Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 3

Ik weet toevallig dat ik één van de eerste op deze string ben. Ik maakte namelijk twee weken geleden een compliment naar de Guidon monteur dat hij de juiste installatie volgorde aanhield zodat niet 64 andere klanten offline gaan. Hij maakt toen een opmerking dat de string nog bijna leeg was.

Reputatie 4

Bijzonder… kan me niet voorstellen dat er zo’n lange tijd (meerdere) mensen uit hebben gelegen. Indien dat het geval is, moet dat prima na te gaan zijn obv postcode want die hebben dan heel zeker ook een storing gemeld.

 

Of jij was de allereerste op de OLT…

Reputatie 3

Sinds vanmiddag werkt mijn internet opeens weer ondanks dat er nog steeds geen monteur is langs geweest.

Zelf vermoed ik dat er toch een NT op de OLT zat.. @Lisa hebben jullie er inmiddels zicht op wat het probleem was?

Reputatie 3

Bedankt heb de code inmiddels ontvangen 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wouter_groningen, sorry dat je nog geen vouchercode toegestuurd gekregen hebt, ik stuur je na afloop van dit bericht meteen een privébericht met daarin een geldige zeven dagen Unlimited Internet voucher. 

Stuur de code per sms naar 2244 met een T-Mobile óf Tele2 simkaart en de bundel zal binnen tien minuten geactiveerd worden.

Reputatie 3

Ik vanochtend thuis gebleven om te wachten op de monteur, wordt ik 40 minuten na de afgesproken tijd gebeld dat de afspraak verplaatst wordt naar een andere dag. :-/

Daarnaast heb ik ook nog steeds niet de code gehad voor onbeperkt mobiel internet.

 

Reputatie 3

Dag @Lisa (of collega’s)

Helaas heb ik geen privé bericht ontvangen, zou de code nogmaals verstuurd kunnen worden?

Reputatie 7

Hi @J33Bee, merci voor de toelichting! 😊

Hi @Wouter_groningen, dankjewel voor jouw snelle reactie! Ik heb gelijk gekeken of de prepaid simkaart een mogelijkheid is, maar jammer genoeg kan ik dit niet regelen. Wel heb ik gelijk een extra code toegestuurd in een privébericht, zodat dit hopelijk prettiger werkt totdat jouw internet het weer doet. Ik had ook echt gehoopt dat jouw verbinding weer up and running zou zijn. 

Zojuist ben ik gelijk weer in jouw profiel gaan kijken en ik ben blij om te lezen dat er maandag een afspraak staat ingepland met de netwerkbeheerder. Ik wilde nog aan je meegeven dat ze anoniem kunnen bellen, maar gelukkig is het al gelukt om een afspraak in te schieten. Ik kan me helemaal voorstellen dat het verwarrend overkomt dat jij verschillende informatie krijgt doorgespeeld, excuses hiervoor. Ik heb één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken met de vraag of hij kan aangeven waarom nu uiteindelijk de netwerkbeheerder is aangestuurd. Houd jij ons op de hoogte maandag? Ik ga heel erg duimen dat jij dan weer online bent en dan maak ik gelijk de vergoeding in orde. Ik ben zelf maandag vrij, maar laat het daarna aan je weten als ik een reactie terug heb gekregen. Hopelijk heb jij ondanks dit issue alsnog een fijn weekend! ❤

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wouter_groningen ,

T-mobile heeft wel eigen apparatuur in de kasten hangen, maar de glasvezel is wel  van KPN. Dus ze leggen niet het probleem bij KPN. Dit kan en mag alleen door KPN opgepakt worden. KPN /Reggefiber kan heel veel betekenen bij deze problemen. Zij kunnen vaak ter plekke doorschakelen en de oplossing verzorgen. Heb ook monteurs over de vloer gehad, wel voor een iets ander geval. Dit werd heel goed opgelost. 

Reputatie 3

In theorie zou het kunnen zijn dat er niet juist gepatched is maar dat proces is al klaar. Van WBA > ODF. Zou niet weten wat KPN moet checken als je al 4 dagen op ODF internet verbinding hebt gekend…

Idd 4 dagen heeft het internet op ODF prima gewerkt (850/800 mbit haalde ik).

Reputatie 4

In theorie zou het kunnen zijn dat er niet juist gepatched is maar dat proces is al klaar. Van WBA > ODF. Zou niet weten wat KPN moet checken als je al 4 dagen op ODF internet verbinding hebt gekend…

Reputatie 3

Ik kreeg het volgende mailtje van Tmobile

 

”Beste Wouter,

Bedankt voor je bericht. De Technische Dienst heeft dit uitgezet naar Kpn. Die zullen z.s.m contact met je leggen voor het inplannen van een afspraak. “

 

Wel erg vreemd dat tmobile zijn problemen bij KPN neerlegt. Ik heb niet eens WBA internet.

Reputatie 4

@Lisa waarom gaat deze opvolging (wederom) mis?

Reputatie 4

Klinkt (weer) als standaard aanvliegroute. Sterkte… 

Reputatie 3

LOL, KPN of Guidion zeker? KPN knipt voor het idee even een foto van je FTU en ONT, meer niet. Guidion zal ook niets kunnen doen.

Waarom kan niemand bij T-Mobile nagaan of;

  • jouw ONT goed in het systeem staat
  • de OLT waarop jij zit, problemen geeft

 

Het heeft 4 dagen gewerkt…

De PON LED knippert…

 

 

 

Ik werd net gebeld. Ze komen volgende week langs, ik kon de naam van het bedrijf niet verstaan maar het was geen Guidon of Tmobile. Ze gaven aan dat er volgens het Ticket geen signaal op de vezel staat, ik heb aangegeven dat dit niet juist is. Toen gaf hij aan dat ze dat volgende week zou bekijken.

Reputatie 4

LOL, KPN of Guidion zeker? KPN knipt voor het idee even een foto van je FTU en ONT, meer niet. Guidion zal ook niets kunnen doen.

Waarom kan niemand bij T-Mobile nagaan of;

  • jouw ONT goed in het systeem staat
  • de OLT waarop jij zit, problemen geeft

 

Het heeft 4 dagen gewerkt…

De PON LED knippert…

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wouter_groningen 

Zoals je misschien al hebt gemerkt zijn de moderators er vandaag niet, misschien dat er vanavond nog iemand komt kijken.

Raar dat je wordt gebeld door een externe leverancier, hopelijk belt hij/zij je snel en wordt daarmee ook duidelijk waarvoor.

Reputatie 3

@Lisa 

 Net kreeg ik het volgende mailtje

”Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.”

 

Hoe kan dit nu weer? Waarom weer andere informatie?!

Reputatie 3

@Lisa het is bijna alweer een dag sinds je bericht, heb je een update voor mij? Ik ben bang dat zometeen tijdens het weekend er ook weer niets gebeurd.

Reputatie 3

@ArnoutD_77 

Nog even ter info; voor de problemen zat ik in de 143.177.*.* range qua ip adres.

Reputatie 3

Ik snap het zelf ook echt niet.. Voor zo iets had ik eerder een dag verwacht.

Het vervelendste zijn nog wel alle leugens. Tot vandaag kreeg ik (4x) te horen dat ik moest wachten op Guidon en dat het al doorgezet is. Vandaag hoor ik opeens hier dat Guidon hier niets mee te doen heeft. 

Reputatie 4

Ik begrijp de doorlooptijd gewoonweg niet. Netwerkteam (of hoe ze ook heten bij T-Mobile) moet zoiets toch gemakkelijk remote kunnen troubleshooten…?
 

Ik mag tenminste hopen dat ze remote bij die OLT config kunnen. 

Reputatie 3

Klopt helemaal het gaat voor de router mis.

De Zyxel modem krijgt/heeft geen ip. Het lijkt er op dat de ONT wel kan communiceren met de OLT maar vervolgens niet kan registreren. 

@ArnoutD_77 helaas gaat het al voor de router mis. De ONT registreert zich niet op de OLT in de PoP. Dan krijg je sowieso geen publiek IP adres. 

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

 

Of een verdwaalde NT (van KPN) verstoord de boel ivm geplande migratie klant in de wijk/buurt. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat @Wouter_groningen al meerdere dagen geen internet heeft. 

Je hebt gelijk ik las over het knipperende pon lampje heen

Reputatie 4

@ArnoutD_77 helaas gaat het al voor de router mis. De ONT registreert zich niet op de OLT in de PoP. Dan krijg je sowieso geen publiek IP adres. 

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

 

Of een verdwaalde NT (van KPN) verstoord de boel ivm geplande migratie klant in de wijk/buurt. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat @Wouter_groningen al meerdere dagen geen internet heeft.