekt en merci voor het leuke compliment! Ik ga je hier inderdaad heel graag bij helpen. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst om het Draytek modem te swappen naar ons Zyxel modem. Ik houd deze week een oogje in het zeil om te zien of het verzoek wordt goedgekeurd, zodat ik zeker weet dat je wordt voorzien van het Zyxel modem. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten. Dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Hi Lisa, helemaal goed. Ik wacht het af!

Hoi @jvspronsen, ik ben Lisa niet, maar kan zeker net zoveel doen als dat zij kan! 😄 Ik heb het Draytek modem meteen omgeruild zodat de Zyxel T50 naar je verstuurd wordt, inclusief Media Converter. Omdat dit zeer delicate apparatuur betreft, heb ik een monteur aangestuurd. Je zult binnen een halfuur een afspraaktool toegestuurd krijgen per sms en/of e-mail. Gebruik deze tool om een datum in te plannen bij Guidion. De monteur komt dan langs om de nieuwe apparatuur bij kosteloos te installeren. Zo kun je straks weer genieten van een top verbinding.

Zodra alles geïnstalleerd is, mag je de Draytek naar een milieustraat brengen; deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden. 

Super, dank je wel !!

Reputatie 7

Hi @Vitas, thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik heb zojuist de ruil geregeld en het nieuwe modem wordt zo snel mogelijk naar je toe gestuurd. Om deze te installeren moet je een afspraak maken met onze monteurs van Guidion. Hiervoor zal je via een SMS/e-mail een digitale planner ontvangen, waarop je een datum en tijd kan kiezen om de afspraak in te plannen. Het oude modem kan je naar de groenstraat brengen. Alvast heel erg veel plezier met het nieuwe modem! 

@Boris Hartelijk dank, de afspraak is gepland.

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik zou ook heel graag een vervangende router ontvangen als dat kan. De Draytek (en de firmware) heeft zijn beste tijd gehad en dat begint inmiddels helaas steeds meer op te vallen. De snelheid schommelt verschrikkelijk en de verbinding is vaak ook alles behalve stabiel. Al vast bedankt en nog een fijne dag!

 

Mvg, Didi

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @danielvandenberg91, ik zal het meteen in orde maken! Je zal zo snel mogelijk alle informatie per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😁 Groetjes, Ishana

Hi @DJPBeeren, super tof om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent! 😁 Heel goed dat je dit laat weten, want je hoort zonder problemen van jouw verbinding te genieten. Ik heb dan ook meteen een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst om het modem te laten swappen naar een Zyxel modem. De drie TV Boxen ga ik swappen naar onze nieuwe Amino Aria TV Boxen. Wanneer deze drie TV Boxen up and running zijn, kun je ook aangeven of je over wilt gaan naar ons nieuwe tv-platform. Ik voorzie je alvast graag van de voorwaarden:

Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou binnen zijn, kan ik de migratie verder aanvragen en zal jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box (Entone Amulet 515) verloren zullen gaan en je - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sm vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. 

Hoi Lisa,

Dank voor de snelle reactie. Ik ga graag akkoord met bovenstaand voorstel!

grt Dave

Hoi @danielvandenberg91, ik zal het meteen in orde maken! Je zal zo snel mogelijk alle informatie per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😁 Groetjes, Ishana

Dankjewel Ishana!

Reputatie 2
Is 3.7.9.1 de laatste firmware versie van t-mobile ?

Kunnen wij nog een update hiervan verwachten binnenkort?
Reputatie 7

Hi @EveryiPhone, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Zelf zie ik geen log terug van een collega, dus ik vrees dat hier iets niet helemaal goed is gegaan. Gelukkig ben je hier aan het juiste adres en help ik jou hier met alle liefde bij. Ter check: ga je ermee akkoord dat ik het Draytek modem om laat wisselen voor een Zyxel T-50? Of vroeg jij eerder aan mijn collega van chat of je een Zyxel T-54 mocht ontvangen? Dit modem wordt nu alleen nog geleverd bij nieuwe Glasvezelaansluitingen. Als ik jou kan verblijden met een Zyxel T-50, dan ga ik dat voor je regelen. Ik hoor het graag van je, zodat ik aan de slag kan. 

@Lisa de problemen die ik het had met verbinden naar de server van mijn werk en deze behouden is opgelost. In de laatste dagen was mijn verbinding soms zo’n 80 keer verbroken op een dag. Het was echt timing. Net voor het einde van mijn werkdag op donderdag lukte het me niet meer om in te loggen op de server. Maar toen ik de nieuwe modem met router had geïnstalleerd, die ik nog geen paar uur daarvoor had ontvangen, lukte het wel. De upload is weer goed. Vrijdag werkte het perfect en soepel. Er kwam geen monteur langs om dit te installeren. Het werd via DHL opgestuurd. Maar dat ging wel zodra ik doorhad dat de zilveren aansluiting op het oude modem waar de glasvezel in moet een koppelstuk is en niet bij de glasvezelkabel hoorde. Was wel even bezig om dit los te maken. Uiteindelijk was ik meer tijd kwijt met het opnieuw indelen van de kabels van de 2 apparaten dan het installeren zelf. Ben er heel blij mee. Bedankt voor je hulp Lisa.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Luc_Maya van Heijst, zoals reeds aangegeven is, wordt de Draytek niet meer vanuit de standaard firmware geüpdatet. We hebben wel nog eigen, custom firmware erop zitten die soms nog van updates voorzien werd, maar ook dat is teneinde. Het is niet mogelijk om zomaar een oud modem preventief en proactief te verwijderen, die keuze laten we graag aan onze klanten. Dat gezegd hebbende, kan ik me goed voorstellen waarom je je dit afvraagt. Het is natuurlijk ook best vreemd dat er nog modems gebruikt worden die eigenlijk al dit jaar uitgefaseerd zouden moeten worden. Gelukkig leveren we sinds mei 2019 eigenlijk al niets anders meer dan de Zyxel T-50, tenzij een Draytek schade heeft, dan konden we tot voor kort altijd nog een vervangende Draytek (2132) aanleveren via een reparatieformulier. Je kunt de Zyxel overigens niet in bridge mode zetten, dat wordt niet ondersteund.  

Afijn, dat allemaal terzijde: kan ik de Draytek voor je omruilen voor een Zyxel + Media Converter? Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie van de Zyxel en converter verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen na de aanvraag de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + de converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per sms en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt. Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je dan doe ik dat meteen!

Iets anders nog: ik zie dat je nog gebruikmaakt van twee verouderde Kamai 510 TV Boxen. Mag ik deze voor je omruilen naar de nieuwere varianten (Aria 610x)? Die zijn sneller en kunnen dadelijk, mocht je ook nog naar het nieuwe tv-platform willen worden omgezet, T-Mobile TV ondersteunen! 😊

 

Reputatie 1

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Beste mods,

Nu ik dit zo lees denk ik dat ook mijn internetproblemen wellicht te verklaren zijn door het feit dat mijn internettoegang eveneens nog via een Draytek 2132FVn modem verloopt…

Is het mogelijk via jullie hiervoor vervanging (in de vorm van de Zyxel T54 vermoed ik dan?) aan te vragen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Reageer