Beantwoord

Trage upload en packetloss in het T-Mobile corenetwerk



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

149 reacties

Reputatie 3

Ook hier in Zwartemeer is de upload nog steeds een drama. Kun je zo onder het contract uit vanwege het leveren van een wanprestatie?

Als je niet al contact hebt gehad met de klantenservice, dat meteen even doen. Als je probleem daar langer dan een maand openstaat zonder oplossing kunnen ze intern een verzoek doen om het contract te ontbinden. Ik (in Emmermeer) heb zelf hetzelfde gedaan en heb inmiddels een KPN verbinding wat superstabiel is.

Overigens noemde een Guidion monteur dat er al maanden een ticket openstaat bij Nokia (die volgens hem het operationele beheer van het netwerk doen), maar het probleem niet kan worden gevonden. Betreffende monteur had nota bene zelf thuis ook last van dit probleem. Het is geen individueel probleem. Alleen al om de reden dat het bij iedereen tegelijk een week lang goed heeft gewerkt, en toen ook bij iedereen tegelijk weer stuk was.

Ik heb inmiddels contact met T Mobile en ze gaan een monteur langs sturen omdat het volgens Boris een individueel probleem is. 

De webcare zegt dat ze veel meldingen hebben gekregen en dat het een hardnekkig probleem is in GPON. Ze zijn voorbeelden aan het verzamelen om voor te leggen aan hun specialisten, zodat het opgelost kan worden.

We gaan zien wanneer het opgelost wordt...

Reputatie 4

 

en ik heb verzocht mij terug te zetten naar het oude vertrouwde WBA netwerk. Dat werkte tenminste wel probleemloos. Echter is dat een optie die niet gedaan wordt. Dus blijft er over dat dit probleem nu eindelijk eens opgelost gaat worden.

 

Overstappen is nog een optie :)

Reputatie 7

Hi allemaal,

Dank voor de reacties! Ik heb de individuele issues doorgezet naar de technische specialisten, waar een ieder van een individuele aanpak kan genieten. Op deze manier hoop ik dat we voor een ieder de best mogelijke stap kunnen zetten om het probleem op te lossen. Mocht het een groter issue zijn, dan kan het ook op deze manier worden gezien door de netwerk specialisten. Voor vragen, staan we hier in de tussentijd klaar.

Reputatie 1

Nou, @Boris zet mij er dan ook maar bij. Upload 20 Mbit max

Sinds gisteren 1000/1000 van T-mobile, maar de monteur gaf al aan dat het een probleem was in (o.a.) Emmen en omgeving. Hijzelf bleef daarom op het KPN netwerk bij T-mobile. Snelle speedtest gaf aan dat de beste man (helaas) gelijk had.

Beetje raar dat er in Emmen nog steeds 1000/1000 verkocht wordt als er bekende problemen zijn.

Ticket is gisteren aangemaakt, maar ze hebben het erg druk bij de helpdesk.

 

Reputatie 7
Badge +16

@RHindriks Dat is een belangrijk signaal dat je hiermee afgeeft, uitvoerig dank hiervoor! Ik maak het bespreekbaar bij de technische dienst en de overkoepelende technische afdeling.

@Geim Het is wellicht een mager antwoord, sorry hiervoor: ik kan je momenteel geen tijdsindicatie meegeven. Ik weet oprecht niet hoe lang het kan duren en/of het spoedig hersteld kan worden. Zoals de monteur hierboven aangeeft, is dit geen probleem op individueel vlak en kan ik hier ook geen tijdspanne aan vast hangen.

Ik heb weer problemen met mijn internet verbinding. Sinds zondagmiddag 13 maart rond 16:45 is mijn snelheid ingekakt naar een max van 100 mbit. Zie onderstaande grafiek.

 

Hoe kan dit opeens gebeuren? En hoe kunnen we dit oplossen?

Reputatie 1

@Ruben0s Ik neem het stokje tijdelijk over van Boris. Wat voor compensatie is er met jou besproken, ik zie dit eventjes niet meteen terug in het topic, sorry! Ik zal alles zo dadelijk teruglezen zodat ik helemaal op de hoogte ben.

@Geim Ik zet jouw case door naar de specialist zodat het probleem beter in kaart gebracht kan worden in jouw omgeving. Dankjewel voor de melding!

Nou. Er is geen compensatie afgesproken. Maar dit lijkt mij wel redelijk voor alle mensen in regio Emmen. Omdat het probleem zo traag wordt opgepakt ben ik per januari weg.

Maar zou wel een compensatie willen voor de slechte verbinding afgelopen maanden. Ik betaal 35e per maand en haal nog niet eens de snelheden die geadverteerd worden bij het abonnement van 25e per maand.

De upload is zo traag dat thuiswerken geen optie is i.v.m. teams vergadering.

Ik stel voor omdat wij allemaal nog geen 3% halen van wat geadverteerd is onze rekening ook naar rato wordt gecompenseerd ;)

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Voor de problemen met de lage upload in regio Emmen, heb ik een update. Zoals ik eerder aangaf is er een derde partij aangestuurd om het probleem op te lossen, maar lijkt er voor de werkzaamheden die nodig zijn op dit moment een hardware tekort. Dat tekort is inmiddels bekend en moet de derde partij deze hardware ophalen om vervolgens ter plekke te kunnen installeren. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te doen. Ondertussen zijn we ook bezig met een eventuele workaround, zodat we jullie zo snel mogelijk van een stabiele upload kunnen voorzien. We houden jullie hierover op de hoogte.

Reputatie 5

Prettig verwoord @jeffreykog.

Te specifiek om openbaar te behandelen lijkt mij maar mijn interesse heb je ;)
Misschien wordt er in de regio glasvezel aangesloten?

Daarnaast kan de verkoop van de bedrijfstak ook gevolg hebben voor aansluitingen.
 

Ik ben vandaag (19-10-2021) ook overgezet van WBA naar ODF.

Ging uiteraard eerst al mis met de overzetting.
Monteur is afgelopen zaterdag (16-10-2021) geweest, maar merkte dat er nog WBA signaal aanwezig was.
Hij gebeld met T-mobile, werdt de omzetting pas vandaag (19-10-2021) gedaan.
Vanochtend geen internet meer thuis (nog wel signaal op de convertor!), dus zelf de Convertor en de patchkabel uitgewisseld (Volgens instructie monteur). Toen had ik wel weer internet, echter zeer trage upload snelheid.

Ik heb nu dezelfde problemen als bovengenoemd. Downloadsnelheid is prima (600Mbps met iPhone 11) maar Upload is echt zeer slecht <20Mbps.

Uit bovenstaande berichten lees ik dat de omgeving van Emmen hier vaker last van heeft. Zelf ben ik woonachtig in Klazienaveen. Dus grote kans dat ik ook vanaf deze centrale aangestraald wordt.

Ook al weer meerdere keren (via chat) contact gezocht met T-Mobile helpdesk, en die gaan een monteur sturen (wacht al sinds vanochtend 10.00u op de uitnodigingsmail, nog geen ontvangen)

Maar ik begrijp dat deze monteur dan ook weer niets voor mij uit kan halen. En dat het probleem dus toch ergens anders moet liggen. Hoe krijg ik de helpdesk dit aan t verstand gepeuterd?

 

M.v.g. Erik Sander

Reputatie 1

@Boris kan je voor mij een compensatie in het systeem zetten? Ben per januari 2022 geen klant meer. Upload snelheid is magere 0,3% tot 3% van wat is geadverteerd. 

Hi allemaal,

Ik moet ook zeggen dat ik enorm baal van de huidige situatie. Met de oplevering op ons Glasvezelnetwerk had ik gehoopt dat een vlekkeloze snelheid was gegarandeerd. Niks blijkt minder waar te zijn en ik steek daar ook echt m'n hand voor in de eigen boezem. 

Ik heb nogmaals de problematiek doorgenomen en met de korte lijntjes met de technische dienst gewerkt. Kijkend naar de issues die we tegenkomen, zorgen we ervoor dat iedereen die de problemen nog ervaart individueel zal worden opgepakt. We doen er echt alles aan om de snelheid te fixen, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat we vinger nog niet op de zere plek hebben weten te leggen. We houden jullie op de hoogte via dit topic.

 

Dank je wel voor je bericht Boris. Als Moderator / medewerker van T-Mobile geeft je dus aan dat het de afgesproken snelheid niet geleverd kan worden en daarmee ook dat er een probleem is. Naast dit zou ik het geen issue willen noemen dit bagatelliseert het werkelijke probleem.

Namelijk een verstoring in het leveren van afgesproken snelheden in het netwerk van van T-Mobile naar haar klanten.  Een issue is een onderwerp, kwestie, of discussiepunt. Ik mag aannamen dat we die fase voorbij zijn. Gezien de hoeveelheid mensen die er over klagen.

Blij om te horen dat het wederom wordt doorgezet, En ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord van september dat je de groep verschuldigd zou blijven. Het moet mogelijk zijn geweest in 2 maanden tijd om een antwoord te kunnen achterhalen wat het probleem is geweest en wat het probleem nog steeds is.

Voor mijn situatie en voor die van mijn broer met exact het zelfde probleem aan de andere kant van Emmen is zoals je raad gewoon weer bagger, nieuwe tickets aangemaakt, je komt weer lekker onder aan de lijst en ik mag nu wachten tot 1 december 2021 voor dat Gideon werdeom mijn spullen komt omruilen waarvan we allemaal weten dat het niet gaat opleveren wat het zou moeten doen.

Ik heb daarom maar wederom gebeld met de klantenservice, en werderom een super aardig persoon aan de lijn gekregen die voor mij en in dit geval ook de cases van mijn broer ook weer gaat aanmelden en ook de mededeling dat het heel vreemd is dat je 20 dagen moet wachten op een monteur. Misschien iets met, ja we kunnen toch niets dus laten we ze lekker wachten hopelijk dat het probleem uit zich zelf oplost. Helaas geen service maar uitstel gedrag, en in theorie neem ik het ze nog niet eens kwalijk. In de praktijk voel ik me zwaar in de zeik gezet door T-Mobile en Gideon over dit gedrag. En krijg ik de excusses van de verkeerde mensen. De klantenservice kan niets doen aan het falen van T-Mobile en het gedrag dat getolereerd wordt richting de klant. Die in alle gevallen het nakijken hebben. 

Maar Boris, wat ik mis in je antwoord is het punt over hoe gaat T-Mobile hier verder mee om. In forum post: https:// community.t-mobile.nl/vast-internet-492/compensatie-onvolledig-geleverde-diensten-317284

laatste alinea krijgt de klant een passende compensatie voor niet nakomen van afgesproken diensten. Dit betekend voor iedereen in de groep hier dat deze regeling ook van toepassing is. Immers de upload kan niet worden geleverd zoals afgesproken. En ja er mag een afwijking in de dienst zitten laten we zeggen 10% verlies op de upload snelheid maar helaas is hier meer spraken van 90% niet geleverd in de upload dienst. Dus een compensatie van de minimaal de helft van de betaalde maandkosten voor de  internetdienst lijkt me niet meer dan gepast  met terugwerkende kracht tot de r maand dat deze verstoring definitief is opgelost. 

En als laatste zou ik je willen verzoeken om bekend te maken onder welkte ticket of referentie je dit hebt doorgezet, zodat mensen hierna kunnen verwijzen. Individueel doorzetten lost dit probleem niet op, Hier wordt nul prioriteit aangeven en ik heb de ticketnummers om het te bewijzen.. Een ticket of referentie waaraan meerdere mensen met de zelfde storing wordt gekoppeld kan niet langer genegeerd worden. Dit zou namelijk betekenen dat T-Mobile bewust mensen laat betalen voor diensten waarvan ze weten dat ze niet kunnen leveren, de klantenservice opzettelijk mensen in de maling neemt en Gideon wordt ingezet, wat zeker niet gratis is, voor verstoringen die niet bestaan of kunstmatig in het leven worden gehouden, en dan bevinden we ons in een heel ander speelveld.

Graag hoor ik van je. En mede T-Mobile klanten uit Emmen die dit probleem hebben.

Je mag mijn ticketnummer hebben als referentie: 2021110911038159 . Dit nummer is niet privacy gevoelig dus hoeft niet verwijderd te worden. de betreffende klantenservice medewerker kan deze bekijken zonder dat hij/zij informatie hoeft te delen met je. Maar de persoon kan dan wel de lijst aan tickets die hier ondervallen meenemen in jouw ticket als extra referentie. 

Tot een definitieve oplossing wordt geboden adviseer ik iedereen de klantenservice gewoon te blijven bellen en een ticket aan te laten maken na elke bezoek of na elke week dat je niets hebt gehoord. Alleen dan kunnen we een cases maken waarbij T-Mobile verantwoordelijk wordt gehouden voor het niet leveren van de diensten die ze verkopen en nog steeds uitleveren in de Regio Emmen  bij nieuwe klanten, wetende dat dit niet gehaald kan worden. Want valt onder een misleinde verkoop.En kunnen we dit melden bij ACM Consuwijzer, hoe meer meldingen hoe sterker de case wat uiteindelijk kan leiden tot een boete voor T-Mobile (ja die wij als consument indirect betalen) 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 3

@Boris Bij mij heeft het ook een goede week tot misschien 2 week goed gewerkt, maar nu bij mij ook hetzelfde als bij @Ruben0s. Downloadsnelheid is goed, upload komt niet meer boven de 40Mbps uit. We zijn wat dat betreft iets te vroeg enthousiast geweest.

Reputatie 1

Ik woon in de wijk Emmerhout (Emmen) en sinds deze ochtend ervaar ik ook problemen met in ieder geval enorm lage upload, maar ook delen van het internet zijn soms ontzettend traag. Via een Speedtest is onderstaande het resultaat. Uiteraard getest op diverse servers, allemaal rond dezelfde up/down snelheden.
 

PING ms 13

DOWNLOAD Mbps 856.95

UPLOAD Mbps 0.06

Wat is de huidige status in Emmen hierover?

Reputatie 1

Mijn ping is overigens nooit meer normaal geweest. Deze was bij omzetting naar GPON in de eerst week 6ms. Nu is het standaard 15 ms maakt niet uit welke snelheid ik haal. 

Kijk het nog een maandje aan en dan is het wel mooi geweest. 

Haal trouwens nu ook maar maximaal 40 Mbps (vorige keer 20). Wederom zelfde regio. Lijkt mij dus niet iets wat aan mijn eigen netwerk ligt.

Reputatie 3

Ik woon in de wijk Emmerhout (Emmen) en sinds deze ochtend ervaar ik ook problemen met in ieder geval enorm lage upload, maar ook delen van het internet zijn soms ontzettend traag. Via een Speedtest is onderstaande het resultaat. Uiteraard getest op diverse servers, allemaal rond dezelfde up/down snelheden.
 

PING ms 13

DOWNLOAD Mbps 856.95

UPLOAD Mbps 0.06

Wat is de huidige status in Emmen hierover?

Met zo’n lage uploadsnelheid zou het zelfs kunnen dat KPN een patch heeft gemaakt in de wijkcentrale voor een niet-GPON klant op een GPON splitter, die de uplink helemaal kapot maakt. Met dat soort acties zie je vaker uploadsnelheden die ruim onder de 1Mbps zitten. Dan is het te hopen dat binnen een dag de klant zelf daadwerkelijk wordt aangesloten met apparatuur die de uplink niet dichttrekt.

Reputatie 2

Prettig verwoord @jeffreykog.

Te specifiek om openbaar te behandelen lijkt mij maar mijn interesse heb je ;)
Misschien wordt er in de regio glasvezel aangesloten?

Daarnaast kan de verkoop van de bedrijfstak ook gevolg hebben voor aansluitingen.
 

hoe zo te specifiek om hier te behandelen?

 

ik ervaar het zelfde als Jeffrey!! het probleem legt echt aan jullie netwerk beste t-mobile en niet aan onze thuis situatie!

Zoals verwacht konden ze niks doen.

 

@Boris heb je al een update?

 

Dan ben ik bang, dat t bij mij morgen ook niets uit gaat halen.

De monteur komt morgen tussen 10.00-12.00.

Zal wel hetzelfde uitvoeren als hierboven.

Mocht het anders zijn, dan laat ik jullie dit weten.

Mvg Erik Sander

 

@Boris kun je mij misschien ook alvast aanmelden voor een ticket?

Reputatie 1

Blijft akelig stil wat betreft compensatie.

Reputatie 2

En ik heb via de helpdeks als het forum ook nog geen terugkoppeling gehad. Het werkt nog steeds goed (blij mee :smile:), maar hoe of wat er nu veranderd is geen idee en dat baart me wel weer zorgen. 

Reputatie 1

Wat feedback en een statusupdate zou mooi zijn @Jason 

Woensdag nog met de helpdesk aan de lijn gehangen, ik zou terug gebeld worden met wat meer informatie. Tot op heden niets gehoord.

Reputatie 2

Hier ook drama sinds vandaag! Variërend van 600 ~ 900 down, maar slechts rond de 1 mbit up (als ik dat al haal).

Ik zit in regio Arnhem-Nijmegen. Dus lijkt er op dat het begint te escaleren

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. Gisteren monteur langs geweest om de verbinding op te leveren. Na installatie was er wel signaal maar geen data. Monteur heeft dit nog geprobeerd op te lossen maar kon het helaas niet zelf oplossen. Wel heeft hij een ticket aangemaakt om het verder op te lossen.

Vandaag een mail met het bericht dat het probleem verholpen is. Ik heb wel prima downloadsnelheid, maar upload is dusdanig laag dat de gehele verbinding onbruikbaar is. Onderstaand een screenshot van een van de speedtests die ik gedaan heb. Zowel bekabeld (onderstaand) als wifi op verschillende apparaten geeft qua upload exact hetzelfde resultaat.

Ik heb toen allerlei combinaties geprobeerd van apparatuur resetten/aan en uit zetten. Soms was het resultaat dat de gehele verbinding verdwenen was en verder was het elke keer hetzelfde resultaat als in de onderstaande speedtest. Het gaat hier om regio Groningen.

 

Als dit hetzelfde probleem is als in dit topic, hoe lang heeft het geduurd voordat er een redelijke oplossing is gekomen?

Als dit mogelijk een ander probleem is, wat kan ik aanleveren om hier meer inzicht in te krijgen?

 

Als het goed is heb je in je eigen topic: Gisteren aangesloten, nog geen verbinding inmiddels een antwoord gekregen.
Zou je het voortaan in één topic willen houden @SoestVanS ? Dit is om sneller en beter geholpen te worden. Zoals in de Huisregels vermeld staat.