Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


889 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het lijkt erop dat er een verkeerde kabel is gebruikt:

Daardoor ontstaat er een opening tussen de connectoren die deze verschillen in snelheid kan verklaren:

 

Reputatie 2

@TMTVNaar mijn weten zit er een verbinding tussen de witte delen, en niet wit op wit, anders dan kan het signaal niet door naar de andere kabel.
Het is een soort koppel stuk, net zoiets wat je gebruikt om Coax Kabels met elkaar te verbinden als de kabel te kort was.

Mocht het wel het geval zijn, vind ik het vreemd dat de snelheid dan wel, en dan niet goed is.
Er komt immers niemand aan de kabels, dus waarom zou de verbinding dan wisselvallig worden?

Het is ook ALLEEN maar de Upload, de Download is tot nu toe altijd prima.

Als het inderdaad de verkeerde connector is, dan mogen ze Guidon wel eens op de vingers tikken, gezien die de boel installeren.

Reputatie 7
Badge +6

Het blauwe stuk dat uit het FTU steekt, is hetzelfde als het grijze koppelstuk in de foto hierboven. Strikt genomen maakt de kleur van het koppelstuk niet uit. Die zijn allebei hetzelfde. Maar omdat het hier blauw is, zou je verwachten dat de connector in het FTU ook blauw is en dan moet er aan de andere kant ook een blauwe connector gebruikt worden. Anders sluiten de witte delen niet goed aan en kan de verbinding wisselvallig zijn. Ik heb hier vaker gelezen dat het in zo'n geval niet altijd ‘alles of niets’ hoeft te zijn.

Reputatie 1

Hi, ik maak al een aantal jaren dankbaar gebruik van T-Mobile glasvezel met een verouderd Draytek modem.

Het modem vertoont al ruim 6 maanden kuren. De internetverbinding valt elke dag geregeld weg. Uit- en inschakelen van het modem is dan het enige wat helpt om de verbinding weer te herstellen.

In de gehele keten is het de Draytek die de problemen veroorzaakt.

Ik wil dan ook graag het modem z.s.m. laten vervangen. Hoe kan ik dit het beste regelen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Reputatie 1

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Onwijs bedankt voor de snelle opvolging. Afspraak staat al ingepland! Tnx

Reputatie 2

Geen internet en tv. Modem en alles al meerdere malen gereset, dit helpt helaas niet. Zowel draadloos als bekabeld.

Begon gisteravond haperend en nu niks meer.

Ik zie niet dat er in mij  gebied een storing is op het moment.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Benniekorenberg 

Betreft dit een glasvezel of DSL verbinding en maak je alleen gebruik van de T-Mobile modem of heb je eigen apparatuur aangesloten?

Indien je een mexiaconverter hebt welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop?

Reputatie 2

Hallo @Waqqas , het is een glasvezelverbinding.

Achter het modem heb ik een deco mesh wifi van tp link, echter heb ik een pc bedraad op het tmobile modem en daar ook geen internet.

De mexiacoverter:

Bovenste 2 groen constant

Midden links groen, rechts oranje constant

Onder links oranje, rechts groen allebei knipperend

 

Reputatie 7
Badge +15

@Benniekorenberg

Misschien helpt het om de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

Volgens mij brand het FO lampje niet en zie je daar wat licht afkomstig van de andere lampjes.

Reputatie 2

@Waqqas   Fo lampje knippert oranje  status lampje lijkt niet of zwak te branden. Stroom eraf gehad.

Op moden branden 1e 2 lampjes constant,  internet en 1 na laatste lampje knipperen.

Heel soms heel kort even internet

 

Reputatie 7
Badge +15

@Benniekorenberg 

Kun je de internetkabel tussen mediaconverter en Zyxel eens vervangen? Dat zou kunnen helpen.

Reputatie 2

@Waqqas maakt helaas geen verschil

Reputatie 2

Ondertussen al een dag geen internet en tv...

Reputatie 2

Geen reactie meer en nog steeds geen internet. Wil graag een oplossing?!?

Reputatie 7

Hi @Benniekorenberg, heel goed dat je meteen in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik wilde je hier direct verder bij helpen, want je hoort zonder problemen van jouw diensten te genieten. Zojuist ben ik jouw verbinding gaan checken en ik werd ontzettend blij toen ik zag dat je inmidddels weer online bent. Ervaar je dit zelf ook? Zo ja, dan maak ik meteen de vergoeding voor je in orde. Excuses voor het ongemak. Ik hoor het graag van je! 🍀

Reputatie 2

@Lisa het lijkt erop dat alles weer werkt. Vanochtend moest ik alleen nog het kastje voor tv nog een keer resetten, maar tot nu toe lijkt het dat alles weer werkt.

 

Bedankt voor jouw reactie!

Reputatie 7

Hi @Benniekorenberg, ik heb zojuist direct de vergoeding voor je in orde gemaakt. Deze zal met de volgende factuur worden verrekend. Nogmaals excuus voor het ongemak en mocht je met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar! 

Reputatie 2

Top, dankjewel!

Hoi, ik zoek contact met een medewerker. Lijkt op een storing in Bergen Op Zoom. Moden krijgt geen verbinding meer met het WAN. Is vreemd wat we hebben hier eigenlijk nooit een storing gehad.

Hoor het graag!

Tevens zie ik dat het mogelijk is het modem te vervangen? Onze 5 jaar oude Draytek doet het prima, gebruik eigen Wifi apparaten. Heef de Zyxel dan nog een significant verschil? 

ik hoor net in de buurt app dat ook mensen met glasvezel van kpn geen internet meer hebben. Dus...toch niet die modem stuk he

Reputatie 7

Hi @Haak1979, hartstikke goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ga je hier meteen bij helpen. Ervaar je enkel problemen met het internet of ook met jouw andere diensten? Ook hoor ik graag of gebruikmaakt van een eigen router of gebruik je enkel de apparatuur van T-Mobile? Als je geen eigen router gebruikt, dan ga ik onze monteursservice Guidion voor jou aansturen. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Excuses voor het ongemak! 

Wat betreft het verschil tussen het Zyxel modem en de Draytek. Het Zyxel modem is een stuk nieuwer en daardoor ook beter. Zo zijn er meer mogelijkheden qua eigen netwerk en zijn de LAN-poorten bijvoorbeeld meer toegankelijk. Daarbij wordt de Zyxel nog geüpdatet vanaf onze kant en de Draytek niet. Weet jij zo voldoende? 💪

Hi @Haak1979, hartstikke goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ga je hier meteen bij helpen. Ervaar je enkel problemen met het internet of ook met jouw andere diensten? Ook hoor ik graag of gebruikmaakt van een eigen router of gebruik je enkel de apparatuur van T-Mobile? Als je geen eigen router gebruikt, dan ga ik onze monteursservice Guidion voor jou aansturen. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Excuses voor het ongemak! 

Wat betreft het verschil tussen het Zyxel modem en de Draytek. Het Zyxel modem is een stuk nieuwer en daardoor ook beter. Zo zijn er meer mogelijkheden qua eigen netwerk en zijn de LAN-poorten bijvoorbeeld meer toegankelijk. Daarbij wordt de Zyxel nog geüpdatet vanaf onze kant en de Draytek niet. Weet jij zo voldoende? 💪

ehm nee.

Vervangen modem is ok. Ben benieuwd. 

Ik gebruik jullie apparatuur. We hebben nu niks. Alles via mobiel met dat voucher is een flutoplossing en duurt nu al veel te lang.

Er zijn gisteren uit de wijk 75 meldingen gedaan bij KPN. Een meerdere bij jullie. Wanneer onderkennen jullie eindelijk dat er iets anders aan de hand is? Hoe lang moet het duren voordat er netjes gereageerd wordt op een dergelijk aantal meldingen?

Reputatie 7

Hi @Haak1979, ik wil je graag laten weten dat we voor het weekend direct aan de mouw hebben getrokken van onze technische dienst! We wilden jou en de rest uit jouw wijk namelijk niets liever dan duidelijkheid meegeven. Mijn collega gaf aan dat wij hier nergens wat van terug zagen. Er is dan ook voor het weekend een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit verder uit te zoeken en zo snel mogelijk op te lossen. Zo heeft mijn collega gevraagd of direct de netwerkbeheerder kan worden aangestuurd in plaats van Guidion. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en ik ben heel blij om te zien dat je alweer enkele dagen online bent. Kun je aangeven of dit inderdaad zo is? Dan kan ik dat terugkoppelen naar mijn collega's. Als je inderdaad weer online bent, dan kan ik gaan regelen dat het Draytek modem vervangen wordt voor een Zyxel modem. 

Reputatie 1

 

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vier simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Algemene storing
 

Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile voor thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.
 

2: Lokale storing

 

Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis. Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande checks.


3: Modem herstart


De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Soms helpt het om je modem figuurlijk wakker te schudden door 'm uit en aan te zetten om je internetverbinding te herstellen. Lees hier verder hoe je dit doet.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Media Converter


Herstart Optical Network Terminal
Heb jij een Zyxel modem in combinatie met een witte Optical Network Terminal? Dan kan het helpen om ook de Optical Network Terminal te resetten.

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Optical Network Terminal.
  2. Haal de Optical Network Terminal voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Optical Network Terminal volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Optical Network Terminal


Fabrieksreset modem
Soms wordt er geadviseerd om een Factory Reset van het modem uit te voeren. In dit topic vind je een korte uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken. Succes!

 

4: Geen, wegvallende of trage wifi


Heb je wel een werkende internetverbinding, maar laat het wifisignaal jou de laatste tijd in de steek? Ook daar hebben we gelukkig een oplossing voor. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw wifi supersnel en stabiel te krijgen! 
 

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag!

 

Mooi verhaal, voor een beginneling, je kan toch niet elke dag je modem opnieuw opstraten,

ikheb de laatse 2 weken veel tetsen gedaan maar vandaag spant de kroon, ik has vandaag 67,4 mbits download, en 105,9 mbits uplaod terwjl ik voor de hoogst snelheid betaald

Jammer dat je geen contactformulier heb dan kan je makkelijk schermafdrukken maken,

 

zoals lees ben ik zeer ontervreden over T-Mobile jammer

 

John

Reageer