Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1896 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS zou je voor mij nog één keer een volledige test willen doen? Onze techneuten hebben je laatste verzoek afgekeurd omdat er geen volledige test aanwezig was. Zou je deze stappen goed kunnen volgen en de screenshots hier willen delen? Dan zet ik het door naar onze techneuten! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 3

Hoezo moet ik telkens testen en opnieuw foto's sturen vorige week maandag heb monteur heb getest en gebeld tmobile en hun moeten checken waarom dat mijn uploadsnelheid zo laag is en schommel onder uur van 500 naar 600 700 en nooit  boven 900

Reputatie 3

Tommie ik stuur je privé bericht daar staat monteur raport dat is ook een bewijs hij heb alles checkt screenshot lukt niet heb teksten kopiëreerd opgestuurd 

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS ik zag je bericht voorbij komen.

Onze techneuten hebben de speedtesten bekeken en deze zijn niet goed uitgevoerd, ook niet door de monteur. Om toch het onderzoek door te zetten moet ik je opnieuw vragen om de test volledig uit te voeren. Graag alle screenshots in het topic delen, dan kan ik het persoonlijk voor je doorzetten!

Reputatie 3

Hoi tommie ik heb screenshot gemaild naar klantenservice 

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS bedankt voor je snelle actie!

Ik heb het nogmaals doorgezet naar onze techneuten. Ze gaan voor je aan de slag, hopelijk hebben zij de ideale oplossing!

Reputatie 3

Bedankt tommie ik wacht op reactie van techneuten

Ik snap er echt niks meer van
nu is het vroeg in de dag opgelost maar uiteindelijk later op de dag echt gewoon veel te traag

Reputatie 3

Ik wacht al 2 maanden voor een oplossing ook uploaden problemen en me ping was eerst 6 en dat is ook schommelen ook telkens 6 tot 11 ping. zelfs mijn tante heb dsl internet ping 8 zij heb stapiele verbinding dan mij terwijl glasvezel zogenaamd stapiele verbinding is ik vraag me af waarom is internet snelheid en ping niet stapiel telkens verschillende factoren horen we het ligt aan pop wijkcentral en niemand controleert het. modem geeft aan wan poort 1000mb ik gebruik utp cat 8 mijn laptop is gaming ook poort 1000mb dus het kan niet aan mij liggen dat zegt Guidion monteur ook het ligt aan T-Mobile en open dutch fiber moet checken 2 keer moest ik foto's sturen en bewijzen er veranderd niks het wordt niet gekeken 

De upload speed is nog steeds 200mb er was weer een monteur langs gekomen maar heeft niks verholpen. 
 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas het onderzoek is in volle gang. Ik houd je op de hoogte zodra ik hier meer over weet!

Reputatie 3

Hoi vorige week is buiten en binnen monteur geweest bij mij van open dutch fiber en monteur zei dat aansluitpunt signaal goed is. Alleen mediaconveter en patchkabel is niet goed die moeten vervangen worden geef door aan tmobile heb ik gedaan ik wacht al een week en heb net gebeld klantenservice ze zeggen is niks bekend bij een terwijl ik vorige week doorgeven. En nu hoor ik wat ervaart u ik zeg uploadsnelheid is traag daarom is monteur gekomen van open dutch fiber en die zegt mediaconveter en patchkabel moet vervangen. Doe is een speedtest wat voor onzin vraagje. Ik moet nieuwe ont en kabel krijgen. Speedtest is zelfde trage upload

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GS1905GS, bedankt voor je update.

Het is inderdaad gek dat de monteur geen terugkoppeling aan ons gegeven heeft. Ik heb nogmaals je ticket doorgezet met deze informatie en het vorige ticket. Hopelijk kunnen ze dit verder oppakken en wordt het eingelijk gefixt!

sinds gister is alles goed? ik weet niet wat er is verandert maar dit is gewoon goed

Reputatie 5
Badge +3

Super fijn dat het opgelost is @Gurlerkaratas, ik wens je een mooi zonnig weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Ik heb een week odido, en precies hetzelfde probleem. Hiervoor was Tweak mijn provider, maar die hield ermee op. Ik had 1Gb up/down. Nu is de upload maar 500Mb. Er loopt hopelijk een onderzoek. Ik heb contact met de desk hierover. Kenmerk: 2352/65990253

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en er is op dit moment geen onderzoek gestart. Ik weet niet wat de desbetreffende collega gedaan heeft maar het is niet goed gegaan. Mijn excuses hiervoor. Mag ik je vragen om onze speedtest te doen?  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Daarnaast zie ik dat het Media Converter/ONT al meerdere dagen online staat en je een ietwat hoge demping hebt. Zou je een powerflip kunnne uitvoeren en kijken of dit al geholpen heeft?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Alvast bedankt voor alle moeite!

 

De naam van de helpdesk medewerker is Ruengelo.

De screenshot in mijn eerste post is het resultaat van de door u gevraagde test. (ik heb dit hele topic gelezen!)
Ook screenshots van de Speedtest, Taakbeheer en ipconfig/all zijn vanmorgen reeds naar klantenservice@t-mobilethuis.nl gestuurd. (Bekabelde verbinding bewijs rechts onderin.)

Ik zal zo even powerflippen, als ik deze post heb geplaatst.
Het valt te betreuren dat dit is opgelost bij Gurlerkaratas zonder de oplossing te weten.


 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, bedankt voor je snelle reactie.

Ik zie inderdaad dat je met Ruengelo gesproken hebt, echter heeft hij niks doorgezet. Zou je alle screenshots die je naar het e-mailadres gestuurd hebt alsjeblieft hier kunnen delen? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten namelijk. Ik heb namelijk precies nodig wat in de instructie staat om een onderzoek te kunnen starten.

Het leven is kort, zoals u al zei. Mijn menselijke uploadsnelheid is prima.

Filmpje van de Speedtest:

https://www.awesomescreenshot.com/video/21043248?key=7c8eafbd7537a88f9e98ca5c1e0ff353

Speedtest
Taakbeheer
ipconfig

Kunt u hier mee verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, super bedankt, dit is perfect!

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen in verband met de te hoge demping op het ONT. Je ontvangt binnen enkele minuten een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je ons alsjeblieft op de hoogte houden hiervan?  

Kom voor elkaar.

Ik zag in de security log van de router dit staan:

Sep 25 08:50:13 kern.alert kernel: [   49.557674] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=109.39.144.148 DST=95.98.207.128 LEN=128 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=54 ID=30139 PROTO=UDP SPT=4500 DPT=56338 LEN=108
Sep 25 08:50:20 kern.alert kernel: [   55.909110] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=109.39.144.148 DST=95.98.207.128 LEN=128 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=54 ID=63509 PROTO=UDP SPT=4500 DPT=56338 LEN=108
Sep 25 08:53:03 kern.alert kernel: [  219.624550] SYN_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=44.200.31.213 DST=95.98.207.128 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=4650 DF PROTO=TCP SPT=46950 DPT=8080 WINDOW=62727 RES=0x00 SYN URGP=0
Sep 25 08:53:03 kern.alert kernel: [  219.624876] SYN_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=44.200.31.213 DST=95.98.207.128 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=40909 DF PROTO=TCP SPT=58544 DPT=5001 WINDOW=62727 RES=0x00 SYN URGP=0

en dan nog veel meer hetzelfde, gaat de hele dag door. Heeft dat invloed op het probleem?

Reputatie 7
Badge +9

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

DoS uitzetten - check

Nieuwe Mediaconverter installeren. - moet nog

Afspraak met monteur - afwachten bevestiging.

Wat vind je van die portscans en syn flooding? Dat is een vorm van DDoS aanval.

Die zelfde dos meldingen krijg ik ook

Reageer