Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1896 Bekeken

Download speed is altijd gewoon goed 900mb
Upload speed is max 200mb.

Guidion monteur 1: Ik kan dit niet oplossen dus ik maak een ticket voor kpn.

Kpn Monteur: maakt foto van de kast geeft aan dat internet weg gaat voor half uur en daarna werkt alles prima.

Uiteindelijk zitten we 1 dag zonder internet die monteur belde ook niet of geen nacontrole.
 

Ik moet zelf weer t-mobile bellen want ik heb geen internet nu geven ze aan dat er weer een guidion monteur moet komen.
 

Guidion monteur 2: Internet werkt weer maar upload speed is nog steeds niet opgelost wat heeft die monteur van kpn dan gedaan? hij kan het ook niet oplossen dus laat me raden weer een kpn monteur moet langs komen?

 

Nu denk ik echt hoeveel monteurs moeten er komen voordat het probleem wordt opgelost want dit slaat echt nergens op elke dag moet ik zelf er achterna zodat mijn upload speed wordt opgelost
nu zeggen ze dat ik na 2-3 werkdagen weer een afspraak moet maken met de kpn monteur.

monteur heeft gewoon op eigen laptop getest met niks anders verbonden aan de router.

krijgt ook max 200mb upload speed. dus ik weet niet wanneer dit wordt opgelost en het lijkt alsof ik constant zelf contact moet opnemen zodat het wordt opgelost.

 


80 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de terugkoppeling!

Ik zie inderdaad dat de monteur een ticket heeft aangemaakt. Deze zal deze week worden opgepakt door onze techneuten. Zij gaan het verder onder de loop nemen en hopelijk tot de oplossig komen. Als we meer weten wordt er contact met je opgenomen! 

Gister gebeld door kpn, ze gaven aan dat vandaag een monteur tussen 1 en 4 zou komen.
bij ons is er niemand gekomen dus heb ik gebeld naar KPN hun geven aan dat de monteur bij de wijkcentrale bepaalde dingen heeft gedaan en hij zat ook met t-mobile te bellen. 

Hij heeft in de ticket aangegeven dat hij al vaker is gekomen bij ons en dat alles gewoon klopt bij de wijkcentrale mijn vraag is dan wat nu?

Internet is nog steeds 940mb download en 160mb upload.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gurlerkaratas, ik heb het meteen voor je nagekeken! Ze hebben ook een terugkoppeling gegeven aan onze technische afdeling. Er zal vanuit hun zo snel mogelijk contact worden gelegd met jou. Zij gaan dit voor je oplossen, geen zorgen! Groetjes, Ishana

nog steeds 940mb download en 160mb upload.

komt er nu binnnenkort weer een monteur? want ze geven steeds aan dat ze niks kunnen doen

kpn monteur zelfde persoon al 3x geweest bij ons geeft aan dat hij verder niks kan doen. Guidion doet altijd een speedtest en paar dingen testen en omwisselen die uiteindelijk niks doen.

 

Wat is nu de volgende stap? 
 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas het ticket staat nog open. Zodra ze meer weten wordt er contact met je gezocht!

Blijkbaar hebben andere mensen ook deze probleem:
 

Alles gaat goed naar de server van t-mobile maar

 

naar andere server is er wel echt een groot verschil

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gurlerkaratas, we pakken het op in het verzameltopic, anders wordt het te onoverzichtelijk - ik hoop dat je dat begrijpt! 

Dit topic gaat nu op slot.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: excuses, ik was ietwat te vlug in mijn constatering en zie dat er een openstaand onderzoek loopt. Ik wil je vragen om, hoe lastig ook wellicht, toch nog eventjes geduld te bewaren. Tommie gaat hier achteraan zodra hij terug is!

Topic gaat weer open.

nog geen update?

Reputatie 3

Zelfde probleem heb ik ook bijna 2 maand heb eerder veilig modems getest met bekabeling foto's gestuurd en moest  opwachten van technische afdeling reactie niks van ze gehoord. Wanneer ik speedtest voer dan komt  down 900 maar up telkens wisselend up ochtend 400 middag 600 avond 500. Heb nog nooit 900 gehaald bij upload. Ik weet zeker dat het niet bij mij ligt ik gebruik zyxel t-54. Vorige keer was medewerker van hier die zegt dat ik  tp-link gebruik haha echt drama terwijl ik gewoon zyxel t-54 van jullie gebruik. Ik wil een oplossing en dat serieus wordt genomen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GS1905GS 

Heb je al eens de verbinding getest met een eigen VLAN ondersteunende router om te kijken of het dan beter is?

Reputatie 3

Ja ik heb ook getest met een router asus wifi 6. Is zelfde resultaat. Downloadsnelheid haal ik gewoon 940mb alleen uploadsnelheid wisselende snelheid nooit boven 900 hoogste is 700 laagste 400 ik gebruik altijd cat 8 kabel

Reputatie 3

Poosje geleden ook gehad, en daarna werd het weer goed nadat er diverse monteurs geweest waren.

Nu zie ik dit topic en dacht laat ik ook eens kijken of het nog in orde is.

 

 

Ik heb weinig zin om weer monteurs over de vloer te krijgen die het uiteindelijk niet kunnen oplossen

Reputatie 7
Badge +9

@Stefan63, ik heb je verbinding nagetrokken. Ik zie inderdaad dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Als je deze loskoppelt en ons eigen modem gebruikt, ervaar je dit dan als nog?

Reputatie 3

Ik heb geen eigen modem/router, gewoon de Zyxel die ik van jullie heb.

Achter die Zyxel heb ik wel eigen gigabit switches, maar ook een kabel direct op het modem geeft hetzelfde resultaat.

 

Toen ik de eerste m,elding hierover maakte, was de upload snelheid alleen in de ochtend, gedurende de morgen werd dat dan steeds beter.

Maar nu is het 12:00 midden op de dag en het is nu ook wat langzaam.

 

 

Pc is bekabeld aangesloten trouwens

 

Reputatie 3

Mijn uploadsnelheid is sinds begin al 500mb en heb eerder foto's van speedtest en andere testen opgestuurd technische afdeling via mail. Ik wacht al 2 maanden voor oplossing en heb nog niks van gehoord

Reputatie 7
Badge +9

@Stefan63 Bedankt voor je screenshot, ik heb alleen een uitgebreidere test nodig zonder dat je switch is aangesloten. Dan kan ik namelijk een onderzoek starten. Zou je de stappen hieronder kunnen volgen en de screenshots in het topic kunnen plaatsen? Alvast bedankt!

 

@GS1905GS Ik zie dat je gisteren al contact hebt gehad met onze klantenservice. Er was wat misgegaan met je ticket. Als het goed is wordt Guidion nu aangestuurd en ontvang je binnenkort een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur!

 

Speedtest bekabeld

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Ik neem aan dat er nog geen update is in de onderzoek?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas ik heb antwoord gegeven in het andere topic!

Ik heb net een speedtest gedaan? 
nu is het inplaats van 930mb download en 160mb upload
gedaald naar de 90mb?

opgelost door kabel te veranderen upload is wel nog steeds 160mb
download 930mb

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas bedankt voor de terugkoppeling.

Ik wacht nog op antwoord van mijn collega van de technische dienst om dit onderzoek weer voort te zetten. Zodra dit gebeurt is zal ik in het verzalem topic een update plaatsen!

Reputatie 3

Hoi monteur was vorige week gekomen en upload ge checkt en hij belde T-Mobile dat er moest gecheckt moest worden er is week verder op maar nog steeds uploadsnelheid schommeld tussen 500mb 700mb

referentienummer is: 63886840

Blijkbaar is mijn snelheid verschillend per tijdstip?
het was 940mb download en upload
2 uur later is het weer 200mb upload

Reputatie 3

Down is stabiel  930 mb maar uploadsnelheid blijft op 500mb

Reageer