[Info] Levertijden iPhone 12 Pro

[Info] Levertijden iPhone 12 Pro
Reputatie 7
Badge +9

 

Let op: Dit topic is verouderd. De actuele levertijden vind je in het nieuwe algemene levertijden topic: 

 

 

 

 

In dit topic vind je alle informatie over de levertijden van de waanzinnige iPhone 12 Pro! 

 

Actuele levertijden

Levertijden zijn aangepast op 24 februari 2021 om 14:49

 

Hoe kan het dat de leverdatum ineens verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Het kan echter zo zijn dat ineens heel veel mensen hetzelfde toestel willen. Hierdoor duurt het langer voor we de toestellen bij iedereen geleverd krijgen.

 

Iemand die ik ken heeft het toestel al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Onze regel is: bestel je de iPhone eerder, dan krijg je de iPhone ook eerder. Maar als bijvoorbeeld een bepaalde kleur enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 

Ik heb per ongeluk de verkeerde kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen kan helaas niet, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd. Je bestelling annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, maar dan kom je wel achteraan de wachtrij te staan. Controleer je bestelling dus goed!

 

Voor de meestgestelde vragen kun je terecht in ons FAQ topic. Hier kun je veel informatie vinden over de nieuwe iPhones en ook al jouw vragen stellen!

Mocht je nog vragen hebben over jouw bestelling of de levertijden, laat het dan hieronder weten. We helpen je er graag bij verder!


This topic has been closed for comments

1401 reacties

Reputatie 4

Goedemorgen all,

De besteldata van de iPhone 12 Pro Ocean Blue 128 GB zijn zojuist aangepast want de 8 weken zijn verstreken! Ohnee, geintje! Toch niet. Kom elke dag maar op de community checken of we iets wijzigen want we informeren je niet. Wanneer er weer een update te delen is dan horen jullie het weer van ons, of niet natuurlijk! 

Vragen? Stel ze gerust maar verwacht geen antwoord! Fijne kerst

Groetjes, T-Inmobiel.

Sent from my iPhone 12 Pro Ocean Blue 128GB ordered yesterday

 

Ik weet niet precies waarom, ik maar ik ga heel goed op dit bericht.. 😂

 

“Sent from my iPhone 12 Pro Ocean Blue 128GB ordered yesterday “  

Hallo

 

22e october besteld om 10:17, kreeg een sms bevestiging. En nu wachten…. geen mail geen sms niks. Zakelijke bestelling was het....

 

Welkom bij de T-Debiel wachtclub, je zal zo wel een bericht krijgen van hoe of wat… Hun klantenservice/communicatie is top namelijk! 

Kgaa stuuk 🤣🤣🤣🤣

Reputatie 1

Zojuist bericht gehad dat mijn IPhone 12 pro 128GB blauw (besteldatum 23 oktober) geleverd gaat worden en afspraak kunnen maken. Wordt geleverd in de week van 28 december! 🎉

Reputatie 2

Zojuist bericht gehad dat mijn IPhone 12 pro 128GB blauw (besteldatum 23 oktober) geleverd gaat worden en afspraak kunnen maken. Wordt geleverd in de week van 28 december! 🎉

Ze doen het maar wat bij T-mobile.. IK heb hetzelfde toestel in de pre order besteld en nog niks gehoord:joy: We wachten geduldig af...

Reputatie 1

Zojuist bericht gehad dat mijn IPhone 12 pro 128GB blauw (besteldatum 23 oktober) geleverd gaat worden en afspraak kunnen maken. Wordt geleverd in de week van 28 december! 🎉


Wow ik heb nog hoop dat ik zometeen ook een berichtje krijg. Mag ik vragen hoe laat jij had bestel 23oktober? Ik om 13:22 uur. Wil weten of ze het op volgorde doen.

Reputatie 4

Zojuist bericht gehad dat mijn IPhone 12 pro 128GB blauw (besteldatum 23 oktober) geleverd gaat worden en afspraak kunnen maken. Wordt geleverd in de week van 28 december! 🎉


Wow ik heb nog hoop dat ik zometeen ook een berichtje krijg. Mag ik vragen hoe laat jij had bestel 23oktober? Ik om 13:22 uur. Wil weten of ze het op volgorde doen.

Dat is wel een goed idee!!

Als iedereen het staartje wilt aanvullen.

Ik zal wel beginnen, indien je eerder hebt besteld graag boven degene plaatsen zodat er een overzicht blijft (letten jullie op bij T-mobile?? Wij gaan een duidelijk overzicht maken)

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

 

 

 

Indien er vragen zijn vanuit T-Mobile hoor ik deze graag, uiteraard zal ik mijn uiterste best doen om zo snel mogelijk antwoord te geven! 




 

Reputatie 2

Zojuist bericht gehad dat mijn IPhone 12 pro 128GB blauw (besteldatum 23 oktober) geleverd gaat worden en afspraak kunnen maken. Wordt geleverd in de week van 28 december! 🎉


Wow ik heb nog hoop dat ik zometeen ook een berichtje krijg. Mag ik vragen hoe laat jij had bestel 23oktober? Ik om 13:22 uur. Wil weten of ze het op volgorde doen.

Dat is wel een goed idee!!

Als iedereen het staartje wilt aanvullen.

Ik zal wel beginnen, indien je eerder hebt besteld graag boven degene plaatsen zodat er een overzicht blijft (letten jullie op bij T-mobile?? Wij gaan een duidelijk overzicht maken)

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

 

 

 

Indien er vragen zijn vanuit T-Mobile hoor ik deze graag, uiteraard zal ik mijn uiterste best doen om zo snel mogelijk antwoord te geven! 




Ik heb ‘em 24 oktober besteld 13:30

 

Reputatie 1

@Le-kwaSon

iPhone 12 Pro 128GB Blauw

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05 

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30

 

iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

iPhone 12 Pro 128GB Zwart

  

iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

Reputatie 4
  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver
Reputatie 3
  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver
Reputatie 1
  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver
Reputatie 4

Indien je bericht hebt ontvangen van AMP graag erbij vermelden. Stel je had het staartje al ingevuld en later pas bericht, ook dan graag melden. Dan kunnen we wat overzicht creëren. 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05 (nog geen bericht)

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

 

Reputatie 1
  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

 Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05     michael 23 oktober 15:46 

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30         

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05 (nog geen bericht)

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

 

 

Reputatie 1
  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22

 Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05     michael 23 oktober 15:46 geen bericht  

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30         

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05 (nog geen bericht)

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

 

 

 

Reputatie 1

Nog steeds niks gehoord van AMP/T-Mobile... 

Ik hang net op met de klantenservice, mijn contract was ineens omgezet naar een 2 jaar contract met maandbetaling ipv 1 jaar met het hele bedrag ineens. Kan gebeuren, gaat wel veel mis, maar goed. Maar tot mijn grote schok blijkt dat alle abonnementen die omgezet zijn van winkel naar AMP levering zijn gereset qua wachttijd. Maw ik sta weer achteraan in de rij!

Ik kreeg eerst nog een verkooppraatje dat het goed zetten van mijn contract maar 2-3 dagen extra wachten zou zijn. Dat vond ik raar en na doorvragen bleek dus dat alle  contracten voor de winkels  van winkel naar AMP zijn gereset. Ondanks alle beloftes hier op het forum.

Maw ik zou mij iphone zilver 128gb nu pas in februari krijgen. Wat absurd is aangezien met de winkel ik anders 19 januari hem waarschijnlijk had kunnen ophalen.

Ik vond het ook vrij irritant dat ik daarna bij het goedzetten van mijn contract ook nog allerlei upsell geneuzel kreeg.

Ik ben echt geschokt van deze incompetentie. Ik weet ook niet goed wat te zeggen. Enige voordeel dat ik nu heb is dat ik weer een opzegtermijn heb. Dus misschien toch maar weer weg (koop de iphone dan wel gewoon retail bij Apple). 

Voor de duidelijkheid: Ik snap dat iPhone een productietekort heeft waardoor levertijden langer duren dan verwacht. Ik begrijp dat de winkelsluitingen tot een probleem leiden. Dat kan leiden tot miscommunicatie zoals met het annuleren van de bestellingen. 

Maar om voorgelogen te worden dat dit geen impact heeft terwijl dit wel het geval is vind ik heel erg kwalijk. Dan wordt je echt aan het lijntje gehouden. Ik verwacht hier een passende reactie van t-mobile. 

Via de klantenservice kreeg ik alleen maar een variant van: jammer joh, en wil je nog wat extra zaken bij ons afnemen... echt ongelooflijk 

Reputatie 4

Ik hang net op met de klantenservice, mijn contract was ineens omgezet naar een 2 jaar contract met maandbetaling ipv 1 jaar met het hele bedrag ineens. Kan gebeuren, gaat wel veel mis, maar goed. Maar tot mijn grote schok blijkt dat alle abonnementen die omgezet zijn van winkel naar AMP levering zijn gereset qua wachttijd. Maw ik sta weer achteraan in de rij!

Ik kreeg eerst nog een verkooppraatje dat het goed zetten van mijn contract maar 2-3 dagen extra wachten zou zijn. Dat vond ik raar en na doorvragen bleek dus dat alle  contracten voor de winkels  van winkel naar AMP zijn gereset. Ondanks alle beloftes hier op het forum.

Maw ik zou mij iphone zilver 128gb nu pas in februari krijgen. Wat absurd is aangezien met de winkel ik anders 19 januari hem waarschijnlijk had kunnen ophalen.

Ik vond het ook vrij irritant dat ik daarna bij het goedzetten van mijn contract ook nog allerlei upsell geneuzel kreeg.

Ik ben echt geschokt van deze incompetentie. Ik weet ook niet goed wat te zeggen. Enige voordeel dat ik nu heb is dat ik weer een opzegtermijn heb. Dus misschien toch maar weer weg (koop de iphone dan wel gewoon retail bij Apple). 

Voor de duidelijkheid: Ik snap dat iPhone een productietekort heeft waardoor levertijden langer duren dan verwacht. Ik begrijp dat de winkelsluitingen tot een probleem leiden. Dat kan leiden tot miscommunicatie zoals met het annuleren van de bestellingen. 

Maar om voorgelogen te worden dat dit geen impact heeft terwijl dit wel het geval is vind ik heel erg kwalijk. Dan wordt je echt aan het lijntje gehouden. Ik verwacht hier een passende reactie van t-mobile. 

Via de klantenservice kreeg ik alleen maar een variant van: jammer joh, en wil je nog wat extra zaken bij ons afnemen... echt ongelooflijk 



Beste T-Mobile, ik mag hopen dat dit bericht van @Ronkols onjuist is en dat dit met hem/haar opgelost wordt.. Anders is dit een hele kwalijke zaak… 


 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

 

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22 

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05    

michael: 23 oktober 15:46 geen bericht  

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30         

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05 (nog geen bericht)

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 30 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december 

 

 

​​​​​​​

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

  

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver

 

Reputatie 1

Update! Toen ik gisteren mijn e-mail ontving dat ik een afspraak kon inplannen, kon dit de 24e, en vanaf de 28e elke dag. Een uurtje later was ik thuis van werk en wilde ik het inplannen maar was de donderdag weg. Ik werk op kantoor en kon het toen dus alleen op mijn vrije dag (wo) plannen. Met hoop op een plezante verassing heb ik regelmatig op mijn afspraak geklikt en gekeken of er toevallig een ander plekje vrij kwam. Zojuist mijn afspraak kunnen verplaatsen naar a.s. wo, de 23e! di de 22e was ook beschikbaar. Ik weet niet of dit betekend dat er meer telefoons zijn gekomen of andere mensen hebben afgezegd maar blijf de site checken als je al een mail hebt gehad. Ik vind het enorm kut voor de mensen hieronder die in oktober al hebben besteld en nog geen mail hebben. Blauw zal wel veel populairder zijn dan goud.. 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

 

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22 

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05    

michael: 23 oktober 15:46 geen bericht  

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30         

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05 (nog geen bericht)

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 23 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december 

 

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

  

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver
Reputatie 4

Update! Toen ik gisteren mijn e-mail ontving dat ik een afspraak kon inplannen, kon dit de 24e, en vanaf de 28e elke dag. Een uurtje later was ik thuis van werk en wilde ik het inplannen maar was de donderdag weg. Ik werk op kantoor en kon het toen dus alleen op mijn vrije dag (wo) plannen. Met hoop op een plezante verassing heb ik regelmatig op mijn afspraak geklikt en gekeken of er toevallig een ander plekje vrij kwam. Zojuist mijn afspraak kunnen verplaatsen naar a.s. wo, de 23e! di de 22e was ook beschikbaar. Ik weet niet of dit betekend dat er meer telefoons zijn gekomen of andere mensen hebben afgezegd maar blijf de site checken als je al een mail hebt gehad. Ik vind het enorm kut voor de mensen hieronder die in oktober al hebben besteld en nog geen mail hebben. Blauw zal wel veel populairder zijn dan goud.. 

 

Thnx voor dit bericht!! Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken!

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Blauw

 

MMoradi1: zaterdag 17 oktober 2020 besteld (nog geen bericht)

Eman010: vrijdag 23 oktober 2020 om 13:22 

Le-kwaSon: vrijdag 23 oktober 2020 om 15:05    

michael: 23 oktober 15:46 geen bericht  

A.Dahmani: 24 oktober 2020 besteld om 13:30         

RobbertF: 25 oktober 2020 om 16:15 uur

Aminaarkhaoui: 27 oktober 2020 om 20:05 (nog geen bericht)

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Goud

Ctabiz: besteld zondag 8 november 10:37, bezorging op 23 december

Batool: besteld donderdag 12 november, bezorging op 24 december 

 

 

 

  • iPhone 12 Pro 128GB Zwart

 

  

  • iPhone 12 Pro 128GB Zilver
Reputatie 7

Goedenavond allemaal,

Het is bijna weekend, maar we hebben nog een paar aanpassingen in de tabel. De besteldata van de iPhone 12 Pro Goud 128 en 256 GB en Zilver 128 GB en 256 GB zijn zojuist aangepast. De andere data in de tabel blijven hetzelfde als voorheen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat we écht de wachtrij hetzelfde houden, zoals deze voor de lockdown was. Het omzetten is een handmatig proces, maar we doen er alles aan om de bestellingen exact over te nemen. Als dit niet gebeurt (we blijven mensen, we maken fouten) dan kunnen we dit aanpassen en zorgen dat die order alsnog goed wordt neergezet. @Ronkols, ik ga morgen gelijk voor jou controleren of dit ook goed is gedaan bij jouw order, want als er een fout is gemaakt bij het omzetten dan moeten we dat corrigeren en dan kom je weer op jouw oorspronkelijke plek in de wachtrij.

Voor nu in ieder geval een fijne avond en goed weekend! 

@Ronkols, ik ga morgen gelijk voor jou controleren of dit ook goed is gedaan bij jouw order, want als er een fout is gemaakt bij het omzetten dan moeten we dat corrigeren en dan kom je weer op jouw oorspronkelijke plek in de wachtrij.

Ik hoor graag van je morgen. Ik wil geen meute met hooivoorken en fakkels starten, ik ben een zeer geduldig persoon. Maar ik moet het doen met de informatie vd klantenservice en die gaf me dit meerdere keren aan (waaronder dat hij zelf ook dat probleem zou hebben. Iets dat volgens mij meer een salespraatje was), dus ik kon het niet anders formuleren dan bovenstaande. Maar dank voor de snelle reactie en ik wacht morgen af.

Reputatie 3

Bijzonder dat jullie wéér de datum van de Pacific Blue 128gb niet aanpassen, terwijl deze niet meer binnen 8 weken kan worden bezorgd. De 8 weken sinds 22 oktober zijn verstreken. Waarom passen jullie dit niet aan? Is er iets gaande met deze versie wat jullie zo lang mogelijk proberen stil te houden of zo? 

@Ronkols, ik ga morgen gelijk voor jou controleren of dit ook goed is gedaan bij jouw order, want als er een fout is gemaakt bij het omzetten dan moeten we dat corrigeren en dan kom je weer op jouw oorspronkelijke plek in de wachtrij.

Ik hoor graag van je morgen. Ik wil geen meute met hooivoorken en fakkels starten, ik ben een zeer geduldig persoon. Maar ik moet het doen met de informatie vd klantenservice en die gaf me dit meerdere keren aan (waaronder dat hij zelf ook dat probleem zou hebben. Iets dat volgens mij meer een salespraatje was), dus ik kon het niet anders formuleren dan bovenstaande. Maar dank voor de snelle reactie en ik wacht morgen af.


Persoonlijk heb ik hetzelfde ervaren bij de klantenservice. De winkel had mijn order verkeerd omgezet (512gb goud ipv 512gb grafiet). Na contact met de klantenservice kon die mij niet bevestigen dat ik niet achteraan weer aan kon sluiten. Zijn antwoorden op deze vraag was meerdere malen ontwijkend.
 

Zouden jullie voor ordernummer  kunnen 55633556 nazoeken of ik niet weer achteraan sta na 8 weken wachten (besteldatum 23 okt)?