Beantwoord

Trage upload en packetloss in het T-Mobile corenetwerk



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

149 reacties

@jeffreykog je heb al dieper onderzoek gedaan dan dat de helpdesk aan kan. Het zou helpen als er meer mensen dit probleem kunnen bevestigen met de zelfde onderbouwing al dan niet in Emmen. Dan gooi ik ondertussen even een balletje op.

Heb volgens mij hetzelfde probleem in regio Emmen. Download haal ik bijna altijd de maximale snelheid (1000/1000). Upload vaak minder dan 3 mbit. Heb ook last van dat downloads stoppen en na een reset weer verder gaan.

Ping is ook instabiel. Sommige dagen is het minder dan 6 ms. Meestal boven de 15 ms. Echt een stuk instabieler geworden sinds ik ben overgestapt naar GPON. Heb er spijt van.

 

Ik woon in Emmen.

 

Sinds ik ben overgegaan van 100/100 naar 1000/1000 is mijn snelheid niet naar wens.
Op de dag van installatie heeft internet het goed gedaan, maar elke dag daarna is het drama.

De downloadsnelheid is prima, maar de upload is echt super, maar dan ook echt super traag.

 


Inmiddels heb ik al een afspraak staan met guideon op 28 oktober, maar hoe kan dit in godsnaam?
Het is getest op 2 bekabelde pc’s en ook via wifi op telefoon. Echt belabberd slecht.

 

Ik mag ook aannemen dat dit gecompenseerd wordt?

 

 

​​​​​

Ik woon in Zwolle en heb OPEENS sinds afgelopen vrijdag 3 juni een upload van max 1mbit. Onwerkbaar. De download varieert van 200mbit tot 900mbit. De 1000mbit die ik per december 2021 heb is nog nooit stabiel aanweizg geweest. Vandaag nieuw Zyxel modem gekregen, heeft echter het probleem niet opgelost. Vorige ticket is gesloten omdat modem gewisseld. Start het hele verhaal van voren?

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, bedankt voor alle updates tot op heden! Momenteel wordt nog onderzocht waarom dit in jullie omgeving plaatsvindt en hoe het oplosbaar is. Ik verwacht dat we morgen met een ietwat meer concrete update kunnen komen. Sorry voor de langere wachttijd! We zitten er oprecht bovenop, maar er is nog geen verbetering merkbaar - althans geen duidelijke verhoging, behoudens in enkele gevallen. 

Hi allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor het geduld en de constante updates. Er is inmiddels voor gezorgd dat het probleem is aangekaart bij onze netwerk specialisten en is er een onderzoek gestart. Ik hoop jullie zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien met meer informatie, maar weet dat we bovenop de zaak zitten. We nemen jullie feedback hoog op en met jullie hulp hopen we de uploadsnelheid en packetloss te verbeteren/ op te lossen. Mochten er in de tussentijd vragen zijn, laat het vooral weten. Vragen zet ik graag door naar de specialisten. 

@Boris 

Ik was even benieuwd of er al een update is op bovenstaande.

Ik zit nu al een hele week met een zeer trage upload snelheid, sinds de overstap van 100/100 naar 1000/1000 afgelopen dinsdag (19-10-2021)

Ik heb dit reeds aangekaart via de Helpdeks (Ticketnummerm 2021101911041048),
maar verder dan "we zullen een monteur sturen” komen ze daar ook niet.
Ook moet ik iig tot vrijdag 29-10-2021 wachten totdat deze monteur komt…
Ik verwacht echter ook niet, door bovenstaande constatering, dat deze iets uit kan halen.

Met vriendelijke groet,
Erik Sander

Hi allemaal,

Het onderzoek wat door het netwerk team is gestart, is zojuist afgerond. Er zijn daarbij gelukkig geen fouten in het corenetwerk of in de verbinding achter de Pop gevonden. Er kan dus gesteld worden dat er geen algemeen probleem heerst. Omdat ik graag wil dat jullie verbinding wordt verbeterd, ga ik voor een ieder dit individueel aankaarten bij onze technische dienst. Daarbij zal worden meegenomen bij wie al een monteursafspraak is geweest en bij wie niet. Ook dit helpt ons al betere inzicht te krijgen. Vanzelfsprekend houden we jullie op de hoogte! 

@Boris 

Zoals al verwacht, heeft het monteursbezoek gisteren niets kunnen verhelpen.

Een test met een nieuwe mediaconvertor heeft ook niets uit kunnen halen.

Wat ik vandaag meerder keren meegemaakt heb, is dat bij streaming er veelvuldig gebuffert moet worden.

De upload snelheid fluctueerd nogal veel, soms zit ik op 38Mbit en op een ander moment zakt dit zo in naar 4Mbit.
Kan ik aan mijn zijde nog iets voor je doen om meer data te vergaren?

 

M.v.g. Erik Sander

Reputatie 1

@Boris Is er inmiddels meer duidelijkheid over deze upload snelheid problemen? Ik ondervind steeds vaker een trage upload. Bij speedtest start hij met hele hoge waarden en daarna stort de bandbreedte compleet in naar snelheden rond de 100 mbs. 

hoi, ik zie wel wat verandering de laatste paar dagen, upload rond de 50 mb ipv rond de 10 of minder ,

en heb net nog een test gedaan, die is nog niet zo hoog geweest sinds de overstap.

 

 misschien een indicatie dat er wat aan word gedaan, of ik heb gewoon ff een keer mazzel met een hogere upload ineens, wat ook 1 keer eerder is gebeurd, ik zal de komende dagen nog een paar keer checken, kijken of het zo blijft of weer zakt naar die lage upload ..

Reputatie 1

Een weekje een normale upload gehad. Vanaf vandaag wederom een bagger upload.…

 

@Sandaman werkt bij jouw alles nog normaal?

@Tim251 , nee is niet alleen Emmen, maar het was wel opvallend veel in onze regio :)

 

Hallo dovab en justethical. Jullie zijn beide gisteren aangesloten en hebben hetzelfde probleem. Bij T-mobile zal je engelengeduld moeten hebben. Na 2 maand denken ze namelijk nog steeds dat het ergens fout gaat bij jullie thuis (lees ze pakken het probleem individueel aan). Er komt dan een Guidion monteur langs en die gaat dan zeggen dat hij het probleem niet kan oplossen en in regio Emmen hier alleen maar tegenaan loopt. Boris vraagt vervolgens dan aan de netwerkspecialisten om te kijken of er iets is en wordt vervolgens afgewimpeld met een antwoord dat ze niks kunnen vinden. Na 2 maanden begint het riedeltje weer van vooraf aan.

 

Sterkte.

Wel, ze hoeven bij mij niet met onzin verhalen en vragen aan te komen. Ik ben zelf it’er en werk in een zeer grote en complexe IT omgeving bij de overheid , dus op het gebied van netwerken geen onbekende. Ik hoop echter wel dat ze het probleem snel gaan aanpakken anders rest mij ook niets anders dan het contract te laten ontbinden…..

Reputatie 2

@Boris,

Hierbij ons zit er ook nog steeds geen schot in de zaak. Vorige week donderdag mail gehad of ik contact op wilde nemen met de helpdesk. Dat gedaan en te horen gekregen: dat er een monteur ingepland zou gaan worden. Binnen 24 uur krijg je sms met link de voor planning”

25 uur later (vrijdag 22-10) nog geen bericht gehad en zelf maar weer gebeld. “Oh ik zie dat het ticket is afgekeurd, ik ga een nieuwe aanvragen”.

Heb tot nu toe nog steeds niks gehoord. Problemen lijken alleen maar erger te worden. Upload is traag en daarmee internet in zijn geheel of de reactie tijd tenminste. Kan niet eens meer fatsoenlijk een teams vergadering houden. En ook het zappen van de TV gaat tergend traag.

Ik snap dat er niet 10 man klaar staan om mij 24/7 te ondersteunen en alle problemen op te lossen. Hoe het opgepakt werd vorige week was goed, maar nu maak ik me zorgen. Mede ook omdat er geen zicht is op wanneer dit opgelost gaat worden. Ik hoop snel van jullie te horen.

Groet,

Hans

Op dit moment ligt mijn hele internetverbinding er uit. De instabiliteit is echt onacceptabel. Vorige week had ik goede hoop, want het ging een aantal dagen goed. Zelfs inclusief hoge uploadsnelheid. Maar gister en vandaag is de uploadsnelheid dramatisch, en nu ligt zelfs de hele internetverbinding er uit.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @dovab, is het nog gelukt om de conversatie in privéberichten voort te zetten? Zo ja, dan houd ik me afzijdig, zo nee: geef het graag aan dan pakken wij het opnieuw op. Boris is aan het genieten van een aantal vrije dagen vandaar.

hallo , 

hier nog iemand uit Emmen die een paar dagen geleden is overgegaan op 1GB , en zoals anderen ook al aangeven mijn download is zoals het hoort, rond de 900mb, maar upload is erg laag, soms zelfs 1-2mb ..ik heb ook gebeld met helpdesk al een paar keer, ze zouden er naar kijken ..wat ik wel vreemd vond was dat die 1 keer wel ineens naar 900 sprong na een test. 

Het is nu 00.10 uur en heb net nog ivm met dit topic nog even een test gedaan...

 

10mb upload is natuurlijk nog niet goed.

@Ruben0s Bedankt voor de waarschuwing. Ik wou dat ik dit topic eerder had gevonden, dan was ik nooit overgestapt op hun nieuwe netwerk.

Zojuist weer mijn snelheid getest dmv de speedtest op de t mobile site. De upload is nog steeds enorm bagger.

 

Reputatie 2

 (..)

Inmiddels hebben we van @jeffreykog al een traceroute mogen ontvangen in dit topic, maar wil ik ook aan @JJ93 en @daveflash vragen om deze te kunnen aanleveren. (..)

van welke website of domein wensen jullie een traceroute ?

Reputatie 3

Vanmorgen telefonisch contact gehad met de klantenservice. Ze willen een monteur langssturen om de problemen bij mij uit te zoeken. Maar zoals de traceroute eigenlijk al aantoont zit het probleem niet bij de verbinding tussen mijn woning en de OLT van T-Mobile, maar eerder hogerop in het netwerk. Ik kan zelf slecht interpreteren waar in het land de 10.x.x.x hops leven, maar gezien de latency naar hop 3 is dat uit de buurt van Emmen.

@Sander Met het bovenstaande weet ik vrij zeker dat het probleem niet aan mijn kant zit, en daarom de monteur bij mij ook niet heel veel kan doen. Het lijkt me daarom ook zonde dat iemand voor niks langskomt. Kun jij hierin iets betekenen? Wellicht doorzetten naar de mensen die het hogere netwerk beheren aangezien de packetloss daar wegkomt? Het is duidelijk een klapperende verbinding in het netwerk. Als ik een moment van 5 tot 10sec packetloss heb ervaren krijg ik meteen een andere route te zien in de traceroute. Dat betekent dus dat ergens een verbinding uitvalt, het netwerk even nodig heeft om de nieuwe routingtabel op te bouwen en in die tijd verkeer dropt. Als die weer is opgebouwd werkt het weer via een andere route.

Reputatie 3

 (..)

Inmiddels hebben we van @jeffreykog al een traceroute mogen ontvangen in dit topic, maar wil ik ook aan @JJ93 en @daveflash vragen om deze te kunnen aanleveren. (..)

van welke website of domein wensen jullie een traceroute ?

Gewoon iets willekeurigs is prima. Ik heb 1.1.1.1 gebruikt. Bij voorkeur wat langer laten lopen zodat ook zichtbaar is dat er routes flappen

Reputatie 1

Hoi @ajwk,

Excuus voor de verlate reactie. Graag zet ik per direct een onderzoek voor je uit. Daarbij heb ik eerst een kijkje genomen naar jouw verbinding en lijkt het erop dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Nu begrijp ik wel dat je gewoon gebruik maakt van een Zyxel modem, waardoor ik vermoed dat een registratie roet in het eten gegooid. Voordat we extra stappen kunnen ondernemen, wil ik kijken of we de verbinding met het modem terug kunnen halen. Om dit te kunnen doen, wil ik je in ieder geval vragen om een fabrieksreset op het modem uit te voeren. Ik vermoed dat we daarmee het signaal kunnen herstellen. Hoe je deze uitvoert, vind je op onze Wiki: 

Wil je ons laten weten wanneer dit is gelukt? Alvast heel erg bedankt! 

Sorry voor de verlate reactie. Ik maak normaliter geen gebruik van het zyxcel modem, alleen om de problemen te localiseren, dus dat er geen verbinding met het modem gemaakt kon worden dat klopt. De laatste tijd is er wel verbetering, het is niet optimaal maar enigszins acceptabel voor nu. Ik zal binnenkort weer het Zyxel modem aansluiten en nogmaals de testen uitvoeren. Dit is de snelheid van de afgelopen 24 uur:

 

Zoals verwacht konden ze niks doen.

 

@Boris heb je al een update?

 

Reputatie 1

@Boris kan je voor mij ook een ticket in het systeem zetten. Speelt inmiddels al vanaf 5 oktober. 

 

Reputatie 1

@NIELSR grote kans dat Guidion het niet kan oplossen. Is een probleem in het netwerk van T-Mobile in regio zuid-oost Drenthe.

Heb echt exact hetzelfde. Hoge ping voor glasvezel en upload onder de 20 Mbps (vaak onder 4). 

Mocht Guidion het wel kunnen oplossen dan houd ik mij aanbevolen en plan ik ook een afspraak in :)

Reputatie 1

Ook in regio Amersfoort-Vathorst problemen met de snelheid. De upload is nog niet eens de helft « correctie, een tiende » van wat het moet zijn.

 

 

Reputatie 1

Regio Erica precies hetzelfde. 

 

 

Reputatie 3

@Boris Met bovenstaande reacties, en de melding van de Guidion monteur kan T-Mobile toch niet meer ontkennen dat er regionale problemen zijn? Ik heb liever dat er eerlijk met het probleem wordt omgegaan, dan kan ik ook begrip tonen voor de situatie. Nu wordt aan de telefoon bij de klantenservice gedaan alsof ik de enige ben met het probleem, of dat het probleem nog helemaal niet bekend is (wat op zichzelf al zorgelijk zou zijn omdat het probleem al ruim anderhalve maand speelt).