Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187675 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

â–º 40UP Radio
â–º AH.FM
â–º Astiga
â–º Bandcamp
â–º BesteHits.nl
â–º Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
â–º DI.FM
â–º Fantasy Radio
â–º Grandprix Radio
â–º Happyhardcore.com
â–º HitsNL
â–º Hitz24
â–º Hollands Palet
â–º Intense Radio
â–º Radio JND
â–º MonsterHit Music
â–º Napster
â–º Neerlandika
â–º Olympia Radio
â–º OnlineRadio.nl
â–º Q-Music
â–º Qobuz
â–º Radio 8FM
â–º Radio Esperando
â–º SocialRadio
â–º Soul Radio
â–º Soulshow Radio
â–º Spotify
► Sublime.fm 
â–º Tidal
â–º Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
â–º Digital Radio Benaderd
â–º NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
â–º Slam! FM In behandeling
â–º TuneIN Benaderd
â–º Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

â–º 22Tracks - Wil niet meedoen
â–º Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
â–º Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
â–º Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
â–º Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
â–º Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
â–º ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
â–º Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
â–º Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
â–º Fun-x - Wil niet meedoen
â–º Google Music - Niets meer van vernomen
â–º Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
â–º Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
â–º Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
â–º Jammfm - Niets (meer) van vernomen
â–º Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
â–º Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
â–º Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
â–º Mixcloud - Wil niet meedoen
â–º Mixerbox - Biedt ook video aan
â–º Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
â–º Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
â–º Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
â–º Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
â–º Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
â–º Our House FM - Niets (meer) van vernomen
â–º Party Tune - Niets (meer) van vernomen
â–º Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
â–º Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
â–º Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
â–º Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
â–º Radio Delta - Gestopt met uitzenden
â–º Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
â–º Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
â–º Radiu - Niets (meer) van vernomen
â–º Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
â–º Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
â–º SomaFM - Wil niet meedoen
â–º Soundcloud Niets (meer) van vernomen

â–º Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Hallo,

Hoe zit het met SoundCloud? Het bedrijf heeft eergisteren hun abbonement diensten beschikbaar gemaakt voor Nederland en heb meteen SoundCloud GO+ aangeschaft. Naast Spotify is dit toch wel de meest gebruikte muziekdienst in Nederland..

Gr.
Reputatie 7
Hey Olivier,

We zijn heel druk in gesprek met Soundcloud, maar er moeten nog wat plooien gladgestreken worden. Hopelijk gebeurt dit spoedig, want het zou inderdaad een zeer mooie toevoeging zijn aan de beschikbare diensten! 😃
Niet zo heel veel muziek, maar toch vind ik het vreemd dat BNR Nieuws Radio in het overzicht nog ontbreekt.
Reputatie 1
#BertHB: Er zit voor jou muziek in Nederland.fm. Daar kan je BNR kiezen volgens googleplay.
Kan T-Mobile eens concreet antwoord geven of ze vooruitgang boekt met Apple Music? Bedoel... in gesprek gaan is 1, maar er kan toch wel aangegeven worden of de gesprekken steeds positiver worden of niet. Scheelt hoop afwachten van klanten, die eventueel andere keuzes kunnen gaan maken.

Ik wacht nog steeds of Apple Music doorgang krijgt en hangt daarbij af of ik mijn Abonnement die ik nu heb ga houden of niet.... (ja een openlijke mogelijke downgrade van mijn T-Mobile diensten die ik nu afneem) of laat T-Mobile het juist daarom beetje in het midden hoe het ervoor staat?
Reputatie 7
Hey Poudenes,

Een tijdje terug had ik ook aangegeven dat de gesprekken niet heel soepel verlopen en dat we er rekening mee moeten houden dat Apple Music niet mee zal doen aan Datavrije Muziek. Er is echter nog steeds geen definitief antwoord gegeven, dus we blijven hoop houden!

Ik hoop dat je ook begrijpt dat wij het liefst zoveel mogelijk muziekdiensten toevoegen, zodat er een overvloed aan keuze is. 🙂
Reputatie 2
Is er ook al meer bekend of Stingray mee wil doen? Ik heb maak met veel plezier gebruik van Deezer maar Stingray zou ook gaaf zijn!
Willen jullie "Radio Garden" toevoegen als dienst.
de app

muziekonbeperkt speler;mp3 stream,liedjesalbum
Hey daar!! Aangezien ik een Windows Phone gebruiker ben.....zijn er in de lijst maar 2 met een app voor mijn phone!! De beste daarvan is TuneIn .....die staat echter al heel lang in behandeling!! Enig nieuws over hoelang het nog duurt voordat deze ook beschikbaar is!! Zou zo fijn zijn....via webpagina luisteren valt geluid nml om de zoveel minuten uit vanwege scherm "idle" worden!! Hoor het graag!! Thnx
Reputatie 2
Hoe staat het hier nu mee? Zijn er al diensten aan de lijst toegevoegd? Ik mis bijvoorbeeld nog Stingray.
Reputatie 7
Badge +9
Hi,

Lekker he dat je datavrij muziek kan streamen?! :8 Alle diensten die zijn toegevoegd staan in de openingspost. 🙂
Reputatie 2
Vooral Deezer vind ik erg prettig! Maar omdat t-mobile Thuis ook Stingray heeft en ik ook graag Stingray buitenshuis luister zou die perfect zijn als aanvulling op Datavrije muziek. Stingray heeft blijkbaar nog niet gereageerd 😊
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Ik kan mij voorstellen dat jullie met smart zitten te wachten op een aanvulling van diensten. Wees gerust; ik ben er druk mee! Ik heb de werkzaamheden overgenomen van een collega dus het is ook nog even opstarten in de zin van uitzoeken hoe ver we precies staan met welke diensten. Ik kan zeggen dat er zeker wat in het vat zit. Zo bevinden de diensten 40 Up Radio, Qobuz, Radio Delta, Social Radio en Soulshow Radio zich in het proces van eerste aanmelding/benadering tot het daadwerkelijk live gaan van de dienst.

Wat betreft SoundCloud; uiteraard hoop ik deze dienst zeer snel te kunnen toevoegen. Er dienen nog wat plooien te worden gladgestreken, maar verder zijn we ready to go. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat we deze dienst niet op korte termijn kunnen toevoegen. Ik houd jullie op de hoogte en hopelijk heb ik zeer snel heel mooi nieuws!

Ik zie dat er ook interesse is in Stingray en Radio Garden. Dank hiervoor. Ik ga ermee aan de slag!
Reputatie 2
Dank Mitch voor de Update!
Sinds ik per 7 april j.l. ben overgestapt naar een GO-abbo, kan ik 1.fm zenders niet meer afspelen via AHA-radio. Zelfs de website www.1.fm kan ik niet openen. Ik kan dit WEL via WiFi. Hier is bij T-Mobile al een case voor aangemaakt. Aangezien ik 1.fm niet in de bovenstaande lijst zie, deze graag toevoegen. Alvast dank! 🙂
Ik zou graag Fresh FM toegevoegd willen zien....
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je alleen de apps van de betreffende diensten kan gebruiken voor datavrije-muziek, maar ik kan van radioguide.fm geen app vinden.
Heb ik het verkeerd gelezen/begrepen?
Reputatie 4
Beerebeest,

Als je het via internet opent telt het ook als Datavrije Muziek 🙂
@Snotaapje
Ahhh... Fijn, verkeerd gelezen/begrepen dan,maakt het dan uit welke browser je dan gebruikt? 😳
Reputatie 4
Nee hoor. Je kan het op Firefox, Chrome, Opera enz. Als het maar radioguide.fm is;)
@Mitch Lees niets over TuneIn !!! Qua gebruikerservaring is een app nml beter als via browser.....omdat bij een app ook bij een "idle" scherm muziek blijft spelen en bij browser muziek stopt als scherm uitschakelt!!! Dus hoop als Windows Phone gebruiker dat TuneIn snel "online" is!!
Wat is momenteel de status van de gesprekken met Afterhours/ah.fm? Ik mag binnenkort ook genieten van datavrije muziek, en het zou érg chill zijn als Afterhours dan ook mee doet 🙂
Reputatie 1
Pasen kouder dan kerstmis. Je hebt gelijk 🆒 : http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/chill

Zo hoop ik nog steeds dat Stingray, met een aanbod "voor elk wat wils" snel wordt opgenomen in de nog redelijk kleine lijst.
Ik mis een hele populaire en belangrijke muziekdienst; namelijk SoundCloud!

Reageer