Beantwoord

Zyxel met wegvallende wifi connectie.



Toon eerste reactie

103 reacties

Reputatie 2

@Waqqas de situatie is mij ook wat verbeterd nadat ik de channel van 5g toch weer op auto heb gezet. Zoals gezegd ben over het algemeen zeker tevreden over de Wi-Fi. Alleen als in het in all gevallen werkt en out of de box, zou wel beter zijn. En soms is het nog steeds niet helemaal goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Michielderouter 

Ik heb bij thuisnetwerken, draadloos, tab easy mesh het uitgeschakeld. Vervolgens bij algemeen 2,4 Ghz een vaste kanaal gekozen en voor 5 Ghz ook een vaste kanaal, natuurlijk andere SSID voor 5 Ghz zodat 2 netwerken zichtbaar zijn.

Werkt perfect en merk het nu amper.

Reputatie 3

@yalerta helder verhaal. Maar juist door het alleen gebruiken van de 5Ghz band zou de verstoring door radio signalen tot een minimale beperkt moeten worden.

Mijn toevoeging van gister avond is denk ik de richting waarin de oplossing gevonden kan worden. Het herkennen van het WiFi wachtwoord en omdat dit niet lukt het uitblijven van een stabiele verbinding. En omdat alle devices constant netwerken zoeken en verbinding willen maken met de bekende of voorkeur netwerk lost het de situatie niet op door een scanner te installeren en de drukte op kanalen te bekijken.

Hopelijk kan @Sander of één van zijn collega’s dit oplossen of mij een oplossing bieden waar ik als klant gelukkig van wordt (en dat is niet nog een extra accespoint inzetten).

Reputatie 2

Misschien een paar duidelijke vragen aan t-mobile medewerkers zodat ik en anderen weten waar ze aan toe zijn:

  • Het probleem dat in deze post gemeld wordt, is dat iets dat jullie herkennen en erkennen als een probleem met de Zyxel routers? Is Zyxel betrokken bij he toplossen van dit probleem? Als dit niet zo is dan hoeven mensen die hier last van hebben ook niet te wachten op een oplossing.
  • Wat is de oplossing die jullie aanbieden aan klanten die hier last van hebben en houden? Kunnen jullie een alternatief bieden voor het zyxel router? Zoals uit dit topic blijkt werkt bij mensen die last hebben van uitvallende/stuiterende wifi een andere bekabelde router zonder poblemen.

Ik begrijp dat wifi problemen 9 van de 10 keer of nog vaker (ik heb zelf in het verleden ook een enige tijd op ISP helpdesk gewerkt ) te maken hebben met zaken waar jullie geen invloed op hebben zoals overvolle kanalen, stoorbronnen, te grote afstanden of problemen bij de client device, maar in de gevallen die hier in het topic langskomen lijkt het probleem wel degelijk het zyxel router.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Gebruik je op de Zyxel alleen 5 GHz? 

De 5 GHz is heel snel inderdaad, ik haal meestal rond de 90 mbps met 100 mb DSL. De wifi op 2,4 GHZ is erg matig in vergelijking met andere providers waar ik altijd boven de 70 mb haalde ( tussen de 35-40 op de Zyxel) met een modem enkel op 2,4 GHZ.

Wat zijn jou snelheden op beide bands?

Reputatie 7

Hi @kkevinkk, dank voor de melding. We hebben een aantal meldingen ontvangen over verbindingsproblemen van Apple devices en ons development team heeft dit al in onderzoek. Je vermoeden is dus het juist. :slight_smile: Als we de oorzaak kunnen achterhalen dan vermoed ik dat we hier een update van de modem voor uit gaan brengen. Ik durf alleen niet te zeggen op welke termijn dit zal zijn, de ervaring leert dat hier soms een aantal weken overheen gaan maar de melding wordt met hoge prioriteit opgepakt! 

Hi @kkevinkk, dank voor de melding. We hebben een aantal meldingen ontvangen over verbindingsproblemen van Apple devices en ons development team heeft dit al in onderzoek. Je vermoeden is dus het juist. :slight_smile: Als we de oorzaak kunnen achterhalen dan vermoed ik dat we hier een update van de modem voor uit gaan brengen. Ik durf alleen niet te zeggen op welke termijn dit zal zijn, de ervaring leert dat hier soms een aantal weken overheen gaan maar de melding wordt met hoge prioriteit opgepakt! 


Okay, ik zou graag op de hoogte willen gehouden worden over de ontwikkelingen. Dit kan per e-mail of telefoon.

Hoi @Piotr,

O gelukkig, dat is onhandig met de back-ups maar als het verder goed werkt is het wel even te overzien. In dat geval weet ik voldoende, dank voor de toelichting!

Reputatie 7

Hey @DanielWiersma,

Top dat je inmiddels ook de nieuwe firmware hebt ontvangen! We zijn benieuwd naar je ervaringen. :thumbsup:

Reputatie 3

… en wederom klappert de WiFi er uit. [zucht]

@Piotr, @Brian and @JoëlG … ^ als er wat tijd is om te reageren oid dan zou dat tof zijn.

Reputatie 7
Badge +5

@DanielWiersma 

Kijk, dit is nu typisch zo'n A / B mogelijkheid bij een probleem wat ik eerder vernoemde.

Proberen uit te denken waarom het signaal wegvalt en dan een totaal andere optie uit de hoge hoed te toveren.

ps. Zelf heb ik de wifi in de provider modem tmobile/ziggo al jaren uitgeschakeld en maak verbinding op een Unifi-Ubiquiti access point. Makkelijker centraal te plaatsen dan die modem en een genot dat de wederhelft niet meer klaagt over dat “het internet” het niet doet.

Reputatie 7

Hoi @kkevinkk,

 

Raar geval. Je kunt in ieder geval altijd even inloggen op het modem (of My T-Mobile Thuis) om te kijken welke netwerken (verborgen of niet) uitzendt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kkevinkk,

Interessant dat de verbinding weer licht instabiel is geworden. Weet je of je dit probleem zowel met de Wifi versterker als ook met het modem ervaart? Ik neem ook aan dat je dit probleem met meerdere apparaten ervaart? Zijn dit alleen Apple apparaten?

Aangezien ik zie dat het modem al een aantal maanden constant aanstaat, raad ik je graag aan om het modem en de Wifi versterker 30 seconden van het stroom af te halen.

Mocht je hierna nog een probleem ervaren, dan kan het zeker geen kwaad om ook een fabrieks reset van het modem uit te voeren. Hierna zal het modem ook sowieso de laatste update ophalen.

Ik ben benieuwd of het is gelukt!

Reputatie 7

Hi@DanielWiersma, hoe zijn de resultaten met de tips van@Hidden.nld? Wat het gebruik van 5 Ghz betreft, hiermee haal je wel hogere snelheden maar het bereik hiervan is korter dan van 2.4 Ghz dus het is wel aan te raden om beide aan te zetten. Er staat een update op stapel, ik verwacht dat deze week het topic hiervoor online komt in dit subforum:slight_smile:

Reputatie 7

Hoi @Mmolenaar,

 

Mag ik mijn tips ook hier plaatsen? :) 

 

We hebben de allerbeste Wifi -tips verzameld in dit topic: Haal het maximale uit je Wifi

 

Voor de Zyxel heb ik nog wat aanvullende tips:

-Zet bandsteering uit.

-Zorg voor een verschillende namen voor je 5G en je 2.4G netwerk. 

-Als je een 1750 op de eerste verdieping hebt, dan is het een optie om de Wifi van de Zyxel uit te zetten. De eerste verdieping is de beste locatie, want het meest centraal in het huis. 

Reputatie 7

Hi @DanielWiersma,

 

Mag ik je hartelijk bedanken voor al je effort en uitzoekwerk dat je hierin gestoken hebt! Ik heb niet het idee dat met mijn tips het klapperen tot het verleden gaat behoren. Ik bied dan ook aan, volgens jouw alternatief, om het abonnement kosteloos op te zeggen. Ik zal dit ook in een log aangeven, zodat je dit ook telefonisch door kan geven. Let op: ik kan dit kosteloos beëindigen, maar de “overstapservice” (van je nieuwe provider) kan dit niet. Mijn verzoek: laat mij de opzegging in orde maken of laat de klantenservice dit doen. 

 

Uiteraard wil ik nog een poging doen om je te behouden. Met een accesspoint heb je namelijk alle voordelen van Thuis: die supersnelle en stabiele glasvezel verbinding voor een superscherpe prijs. Vroeger had je vaker een modem voor al je diensten en een router voor je Wifi. Ik maak het graag (liever!) voor je in orde!

 

Voor de tussentijd, mijn collega heeft nog een tip: zet bandsteering uit en zorg ervoor dat je een aparte naam geeft voor het 2.4 Ghz en 5G netwerk. Of zet 2.4 Ghz uit, zoals je aangaf. 

 

 

 

@Doornekamp33 De Asus RT-AC87U is een dijk van een router maar als ie achter je TM modem hangt zou ik ‘m in accesspoint mode zetten om minder vertraging te krijgen i.p.v. 2x NAT

Wifi van de duurdere Asus routers is heel goed en stabiel.


Klopt, maar in mijn geval heb ik nu geen enkele vertraging en werkt het net zo snel als in acces mode, alleen in acces mode werk de beveiliging niet meer, en die houd nog heel wat tegen wat de Huawei gewoon doorlaat.

Laatste wifi test, ping 7Ms, up 149Mbps en down 151 Mbps en dat op een 100/100 lijn, super tevreden.

Dag @Jason (@Cal@Piotr@Sander), sorry voor de late reactie. Na jouw bericht heeft de WiFi het weer een tijd goed gedaan vandaar dat ik even niet meer gereageerd had.

Echter…. Sinds deze maand ervaar ik weer dagelijks meerdere disconnects op verschillende MacBooks door de dag heen. De modemversie van mijn VMG8825-T50 modem is V5.50(ABPY.1)b15_20201207.

Alle MacBooks zijn van recente updates voorzien en draaien beide MacOS Big Sur versie 11.2.1.

De MacBooks zijn 3 meter boven en ± radius van 1 á 2 meter van de modem verwijderd, mijn werkplek zit er eigenlijk zo goed als recht boven. Heb altijd wel gewoon het 3 streepjes icoon kwa sterkte. Ik verbind altijd met 5GHz, omdat de 2.4 en 5 dezelfde SSID hebben gebeurd dat automatisch.

Hi @kkevinkk,

Interessant dat de verbinding weer licht instabiel is geworden. Weet je of je dit probleem zowel met de Wifi versterker als ook met het modem ervaart? Ik neem ook aan dat je dit probleem met meerdere apparaten ervaart? Zijn dit alleen Apple apparaten?

Aangezien ik zie dat het modem al een aantal maanden constant aanstaat, raad ik je graag aan om het modem en de Wifi versterker 30 seconden van het stroom af te halen.

Mocht je hierna nog een probleem ervaren, dan kan het zeker geen kwaad om ook een fabrieks reset van het modem uit te voeren. Hierna zal het modem ook sowieso de laatste update ophalen.

Ik ben benieuwd of het is gelukt!



@Cal Alleen Apple apparaten inderdaad. Met iPhone dit keer nog geen last gehad. Alleen met mijn 2 MacBooks (2016 & 2020 modellen).

 


Ik ga de stroom er eens afhalen en kijken of dat het probleem verhelpt.

Reputatie 7

Hey @bjrn,

Jammer genoeg kan ik je niet verblijden met een nieuwe update, zeker met een grote update gaat er eerst een grondige testfase aan vooraf. Tot die tijd blijft deze workaround wel werken. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 3

@Brian het is niet minder geworden met nu 2.4 en 5 beide aan moet nog steeds om de paar dagen de stuiterende WiFi een restart hebben.

het grotere bereik van 2.4 heb ik niet nodig in een volledig houten huis. Juiste de grote snelheid van 5 is positief (als het werkt 😊)

Reputatie 3

@Jason helaas heb ik vanavond bij thuiskomst de router weer uit&aan moeten zetten. Ik heb de media converter ook weer op 3&4 gezet omdat dit niet helpt. Als klant weet ik niet zo goed wat ik nu nog kan verwachten.

Vermoedelijk kan ik mijn jaarcontract niet meer beëindigen en terugkeren naar mijn vorige provider. Maar dat zou ik wel graag willen per bijvoorbeeld 1 januari oid.

Dus @Piotr, @Jason, @JoëlG en @Brian als jullie mij niet verder kunnen helpen bij het stabiliseren van de routers WiFi dan zou ik geholpen zijn met het beëindigen van het contract zodat mijn verbinding weer vrijkomt voor een ander provider.

ik hoor/lees graag jullie reactie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peace_14, goed dat je ernaar vraagt! De enige zekerheid die we echter kunnen geven, is dat het onderhoud bij eenieder slechts op één tijdstip zal plaatsvinden. We kunnen niet achterhalen op welke datum een specifieke klant precies aan de beurt is. Mijn excuses. Je kunt controleren of de verbinding in de nacht is weggevallen. Zodra dit een keer is gebeurd, weet je dus dat het niet nóg een keer zal gebeuren.

Blijf voor alle zekerheid ook het topic omtrent onderhoud in mei in de gaten houden: Onderhoud in mei 2020.

Reputatie 3

 

@Piotr , @Jason , @JoëlG  en @Brian | Heren, ik tag jullie allemaal maar even want er zit geen enkele schot in deze situatie. Wederom is de WiFi aan het stuiteren, net als vrijdag, zaterdag en gister.

Dus wanneer verlossen jullie mij uit deze wurggreep? 

Reputatie 3

Was ik ondanks het uitblijven van een update (ik heb nog steeds B9) erg blij met de dagen dat de Wifi niet begon te stuiteren tijdens het luisteren naar muziek. Vandaag rond 18.00u was het weer tijd om de router liefdevol te vragen alles opnieuw op te starten omdat midden in het nieuwe album van Coldplay iedereen opeens stil was en niet om het liedje klaar was.

Dus @JoëlG en @Brian, mijn moeder heeft mij geleerd dat geduld een schone zaak is, maar hoelang moet ik nog geduld opbrengen voor deze situatie. Ik wil geen vervelende klant uithangen (doe ik natuurlijk nu wel, snap ik), maar het feit dat T-Mobile dit modem met deze firmware massaal uitrolt aan alle nieuwe glas klanten zou toch moeten betekenen dat men er bij T-Mobile vertrouwen in heeft dat dit ten goede komt van de klant ervaring.

Maar goed de rekening is wel gekomen en ik denk er over om deze met happeringen te betalen (ongeveer zo happerig als mijn WiFi verbindging), levert dat problemen op bij T-Mobile in de administratie of krijgt ik dan fijne brieven en deurwaarders enzo? (Just asking).

Belangrijker is de vraag die ik in de vorige post heb gesteld. Waar kunnen de techies de nieuwe firmware downloaden, zodat we hem zelf kunnen installeren. Dan kunnen jullie dat arugment in ieder geval van tafel vegen. Het kan uiteraard nog steeds rommelige firmware zijn, maar goed beter een stap in die richting dat dit eindeloze gesprek met niemand op dit forum.

Dus vertel mij waar ik de firmware vind of DM mij even de .zip van de firmware dan installeer ik die even, scheelt jullie techteam weer een roll out test e.d.

 

Thank you, next ...

Reageer