Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Reputatie 1

Ik had gisteren wel weer internet dus ik hoop dat als de storing is verholpen ik daarna ook weer gewoon internet heb

Reputatie 4

@J33Bee Voor dat we allemaal conclusies gaan trekken. In Apeldoorn speelden meerdere problemen waardoor het pon lampje bleef knipperen.

 

 

Het is niet aan ons om conclusies te trekken, maar T-Mobile moet wakker gaan worden. GPON is shared. Te vaak impact. 

Hier sinds vanochtend geen DHCP IP meer vanuit T-Mobile. Glasvezel is wel up. Krijgen we ook een status update voor de storing?

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemiddag all, goed nieuws! Vanavond vinden omstreeks 19:00 weer herstelwerkzaamheden plaats op locatie. We hebben nu dieper geanalyseerd en er wordt ook naar een andere centrale in de wijk gekeken. Ook heeft de netwerkbeheerder werkzaamheden gedaan om het aan hun kant op te lossen. We houden jullie op de hoogte.

Apeldoorn (Zonnehoeve) ook weer stuk. Vanaf 05:10 op en af, vanaf 08:50 helemaal stuk. Dit keer de eerste T-Mobile router nog lang bereikbaar gebleven, totdat de DHCP lease verviel om 09:39.

Helaas na ruim 6 uur nog steeds (en wederom) geen enkele communicatie vanuit T-Mobile over oorzaak en oplostijd.

 

 

Reputatie 3

Mijn broer heeft nu ook geen internet, kabel breuk kreeg ie te horen

zelf klantenservice gebeld en dat klopt idd, sinds vanochtend weer… is in onderzoek maar ik mag hopen dat tmobile nu een battalion monteurs stuurt en het oplost oplost

niet nieuwe kabel er in zonder te checken dat dit ook helpt

Reputatie 3

Nou daar gaan we vandaag.

 

Tussen 1400 en 1600 komt de monteur langs - maar zoals al aangegeven kan hij niks doen omdat het in de wijk zelf zit en niet hier thuis. 

 

Heb inmiddels ook een belafspraak staan met de technische dienst van KPN - die bereid zijn dit uit te zoeken. Zo zie je maar dat het ook anders kan.

Fingers crossed

Reputatie 3

Na 3 uur en 48min springt de boel weer online

Is het verhaal van kabel breuk waar moderator? 
 

we zitten best wel te wachten op een status update. 
 

(hier Apeldoorn centrum/zuid btw)

Reputatie 7

Hi @christianvv ,

Thanks voor je terugkoppeling! Mocht de verbinding onverhoopt blijven klapperen, dan ga ik dit graag voor je aankaarten. Wil je in dat geval de verbinding blijven monitoren voor, laten we zeggen, drie dagen? Mocht in die tijd de verbinding nog wegvallen, wil ik je vragen om de datum en tijd te noteren wanneer dit gebeurt en hoe je het probleem ziet terugkomen. Dan kunnen wij ermee aan de slag! 

Reputatie 3

Mijn modem nu 2x herstart. Geen succes en geen internet.

We zijn al praktisch de hele dag offline.

@alex.h wat heeft jouw smokeping aan. 🧐

@alex.h wat heeft jouw smokeping aan. 🧐

‘ t Is geen smokeping, maar mijn monitoring geeft aan dat vanaf 12:46 de boel weer up is.

Reputatie 3

@Jason  sinds vannacht wederom geen tot een haperende verbinding. Al mijn netwerk apparaten werken niet meer.

 

En als ik op de modem probeer in te loggen kom ik op een Ziggo pagina uit?!

Zelfs na een factory reset blijft de pagina naar voren komen.

 

Valt me ook op dat de standaard gateway ineens 192.168.178.1 is ipv 1.1

Reputatie 3

Mijn modem nu 2x herstart. Geen succes en geen internet.

Dan heb jij echt een andere issue. Zoals je volgens mij al aan gaf. 

Klopt; maar hier wordt door tmobile geen gehoor aan gegeven. 

Reputatie 3

UPDATE: Goedemiddag all, goed nieuws! Vanavond vinden omstreeks 19:00 weer herstelwerkzaamheden plaats op locatie. We hebben nu dieper geanalyseerd en er wordt ook naar een andere centrale in de wijk gekeken. Ook heeft de netwerkbeheerder werkzaamheden gedaan om het aan hun kant op te lossen. We houden jullie op de hoogte.

Dus geen internet vanavond? Uit je antwoord maak ik op dat de werkzaamheden stil hebben gelegen?

Hier in Apeldoorn-Zuidbroek werkt het nu gelukkig weer na één week (waar het tussendoor gisteren ook even heeft gewerkt)

Alleen de download snelheden zijn nog niet volledig hersteld lijkt het (upload is oké), hangt dit samen met de storing?

Het is een 1000 Megabit glasvezel abonnement. Het is getest vanaf een laptop die direct bekabeld aangesloten is op de Zyxel router, verder geen andere apparaten aangesloten. De gebruikte meet-tool is de Windows-app van Speedtest.net

 

Er is een anpart topic wat ook ingaat op niet gehaalde snelheden bij glasvezel, zie topic “Glasvezel uploadsnelheid is laag”. Hierin wordt door een forumlid een traceroute uitgevoerd naar dns.google.com, google.com, en de dns van cloudflare.com 

Wat opvalt is dat bij mij er aanzienlijk meer hops tussen zitten. Vanwaar dit verschil?

Zie: 

Traceroute naar dns.google.com

 

Traceroute naar google.com

Traceroute naar dns van cloudflare (1.1.1.1)

 

Alvast bedankt

Reputatie 3

Hier helaas ook nog steeds helemaal niks

Reputatie 3

Hi all, super om te zien dat bij sommigen van jullie de verbinding weer up and running is. De helft van de klanten zou nu inderdaad weer in de lucht moeten zijn. Er wordt momenteel heel hard gewerkt om ook de andere helft online te krijgen. Momenteel zijn we nog bezig met herstelwerkzaamheden. Wij houden jullie zo goed mogelijk op de hoogte!

Lisa, de klantenservice geeft aan dat de ticket op opgelost staat……….

de monteur komt morgen maar probleem ligt buitenshuis 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KevinJK88, de wet van Murphy is inmiddels wel aardig toepasselijk in jouw situatie, sorry dat dit op blijft spelen! De gateway klopt inderdaad niet, er lijkt dan iets mis te gaan met de routing aan jouw kant. Ik zie dat mijn collega van de Klantenservice het doorgespeeld heeft naar de technische dienst. Ik ga dit proberen meteen door de netbeheerder te laten bekijken, anders zitten we weer vijf dagen te wachten voordat er iets gebeurt. Ik houd je op de hoogte!

Internet ligt er voor zoveelste keer weer uit hier. Bizar

Ik zit ook in Zuidbroek en mijn snelheden zitten op ruim 80% nu. Ik gebruik altijd deze test van KPN en haal daar regelmatig de maximale snelheid bij:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 

 

Reputatie 3

Nog steeds geen internet hier..

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KevinJK88 

Wat doen de LOS en PON lampjes op de Huawei ONT?

Reageer