FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244540 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

Toon eerste reactie

538 reacties

Apple Fans, kijken jullie ook al uit naar de release van de nieuwe Iphone 15? Mochten jullie vragen hebben, help ik jullie graag verder!

 

Tim

Reputatie 3

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Ik las dat er nog steeds SMS-berichten worden ontvangen. Zoals @Zorro83 al heeft opgemerkt, lijkt het echter onwaarschijnlijk dat er plotseling een iPhone 15 in een doos wordt aangetroffen. Zou het kunnen dat er dagelijks kleine voorraden van deze berichten binnenkomen?

Wat betreft het ordernummer, ben ik er vrijwel zeker van dat dit willekeurig wordt toegewezen. Helaas heeft Odido geen antwoord gegeven op deze vragen.

 

Ja idd, ik denk dat er dagelijks bestellingen binnen komen bij Odido en die ook weer door sturen naar de koper. 
 

dus het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben met dat jou toegewezen toestel binnen komt.. 

ik ben er van overtuigt dat ze meerdere keren per week toestellen binnen krijgen

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, we houden julie natuurlijk graag op de hoogte en zullen nooit bewust een topic overslaan! Voor de actuele levertijden kun je terecht in de specifieke topics. Deze updaten we elke dag en zodra de levertijd voor het door jou gekozen toestel is gewijzigd, ontvang je hier een SMS over. Alvast wat extra informatie: 

De levertijden in de tabellen gelden voor alle bestellingen vanaf 15 september (zie kolom besteldatum vanaf 15-09). Voor de meest accurate indicatie pak je jouw besteldatum + de uiterlijke levertijd. Staat er bijvoorbeeld 2 tot 3 weken, ga dan uit van 3 weken (om teleurstelling te voorkomen). We werken de levertijden dagelijks bij en zodra we dit hebben gedaan ontvang je ook een SMS, mocht de levertijd van het door jou gekozen toestel gewijzigd zijn. Kijk dan ook goed naar de vanaf datum. Dit kan nog wel eens verschillen. 

Ik snap dat jullie je nieuwe iPhone 15 het liefst vandaag nog in handen krijgen, maar ik hoop dat jullie nog even geduld kunnen hebben. Die gloednieuwe iPhone zal zeker waard zijn. Voor nu wens ik jullie nog een hele fijne dag en alvast een heel fijn weekend! 

Reputatie 4

U zult het niet geloven!!

15 september rond 14:10 een Iphone 15 pro 256gb zwart besteld.

Zojuist het volgende SMS’je gehad:

 

Zojuist een sms gekregen dat mijn Iphone naar de odido shop onderweg is. Ik heb besteld op 15-09 rond 18:00. Pro NT 128gb. Bestelnummer 20084XXXX

Reputatie 1

@Zorro83 

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Reputatie 2

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Ik heb had hem om 14:10 besteld en net ook de mail gekregen van PostNL, wel gek dat je niet zelf een datum of tijd kan kiezen, stel je bent niet thuis..

https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/

Lijkt mij erg handig van een iPhone 15 pro met een waarde van 1249 euro, die je wil gewoon zelf in ontvangst nemen en ook niet ophalen bij een postnl punt

Reputatie 2

Ik heb afgelopen vrijdag direct om 14;00 de pre-order geplaatst. Tot op heden geen bevestigingsmail ontvangen. Klantenservice is ook op geen enkele manier te bereiken (chat, telefonisch), iemand anders hetzelfde probleem?

"Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging. Hou je mail in de gaten en check ook je spamfolder. Tot gauw, Odido"

 

Verrassing! Die mail is na anderhalve dag nog steeds niet binnen dus ontbreekt het weer aan elke vorm van duidelijkheid. 

Ik heb gekozen voor ophalen in de winkel en daar wisten ze vandaag natuurlijk weer van niks toen ik langs kwam voor opheldering.

Het is ondertussen wel mooi geweest met "OdIdO"

Reputatie 1

Exact het zelfde probleem bij mij 

Ik heb mijn abonnement van voormalig tele2 verlengd met een iphone 15, en heb daarbij gekozen voor afhalen in de winkel. Ik heb een wel orderbevestiging gekregen, maar vind nergens in mijn account ook maar iets terug over deze bestelling. Als ik naar mn huidige abonnement kijk, zie nog mijn oude. Als ik probeer te verlengen, krijg ik allemaal errors. Hoop dat ik hierdoor niet tussen wal en schip kom en een nieuwe iphone misloop…

Ik heb precies hetzelfde!

Ik krijg ze aan de telefoon ook niet te pakken. Heb inmiddels wel een sms met “Je iphone komt op een ander moment dan verwacht”, dus hopen dat het uiteindelijk goed komt

Ik ben net gebeld door de winkel dat ik de telefoon kan ophalen. Heb iPhone pro 128gb om 1430u besteld 15 september 😁 ben blij

Reputatie 2

Ik heb idd ook een SMS ontvangen dat mijn iPhone 15 Pro Max Naturel Titanium 256gb op een ander moment binnen gaat komen. 
 

Dus enkele minuten geleden bij KPN een bestelling geplaatst, goedkoopste abonnement met 1 maand looptermijn genomen om deze vervolgens weer op te zeggen. Ben dus eenmalig 17,50 kwijt maar heb wel m’n telefoon morgen al binnen :).

Net KPN gebeld, kleine wachtrij a 8 minuten, maar ze bevestigden dat ik hem morgen binnenkrijg en dat ze meer dan voldoende voorraad hebben ontvangen. Echt top.

Reputatie 4

LD:DR;

Maak hier een leuke marketing campagne van waar je alle informatie op 1 pagina. 

Zo is iedereen blij!

 

Goed punt! Gister schreef ik een soortgelijk verhaal. Zie hieronder:

Verhaal bovenstaand, om het forum leesbaar te houden.

 

Je maakt ook een zeer goed punt!

Ik ben van mening dat het inschakelen van een marketing- en communicatieteam effectiever zal zijn dan het tijdelijk uitbreiden van het personeelsbestand van de klantenservice.

Helaas beschikt de klantenservice momenteel niet over voldoende informatie, wat begrijpelijk is gezien het feit dat providers zelf vaak ook niet volledig op de hoogte zijn van de toestelleveringen.

Als provider kun je jezelf gemakkelijk onderscheiden, zonde dat nog geen van de providers dit nu doet.

Ik zou het zeker leuk vinden om dit plan verder uit te werken! 😉😉😉😉

 

Reputatie 1

Ik heb afgelopen vrijdag direct om 14;00 de pre-order geplaatst. Tot op heden geen bevestigingsmail ontvangen. Klantenservice is ook op geen enkele manier te bereiken (chat, telefonisch), iemand anders hetzelfde probleem?

Ik heb helaas het zelfde ervaren ik heb helaas een half uur aan de lijn gehangen en werd gwn niet geholpen en aan de chat heb je ook niks want daar komt ook geen werknemer je helpen 

ik ben altijd tevreden geweest over hoe het geregeld was maar sinds dat het Odido is lijkt er gwn geen enkele communicatie mogelijk te zijn 

Reputatie 4

LD:DR;

Maak hier een leuke marketing campagne van waar je alle informatie op 1 pagina. 

Zo is iedereen blij!

 

Goed punt! Gister schreef ik een soortgelijk verhaal. Zie hieronder:

Verhaal bovenstaand, om het forum leesbaar te houden.

 

Ik zou het zeker leuk vinden om dit plan verder uit te werken! 😉😉😉😉

 

 

Ze zouden er goed aan doen om wellicht met teleurgestelde klanten in gesprek te gaan en ervan te leren. Levering gaan zij niks aan kunnen doen, maar naar mijn idee zijn er zoveel voordehand liggende aspecten waar je wèl iets aan kunt doen. Jammer dat ze dat zelf dan niet (hebben) gezien.

 

Voor jou zie ik dat ze nog mensen zoeken op het gebied van marketing en communicatie! 😉

https://werkenbij.odido.nl/vacatures/vakgebied/marketing-en-communicatie 

 

Misschien dat je dan ook wel je iPhone op de dag van verkoop krijgt😂

Reputatie 1

Vind het wel echt belachelijk dat ik op geen enkele manier contact kan krijgen met jullie klantenservice. Op verschillende sociale media wordt er gewoon niet op mijn berichten gereageerd, echt ontzettend jammer. 

Reputatie 2

Bij mij ging het om een verlenging , maar ik kan ook niet opnieuw bestellen dus daardoor lijkt er wel een order te zijn aangemaakt 

Bij mij het zelfde het gaat om een verlenging, en heb tot nu toe niks binnen gekregen van bevestigings mail. Heb toenstraks weer geprobeerd te bellen maar werd weer niet opgenomen na kwartier te hebben gewacht 

Ik heb 1 uur en 11 minuten gewacht voordat ik iemand aan de lijn kreeg. 

Reputatie 1

Toen ik belde vanwege geen mail ontvangen te hebben heeft de medewerker aan de telefoon m’n oude order eruit gehaald en een nieuwe erin gezet… Ordernummer 200824xx nu, en nog niks vernomen buiten een tweede betaallink (terwijl eerste al betaald is), tot nu toe niet heel tevreden sinds de overstap naar odido. Chat werkt niet, klantenservice slecht bereikbaar en wisselende antwoorden. 


Dat heeft die medewerker slim gedaan, oude order geannuleerd nieuwe order besteld via de medewerker word gezien als “Sale” waardoor ze een bonus krijgen.

Zo ben ik helaas inmiddels ook ‘geholpen’ (genaaid)…

Reputatie 2

@Flyingdutcher95  wat fijn dat je hem eindelijk binnen hebt!!! Hoe is ie?? Mijn zusje heeft hem ook ontvangen ik vind hem super! Die van mij komt morgen, en so far so good 😊 

Reputatie 1

Ik ben zojuist gebeld door mijn Odido winkel. Wellicht kunnen andere mensen hier een indicatie uit halen:

 

Besteldatum: 15-09-2023 om 14:03

Welk toestel: iPhone 15 Pro Max Natural Titanium 256GB

Wanneer op te halen: het toestel is vanaf nu op te halen in de betreffende Odido winkel. Ik heb er zelf voor gekozen om deze morgen rond 10:00 op te halen.

Bestelnummer: 200787XXX

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

I feel this! Hahah welke heb jij besteld? 
wacht nu ook idd al 3 weken

Reputatie 2

Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat je geen bevestiging krijgt na betaling. Als het goed is krijg je binnenkort een mail om een afspraak voor levering te maken.

Ja maar hier op het forum staat ook dat het 48 uur kan duren en ik ben nu 53 uur aan wachten op iets van vervolg 

Ik zou morgen even bellen, waarschijnlijk is je order net als bij mij automatisch geannuleerd omdat er geen betaling is gedaan.

Reputatie 2

dan zal ik niet weten wat mij overkomt verwacht ik… ik heb nog een heel oudje namelijk iPhone XR uit 2019 🙈 zal een supergrote vooruitgang zijn in alle opzichten!! 

Reputatie 5

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Ondertussen al een mail gehad of nog aan het afwachten?

Ik heb nog geen mail gehad

Reputatie 7
Badge +4

Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Reageer