FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244540 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

Toon eerste reactie

538 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Gelikte presentatie weer (zoals bijna elk jaar) Nu even broeden op m’n uiteindelijke keuze. 😃

Reputatie 2

Nou ik heb net de mail gekregen en gelijk afspraak gemaakt voor morgen tussen 3 en 6 voor levering van me pro max 256 natural titanium.

Dat is goed nieuws! Ik was ook bang dat als je nu annuleert hebt en bij Belsimpel besteld, je alsnog je telefoon later hebt omdat er wel wat uitleveringen aankomen bij Odido tussendoor. Dat klopt dus 😂

Hopelijk valt het allemaal wel mee met de levertijden. Heb ook regelmatig bij T-Mobile besteld en ondanks de lange levertijden heb ik mijn bestelling altijd eerder gehad. Maar gerichte informatie over je specifieke bestelling is ronduit slecht. Tijdens het plaatsen van mijn bestelling bij Belsimpel werd er een levertijd van 3 weken aangehouden en na een aantal dagen zag ik de app dat leverdatum van mijn toestel was aangepast naar 30-09. Heb gisteren bevestiging gehad dat abonnement is verlengd en van PostNL een bevestiging van levering. Ben dus steeds op de hoogte geweest van de levering en vervolgstappen die nog genomen moesten worden. Als ODIDO dit ook zou doen, dan is het wachten niet eens zo erg, omdat iedereen dan weet waar die aan toe is.

Reputatie 3

Vodafone heeft ook de levertijden aangepast maar maakt onderscheid tussen 15-9 besteld en daarna. Voor bijvoorbeeld de Pro Max zwart 256 GB is dat 2-3 weken als je ‘m op 15-9 had besteld en 4-6 voor daarna. 

Eindelijk mijn iphone pro 128 gb zwart binnen, ik ben klaar om elke keer hier naar toe te komen. Voor de mensen die nog wachten succes en wie weet ben jij aan de beurt 💯✌️

Toen ik belde vanwege geen mail ontvangen te hebben heeft de medewerker aan de telefoon m’n oude order eruit gehaald en een nieuwe erin gezet… Ordernummer 200824xx nu, en nog niks vernomen buiten een tweede betaallink (terwijl eerste al betaald is), tot nu toe niet heel tevreden sinds de overstap naar odido. Chat werkt niet, klantenservice slecht bereikbaar en wisselende antwoorden. 


Dat heeft die medewerker slim gedaan, oude order geannuleerd nieuwe order besteld via de medewerker word gezien als “Sale” waardoor ze een bonus krijgen.

Reputatie 1

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

Reputatie 2

Dat er niet gereageerd word vanuit Odido is 1. Maar er is totaal geen gerichte info naar de klant toe. Niet op de bestel status pagina. Er staat ook niks bij of deze tijden die gelden op de verschillende pagina's nu voor iedereen is. of voor nieuwe bestellingen. Op de bestel pagina staan dezelfde aantal weken als op deze pagina's. Dus mijn brein zegt alleen maar dat deze tijden die ook hier in de community staat voor nieuwe bestellingen is. En niet voor de huidige nog wachtende bestellingen.

Maar ze verwijzen overal door naar deze community. Dus als nieuwe mensen die een iPhone gaan bestellen. Deze pagina's met ontevreden klanten zien. Schrikt dat toch deels af. Dat is marketing technisch ook niet bevordelijk voor Odido. Een “nieuwe” speler op de markt. Bijna niemand buiten de abone's weet eigenlijk dat dit voormalig T-Mobile/Tele2 is.

Ik gaf al eerder aan, hoe moeilijk is het om een cijfer te plakken achter de bestelling. Waar je kan zie waar je in de wachtrij staat. En dan kleine updates eronder over hoeveel er van dat soort uitgeleverd zijn op de verschillende dagen. En de verwachte leveringen. Dan kan je Odido niet ophangen aan hun beweringen. Want het zijn verwachtingen. En dan zakt je nummer ook langzaam. Dan is het voor iedereen duidelijk. En heb je een kleine houvast wanneer je, je nieuwe toestel kan verwachten.

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

Reputatie 2

De ene van klantenservice zegt dit en de andere dat.

 

Mij is verteld dat de leverdata die hier allemaal vermeld zijn voor nieuwe bestellingen zal zijn. Want als dat niet zo zou zijn. Betekend dit dus dat Odido dus pas over 3 a 6 weken een levering gaat binnen krijgen? Lijkt mij niet. En dat gaf klantenservice aan mij ook zo aan. Nu zegt er 1 van Odido op het forum nu dat het voor iedereen zou zijn??….

 

Odido, get your act together. En zet iedereen binnen het bedrijf op 1 lijn. En wees veel duidelijker in individuele info. Een wachtrij is niet moeilijk om op te zetten. En dan heb je veel minder onduidelijkheden. Dat werd ook gedaan in de tijd dat GPU's lastig te krijgen waren. Ik kon toen zien dat ik op plek 200 stond. En ook hoeveel er steeds van ieder binnen kwamen aan spullen bij de winkel. En dan weet je gewoon dat het mondjesmaat de goede kant op gaat.

Reputatie 2

Ik heb dus ordernummer 20093XXXX wegens een fout in de originele order.

 

Ik ben al door een pak zakdoekjes heen. De tranen houden maar niet op. 

Reputatie 2

Van IPhone 12 naar de IPhone 15 pro gegaan. Super blij mee en toch sneller dan verwacht! 
Ik blijf de community ook in de gaten houden en hopelijk schiet het mooi op met het leveren 🥳

 

Mensen, ik wil een dringende advies en oproep doen naar de teleurgestelde klanten hier. Aan dat geintje van pre-orderen doe ik al 8 jaar lang niet aan mee, precies om deze redenen. De telefoon wordt op de dag van release beloofd als je stipt een week van tevoren een pre-order plaatst. Dit zorgt vaker voor teleurstelling dan blijdschap. Hoe ik het al jarenlang doe is altijd op de dag van release in de winkels gewoon vroeg de Media Markt binnen lopen en vragen of er nog een specifieke iPhone xxx model op voorraad ligt in de winkel door op die manier rustig mijn abonnement te verlengen terwijl ik het toestel meteen in handen heb zonder ooit een pre-order geplaatst te hebben. Zelfs al staat er op de website van Media Markt dat er geen online en winkelvoorraad is, er zijn altijd 1 of 2 exemplaren die toch onvermeld in de winkel op voorraad ligt. Laat je niet afschrikken. Mensen annuleren hun orders, de ene komt later pas opdagen waardoor het ‘wie het eerst komt die het eerst maalt’ wordt, etc etc. Zo zijn er uiteindelijk altijd beschikbare modellen en kleuren die vooraf helemaal niet aangekondigd zijn in hun winkel en online voorraad. Zo heb ik ook netjes vandaag in de middag rustig zonder pre-order mijn abonnement bij Odido kunnen verlengen en de iPhone 15 Pro Black Titanium 512 GB direct uit de winkel mee kunnen nemen. Zo heb ik al sinds de iPhone SE succes hiermee en vandaag ook weer. Neem de controle en initiatief in eigen handen in plaats van het weg te geven of aan het toeval over te laten, dat scheelt je behoorlijk wat teleurstellingen. Je bent dan misschien wel even aan het rondtrekken langs 1 of 2 Media Markt filialen, maar eind van de rit heb je dezelfde dag vaak wel gewoon succes. 

 

 

Reputatie 2

Ik zie dat (voor de moderators) lastige vragen (wellicht weten zij ook niet beter) genegeerd worden, toch doe ik een poging:

 

Zoals hierboven ook meerdere keren gevraagd is:

Waarom kunnen mensen die hun telefoon afhalen hun bestelling niet vinden?

 

Waarom worden mensen die hun telefoon afhalen overgeslagen bij de levering? 

Reputatie 1

Kan iemand die bij Belsimpel heeft besteld met een levering van 2-4 dagen een update geven over hoeveel dagen het werd geleverd?



vandaag bericht gekregen van belsimpel dat ze vrijdag een nieuwe levering verwachten en zaterdag bezorgd wordt. Even afwachten op het resultaat, maar in ieder geval informatie en netjes op de hoogte gehouden door belsimpel. 

Reputatie 1

Mochten er nog mensen aan het wachten zijn, er worden nog mails verstuurd 😀 vrijdag tussen 4 en 5 iPhone Pro 256GB Natural Titanium besteld (200829XXX), en gisteravond ook de sms gehad, sinds dat moment gisteravond stond er op de bestelstatus dan ook meegegeven aan de bezorgdienst. Tijdstip is alleen nog niet bekend, maar dat komt wel goed.

 

 

Hoe kan mijn bestelling blauw titanium 256gb met nummer 2007903XX later verzonden worden dan mensen met een later bestelnummer?

Supply and demand? Ik heb dezelfde telefoon maar dan een andere kleur later besteld. Of er zijn meer telefoons met mijn kleur, of jouw kleur is gewilder (of beide natuurlijk).

Zelfde kleur, later ordernr, krijgt m eerder.

Ook de gewone Pro en dan 256GB? Dat is wel gek. Ik heb wel direct via iDeal betaald, dus niet via een latere betaallink/mail, en als verlenging. Misschien dat dat meespeelt.

Ik heb een uur later betaald omdat ik mn reader niet bij me had en met creditcard verder moest. Ik las eerder dat dit niet uit zou mogen maken. 256gb pro max blauw titanium, maar iemand anders hierboven met dezelfde foon met 7xx is eerder dan ik met 3xx. Da’s gek. En stom. En hatelijk, maar gegund.

Reputatie 1

Kan iemand die bij Belsimpel heeft besteld met een levering van 2-4 dagen een update geven over hoeveel dagen het werd geleverd?

Ik heb 'm zaterdag besteld via Belsimpel met de indicatie 2-4 dagen, communicatie verloopt tot nu toe 10x beter. Helaas is de verwachte levertijd gisteren van 2-4 dagen naar 3 weken gegaan. Maar dat is nog altijd beter dan 6-8 weken en een stuk duidelijker. Zodra ik een melding krijg dat de telefoon onderweg is zal ik het hier laten weten. 


Sidenote: Ik heb gebeld naar Odido om mijn verlenging toestel te annuleren. Ik ben verder heel netjes geholpen aan de telefoon zonder nare opmerkingen. Dus het kan wél heel netjes en snel opgepakt worden. 

Ik hoop dat iedereen snel z'n toestel in handen gaat krijgen :) 

Reputatie 7
Badge +9

Hi everyone, first off; thank you to everyone for your patience so far! Writing this in English, so everyone can read it. I know you'd like to have your brand-new iPhone sooner than later and I apologise for the late response in this topic. I'd love to clarify a few questions that I saw in the comments, and we will try our best to communicate with you throughout your waiting period as much as we can. Please understand that it's very busy at the moment and we can't reply individually. I hope that these 'general’ replies will help you! If you have any other questions or if you need help with anything, please feel free to ask. We're always here to help!

  • Order numbers are indeed not only for iPhone orders, also Sim Only and every other order and phone as well. It doesn't give you a clear indication of your number in the waiting list
  • We also don't have a waiting list available. If we had it, I'd love to give every single one of you the best indication I could give you
  • Every time there's a change in delivery time, we update our iPhone topics. Some days you don't see an update, the one and only reason for this is; there is no update/change
  • Sometimes there's only an update for a specific model or even color or memory variant. In that case we only update the date and time in that specific topic. (It's a good thing if you don't see a change)
  • Stay Connected is indeed the name we use. You can be thrilled when you see that name! 
  • If you haven't received an e-mail, SMS, Track & Trace or been contacted by AMP for a delivery appointment, your phone is not with us yet
  • The Community is the only place with actual delivery times. My colleagues from customer service can only give you an indication (that is based on the information in the iPhone topics)

Please check the delivery table, and especially 'Besteldatum’ to get an indication of how long you will have to wait. For example:

If you've ordered your phone on 15-09 and the delivery time said 3-4 weeks. Please count on 4 weeks. Has the table been updated and does the besteldatum say 16-09 with a new delivery time, like 4-5 weeks? In this case, the 3-4 weeks still apply for you. Customers who ordered that specific phone on 16-09 or later, the new 4-5 weeks apply. Keep the initial delivery time in mind for your own order. Did the Besteldatum and delivery time both change? For example; 15-09 with 4-5 weeks? In that case that means you can now assume that your delivery time has been delayed to 4-5 weeks. 

I hope this clarifies things a lot, but as I said; if you have any other questions, please ask away!

Also, thank you very much to everyone answering other people's questions! 

Pff ja! Ik hoop het ook, hoop dat jij hem dan eerder hebt, wel zo eerlijk natuurlijk. 
maar hoop die van mij ook zeker! 😫 Hoesje en screenprotector is wel binnen 😂

Reputatie 2

Waar staat de bestelstatus? Ik kan deze nergens vinden in mijn odido!?

Mijn is:

 

We hebben je bestelling meegegeven aan onze bezorger. 

Binnen 3 werkdagen krijg je een e-mail van onze bezorger. Hierin lees je hoe het staat met je bestelling. 
(Alleen als je een telefoon of simkaart hebt besteld.)

Reputatie 1

Ik zie dit bij mijn bestel status, 15 pro 128 GB zwart. Meerdere die dit als status hebben? Kan er zeker wel vanuit gaan nu dat ik hem morgen in ieder geval niet krijg 🥲

Waar staat je bestelstatus? Ik kan deze niet eens vinden!?

https://www.odido.nl/service/bestelling/mobiel/bestelstatus

Reputatie 2

Ben ik de enige die zich niet druk maakt? Ik snap best dat we allemaal die iPhone meteen in onze handen hebben. Maar als er veel mensen gepreorderd hebben ben je gewoon niet aan de beurt op dag van release. Bij levertijden staat alles ook duidelijk aangegeven. En ja dat veranderd nog wel eens afhankelijk van wat ze binnen krijgen volgens mij werkt het overal zo. Zoals het er eerst uitzag moest ik ¾ weken wachten. Zie nu dat ik 4 tot 6 moet wachten want ik heb na 16e besteld. Tja niks aan te doen toch? Bij iemand anders bestellen kan altijd als je denkt dat je daar eerder aan de beurt bent. 

Mag ik vragen of je bevestiging per e-mail heb gekregen? Ik heb bestelling op 22e geplaatst en nog steeds niks gehoord. En status is “we konden bestelling niet vinden”. Is het normaal?

Hey, ik heb pas op 19-09 besteld. Maar ik kreeg meteen betaallink en bevestiging en het contract in de mail. Ik moet alleen nog wachten tot hij op voorraad is en dan krijg ik vanzelf bericht

Hey voor mij het zelfde 🙋‍♂️, wat heb je besteld? 😃

iPhone 15 Pro 128 GB Zwart

Reputatie 2

ik heb ophalen in de store gedaan, heb daar alleen een smsje vorige week van ontvangen. verwacht vrijdag pas weer een sms.. geen idee wat de status is. 

Reputatie 2

Ik ben blij dat ik morgen mijn telefoon krijg, maar Odido dit tijdsinterval van post nl slaat hé lè maal nergens op. Mensen kunnen toch geen 12u lang thuis zitten wachten…

 

Reputatie 2

Ik ben blij dat ik morgen mijn telefoon krijg, maar Odido dit tijdsinterval van post nl slaat hé lè maal nergens op. Mensen kunnen toch geen 12u lang thuis zitten wachten…

 

Welk toestel heb je besteld? Heb tot heden nog niks ontvangen.

De iPhone 15 pro Max 512gb titanium blauw. 14:02 besteld en 14:06 mail. 

I just received a text message

 

Amazing! Wich iphone did you get?

iPhone 15 Pro Max Blauw titanium 256GB

Reageer