Beantwoord

Zyxel met wegvallende wifi connectie.



Toon eerste reactie

103 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Mmolenaar 

 

Tsja waarom er gekozen is voor de Zyxel, Joost mag het weten…..

ik denk dat de prijs van de Fritz gewoon een stuk hoger ligt. Maar ze hebben wel een T Mobile profiel! ik zou aanraden om zelf een aan te schaffen! Telefoon van T Mobile werkt hier niet op maar je kan je nummer gewoon porteren naar cheapconnect is nog goedkoper ook. tv en internet gaan dan niet over de zelfde kabel het tv kastje moet dus zijn eigen utp kabel hebben.

Reputatie 1

Helaas moest ik mijn oude fritz router terugsturen.

Even mijn ssids van de Zyxel hernoemd. Een 1a (24g) en 1b (5g) toegevoegd. Schokkend om te zien dat de 5g regelmatig wegvalt.

Ook vreemd dat de 2.4g verbinding plots heel sterk wordt en dan weer zwakker. Wat er dan gebeurd is dat de Zyxel even sterker wordt dan de fritz repeater en dus het signaal over wil pakken. Misschien dat gelijkertijd 5 g wegvalt en dan gaat het waarschijnlijk helemaal fout in een mesh configuratie.

wat ik ook niet snap is als alles eenzelfde ssid geef mijn internetverbinding wegvalt voor mijn mobiel. Doe ik een Speedtest dat heb ik geen verbinding naar buiten. Switch ik wifi even aan en uit op mijn mobiel dan (maakt ie weer verbinding met mijn fritz) en heb ik weer internet. Vreemd wat sta ik naast de Zyxel heb ik ook prima internet.

lijlt wel of het switchen of overnemen van de verbinding niet goed gaat. Je zou verwachten dat mesh en het gelijkhouden van de ssids ervoor zorgt dat je altijd dezelfde verbinden houdt (maar technisch switched)

 

goed idee van die filmpjes maken. Ik maak er ook een paar om te kijken wat de verbindingen doen …..

Misschien moet ik de wifi op mijn Zyxel maar helemaal uitzetten.

 

vast trouwens geen enkel problemen en superstabiel rond 100mbit (ik heb een dubbele koperlijn)

Reputatie 1

Toch wonderlijk dat het vandaag de dag allemaal met software te maken heeft. Qua hardware en aansluitingen is er niets veranderd. Het is dezelfde lijn van KPN alleen gaat het nu via t-mobile. 

 

Ben het er wel mee eens dat je met de standaard modem/router van t-mobile een goed netwerk kan  opzetten.

Als klantenservice mij via een PM directe tips kan geven, ik hoor het graag. Terug naar mijn oude provider met torenhoge kosten is geen optie.

 

Reputatie 7
Badge +7

@felixcompen ,

 

V5.50(ABPY.1)b11  is inderdaad de laatste firmware heb deze ook rond 2 juni gekregen.

Reputatie 7

Hoi @DanielWiersma,

 

Ik ben het met je eens, dit moeten we nu snel helder krijgen en actie op ondernemen.

 

Een kleine resumé

-Het modem is afgelopen maand vervangen. Dat heeft het niet opgelost. 

-De lijn is stabiel

-je hebt Wifi wachtwoord en netwerknaam aangepast. 

-5G klappert. 

 

Wat ik nog niet weet

-Valt de bekabelde verbinding tegelijk weg? Of is het echt alleen de 5G die wegvalt? Samen met de 2.4 Ghz? 

 

Wat ik wil testen

-Kun je na een fabrieksreset het Wifi-wachtwoord en netwerknaam een tijdje ongewijzigd laten? Er was (voor de firmware upgrade) een issue als je deze wijzigde op enkele modems. Ik wil dat uitsluiten. 

-Kun je bandsteering uitzetten? Dat je dus een 2.4 en 5G netwerk hebt die níét automatisch schakelt. Ook dit was een issue met de oude firmware. Ik wil deze ook uitsluiten. 

 

Alternatief

-Als dit nu allemaal hetzelfde resultaat geeft (klapperende Wifi), wil ik graag een alternatief bieden. Voorwaarde is dat het modem zelf stabiel blijft en bekabeld goed werkt. Dan wil ik de Wifi door een accesspoint gaan regelen. Deze kan dan op dezelfde plaats als het modem komen te staan. De Wifi van de Zyxel schakelen we dan volledig uit en de Fritz accesspoint neemt het over. 

 

Tag mij in je bericht, zodat ik een berichtje hiervan krijg. Dan zal ik reageren om ervoor te zorgen dat we dit plannetje ten uitvoer kunnen brengen. 

 

 

@Piotr@Brian@Jason

Ik heb een Zyxel WAP6807 access point mogen ontvangen van de T-mobile klantenservice. Ik heb deze nu geïnstalleerd en staat naast de Zyxel T50 modem. De WiFi van de Zyxel T50 heb ik volledig uitgezet.

Ik ervaar het probleem nu niet meer.

Misschien iets waar het development team naar kan kijken, waarom de T50 wel problemen heeft en de WAP6807 niet.

Dag t-mobile, is V5.50(ABPY.1)b11 de laatste firmware versie?

 

 


De foutieve / oude firmware is: V5.50(ABPY.0)b12_20190730

Zojuist gecheckt, ik zit nu op V5.50(ABPY.1)b11, dus dat is idd de nieuwe firmware.

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, of het probleem verholpen is. Zit altijd nog verbonden met de Zyxel WAP6807 en daar heb ik nog nooit een probleem mee mogen ervaren.

Ik zal vanaf vandaag met 1 apparaat weer eens verbinding maken met de modem (met de V5.50(ABPY.1)b11 firmware) en kijken of het is opgelost.

Reputatie 3

@Jason de media converter stond inderdaad op 3&4 en staat nu sinds 18:45 op 1&6. 
 

Het grote wachten kan beginnen zodra ik wat meer weet/gemerkt heb meld ik me weer even. Ervaring leert dat het enkele dagen goed kan gaan en dat het vermoedelijk donderdag of vrijdag weer zich voor doet (of niet 😄).

Dag t-mobile, is V5.50(ABPY.1)b11 de laatste firmware versie?

 

 


De foutieve / oude firmware is: V5.50(ABPY.0)b12_20190730

Zojuist gecheckt, ik zit nu op V5.50(ABPY.1)b11, dus dat is idd de nieuwe firmware.

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, of het probleem verholpen is. Zit altijd nog verbonden met de Zyxel WAP6807 en daar heb ik nog nooit een probleem mee mogen ervaren.

Ik zal vanaf vandaag met 1 apparaat weer eens verbinding maken met de modem (met de V5.50(ABPY.1)b11 firmware) en kijken of het is opgelost.


Om hier meteen maar op terug te komen, ik heb de 2.4G en de 5G WiFi weer terug aangezet en er is een TMNL_XXXX_guest1 netwerk naast mijn TMNL_XXXX netwerk verschenen. Even gecheckt, de Gast WiFi staat uit op de modem. Hoe kan dit dan nou weer…?

Edit: hij is nu na een tijdje vanzelf weer weggegaan.

Reputatie 3

@Sander 

  • -Valt de bekabelde verbinding tegelijk weg? Of is het echt alleen de 5G die wegvalt? Samen met  2.4 Ghz? 
    • deze vraag is beantwoord, maar nogmaals. De vast UTP verbinding naar mijn Apple TV is er altijd.

 

  • -Kun je na een fabrieksreset het Wifi-wachtwoord en netwerknaam een tijdje ongewijzigd laten? Er was (voor de firmware upgrade) een issue als je deze wijzigde op enkele modems. Ik wil dat uitsluiten. 
    • Dit is nu gedaan, MAAR ik wil direct opmerken dat dit geen eind situatie moet zijn. Deze router biedt net als alle andere routers diverse instellings mogelijkheden, waarbij de naam van het netwerk en het netwerkwachtwoord de twee MINSTE zaken die je als consument/gebruiker MOET (kunnen) aanpassen. Het wachtwoord zou je vanuit security oogpunt ALTIJD als EERSTE imoet aanpassen. Immers de monteur die de installatie doet maakt een foto maakt van je router en dus je wachtwoord. En ja, het zijn vast niet allemaal slechte mensen, maar ik WIL het wachtwoord veranderen en als dat niet kan omdat de Firmware dat niet aankan dan betekend dit dat er ondeugdelijke firmware in deze routers zit, die heel snel door T-Mobile uit roulatie moet worden genomen voor dat er problemen van komen)

 

  • Kun je bandsteering uitzetten? Dat je dus een 2.4 en 5G netwerk hebt die níét automatisch schakelt. Ook dit was een issue met de oude firmware. Ik wil deze ook uitsluiten. 
    • Ook dit heb ik nu gedaan. MAAR ik woon in buurt met vol met houten huizen en je begrijpt de 2.4Ghz band behoorlijk vol zit met de buren en ik daarom graag alleen de 5Ghz band wil aanzetten (minder storing e.d.).

 

  • Als dit nu allemaal hetzelfde resultaat geeft (klapperende Wifi), wil ik graag een alternatief bieden. Voorwaarde is dat het modem zelf stabiel blijft en bekabeld goed werkt. Dan wil ik de Wifi door een accesspoint gaan regelen. Deze kan dan op dezelfde plaats als het modem komen te staan. De Wifi van de Zyxel schakelen we dan volledig uit en de Fritz accesspoint neemt het over. 
    • Dit alternatief hoe goed bedoeld ook, is geen alternatief voor mij. Ik wil niet een extra apparaat aan moeten sluiten omdat de firmware van de router slecht is. Het alternatief voor mij is dat mijn contract wordt beëindigd op de eerste mogelijk datum en ik naar een andere provider kan gaan, mijn oude provider die mij 8 jaar lang van stabiele WiFi kon voorzien.

Tot slot nog even over de tijds eenheid “een tijdje ongewijzigd laten?”. Met de gewijzigde gegevens moest ik soms twee keer per dag, soms na een aantal dagen, max een week de router herstarten om de WiFi stabiel te krijgen. Mijn “een tijdje ongewijzigd laten?” is dan ook max. een week en dan wil ik graag alles weer terug zetten zoals als ik het wil, namelijk een eigen netwerknaam en eigen gekozen wachtwoord. Mijn verwachting is dat de situatie zich niet vanzelf verbeterd en dan heb je dus hierboven kunnen lezen wat ik daarvan vind.

Dus met alle plezier wil ik het onvermijdelijke nog een week uitstellen, maar al met al duurt het heel erg lang (vanaf september) en ben ik er als klant veel te veel mee bezig (geweest).

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kkevinkk, heeft de stroom eraf halen voor verbetering gezorgd? Misschien een overbodige vraag, maar welke netwerkkaarten zitten er in de twee MacBooks en zijn deze recent van een update voorzien? Het is natuurlijk vrij curieus dat dit probleem zich niet voordoet op andere apparaten. 

Hoe ver van het modem zijn de laptops zodra je deze met Wifi verbindt en gebeurt dit op het 2.4 Ghz netwerk of op het 5 Ghz netwerk? Alvast bedankt voor je antwoord en mocht ik je vandaag niet meer spreken: een heerlijk weekend toegewenst!

Reputatie 2

Hallo Allemaal,

 

Bij deze wil ik ook nog even mijn ervaring met het Zyxel router delen.

Allereerst het is echt wel een goede router die zeker met de AC verbinding goed snelheden haalt, ook de dekking is meer dan prima en hij is gemakkelijk in te stellen.

 

Wel merk ik ook wat vreemde zaken op met apple apparaten (iPhone 7, 6 en iPhone 8 plus).

Het lijkt er met name op dat met name bij het in en uitgaan in Standby de Wi-Fi verbinding weg valt en overige ook gelijk weer terugkomt. .

 

Een aantal instellingen heb ik al geporbeerd, hard reset, vast kanaal en niet het zelfde SSID gebruiken, de WMM instellingen en de Easymesh instelling. Mijn firmware is B12.

 

Kan iemand dit issue naspelen? Het betreft het in standby zetten van de telefoon. Vijf minuten wachten en constateren dat bij het ontgrendelen de WiFi verbinding weg is en een paar seconden later weer terug komt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michielderouter 

Ik had daar ook mee te maken met een Samsung Galaxy s9 maar na het compleet uitschakelen van easy mesh en het hebben van 2 netwerken komt het weinig tot niet voor.

Ben zelf ook zeer tevreden met het zyxel modem.

Reputatie 3

@Jason  Helaas heb ik net de router weer uit/aan gezet om de WiFi er niet/wel/niet was.

Missxhien kort door de bocht conclusie dat de setting in de media converter geen impact hebben op de WiFi van de Zyxel.

Op naar de volgende verbetering.

Reputatie 7

Hey @kkevinkk,


Bedankt voor je heldere toelichting! Zo te lezen ervaar je alleen issues met je Apple devices in combinatie met je Wifi verbinding. Werken alle non-Apple apparaten wel naar behoren? Kun je eens proberen om je gast netwerk op je modem in te schakelen en te testen of je verbinding daar wel stabiel blijft? Belangrijk is dan wel dat je je normale Wifi netwerk verwijderd uit je standaard netwerken op je iOS apparaten. Daarmee kunnen we al een aantal zaken mee uitsluiten.

Ook lees ik dat je je modem al hebt herstart, maar heb je ook al een fabrieksreset uitgevoerd op je modem? Vervolgens kun je wederom Easymesh uitzetten en testen of het dan wel werkt. Ik ben benieuwd!

Reputatie 7

Hi @kkevinkk, super dat jij gelijk de tip van Brian hebt opgevolgd! Ik had natuurlijk graag gelezen dat dat verschil had uitgemaakt. Kan jij aan mij aangeven of jij ook de stappen van de website bij langs bent gegaan? Dan kan ik nóg beter de vervolgstappen voor jou bepalen. Graag zou ik je alvast willen vragen of jij een foto kan delen van zowel het modem als het Wifi-punt dat jij in huis hebt? Zo kan ik checken of alle juiste lampjes branden. Kan jij een foto maken op het moment dat jij problemen met de verbinding ervaart? Ik zie graag de foto’s tegemoet. Als alle juiste lampjes branden op de apparatuur, dan schakel ik graag de hulptroepen voor jou in. Jij hoort namelijk op de afstand van het modem die jij aangeeft te allen tijde een goede verbinding te hebben. Ik hoor het graag voor je, want ik wil dit voor jou fixen! 💪

Reputatie 3

Oke welkom firmware b12.

 

Nu kan het echte beoordelen beginnen. Zodra er een WiFi stuiter zich voordoet meld ik mij weer en ook zal ik indien er over een aantal weken geen enkele stuiter heeft plaats gevonden dan hier ook even melden.

Reputatie 7

Hoi @DanielWiersma

 

Geen probleem! Je kan mij een PB sturen (klik op mijn naam) zodra je een datum voor opzegging weet. Dan spreken we daar verder!

Reputatie 3

Bedankt voor de tips. Ik heb de wijziging doorgevoerd. Nu eens kijken wat dat oplevert, wel apart dat beide WiFi kanalen aan moeten blijven want ik wil eigenlijk allen 5G gebruiken.

Is Stegeman te volgen welke updated er voor dit modem/router uitgerold worden vanuit T-Mobile? Of ergens een topic wat ik kan volgen met de laatste verbeteringen?

Werken alle non-Apple apparaten wel naar behoren?

Geen idee, ik heb alleen wireless Apple apparaten in huis. Ik heb wel desktop, die via een ethernet verbinding (LAN) is aangesloten direct op de modem, daar geen probleem mee.

 

Ook lees ik dat je je modem al hebt herstart, maar heb je ook al een fabrieksreset uitgevoerd op je modem? Vervolgens kun je wederom Easymesh uitzetten en testen of het dan wel werkt. Ik ben benieuwd!

Ja, verschillende keren zelfs. Inclusief een harde reset welke ik heb uitgevoerd door een paperclip in de achterkant van de modem te steken. Easymesh ook uitgezet. Probleem blijft terugkomen.

Ik bel de Tmobile thuis klantenservice zodadelijk maar - weer - eens..


Zojuist gebeld met een Tmobile thuis klantenservice medewerker.. die heeft de optie “band steering” terug aangezet omdat dat “moet”. Verder, was de enige optie nog om een WiFi versterker te sturen. Deze was 8 april 2020 al besteld maar nog niet geleverd, er waren wat problemen bij de leverancier van de modems/versterkers en daardoor duurt het langer.. nouja.. niks aan te doen..

Alhoewel ik m’n twijfels trek of zo’n versterker het probleem daadwerkelijk gaat oplossen, omdat het geen probleem is met het bereik van de WiFi maar echt met de WiFi verbinding zelf.

Reputatie 7
Badge +5

Geen verstand van Appels, maar ik heb even opgezocht wat een dergelijke melding betekent.

Over deze melding wordt aangegeven dat de wifi door de gebruiker zelf verbroken zou zijn.

Internet antwoord

Vreemd dat ander appel spul er ook last van heeft, genereren die ook dezelfde melding, of geeft de Macbook een andere omschrijving?

Reputatie 7

Hey @bjrn,

Tof dat je een overstap overweegt! Deze bug spitst zich toe met het maken van back-ups van iOS apparaten in combinatie met ons Zyxel T50 modem. Wanneer je met je Apple apparaat automatisch of handmatig een back-up wil maken, is dit vooralsnog niet mogelijk en krijg je een melding over slechte netwerk verbindingen. Ik voorzie geen problemen wanneer je je Chromecast wil bedienen met je Apple device. Een oplostijd durf ik je op dit moment niet aan te geven, dat zou in deze fase speculeren zijn. Wel weet ik dat onze techneuten de nieuwe firmware aan het testen zijn, maar hoe lang het nog gaat duren, kan ik jammer genoeg nu niet beantwoorden.

Reputatie 3

Dus @Piotr@Jason@JoëlG en @Brian als jullie mij niet verder kunnen helpen bij het stabiliseren van de routers WiFi dan zou ik geholpen zijn met het beëindigen van het contract zodat mijn verbinding weer vrijkomt voor een ander provider.

 

Eerder deze vraag gesteld maar nog geen antwoord op ontvangen. Dus nog maar een keer posten dan. Ik hoop dat de moderators van TMobile niet net zo druk zijn als de mensen in de chat; 12 wachten voor je of aan de telefoon; 30 minuten wachten is geen uitzondering.

Maar ook hier houdt is de reactie tijd niet perse snel te noemen, maar misschien in een community kan je dat ook niet verwachten. 

Reputatie 1

Ik heb nu de 2,4GHz van de Zyxel op een hidden SSID gezet (met een andere naam). Easy Mesh aangezet en als ik met de FRitz WLan app door het huis heenloop zie ik dat het signaal goed overgepakt wordt. Ik hou deze setting even voor een tijdje om te kijken wat het doet.

Reputatie 1

Ik gebruik deze app trouwens (voor iOS en Android) Fritz App Wlan

Reageer