Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Reputatie 3

Ook nu nog geen nieuws te melden: we zitten er nog steeds bovenop. Er wordt nu wel haast gemaakt met de prioriteit - dat was natuurlijk al het geval, maar het onderzoeksteam neemt dit zeer serieus. Terugkomend op de vouchers: indien we iemand hiermee enigszins tegemoet kunnen komen gedurende deze periode, laat het alsjeblieft weten. Thanks!

Bedankt maar ik heb nog een geldige voucher die donderdag afloopt

hotspot werkt alleen als ik buiten zit, nu is dat bijv lastig om het nu regent

De zon schijnt weer. Je kunt weer hotspotten🤣

Ha klopt, voorheen heb ik de deur open gelaten en mijn telefoon in een plastic zakje gedaan toen het nog regende 🤣

Haha grandioos 

Reputatie 7
Badge +15

@Hidden.nld

Dan kan je hem misschien beter zelf al kopen voordat je overstapt naar T-Mobile of migreert naar 1000 MB zodat je die in ieder geval thuis hebt.

Kost maar een paar euro 🙂

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemorgen all, de monteur staat nog steeds ingepland voor herstelwerkzaamheden vandaag. We houden het nauwgezet in de gaten, bedankt voor jullie geduld in deze kwestie!

Reputatie 3

@Jason hier ineens ook weer internet. Wat was nu de aard van de verstoring en de oplossing. 

Sinds 16:26 uur lijkt het hier ook weer te werken

Reputatie 3

@LRvdLinden @TAVL Laten we het vriendelijk houden :wink: 

@LRvdLinden De insteek van de community is juist het klant helpt klant principe en onze Superusers zijn hier het mooiste voorbeeld van. Iema​​nd als ​​​​​@TAVL staat altijd klaar voor mensen op onze community en dat wordt erg gewaardeerd. Je kan dus zeker op onze Superusers vertrouwen en in situaties zoals deze zijn zij vaak degene die ons direct een seintje geven zoals hier ook het geval was. Dus ik zou het waarderen als we elkaar niet persoonlijk aan gaan vallen, we zijn er juist om elkaar te helpen.

Edit: Mijn bericht heeft jouw laatste gekruisd. Ik zal in dit topic updates blijven geven, tussen 13:00 en 15:00 uur ben ik wel even afwezig, dan zal één van mijn collega's het overnemen.

Zie privé bericht 

Hier komt KPN maandag, dus weer een weekend genieten zonder tv/internet. En inderdaad de monteur van Guidion was een zinloze onnodig vertragende acties 

Reputatie 7
Badge +16

@KevinJK88Tot hoe laat het onderzoek precies doorgaat, hangt af van betrokken partijen. Dat is wellicht een flauw antwoord en niet waar je naar op zoek bent, maar wel het eerlijkste antwoord. We kunnen daar momenteel nog weinig over zeggen. Wat ik wel kan melden, is dat nu alle offline gemelde aansluitingen één voor één gecheckt worden. Bij jou @dannyde heeft één van onze techneuten het kunnen herstellen: ik hoop dat dit bij de rest ook vlot kan gaan. Later meer!

Reputatie 7
Badge +16

@LRvdLinden en @Autowiel Thanks voor jullie herstelmeldingen: het werk van de techneuten lijkt z’n vruchten af te werpen. De exacte root cause kunnen we nu nog niet benoemen, we komen hier snel op terug.

In de afgelopen 48 uur is bij mij (Apeldoorn West) het internet meerdere malen uitgevallen. Wat mij opvalt is dat wanneer dit gebeurt, de Wi-Fi lampjes op Zyxel weer actief zijn geworden, en wanneer ik inlog zie ik staan dat de Zyxel pas korte tijd weer actief is. Maar ik zelf heb geen reset uitgevoerd en de stroom is niet uitgevallen (er zit een UPS achter). 

Ik gebruik mijn eigen acces points en de Wi-Fi van de Zyxel heb ik dus niet nodig. Verder zijn er geen instellingen veranderd. Niemand verder heeft toegang tot de Zyxel. 

 

 

Reputatie 3

Hier komt KPN maandag, dus weer een weekend genieten zonder tv/internet. En inderdaad de monteur van Guidion was een zinloze onnodig vertragende acties 

Hier komt dus eerst Guidion; ik zal dus sowieso nog langer moeten wachten. Gelukkig dat tmobile er alles aan doet om hun klanten zsm te helpen 🤥🤥🤥🤥🤥

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor je melding @KevinJK88

Ik kan dit laatste verhaal onderschrijven en ik heb sinds die betreffende kabelbreuk zo'n 4x zonder internet gezeten. Het begint hier nu echt heel vervelend te worden, ook omdat onze mobiele dekking hier zeer zwak is, zelfs met 5G.

 

Reputatie 3

@Lisa @Sander @Brian @Jason hier valt het internet na 18uur weer uit. Wat zijn de monteurs aan het doen?

Ongelooflijk! Ik ben 1 van de 'gelukkige' die 'maar' 1 week offline is geweest. Bel ik net voor compensatie (iets wat ze zelf aan hebben gegeven vanaf 1e gesprek) krijg ik te horen dat in dit geval ik hier NIET voor in aanmerking kom. Vaag verhaal dat het een algemene storing betreft. Grapjas.... Ga vanmiddag bellen om mijn bedenktijd te gebruiken. Ben namelijk nog geen 2 weken klant.

 

Einde van het liedje gaat dan zijn dat ik alsnog voor 2 weken betaal maar maar 1 week heb kunnen gebruiken. Mensen neem xs4al

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ramama 

Die compensatie kan een moderator wel voor je in orde maken, zie ook dit.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Reputatie 3

@Jason dit zijn de uitkomsten van enkel een MacBook op het modem aansluiten dmv een utp en wifi. uit op het modem. Abbo betreft 1000/1000, een lage upload snelheid geeft vaak aan dat er nog niet iets goed is. kunnen jullie hier wat mee?

 

 

Hier dito verhaal #drama. Waarom wordt er niet overlegd door t mobile met een andere provider om tijdelijk hun netwerk te gebruiken? Het probleem wordt continu naar de klant verlegd maar daar klopt niks van

 

Reputatie 7
Badge +16

@LRvdLinden Daar kunnen we zeker wat mee: we checken nu nog wie nog niet online is en hoe we dat kunnen herstellen, dan nemen we de lage upload vervolgens mee. Bedankt voor de meegestuurde speedtest! 

De download lijkt in orde, maar 619 Mbit/s up is inderdaad aan de lage kant: kan dit verklaard worden aan jouw kant door eventuele extra apparatuur los te koppelen van het netwerk (mobiele telefoons, laptops, spelcomputers en dergelijke)? Test nu alsjeblieft nog eens, is er merkbaar verschil?

Reputatie 3

Hi all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid en er staat een engineer ingepland voor vanavond tussen 19:00 en 21:00 uur met de opdracht om de glasvezel en de splitter na te lopen. Hier is richting onze netwerkpartner bij aangegeven dat er al eerder problemen zijn geweest op deze locatie.

De oplossing laat dus nog even op zich wachten tot later vandaag maar we gaan er mee aan de slag. Ik zorg dat ik er vanavond ook ben om het in de gaten te houden. Ondertussen hebben we ook gekeken naar eventuele alternatieven zoals bijvoorbeeld een 4G voor Thuis modem voor het ergste geval alleen moeten deze versturud worden met de post en die gaan dus ook niet op tijd aan komen.

Mochten de werkzaamheden vanavond het in het ergste geval niet oplossen dan wordt het morgenvroeg verder opgepakt door onze technische dienst en mijn collega Lisa zal het dan overnemen in dit topic. Als jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten en ik duim met jullie mee dat de engineer het probleem vanavond oplost! 

Hi @Brian dank voor de volledige update. Kan deze monteur eventueel ons direct op een andere poort zetten? Kan deze eventueel ook vezel breuken oplossen. In de vorige storing was op 16-7 een vezel breuk geconstateerd door een monteur en werd deze pas op 23-7 juli hersteld. Kern van mijn vraag is dus, wordt er monteur met voldoende kennis en expertise gestuurd?

Reputatie 3

Zojuist gebeld en de backoffice vertelde de agent om het script te doorlopen daar alles gister was opgelost. Mijn zwager die nergens last van had is nu ook sinds 9:00 uur offline, tegelijk met ons. Het probleem wordt alleen maar groter. Er wordt nu een backoffice taak aangemaakt. Ten tijde dat ik belde, belde nog 4 Apeldoorners. Wat gaan jullie nu doen @Jason @Sander @Brian @Lisa ??

Hallo @Ramama 

Die compensatie kan een moderator wel voor je in orde maken, zie ook dit.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Heb net weer gebeld en deze meneer vertelde meteen dat ik wel compensatie hoor te krijgen. Bedankt voor de tip! 

Reputatie 7
Badge +16

@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?

Reputatie 2

Ook hier sinds vanochtend geen internet weer. Dit is toch te gek voor woorden?! Wat anderen voor me ook al beschreven: groen lampje, maar geen internet. Na een reset een rood lampje en dus ook nog steeds geen internet.

Fijn dat we gisteravond even normaal hebben kunnen internetten, maar dat is voor ons nou niet bepaald de belangrijkste periode.

Gaat T-Mobile nu met meer informatie komen? Ik hoop het van harte, net als meer vaart achter de oplossing zetten.

Staat ook ergens dat je na zeg 2 weken storing gedurende je looptijd recht hebt op ontbinding van het contract of moet je daar een juridische procedure voor door?

Reageer