Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1896 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

Die zelfde dos meldingen krijg ik ook

Is je IP ook in de 95.98.xxx.xxx range?
Drie dingen die mis gaan.

  1.  - Ping Spikes tussen de pc en de router - Firmware probleem
  2.  - Trage upload - Onstabiele ONT, Rammelende SFP-connector
  3.  - DDoS aanvallen op IP-adressen die al 40 jaar worden gerecycled.

Deo Gratias heb ik nog opzegtermijn.

Ik ben op de twintigste overgestapt dus heb ik nog even. De monteur van Guidion heeft een venster gekregen tussen a.s. donderdag de hele dag en vrijdag tot 13:00. Daarna moet ik naar het buitenland en heb ik geen tijd meer voor deze onzin. Ik zal dan overstappen naar de KPN. Kost wel wat meer (56 euro), maar dan heb je ook wat. overstappen.nl, doen ook niet moeilijk als je in transit bent. (Overstappend van de pan in het vuur)

Mijn ip zit in de range 85.144

 

Ik heb ook sinds kort 1gig glazvezel , bijvoorbeeld nu in de ochtend is mijn internet gewoon goed en zit op 1gig up and 1 gig down, direct gemeten via kortste utp kabel aangesloten op de modem

 

Dus het ligt niet aan de modem, 

 

Bij mij valt de internet in de begin avond uren uit, ping gaat verschrikkelijk hard omhoog richting de 300-600 ipv 5-8ms, communicatie met de servers is zo goed als onbereikbaar.

Upload valt af naar 0.1 - 0.5mb , socket fout meldingen etc.

Tevens geprobeerd om de firewall en dos bescherming uit te zetten, helpt niks.

Heb ook een zwaardere power adapter aan de zwarte glasvezel mediaconverter aangesloten aangezien die originele maar 1amp 12 v heeft. Nu zit er 12v 3amp op, heeft ook niks opgelost.

Het ligt echt buitenhuis aan hun infrastructuur 

Een extra Tip, als je snelheid test doe het op de poort 4 van de modem. Om een of andere reden port 2 die 2.5 is, heeft veel lager snelheid bij mij. Ondanks dat ik cat6 kabel op 1gig netwerk kaart gebruik.

Reputatie 1

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

Issues met de upload waren opgelost met een nieuwe mediaconverter.

Issues met de pingspikes lijken opgelost door de DoS bescherming van de router uit te zetten. Als je deze optie uit- inschakelt, dan moet je even wachten. Het lijkt alsof de optie meteen verwerkt is, maar dat is het niet. In het logboek kan je controleren of de bescherming uitgezet is. 

De naam vind ik erg verwarrend. Het is iets van: DoS-bescherming blokkeren (inschakelen - uitschakelen) Schakel je het blokkeren van de DoS-bescherming in? Volgens mij moet het woordje ‘blokkeren’ weg, maar misschien snap ik de zin gewoon niet zo goed :) 

Monteur van Guidion is geweest.
Hij heeft de ONT vervangen, helaas werkte de registratie niet.
De originele mediaconverter is weer terug geplaatst. (glasvezel opgepoetst)

Daarna was de verbinding goed.

Probleem opgelost.😍

Reageer