[Info] Levertijden Apple iPhone 13 Pro

  • 17 September 2021
  • 543 reacties
  • 139574 Bekeken
[Info] Levertijden Apple iPhone 13 Pro

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

543 reacties

Reputatie 7

Hi all,

Dat zou inderdaad vreemd zijn en dat wil ik natuurlijk graag even checken! In vorige gevallen waar men dacht dat de wachtrij niet goed verliep bleek het uiteindelijk logisch te verklaren zijn (bijvoorbeeld in verband met een andere variant of latere afspraak bij AMP) en werden de orders nog altijd op volgorde uitgeleverd. Ik wil natuurlijk graag even nagaan of dat nu ook het geval is!

@miszjenny, als je mij via een privébericht jouw ordernummer en e-mailadres zou kunnen sturen dan kan ik even kijken naar jouw order en dan kan ik de rest van de lezers hier ook updaten als ik erachter ben!

Hoi! :)

Worden de levertijden hier ook bijgewerkt? :)

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Dit zijn momenteel de meest actuele levertijden. Zodra wij een update hebben, zullen we dat direct delen in dit topic. 

Na iets langer dan 4 weken, net bericht gehad van AMP en hij wordt morgen bezorgd (zilver, 256gb). 25 sept besteld. Dacht nu eigenlijk dat het nog een stuk langer zou duren, dus ben blij. Iedereen succes met wachten en veel plezier ermee alvast! 

Enjoy! Ik blijf hopend dat ik zal iets straks horen van hun😁 

Ik ben best wel woest om t feit dat jullie amp groep als koerier hebben gekozen, t is duidelijk dat hun dit soort werk niet kunnen leveren. Het moet niet zo zijn dat ik op hun langer moet wachten zodat ze kunnen leveren terwijl telefoon allang binnen is en ja hoor afhalen doen ze niet om zelfde reden als jullie winkels leeg hebben gehaald ivm veiligheidsmaatregelen absurd. Ze willen wss niet omdat ze dan minder vergoeding krijgen vanuit jullie. Ik ben al 6 jaar klant bij jullie maar dit is we de laatste keertje dat ik mijn tel bij jullie verleng. Denk maar eens na voortaan voordat jullie jullie koeriersdiensten gaan aannemen die niet kunnen werken of geen personeel hebben.

Beetje erg domme opmerking als je geen inzicht hebt hoe hard ze allemaal werken. Misschien je eens verdiepen in de drukte en het feit dat al de providers nu helaas zo moeten werken omdat er te veel overvallen zijn.(helaas)
Roep je ook dat dit absurd is als het jou overkomt?
ik begrijp dat je echt de pest in heb en de telefoon liever gisteren wil ontvangen, maar bedenk dan dat iedereen zijn best doet en zelfs meer dan dat maar zich niet in tienen kunnen delen.

Heb je al bericht wanneer je telefoon komt?

 

 

Ja je mag domme opmerking vinden maar aangezien ik wel in die branche zit weet ik dus wel hoe dit allemaal gaat btw telefoon is al binnen moet alleen nog 4 weken wachten tot die afgeleverd kan worden ohh ja klopt er wordt zo hard gewerkt idd dat ze de zo geheten zzprs contracten hebben met de koeriers die ze hebben zodat ze hun altijd aansprakelijk zouden stellen mocht het verkeerd gaan maar goed ik heb geen verstand verder maar mijn mening blijft wel absurd!! 4 weken lever tijd!!!

Ik ben het met je eens ik heb hetzelfde. 4 weken moeten wachten tot de telefoon op voorraad is oke prima populaire telefoon wereldwijde tekort aan chips. Maar dat ze er vervolgens 4 weken over doen om de telefoon te bezorgen slaat nergens op. Ik snap dat door de overvallen er voor is gekozen om de telefoons uit de winkel te halen. Maar vervolgens niet opschalen of samen met amp groep een passende oplossing te verzinnen snap ik niet. Amp groep kan dit duidelijk niet aan t mobile weet het eigenlijk ook niet en schuift het af. Wie is de grote verliezer? De klant weer.... 

Reputatie 7

Hi @Mboss en andere lezers,

De besteldatum is de datum waar je de verwachte levertijd vanaf moet rekenen en de besteldata die ervoor liggen zijn in dat geval afgehandeld.

Stel we hebben een iPhone 13 Pro 128 GB Grijs besteld, die heeft nu als indicatie voor de levertijd van 2 tot 3 weken voor alle bestellingen die op/vanaf 19 september zijn gedaan. Dit betekent dat bestellingen van 17 en 18 september allemaal zijn voldaan. 

Heb je dezelfde iPhone besteld op bijvoorbeeld 25 september, dan kun je dezelfde indicatie van levertijd rekenen, dus ook 2 tot 3 weken vanaf 25 september.

Deze verwachte levertijden zijn altijd onder voorbehoud, dus er kan altijd nog iets in veranderen.

Hopelijk is het zo helder en anders hoor ik graag waar jullie vraagtekens over gaan.

Ik heb zondag 19 september om 13:30 de iPhone 13 pro goud 256gb besteld en heb dinsdag om 16:00u een berichtje gekregen dat ik een bezorgafspraak kon maken en vandaag tussen 15:30-17:30 wordt hij geleverd (als het goed is). 

Het verschilt alleen echt welke telefoon en welke provider. Mijn vriend zit bij KPN zakelijk en moet nog 6 weken wachten op z’n iPhone 13 pro max 256gb zwart en die had een half uurtje voor mij besteld. 

Ik hoop dat anderen hun telefoon ook snel krijgen! :) 

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Zojuist zijn de levertijden weer aangepast in de levertijdentabel. Voor de meest actuele informatie kun je het eerste bericht dus weer bekijken.

Zodra er weer een nieuwe update te delen is laten we het direct weten!

Hi allemaal,

Dit zijn momenteel de meest actuele levertijden. Zodra wij een update hebben, zullen we dat direct delen in dit topic. 

 

Als ik het goed begrijp, kunnen alle (op 17-9) bestelde telefoons gewoon op de 24e opgehaald worden?

Lijkt me enigszins sterk, maar dan zijn jullie goed bezig! :stuck_out_tongue_winking_eye:

18 oktober de 13 Pro besteld, levertijd zou 3 weken zijn. Daarna de telefoons die de winkel uit zijn gehaald, waar ik begrip voor heb, maar waardoor de levertijd naar 4 - 6 weken ging. En dan op de laatste dag van week 6 een bericht krijgen van T-Mobile & AMP om een afspraak te maken. Leuk denk je; is de eerst mogelijk afleverdatum weer 3 weken later. Sorry, maar dan kan je nog dagelijks het leverschema updaten, maar durf dan ook te benoemen dat de koeriersdienst waarmee jullie werken ook gewoon met flinke wachtrijen werkt en dat je dus niet 4 - 6 weken op je telefoon wacht, maar gewoon 9 weken! Als ik dit had geweten had ik mijn bestelling eerder geannuleerd en de telefoon via Apple zelf gehaald, want zij hebben tenminste wel realistische levertijden. Slechte zaak dit T-Mobile! 

 

 

Snap deze extra omslachtigheid totaal niet, juist met inachtneming van de chiptekorten, de verwijderde winkelvoorraden, de grote consumentenvraag. Waarom kiezen de grote providers en Belco winkels ervoor, hun producten dan niet via een directe/snellere koeriersdienst zoals Post.nl (in mijn geval, doet GSMWeb.nl) dat wel. Maar via AMP zit mogelijk een extra verdienmodel voor de providers achter en de consument is hier de zwaarst benadeelde. Populair toestel of niet, hoge verwachtingen naar een vlaggeschip toestel ter zijde… de ergernis viert hoger tij. Ik wacht niet omdat ik Apple nou zo aan het adoreren ben, de noodzaak voor mijn nieuwe toestel is ernstig… loop met een bedrijfstoestel rond en kan mobiel mijn persoonlijke data niet meer ten volste gebruiken (privacy). Vreselijk vooral het gebrek aan betrouwbare/secure informatie (levertijd, leverancier/fabrikant info m.b.t. inkomende zendingen). Als kon zou ik mijn aanvraag annuleren en voor een Samsung vlaggeschip gaan. Geen woorden voor.

en wat nou als je vandaag een bestelling heb gedaan ?

:confused:

Reputatie 1

Na iets langer dan 4 weken, net bericht gehad van AMP en hij wordt morgen bezorgd (zilver, 256gb). 25 sept besteld. Dacht nu eigenlijk dat het nog een stuk langer zou duren, dus ben blij. Iedereen succes met wachten en veel plezier ermee alvast! 

Enjoy! Ik blijf hopend dat ik zal iets straks horen van hun😁 

Thanks! Ik duim voor je dat het snel is :) 

Hey vraagje,

ik heb op zondag 26 september mijn iPhone 13 Pro Sierra Blue (128gb) besteld. Er staat een levertijd van 1-2 weken in het bovenstaande schema. Dus dat zou dan tot max. aanstaande zondag zijn (10 oktober). Ik heb een thuislevering als bezorgoptie gekozen. Toch heb ik nog geen bericht van AMP gehad. Hoe zit dat exact? Want ik was onder de indruk dat de levertijd dus ook inclusief het letterlijk in het bezit van mijn toestel zijn betrof (dus binnen die max. 2 weken al de levering van zou hebben plaatsgevonden), maar misschien heb ik dit  verkeerd geïnterpreteerd? 
 

BVD!

Even een update, heb zojuist een bericht van AMP ontvangen. Maandag tussen 8:00 en 18:00 uur wordt het toestel geleverd! (Kon ook zaterdag als optie kiezen, maar dan moest ik extra betalen en dat vond ik een beetje onnodig.)

30 september besteld en 8 oktober al een bericht van AMP! 
Ik ben er heel blij mee! vervelend voor andere. Het gaat om een: (pro13 blauw 256GB.)

Ik adviseer iedereen die niet kan wachten zoals ik, om gewoon de bestelling te annuleren en via Belsimpel te bestellen dan heb je hem de volgende dag. Moet er wel even bij zeggen dat dit in mijn geval wel icm een abonnement is, hoe dit voor de losse toestellen is weet ik niet.

Ik snap niet hoezo er geen indicatie kan worden ingebracht wanneer de actuele levertijd is van de iPhone 13|pro|pro max. Als je vanuit tmobile een bericht krijgt zoals “ we hebben jouw telefoon nu niet op voorraad maar hebben deze wel voor jou besteld” dan moet je in mijn ogen een inzicht krijgen over wanneer je telefoon klaar ligt om bezorgd of opgehaald te kunnen worden. 
 

‘T kan niet zo zijn dat een telefoon bedrijf niet de maximale capaciteit heeft om samen met Apple tegen de hoeveelheid in te gaan om leverbare telefoons omhoog te kunnen krijgen. 
 

ik loop al een tijdje te lezen dat bij T-mobile het ineens te druk is of dat er op eens geen telefoons op voorraad liggen wat natuurlijk onzin is. Een indicatie van wanneer er iets afgeleverd of opgehaald kan worden hoor je heel snel te horen te krijgen, dus ik vind het maar frappant dat jullie dit niet kunnen. 
 

Betere communicatie is belangrijk want er zitten mensen te wachten sinds de pre-order op een telefoon die bij andere telefoon bedrijven gewoon op voorraad liggen.

Ik heb zostraks voor de gein gebeld, maar kennelijk wordt er ook nog onderscheid gemaakt tussen de mensen die willen afhalen in de winkel en de mensen die kiezen voor bezorging thuis. Ondanks dat het niet exact in dezelfde bewoordingen werd gezegd was de conclusie duidelijk. Laat jij je toestel bezorgen in de winkel dan heb je hem eerder dan wanneer je er voor kiest om hem te laten bezorgen. 

Zoals ik zelf al aanhaalde “voorraadbeheer” een normaal iets bij bedrijven om te weten wat er binnen komt, wat er uit gaat en wat er bij moet komen. Immers, vraag en aanbod en daarnaast moet T-Mobile de telefoons gewoon aftikken.

Het lijkt mij zeer ondenkbaar dat Apple 2000 toestellen levert en T-Mobile zegt we gaan voor 1000 betalen. Uit ervaring weet ik dat Apple een hele heldere en duidelijke communicatie heeft als je bij Apple besteld. Dat heb ik gehad met mijn iPad, Macbook en iMac. T-Mobile echter heeft totaal geen idee wat de voorraad is, wat de voorraad was en wanneer de nieuwe voorraad komt. 

Op de site van Vodafone is het volgende te lezen en ik citeer en dit geldt voor de iPhone 13 pro! Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt in kleur en/of capaciteit!

 

Langere levertijd

Deze telefoon is tijdelijk niet verkrijgbaar. Maar maak je geen zorgen. Zodra wij je betalingsbevestiging hebben ontvangen, zorgen wij ervoor dat jij zo snel mogelijk je nieuwe telefoon krijgt. Vaak kunnen we binnen 5 werkdagen je telefoon thuisbezorgen. Heb je na 5 dagen nog steeds niets ontvangen? Dan krijg je van ons per e-mail een update.

Meer info over de levertijd van toestellen

 

Kennelijk, ondanks dat er een langere levertijd zit op een toestel bij Vodafone zodra je betaling binnen is leveren ze binnen 5 werkdagen je toestel. 

Dat is een beetje anders bij T-Mobile en kennelijk durven ze bij T-Mobile niet te communiceren wanneer een nieuwe lichting toestellen binnen komt, ik ga er voor het gemak even vanuit dat er wekelijks een x aantal toestellen binnen komt. 

De bewering dat T-Mobile op volgorde van binnenkomst de telefoons beschikbaar stelt is niet correct, dit blijkt wel uit de bewering van een T-Mobile medewerker die ik om 17:15 uur sprak vandaag en aangaf dat bestellingen bij afhalen in de winkel sneller hun toestel hebben. 

Belsimpel lijkt zoals ieder jaar de grootste voorraad te hebben en gewoon zeer snel te kunnen leveren ( 1 dag! ), waarom het bij T-Mobile elk jaar een zooitje is, geen idee!

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Zojuist heb ik weer een aantal levertijden uit de tabel aangepast, dus de meest actuele informatie staat er weer in. 

Mocht er weer een nieuwe update te verkondigen zijn dan zien jullie mij vanzelf weer verschijnen!

Ja snap ik, dat is inderdaad vervelend. Denk niet dat ze het express doen, maar communicatie is in dit geval wel prettig. Ik heb in ieder geval zojuist een bericht van AMP ontvangen, ik hoop dat die van jullie ook spoedig komt, zodat jullie toch het toestel mee kunnen nemen op vakantie!

Ik denk dat we haast wel mogen concluderen dat T-Mobile het wel expres doet, want dit probleem speelt al jaren. Dat heb ik elders al aangegeven dat ik al best een tijd mee loop en meerdere toestellen tijdens of kort na de pre order of release heb besteld en dat je kunt wegen tot je een ons weegt. Vervolgens gaan de moderators van alles beloven maar volgend jaar ga je exact dezelfde berichten lezen van ontevreden klanten die amper tot niets horen en gaat T-Mobile wederom van alles beloven. Feit blijft, kijk maar in de topics over voorlopers van de iPhone 13 in alle varianten dat er te veel ontevreden klanten zijn die balen van T-Mobile’s beperkte communicatie. Ik persoonlijk heb op de 23e een toestel besteld ( 13 pro, grafiet, 128GB ) ondanks dat ik mij niet druk maak over de levering ( je schiet er geen moer mee op ) lijkt het er wel op dat de levertijd die aangegeven wordt in mijn geval 2 tot 3 week, rustig 3 week kan worden want die 14 dagen zijn we inmiddels gepasseerd. De mensen die wel binnen de tijd een toestel krijgen komt door fouten of een minder populair model. Maar dat T-Mobile nog al die jaren dezelfde maatregel hanteert om per order te bestellen in plaats van een voorraad toestellen op voorhand te bestellen zou al een hele hoop schelen. Het excuus dat bijvoorbeeld Belsimpel telefoons kan leveren ( uit voorraad ) en ze kan koppelen aan een provider, T-Mobile doet hetzelfde want het zijn gewoon simlockvrije toestellen. Zelfs de mensen van pre orders moeten wachten op een toestel en feitelijk zou het zo moeten zijn dat bij een pre order je gegarandeerd bent van een toestel op de release dag, immers je weet vantevoren welke voorraad je kan bestellen. Ik kan mij ontzettend goed de reacties van mensen voorstellen die moeten wachten ( sommigen zijn vrij ongeduldig, maar dat terzijde ) het punt blijft dat T-Mobile verder niks doet om een betere structuur aan te brengen.

Oké, ik snap het… misschien kan je volgend jaar dan een toestel bij een andere provider of niet met de releasedate aanschaffen? Als je dit al meerdere jaren achter elkaar persoonlijk mee heb gemaakt? 

Even ter aanvulling:)

Reputatie 1

Even ter aanvulling:)

Heel mooi! Ik vraag mij af wanneer ik de 13 pro graniet in de winkel kan ophalen wacht inmiddels al bijna een week

Wat een verhalen allemaal! Ik heb veel geduld en wacht rustig aan maar word steeds sceptischer… Hopelijk komt t-mobile met een verklaring. Ik snap dat andere bestellingen die later dan die van mij zijn geplaatst op basis van model, kleur etc eerder of later geleverd worden. Maar zou graag, zoals vele van jullie, op de hoogte worden gehouden van de levertijden PER bestelling en niet per model.

Mijn bestelling geplaatst op 19 sept. om 16:00 voor een verlening van een sim only naar abbo met toestel. Gaat om een iPhone 13 Pro 128gb. We gaan volgens het schema de 3e week. Maar of het deze week nog word geleverd, ben ik huiverig over.

Mij maakt het niet uit wanneer hij geleverd wordt, in de ervaring die ik heb bij de release van nieuwe toestellen en T-Mobile is dat het exact hetzelfde gaat als jaren terug. Ondanks dat T-Mobile beterschap beloofd, zie je volgend jaar dezelfde commentaren in topics terug aangaande de iPhone 14, 14 pro en 14 pro max. En hetzelfde geldt voor de iPhone’s van voorgaande jaren! Wat dat betreft doet T-Mobile beloftes dit gebeurt ieder jaar, maar worden deze beloftes nooit nagekomen. 

In dit draadje KLIK, zie je dezelfde klachten/problemen en ik denk dat als ik topics van voorgaande modellen naloop exact hetzelfde aan tref.

Aangezien belofte schuld maakt, ben ik echt benieuwd wanneer T-Mobile echt daad bij hun woorden gaat voegen. 

Enkele jaren terug was een “select” groepje uitgekozen die als eersten een nieuw toestel konden pre- orderen. Als je als eerste kunt pre-orderen mag je er vanuit gaan dat je ook als eerste je toestel krijgt. Echter mensen die niet geselecteerd waren en hun toestel later bestelden hadden hun toestel eerder in huis dan de mensen die vooraf geselecteerd waren. 

Reputatie 1

uhh zullen we het proberen gezellig te houden?

 

Goed nieuws!

26 september besteld. 

Morgen ontvang ik mijn iPhone 13 pro 256GB Grafiet.

14 dagen zijn om vanaf vandaag, dus niet binnen 1 of 2 weken mogen ophalen, jammer, maar dan nog een extra week wachten…

misschien dan wel handig om voor de Iphone 13 Pro 128Gb Blue even 2-3 weken neer te zetten…

Reputatie 1

Net telefoontje gehad van T-Mobile, mag morgenochtend mijn iPhone 13 Pro 256 GB Sierra Blue komen ophalen! Had hem vrijdag om 14:02 besteld via de website. Helemaal toppie! 🥳

Ik heb op precies dezelfde tijd de 128gb variant bestel, dus begrijp dat er nog hoop voor mij is.

in welke plaats kan je de telefoon ophalen?

Breda! Heb 'm net opgehaald.

Hopelijk heb jij 'm ook snel, succes nog!