[Opgelost] Problemen vast internet T-Mobile Thuis

  • 7 October 2020
  • 63 reacties
  • 3424 Bekeken
[Opgelost] Problemen vast internet T-Mobile Thuis
Reputatie 4
Badge

[Update 21:25] De problemen met vast internet zijn opgelost. Mocht je toch niet kunnen internetten via je vaste verbinding dan horen we dit graag zodat we er alles aan kunnen doen om dit voor je op te lossen! 

 

[Update 19:54] Dank voor het delen van jullie ervaringen en feedback. We blijven onafgebroken bezig en zien (gelukkig) dat vrijwel alle klanten die hinder ondervonden inmiddels weer online zijn. Ervaar je nog problemen met je verbinding? Haal je modem en/of media converter dan kort van de stroom. We horen graag of dit de oplossing is!

 

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kan maken van vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. We zien gelukkig dat veel klanten inmiddels weer verbinding hebben. In dit topic houden we je op de hoogte.


This topic has been closed for comments

63 reacties

Reputatie 7

@EdwinB89 Je kan het zeker proberen, dat kan geen kwaad. Mocht het niet werken vergeet dan niet om ze weer terug te zetten. Mocht het vandaag nog lukken laat dan even weten wat de uitkomst is, dan kan ik eventueel nog een monteur inschakelen.

@robberty2020 @Dewivg In jullie geval was er sprake van een lokale storing, deze is inmiddels ook weer verholpen!

@serentye In jouw geval is het een wat breder netwerkissue (dus geen plaatselijke storing), hiervoor zijn we al een oplossing aan het testen en dit kan elk moment opgelost worden.

@Biggyboy We hebben inmiddels al contact in het topic dat je zelf aangemaakt hebt, ik stel voor dat we daar verder gaan zodat ik geen berichten van je mis! :wink:

 

Reputatie 3

Dankjewel maar niet echt nodig ik leef nog tegen verwachting in! Het belangrijkste is dat WiFi internet eindelijk gefixt wordt want daar draaien of wel worden drie apparaten door afgelezen en op afstand ingesteld dat is het apneu apperaat en dialyse machine en hart bloeddruk apperaat daar gaat het om. En de camera's ter bewaking. 

Noem jij dat maar een rot situatie nou vriend dat is nogal beledigend gezegt het gaat hier om leven en dood je moet alles eens lezen dan snap je waar het over gaat

Ik probeerde alleen maar medeleven te tonen.

Reputatie 3

Noem jij dat maar een rot situatie nou vriend dat is nogal beledigend gezegt het gaat hier om leven en dood je moet alles eens lezen dan snap je waar het over gaat

Hoi,

Enige terugkoppeling zou op dit punt wel fijn zijn.

Ik ben al sinds 6 juni 2020 bezig met tmobile vanwege slecht internet connectie en heb al meer dan 27 uur aan de telefoon gehangen met deze mensen en altijd gaat het fout als je hun raad volgt zelfs zover dat een paar keer er helemaal niks meer deed omdat ze zogezegd op afstand alles hebben gereset. Bij mij is Internet heel belangrijk omdat daar medische apparatuur aan vast zit zodat artsen mij op afstand kunnen aflezen en bekijken en als het steeds mis gaat door dat er 1 van tmobile weer eens zegt ik doe het precies zoals het hier op mijn beeldscherm staat dan zegt dat genoeg toch en het is nog steeds niet opgelost. 

Hoi Biggyboy, dat is een rotsituatie zeg.
Ik hoop dat je een fatsoenlijke backupverbinding hebt.


De problemen hier houden aan.

Vanavond heb ik weer tijd om er mee bezig te zijn, maar natuurlijk hoop ik dat het `zichzelf oplost`.

Reputatie 3

Hoi,

Enige terugkoppeling zou op dit punt wel fijn zijn.

Ik ben al sinds 6 juni 2020 bezig met tmobile vanwege slecht internet connectie en heb al meer dan 27 uur aan de telefoon gehangen met deze mensen en altijd gaat het fout als je hun raad volgt zelfs zover dat een paar keer er helemaal niks meer deed omdat ze zogezegd op afstand alles hebben gereset. Bij mij is Internet heel belangrijk omdat daar medische apparatuur aan vast zit zodat artsen mij op afstand kunnen aflezen en bekijken en als het steeds mis gaat door dat er 1 van tmobile weer eens zegt ik doe het precies zoals het hier op mijn beeldscherm staat dan zegt dat genoeg toch en het is nog steeds niet opgelost. 

Hoi,

Enige terugkoppeling zou op dit punt wel fijn zijn.

Reputatie 3

Ik zit met hetzelfde probleem als @EdwinB89 .

 

Heb net gesproken met de klantenservice (Adam) en die vertelde mij dat er een bekende storing is die vanavond opgelost zal gaan worden.

Maar als ik nu de reactie van @Brian lees en dat hij een monteur gaat inschakelen als het niet werkt.. dan twijfel ik heel erg of Adam van de klantenservice wel gelijk heeft.

90 % van de mensen die er werken hebben er de ballen verstand van en doen alleen dat wat hun opgedragen is uit het t-mobile handboek 

Eh hallo 'tmobile, hier al sinds gister geen wifi en tv. Waar blijft de hulp? Op meerdere kanalen contact gezocht maar krijg niks terug. 

Hier werkt niks meer. 15 minuten geleden knalde alles uit.. Ik vind het maar irritant, er is altijd wel wat. Ik wil graag internetten en tv kunnen kijken! Zo ben ik afgesloten van alles. Kan iemand helpen, aub? (ps ik zit nu via mijn dataplan op internet.. Kost me dus nog geld ook). Alvast bedankt.. 

Reputatie 1

Ik zit met hetzelfde probleem als @EdwinB89 .

 

Heb net gesproken met de klantenservice (Adam) en die vertelde mij dat er een bekende storing is die vanavond opgelost zal gaan worden.

Maar als ik nu de reactie van @Brian lees en dat hij een monteur gaat inschakelen als het niet werkt.. dan twijfel ik heel erg of Adam van de klantenservice wel gelijk heeft.

@Brian Mag ik proberen de switches naar 1/6 te zetten? Of is het voor nu beter om te laten voor wat het is?

Hi @EdwinB89, bedankt voor de informatie. Zou je voor de volledigheid eens willen controleren op welke stand de zogenaamde ‘dipswitches’ op de mediaconvertor staan? Het kan zijn dat deze onder een sticker zitten. De switches 3 en 4 OF 1 en 6 moeten aan staan.
Nog even ter controle, je hebt de reset volgens precies deze stappen uitgevoerd? Ik hoor het graag, mocht de verbinding niet online komen dan schakel ik meteen een monteur voor je in1

Hoi Brian, nogmaals bedankt voor de assistentie.

De switches 3 en 4 staan aan. De reset stappen voor modem en converter zijn doorgelopen volgens de instructie.

Desondanks geen verbinding, dat is jammer.

edit: Internet lampje knippert weer, maar FO op converter nog uit.

Ik kan inderdaad niet inloggen met de tv. Erg onhandig!

Reputatie 7

Hi @EdwinB89, bedankt voor de informatie. Zou je voor de volledigheid eens willen controleren op welke stand de zogenaamde ‘dipswitches’ op de mediaconvertor staan? Het kan zijn dat deze onder een sticker zitten. De switches 3 en 4 OF 1 en 6 moeten aan staan.
Nog even ter controle, je hebt de reset volgens precies deze stappen uitgevoerd? Ik hoor het graag, mocht de verbinding niet online komen dan schakel ik meteen een monteur voor je in1

@EdwinB89 Ik zie inderdaad op het moment geen inkomende verbinding, ik kijk graag of we je weer online kunnen krijgen! Zou je mij aan kunnen geven welke lampjes er op dit moment branden op de mediaconverter (het kleine zwartje kastje tussen de modem en het aansluitpunt)?

 

Hoi Brian,

 

Zoals hieronder te zien;

Power, FDX (groen)
Status, Speed (oranje
FO brandt niet
TX (groen)

 

Reputatie 7

@hakaouche Ik vermoed dat je in dit geval even de Wifi opnieuw in moet stellen. Na een storing kan het wel eens zijn dat de Wifi zichzelf uitschakelt op de modem, zie je het Wifi lampje branden? Zo niet zou je dan eens op het Wifi knopje aan het zijkant van de modem willen drukken? Dan zou het weer moeten werken. Als dit niet het geval is stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

@pzorgman Klopt het dat je niet in kan loggen op de TV? Dit komt niet door de storing van gisteravond maar heeft een andere oorzaak en we verwachten dat dit vandaag is verholpen, excuses voor het ongemak.

@EdwinB89 Ik zie inderdaad op het moment geen inkomende verbinding, ik kijk graag of we je weer online kunnen krijgen! Zou je mij aan kunnen geven welke lampjes er op dit moment branden op de mediaconverter (het kleine zwartje kastje tussen de modem en het aansluitpunt)?

 

Internet lampje is nu ook aan het knipperen. Rest ongewijzigd.

Het is iets.

(10m later: internet knippert niet meer - uit)

Nog steeds offline.

Inmiddels ook geprobeerd door de glasvezel converter van het stroom te halen en na een aantal minuten deze weer aan te zetten. Helaas zelfde resultaat.

2010-01-01 02:01:03 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.

 

Bovenstaande regel staat in het log op de gateway (huawei).

WAN lampje brandt dus maar Internet niet.

Nog steeds offline.

TV doet het nog steeds niet! Alle bovenstaande tips al meerdere malen geprobeerd! 

Hoi ik heb de modem nu al 3 keer herstart en ik heb nog geen wifi verbinding. De kabel verbinding werkt wel maar kan niet aangesloten worden op mijn laptop want daarvoor heb ik het poortje niet. Ik moet zo werken op 9 uur en heb het internet echt nodig.

Voor degenen die nog geen internet hebben, wil ik vragen na een herstart van het modem te controleren of het Wifi-lampje brandt. Daarna hoor ik ook graag of

 

  1. een laptop met een bekabelde verbinding wel werkt. 
  2. welke lampjes er branden op het modem
  3. je een glasvezel of DSL verbinding hebt.

Ik hoop dat iedereen weer snel online is!

 

Zojuist weer een minuutje uit laten staan en opnieuw gestart, resultaat:

  1. Ik kan geen kabel inpluggen met deze laptop
  2. Power & WAN, Wifi knippert
  3. Glasvezel

 

Voor degenen die nog geen internet hebben, wil ik vragen na een herstart van het modem te controleren of het Wifi-lampje brandt. Daarna hoor ik ook graag of

 

  1. een laptop met een bekabelde verbinding wel werkt. 
  2. welke lampjes er branden op het modem
  3. je een glasvezel of DSL verbinding hebt.

Ik hoop dat iedereen weer snel online is!

Ik heb geen toegang tot een laptop met bekabelde verbinding. Ik heb glasvezel en meerdere malen gereset, opnieuw opgestart. Enige wat brand is de power knop, 2.4G knop en 5g knipperen. En dan de eenalaatste is een vierkantje met iets erin.