Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1900 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas het ticket staat nog open. Zodra ze meer weten wordt er contact met je gezocht!

nog steeds 940mb download en 160mb upload.

komt er nu binnnenkort weer een monteur? want ze geven steeds aan dat ze niks kunnen doen

kpn monteur zelfde persoon al 3x geweest bij ons geeft aan dat hij verder niks kan doen. Guidion doet altijd een speedtest en paar dingen testen en omwisselen die uiteindelijk niks doen.

 

Wat is nu de volgende stap? 
 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gurlerkaratas, ik heb het meteen voor je nagekeken! Ze hebben ook een terugkoppeling gegeven aan onze technische afdeling. Er zal vanuit hun zo snel mogelijk contact worden gelegd met jou. Zij gaan dit voor je oplossen, geen zorgen! Groetjes, Ishana

Gister gebeld door kpn, ze gaven aan dat vandaag een monteur tussen 1 en 4 zou komen.
bij ons is er niemand gekomen dus heb ik gebeld naar KPN hun geven aan dat de monteur bij de wijkcentrale bepaalde dingen heeft gedaan en hij zat ook met t-mobile te bellen. 

Hij heeft in de ticket aangegeven dat hij al vaker is gekomen bij ons en dat alles gewoon klopt bij de wijkcentrale mijn vraag is dan wat nu?

Internet is nog steeds 940mb download en 160mb upload.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de terugkoppeling!

Ik zie inderdaad dat de monteur een ticket heeft aangemaakt. Deze zal deze week worden opgepakt door onze techneuten. Zij gaan het verder onder de loop nemen en hopelijk tot de oplossig komen. Als we meer weten wordt er contact met je opgenomen! 

Monteur heeft zelf getest met eigen laptop download is 300mb en upload rond 100mb.
metingen waren ook allemaal gewoon goed.

hij had ook de modem en de converter vervangen om te kijken of het daar aan lag.

maar dat heeft ook niks gedaan nu zou er contact worden opgenomen maar ik weet niet wanneer?

 

monteur gaf aan dat bij ons alles gewoon goed is.

hij heeft een ticket gemaakt gaf hij aan.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gurlerkaratas, ik zie dat er een afspraak voor morgen gepland staat nu. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Op 28/04/2023 tussen 16 en 19:59 komt de T-Mobile expert langs. Info over het bezoek of deze wijzigen? Klik op (afspraak)


vervolgens krijg ik nog een bericht:
Op 28/04/2023 komt rond 18:06 de T-Mobile monteur. De monteur kan een uur in- of uitlopen
Het is nu 19:33 en nog steeds geen monteur.


Is dit normaal dat ze niet komen opdagen?

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas super bedankt voor alle moeite!

Ik heb het direct doorgezet, ik wacht de reactie af. Zodra ik meer weet, laat ik het meteen weten.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas, ik zie inderdaad dat de PDF je vraagt om de screenshots te e-mailen. Zou je de screenshots in het topic kunnen plaatsen? Excuses hiervoor! De PDF's worden zo snel mogelijk aangepast.

Ik heb alles naar klantenservice@t-mobilethuis.nl verstuurd.
ik krijg op de speedtest app maar 300mb download en 150mb upload, maar via de site krijg ik 900mb en 150mb upload. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, dat is inderdad niet hoe het hoort te zijn.

Ik ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen, echter hebben ze nog een keer een uitgebreide test nodig. Zou je deze kunnen uitvoeren? Dan lever ik het ook weer persoonlijk af aan onze techneuten en gaan we kijken waar de bottleneck nu zit.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

Ik heb precies de stappen uitegevoerd en dan eerst de converter aan voor 30 seconden en dan pas de stekker van de modem maar

Download is nog steeds 940mb en upload 160mb

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, ik heb zojuist te horen gekregen dat het verholpen moet zijn. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en opnieuw de verbinding kunnen testen?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hoor graag of het is verholpen!

 

940mb download en nu 160mb upload
krijg ik nog een update of?
 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Heel graag had ik een update met je gedeeld, alleen zijn wij nog heel druk bezig om een volgende mogelijke oplossing te zoeken. Zoals je zelf ook aangeeft is dit voor ons ook altijd een lastig probleem om op te lossen omdat het logischer zou zijn als beide snelheden laag zouden zijn. Echter, met een hoop moeite en doorzetten kunnen wij altijd wel een oplossing bieden.

Ik hoop dat wij je zo snel mogelijk het ‘brand meester’ sein kunnen geven!

Het is weer gedaald naar de 180mb upload.
ik snap nog steeds niet hoe download wel gewoon altijd 900mb is maar upload niet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Ik heb een notitie gemaakt aan het openstaande ticket. Ze gaan het verder onderzoeken. Ik wens je voor nu een prettig paasweekend!🐤 

Ik heb zojuist een speedtest gedaan en ik weet niet of jullie iets hebben gedaan maar.
Speedtest is nu 900mb download en 500mb upload.

De speedtest van upload begint op 930mb upload maar zakt dan naar de 500mb upload.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Het ticket staat nog open, ik heb er een extra notitie aangeplakt en je screenshot bijgevoegd. We houden het hier niet bij en gaan dit nog verder onderzoeken, wordt vervolgd!

Update: Monteur van KPN zojuist langs geweest er klopte iets niet met de patch kabel en de meting die te hoog was boven 10 en dat hoort onder de 10 te zijn. 

dit is nu opgelost door de kabe te veranderen nu zijn alle metingen goed

KPN monteur geeft aan dat bij de centrale plek alles ook goed is.

Ik heb nu een speedtest gedaan en er is niks verandert.

speedtest is zoals altijd het zelfde 

900mb download en 200mb upload
 

 

Reputatie 7
Badge +5

Super, dankjewel voor de moeite @Gurlerkaratas. Ik heb dit meteen laten weten aan de technische dienst, zij gaan er opnieuw mee aan de slag. Zodra er meer bekend is hoor je van ons. We geven niet op tot dit is opgelost!

via de site en de speedtest app.

Reageer