Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187677 Bekeken


Toon eerste reactie

991 reacties

Ik mis pinguin radio nog steeds.
Reputatie 2
Is er ook al meer bekend of Stingray mee wil doen? Ik heb maak met veel plezier gebruik van Deezer maar Stingray zou ook gaaf zijn!
Is het mogelijk om NederlandFM: Online Radio FM toe te voegen?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appmind.radios.nl

(niet te verwarren met Nederland.FM - Radio, die al wél in de lijst staat...)
Reputatie 2
http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D

Ook dat zal niet zo makkelijk gaan. Apple zal gebruik maken van een zogenaamd CDN (Content Delivery Network) waarbij er voor wordt gezorgd dat je opgevraagde data (muziek) niet van een server aan de andere kant van de wereld hoeft te worden opgevraagd wat vertraging met zich mee brengt. Amerikanen zullen vanaf andere servers met bijbehorende IP adressen streamen als wij Europeanen.

Ik ben het er niet mee eens dat apple de enige is. En al die losse zenders is toch ook aardig nutteloos. Met PCRADIO van de playstore heb je vele honderden zenders in 1 x. Ook 3fm en 538 etc. Je kunt instellen van welk land je de zender wilt horen en ook zoeken op genre zoals pop dance electronisch rock en alternative.


Ik gebruik TuneIn (momenteel in behandeling) en dat biedt zo'n beetje alle radiozenders over de gehele wereld. Is ook gratis en werkt op zowel Android als iOS. Eventueel kan je betalen om de advertenties uit te schakelen. Ik gebruik het zo nu en dan in de auto om via Bluetooth naar het Belgische C-Dance, RGR en Topradio te luisteren. Ik ben het roerend met je eens dat het nogal omslachtig en 'zinloos' is om losse apps van radiozenders in te regelen voor datavrij streamen terwijl je met het toevoegen van één enkele app zo goed als alle radiozenders kan toevoegen. Tevens bestaat natuurlijk het gevaar dat er een video livestream met de studio via de app van de radiozender wordt aangeboden. Als iedereen die videostream via de app datavrij gaat streamen vrees ik voor capaciteitsproblemen op het netwerk.
Pls add studio Brussel
stubru.be
Reputatie 5
Hier ook een stem voor TuneIn.

TuneIn bevat vrijwel elke radiozender die wereldwijd beschikbaar is per livestream, dus dan hoef je niet individueel elke app voor elk zendertje te gaan toevoegen.
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd wat voor eisen er gesteld worden aan de streamingproviders, aangezien sommige ervoor kiezen om niet mee te doen. Rekent T-mobile hier wellicht geld voor omdat ze dit niet bij de klanten kunnen halen?
Zou het nut hebben om aan de streamingproviders waar al gesprekken mee lopen aan te geven dat we het zouden waarderen als ze met T-mobile in zee te gaan?
Reputatie 5
Hoi @Danny_

Het bericht was enkel om voor alle zekerheid mogelijke oorzaken uit te sluiten. Ik heb enkele collega's gevraagd om een live trace uit te voeren. Kun je aangeven wanneer je morgen gedurende zo'n vijftien minuten muziek kunt streamen via Spotify?

Dan zal ik zorg dragen dat dit wordt gedaan.
Reputatie 5
Dus nog even concreet: op DIT moment kan ik free streamen via welke apps?

► Deezer
► HitsNL
► Napster
► NederlandFM
► Spotify
► Tidal

Jeetje, ik ken Napster nog uit de tijd dat het een P2P piracy programma was... Oo
Radio Paradise
Studio Brussel app ook heel graag!!
Volgens mij heeft hierover een stuk gestaan op tweakers. Ging vooral om dat de streaming diensten inzage moeten geven aan tmobile in bepaalde zaken. Dit vooral om te kunnen herkennen welke data bij deze streaming dienst vandaan komt etc.
Waarom zijn er geen vorderingen gemaakt met de uitbreiding van aanbieders waarvandaan datavrij muziek gestreamd kan worden. Bijvoorbeeld Stingray staat al een jaar in behandeling achter. Het begint i.m.h.o. meer op een marketing stunt van jullie te lijken dan dat er oprecht hard aan gewerkt wordt zoveel mogelijk keus te hebben in streamings diensten welke data vrij mogen/kunnen aanbieden.
Ik wacht al 3 weken op SLAMFM. heb al 10 keer aangemeld maar komt niet onder kopje "in behandeling"!
Ik heb voorgenomen als niet voor 1 december in applijst staat mijn abbo op te zeggen! graag reactie TS
Is datavrij muziek ook voor 4g voor thuis?
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Henderic0 

Podcast services vallen niet onder datavrij muziek streamen. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

q-dance en juke! beide top apps

Reputatie 7
@Tamamaartje

Voeg ik toe! ;)

@Anthony68

Als je 'm hier had doorgegeven, dan hadden we de dienst er sowieso tussen gezet. We krijgen niet direct alle aanmeldingen die via het formulier zijn gedaan.

Wist je dat Nederland.FM er sowieso al bij zit? Hier zit Slam ook bij!
Reputatie 1
Het komt echter ook weleens voor dat een aanvraag wordt geweigerd door de dienst zelf, dit kan bijvoorbeeld komen doordat ze hun normale verkeer niet kunnen onderscheiden van het muziek verkeer.
Dus als ik het zo goed lees kan een dienst benadeeld worden doordat jullie systeem niet goed overweg kan gaan met hun architectuur? Dat het type verkeer niet kan worden beoordeeld is eigenlijk de normale manier van werken voor iedere service die TLS gebruikt.

En zou dit ook niet betekenen dat muziekdiensten geen gebruik zouden kunnen maken van Amazon Object Storage omdat de IP-adressen daar gedeeld worden met vele andere websites/onderdelen?

Het lijkt me van de zotte dat bedrijven hun hele IP-ranges/applicatiearchitectuur om zouden moeten gaan gooien om niet benadeeld te worden door het ontbreken van datavrije muziek. Zo'n wijziging kost tijd en is in veel gevallen niet zonder bijkomende kosten.
Graag Radio Caroline toevoegen aan de dienst. Mogen legaal uitzenden in Engeland op AM 648 maar dat is in Oost Nederland niet echt goed te ontvangen.
Reputatie 1

Beste tmobile,

Ik heb een audio app gevonden met een leuk aanbod én carplay support, maar helaas staat deze nog niet in jullie lijst. Ik had dit in een app-review geplaatst maar hierop kreeg ik onderstaande reactie.

kunnen jullie hier iets in betekenen?

 

@Mitch Dat begrijp ik, maar ik geef aan wat jullie mij een paar weken geleden vertelden.
Morgen tussen 9:00 en 9:15?
Hoi David,

Enig idee wanneer en/of überhaupt de diensten van Radiotunes(premium), DI.fm(Premium) en SiriusXM toegevoegd worden aan de lijst met datavrije diensten?

Ik vind het wel een geweldige stukje service hoor, datavrij streamen.

Ik kan ik nu met nog betere kwaliteit dan DAB radio in de auto naar mijn favoriete zender luisteren via de Nederland.fm app. (kon natuurlijk altijd al, maar nu gaat het niet van mijn bundel af 🆒 🆒 )

Fantastisch!

Als de 3 eerder in deze post genoemde diensten ook groen licht hebben kan het helemaal niet meer stuk voor mij.
[quote=jeroenhd]-lang verhaal-

Het grote probleem zal wel zijn dat als providers gebruik maken van TLS in combinatie met een CDN, T-mobile het verkeer onmogelijk als muziek kan identificeren. Ze zullen dus wel met de streaming providers afspraken moeten maken over de te gebruiken IPs en poorten (waarbij een provider bijvoorbeeld plechtig belooft alleen muziek te serveren vanaf a.b.c.d:xyz), om op die manier encrypted streams te kunnen identificeren. Het issue is echter dat veel streaming providers juist (onder andere) over poort 443 serveren om door corporate proxies heen te kunnen komen, waardoor de streams érg lastig te onderscheiden zijn van het reguliere webverkeer dat vanaf het zelfde IP geserveerd wordt.
De lijst is niet bepaald groot hoor 😕 Mocht er nog plaatst zijn graag www.radiohollandonline.com

Reageer