Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer



Toon eerste reactie

148 reacties

 

Goedemorgen @Sander en @Bart_de_ICT'er en @JoostBr 

Vanochtend had ik zowaar VPN verbinding!

Ik weet niet wat er is gedaan, maar het werkte. 
Ik ben er blij mee en hopelijk blijft het ook werken en anders meld ik mij weer.  
Ik hoop dat het probleem bij de collega’s van Bart en Joost ook verholpen is. 
 

Fijne (werk)dag!

Groet Esther

 

Reputatie 7

Hoi @Bart_de_ICT'er,

 

Excuus voor de radiostilte! Ik heb hier vanuit onze techneuten ook geen terugkoppeling meer op gekregen en ook de meldingen van problemen rondom de VPN bij onze klanten hield eind januari op. Ik heb het toen wat op zijn beloop gelaten, terwijl een reactie natuurlijk op zijn plaats is. Bij deze! Hebben jouw klanten nog issues met de VPN of is het inmiddels verholpen?

 

@Keesdeman en  @Sberkhout2931 

Hebben jullie ook nog steeds problemen met het verbinden van de VPN op het Thuis netwerk? Werkt het wel op andere netwerken? Krijg je een foutmelding te zien bij het verbinden?

 

 

Reputatie 7

Hoi @Donné en @Hbol ,

Onlangs heeft een Windows update parten gespeeld bij het instellen van een aantal VPN’s. In dit topic zijn deze verschillende tips en tricks gedeeld welke enorm hebben geholpen.(link is klikbaar) Ik weet zeker dat het met deze tips gaat lukken. De Community zit voor je klaar! 🙌

 

 

I switched to T mobile from Ziggo and facing the same issue. I have internet in he house and everything works fine except the VPN. when I tries to connect VPN it gives me the following error.

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

@Boris can you look in to it please? Below are my details. 

  • Which modem is being used?                       Zyxel -T50
  • Which DNS server is connected to?        unencrypted . 192.168.1.1
  • Which VPN client is being used?              vpn.cycloon.eu
  • What VPN type is trying to connect over? - SSTP

Goedenavond @Cal,

Allereerst de beste wensen voor 2021! Hopelijk wordt dit een beter jaar dan 2020 :-)

Wat mij opviel bij de modem nadat ik deze terug had gezet naar fabrieksinstellingen staat er bij firmware versie de datum van 7 december 2020. Zie foto.

Vanaf 8 december heb ik problemen met mijn VPN.

Kan jij hier (intern) nog iets mee en/of kan ik in de modem nog iets nagaan in de historie wat er is gewijzigd? Zo ja, waar en hoe moet ik zoeken?

Ik dacht ik laat je het nog weten, ik vond het wel bijzonder.

Nog een fijne (nieuwjaars) avond en ik lees je reactie graag!

 

Groet Esther

Reputatie 1

Ware het niet dat ik niets van windows gebruik.

 

Maar bedankt voor de tip.

Reputatie 7

Hoi @Hbol @KimberleyVDV @arieklut @alke.florens en @Teun_KCAP ,

Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen! Een vreemde situatie, ééntje die ik graag opgelost zie worden. Ondanks dat jullie dezelfde problemen ervaren, lijken de set-ups van een ieder (modem, VPN-type etc.) toch uiteen te lopen. Ik wil jullie daarom vragen de volgende gegevens met ons te delen, zodat we een onderzoek kunnen starten waar het fout gaat:

  • Welk modem is er in gebruik?
  • Met welke DNS-server is er verbinding?
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt?
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken?

Ook ben ik benieuwd of het verversen van het dynamische IP invloed heeft op de verbinding. Het schoonvegen van het modem of fabrieksreset, is dan vaak niet voldoende. Om het IP te vernieuwen moet er over een langere periode een ‘foute’ verbinding worden gezien. Dit kan gesimuleerd worden door bijvoorbeeld het modem over een langere periode (denk een weekeinde) van het stroom af te halen. Ik begrijp dat dit natuurlijk geen optimale oplossing is, je bent immers afhankelijk van deze verbinding. Toch ben ik erg benieuwd of dat soelaas biedt in dit geval. 

Ik ben erg benieuwd naar jullie terugkoppeling! Ik hoor graag van jullie!

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Esther0802, handig dat je ons op de hoogte brengt! Wij hebben hier recentelijk geen verdere meldingen over hebben ontvangen, en ik zou je graag aanraden om jouw DNS aan te passen, aangezien deze work-around in het verleden vaak de oplossing heeft geboden.

Op de Community zijn verschillende handleidingen hoe je jouw DNS kan wijzingen. Een duidelijke handleiding vind je in dit topic: Wijzigen T-Mobile Thuis DNS.

Daarentegen vind je het wellicht fijn om ook plaatjes van de Zyxel inlogomgeving te zien met betrekking tot het wijzige van de DNS, en deze vind je dit topic: dns wijzigen zyxel.

Ik hoor graag of het je is gelukt! Mocht het onverhoopt toch niet de oplossing zijn, weet je dan of er ook andere collega's van je zijn die hier last van hebben? Zitten die collega's dan bij andere providers of ook allemaal bij ons? Heeft jouw werkgever dit al onderzocht? 

Voor nu nog een mooie tweede kerstdag gewenst!

Hi @Sander 

Ook ik heb al enkele maanden problemen met VPN. Vandaag heb ik getest of ik via een mobiele hotspot verbinding kan maken, en ja dat werkte probleemloos. Daarom vermoed ik nu dat het probleem bij T-Mobile ligt omdat het via mijn T50 zyxel modem niet lukte. Het gekke is alleen dat de verbinding komt en gaat! Soms heb ik dagen geen probleem en dan weer dagen wel. Eerst vermoede ik een probleem aan de server kant van mijn wergever, het lijkt dat na het resetten van de server er weer verbinding is. Maar soms komt de verbinding ook terug zonder reset van de server. Wat kunnen jullie nog doen om dit probleem goed op te lossen?

Reputatie 1
  • Welk modem is er in gebruik?     Zyxel VMG8825-T50
  • Met welke DNS-server is er verbinding? Diversen. ISP, 1.1.1.1, 1.0.0.1, 8.8.8.8 Van alles dus
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt? (maak gebruik van sun sunray kastje) en van een IGEL workspace 
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? Wat wordt hiermee bedoeld?

Zyxel heb ik reeds naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Ik ga het modem niet een weekend van stroom halen. 

Verbindingen over 4G netwerk werkt vlekkeloos, via het thuisnetwerk niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mattie_Vooijs, bedankt voor je update! Ik heb een kleine aanpassing gedaan op het modem en de verbinding. Kun je vanmiddag nagaan of dit bijgedragen heeft aan de stabiliteit van de connectiviteit met jouw VPN.

Hallo Sander,

ik heb nog steeds problemen om in te loggen op de VPN. Zie hieronder de melding die ik ontvang. Ik kan wel via de KPN hotspot op mij mobieletelefoonmarkt inloggen. Mijn box is een ZYXEL T50 en het probleem is ontstaan in de nacht van woensdag 7 april op donderdag 8 april.

Inmiddels heb ik wel, door eerst met de hotspot te verbinden, vervolgens de VPN aan te zetten en dan over te gaan op de T-Mobile WiFi een soort “workaround” gevonden. De verbinding met VPN blijft na deze actie wel in stand. 
groeten, Saskia Berkhout.

Reputatie 1

Net Modem (Zyxel T50) een fabrieksreset gegeven. Alles weer schoon.

Helaas zelfde euvel.

 

Geen VPN verbinding mogelijk naar werkgever en niet naar klant. Maak ik echter een hotspot aan op mijn mobiel (via mijn 4G bundel)  kan ik zonder problemen de betreffende VPN verbinding opbouwen.

 

 

Hallo@Sander,

ik heb nog steeds problemen om in te loggen op de VPN. Zie hieronder de melding die ik ontvang. Ik kan wel via de KPN hotspot op mij mobieletelefoonmarkt inloggen. Mijn box is een ZYXEL T50 en het probleem is ontstaan in de nacht van woensdag 7 april op donderdag 8 april.

Inmiddels heb ik wel, door eerst met de hotspot te verbinden, vervolgens de VPN aan te zetten en dan over te gaan op de T-Mobile WiFi een soort “workaround” gevonden. De verbinding met VPN blijft na deze actie wel in stand. 
groeten, Saskia Berkhout.

 

Na vermoedelijk het onderhoud in de nacht van maandag 23 op dinsdag 24 november ook last van dit probleem. Verbindingen over 4G netwerk werkt vlekkeloos, via het thuisnetwerk niet.

 

  • Welk modem is er in gebruik?                        Huawei HG659
  • Met welke DNS-server is er verbinding?        Diversen. ISP, 8.8.4.4
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt?              Citrix Workspace
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? - geen idee.

modem ook reeds naar fabrieksinstellingen terug gezet, mocht niet baten. 

 

 

Goedemorgen @Cal @Boris,

 

Daar ben ik weer.

Gisteren heeft een collega (netwerkbeheerder) van mij 1,5 uur met mij mee gekeken, maar helaas zonder resultaat. 

 

Hij heeft de dns waarden aangepast (1.1.1.1 en 1.0.0.1) en poorten toegevoegd/open gezet. 

 

Het lijkt er op dat er aan jullie kant iets geblokkeerd wordt. 

Misschien heb je aan bijgesloten foto iets. 

 

Overigens maken wij geen VPN gebruik van Sophos, maar van Citix Gateway. 

Ik zei toch dat ik een leek was....

 

Voor zover mijn collega weet ben ik momenteel de enige met dit probleem. We werken bij een grote zorgorganisatie wat verdeeld is over NO-, Midden- en NW Nederland. 

 

Wil je dit aub zsm opnemen met een technische man/vrouw bij jullie?

Ik vind mijn (langdurige) probleem inmiddels hoge prioriteit en mijn geduld begint op te raken :-(

 

Optie technische monteur thuis en/of nieuwe modem hou ik ook graag open. 

 

Ik wacht je reactie (of van een collega) graag af. 

 

Groet Esther

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Kan je de adressen van de VPN wel pingen? 

 

Reputatie 1

Nee. Ping staat uit.

 

Maar vreemd dat het via hotspot wel gaat. Dus zelfde vpn servers.

Heb als extra test de firewall op de zyxel op laag gezet. Geen verschil.

Hoi @Mattie_Vooijs, thanks voor je terugkoppeling, fijn om te zien dat het weer de goede kant opgaat! Hoe gaat het momenteel met de VPN? Is er nog steeds sprake van onregelmatigheid? 

Hi @Jason, helaas is er nog veel sprake van onregelmatigheid, het gaat weer slechter. Het ging twee dagen redelijk, maar de dagen erop was de verbinding met de VPN weer heel slecht. Ik werk nu bijna standaard via m’n mobiele hotspot, omdat hij de verbinding telkens verbreekt als ik met het modem ben verbonden.

Reputatie 7
Badge +6

Zou je de DNS-servers eens kunnen veranderen? Ik lees in andere topics dat het met de standaard-DNS’en niet altijd goed gaat.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Esther0802, hartelijk bedankt voor de beste wensen, die zijn volledig insgelijks! :smile:

Via Windows kan je de logs van een bepaald programma, zoals jouw Sophos client, bekijken. Logs beschrijven in feite kleine processen die het programma in gang zet. Zou je deze logs, met natuurlijk uitzondering van wachtwoorden of persoonsgegevens, met ons kunnen delen? Een redelijk simpele handleiding voor je hierover vond ik op PCLeek, namelijk op deze pagina: PCLeek: Windows-logboeken openen en bekijken.

Ik raad je ook aan om deze logs te delen op het forum van Sophos, aangezien zij logischerwijs veel bekender zijn met de processen van Sophos dan wij en hierdoor eerder kunnen zien waar de Sophos client over struikelt. 

Hopelijk hebben we hiermee snel de opstopping te pakken!

Reputatie 1

Zijn omgevingen waar ik dat soort zaken niet kan doen. Is allemaal afgeschermd.

En de routering vanuit de devices kloppen. Anders zou het via hotspot ook niet gaan.

Dus zou moeten gaan om routeringen op de zyxel. Vandaar dat ik die maar een fabrieksreset gegeven heb. Zonder resultaat.

Reputatie 6
Badge +3

Ik bedoelde ook de routering vanuit T-Mobile Thuis. 

De Zyxel kent alleen zijn eerste volgende hop voor de routering, kijk maar de routing table. De rest van routering naar het “internet” wordt door de core routers gedaan gok ik. 

Goedemorgen @Cal 

Gisteravond DNS aangepast (1.1.1.1 en 1.0.0.1) en de stekkers van de router de hele nacht er af gehad. 
Vanochtend stekkers er weer in en gaan testen. 
Helaas is het probleem nog niet verholpen. Zie ook de foto’s. 
 

Moet ik mijn DNS weer terugzetten naar de ‘oude’ waarden? 

Volgens mij is dit mijn VPN:

Sophos SSL VPN Client


Ik hoop dat je mij verder kan helpen :-(

Fijne zondag en ik lees graag je reactie!

Groet Esther
 

 

Reputatie 1

Gelijk getest. Client devices opnieuw opgestart. Helaas. Geen verandering

Reageer