Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer



Toon eerste reactie

148 reacties

Reputatie 7

Da's goed nieuws! Dank voor de terugkoppeling. Dankzij jullie input in dit topic hebben we dit weten op te lossen! 

@Sander ik weet niet of het bericht hier goed plaats maar ik krijg sinds vandaag de VPN verbinding met mijn werkgever niet aan de praat. Diverse helpdesk medewerkers gesproken (werkgeven en T-mobile).

  • Welk modem is er in gebruik? HG-659
  • Met welke DNS-server is er verbinding? 8.8.8.8 diverse geprobeerd
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt? Pulse Secure
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? IPsec (weet ik niet zeker)

Saillant detail: Als ik de VPN client werkgever (Pulse Secure) via mijn prive PC en VPN (PIA)  laat lopen krijg ik wel verbinding. Echter voor mijn werk ben aanwezen op een werk Laptop zonder admin rechten. Lijkt wel of er bepaalde poorten in de routing worden afgeschermd. 

 

Ik hoor graag of er "iets" recentelijk is aangepast waardoor mijn VPN niet meer werkt

 

Mvg

Sander

 

Reputatie 1

Kijk...... DANK!!!! Helpdeskmedewerker gaf aan dat er niets gewijzigd is. Maar dit is wel heel frappant.

 

Ik ben dus NIET de enige.

Reputatie 1

Ik maak gebruik van:

  • Welk modem is er in gebruik?                        Huawei HG659 software versie V100R001C243B032
  • Met welke DNS-server is er verbinding?        geen idee
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt?              Citrix secure Workspace
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? - geen idee.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, er is vannacht een wijziging toegepast en die is succesvol uitgevoerd. De eerste resultaten zijn positief. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten dat dit geholpen heeft?

  • Welk modem is er in gebruik? Zyxel VMG8825-T50
  • Met welke DNS-server is er verbinding? Diversen; DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en DNS Proxy
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt? Check Point 
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? ??

Ja bak ellende dit. Nu de gehele dag niet kunnen werken. Net al via de modem ingelogd en de DNS waarden naar statisch, met gegevens zoals boven beschreven, gewijzigd maar ook geen succes. 

Reputatie 1

Was mijn poging ook. Ben nu voor 3e keer aan het bellen.

Kost mij teveel verlof uren :-(

Lijkt mij handig als iedereen belt. Misschien gebeurt er dan iets.

Hoi,

Sinds vanmorgen is zo te zien mijn VPN weer pleite.

Sinds vanmiddag is mijn internet zo traag als stroop.

Op deze manier kan ik niet fatsoenlijk thuiswerken… en het zorgt er wel voor dat ik naar andere (zakelijke) opties ga kijken als mijn contract afloopt over een week of 5.

--Marcel

Dag Jason,

Bedankt voor de moeite. Jammer genoeg kan ik niet bevestigen of specifiek deze wijziging heeft geholpen, want ik heb ondertussen weer een week een VPN-verbinding (doorgegeven aan Sander via PM). De verbinding werd vorige week “vanzelf” hersteld, nadat het modem 2 dagen offline is geweest toen ik mijn computerkamer opnieuw heb ingericht, en nieuwe bekabeling heb getrokken. Het offline zijn van het modem zou wellicht kunnen zorgen voor een nieuw IP-adres c.q. een andere route door jullie netwerk, waardoor ik (bijvoorbeeld) een fout geconfigureerd apparaat vermijd. Dat is het enige dat ik op dit moment kan bedenken, want zowel bij mij als op mijn werk zijn er geen instellingen gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @amitsinglanitdgp, Boris doesn't work for our department anymore so I'll try and help you as well as I can! 

This sounds like an issue with your at home networking devices. We don't block the Cycloon VPN so that shouldn't form an obstruction. Can you ask your system/network administrator if your IP is blocked? 

Voorheen heb ik via mijn huisgenoot zijn mobiele hotspot verbinding kunnen maken met de VPN van mijn werk. Mijn huisgenoot heeft een T-Mobile abonnement en aangezien ik bij T-Mobile een betere deal kon krijgen op mijn Sim Only ben ik overgestapt.

Sinds ik ben overgestapt heb ik al een aantal keer verbinding gemaakt met de VPN via mijn mobiel, dit heb ik gisteren nog gedaan zonder problemen. Nu probeer ik vandaag weer verbinding te maken met de VPN van de zaak via mijn hotspot, maar nu werkt dit ook niet meer. Hebben jullie enig idee wat hierin veranderd is?

 

  • Welk modem is er in gebruik?                        Zyxel VMG8825-T50
  • Met welke DNS-server is er verbinding?        Hoe check ik dit?  Heb DNS op automatisch staan en ook getest met 8.8.8.8 en 8.8.4.4 
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt?              Citrix (Secure?) Workspace
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? - geen idee.

Wellicht ten overvloede: op 23 november ging alles nog goed, vanaf 24 november 7.30u niet. Via de kabel en wifi kan ik prima naar alle andere websites waar ik naartoe wil. Downloaden en uploaden gaat ook goed. 

Hi @amitsinglanitdgp, Boris doesn't work for our department anymore so I'll try and help you as well as I can! 

This sounds like an issue with your at home networking devices. We don't block the Cycloon VPN so that shouldn't form an obstruction. Can you ask your system/network administrator if your IP is blocked? 

Hi Jason,

Thanks for the response. I was in contact with our system/network administrator and they looked everything and didn’t found any problem. I am able to connect vpn with my mobile hot spot and as mentioned in my query, previously with Ziggo I never had this issue. So it seems there is some issue with the modem/t-mobile.

 

Regards

Amit Kumar 

Hier speelt exact het zelfde probleem. Al meerdere keren contact gezocht met de klantenservice die zogenaamd niets voor je kunnen betekenen.

 

Kan dit probleem via deze weg nog opgepakt worden?

Welke informatie is er nodig?

Reputatie 1

Hoi @Bart_de_ICT'er,

Excuus voor de radiostilte! Ik …. of is het inmiddels verholpen?

Hai @Sander,

Problemen zijn er nog altijd. Zijn nu een jaar en een maand verder. Voor mijn gevoel zit het in het Zyxel modem en de custom firmware van jullie.

Of er moet iets van config op de lijn zitten met betrekking tot ipv6, iets van gemigreerde klanten naar T-mobile oid.

 

@Hbol inmiddels al wat wijzer geworden met de klantenservice?

@Sander ik weet niet of het bericht hier goed plaats maar ik krijg sinds vandaag de VPN verbinding met mijn werkgever niet aan de praat. Diverse helpdesk medewerkers gesproken (werkgeven en T-mobile).

  • Welk modem is er in gebruik? HG-659
  • Met welke DNS-server is er verbinding? 8.8.8.8 diverse geprobeerd
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt? Pulse Secure
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? IPsec (weet ik niet zeker)

Saillant detail: Als ik de VPN client werkgever (Pulse Secure) via mijn prive PC en VPN (PIA)  laat lopen krijg ik wel verbinding. Echter voor mijn werk ben aanwezen op een werk Laptop zonder admin rechten. Lijkt wel of er bepaalde poorten in de routing worden afgeschermd. 

 

Ik hoor graag of er "iets" recentelijk is aangepast waardoor mijn VPN niet meer werkt

 

Mvg

Sander

 

In de nacht van 18-19 Dec is er toch iets veranderd waardoor het nu weer wel werkt. Aan mijn zijde (LAN / Router) zijn iig geen wijzigingen gedaan.

@Bart_de_ICT'er 

Hallo Bart,

Ik begrijp je (re)actie. 
Zoals je leest wacht ik (ook) nog op een reactie van T-Mobile. 
Ik overweeg zelfs om over te stappen naar een andere provider. Ik vind het bijzonder dat de helpdesk je niet kan helpen en dat alles via de community moet. 
De kugh provider die jij noemt was onze vorige provider 🙈 pfffff…

Als jij het verlossende antwoord hebt dan hou ik mij graag aanbevolen!

 

Groet Esther

 

PS: @Cal ik wacht nog op een reactie van je

Reputatie 1

Nee. Helaas niet. Ze gaan er naar kijken. Eerste reactie van de technische dienst was dat zij niet verantwoordelijk zijn voor vpn verbindingen. Maar heb ze naar jullie @KimberleyVDV en @Teun_KCAP situaties verwezen. Toen gingen ze er toch naar kijken.

Maar kan een tijd gaan duren ben ik bang.

Ja had ook de situatie van @Teun_KCAP gelezen. Eigenlijk belachelijk dat dit van de een op de andere dag kan en niet zo 1,2,3 te verhelpen is.. Zo goed als iedereen is nu afhankelijk van thuis werken en ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik nu niet eens naar kantoor mag komen dus dat zou betekenen niet kunnen werken tot dit is opgelost, als het al opgelost kan worden.. 5 dagen per week zo’n 10 uur per dag op je eigen mobiele hotspot werken is namelijk ook niet te doen. Er zal morgen helaas niks anders op zitten ben ik bang maar ik hoop in de tussentijd nog een oplossing te vinden. 

@Sander @Jason

Zaterdag heb ik naar aanleiding van een bericht van Jason de verbinding getest en toen kreeg ik direct via het modem, dus via WiFi, verbinding met de VPN, maar vanmorgen wil ik gaan werken en krijg ik helaas weer dezelfde melding, zoals op de eerder geplaatste foto.

Graag ga ik weer in het onderzoek mee en hoop op een snelle oplossing. Ik ga weer aan de slag met mijn ‘workaround’ oplossing.

Alvast bedankt en groeten, Saskia.

Reputatie 1

@KimberleyVDV 

Neem aub contact op. Hoe meer tickets ze hebben hoe serieuzer ze er naar moeten kijken.

Ik heb als tijdelijke "oplossing" een week onbeperkt mobiel internet. Kan ik met 1 werkplek in ieder geval werken voor 1 klant. De ere is verplicht bedraad. Dus dat kan pas weer werken als het is opgelost.

Reageer