FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244031 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 2

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Goed nieuws om te horen dat ze ook Post nl gebruiken dit jaar dat maakt de kans op het ontvangen van een iphone morgen voor veel mensen veel groter!

Reputatie 5

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Goed nieuws om te horen dat ze ook Post nl gebruiken dit jaar dat maakt de kans op het ontvangen van een iphone morgen voor veel mensen veel groter!

Ja heb zelf geen sms ontvangen dus ben benieuwd ook geen mail van PostNL. Verwacht zelf dat ik niet bij de eerste batch zit.

Reputatie 2

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Ik heb had hem om 14:10 besteld en net ook de mail gekregen van PostNL, wel gek dat je niet zelf een datum of tijd kan kiezen, stel je bent niet thuis..

Reputatie 2

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Ik heb had hem om 14:10 besteld en net ook de mail gekregen van PostNL, wel gek dat je niet zelf een datum of tijd kan kiezen, stel je bent niet thuis..

https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/

Reputatie 2

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Ik heb had hem om 14:10 besteld en net ook de mail gekregen van PostNL, wel gek dat je niet zelf een datum of tijd kan kiezen, stel je bent niet thuis..

https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/

Lijkt mij erg handig van een iPhone 15 pro met een waarde van 1249 euro, die je wil gewoon zelf in ontvangst nemen en ook niet ophalen bij een postnl punt

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Reputatie 5

iPhone 15 Pro 128GB Zwart Titanium op vrijdag om 14:41 besteld. Binnen 10 minuten kreeg ik in een mail dat mijn bestelling gelukt was. Gisterenavond om 23:59 een sms gekregen van Odido dat ik binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging zou krijgen. Vijf minuten geleden heb ik een email gekregen van PostNL, mijn pakket wordt morgen tussen 11:45 en 14:15 verwacht. 

Ik heb had hem om 14:10 besteld en net ook de mail gekregen van PostNL, wel gek dat je niet zelf een datum of tijd kan kiezen, stel je bent niet thuis..

Had je hiervoor wel een SMS gekregen of dat niet?

Reputatie 5

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Reputatie 5

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Ik heb exact hetzelfde 🫠

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Ik ken die pagina ondertussen beter dan m’n eigen vriendin

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Ik ken die pagina ondertussen beter dan m’n eigen vriendin

😂😂, same bro

Toen ik belde vanwege geen mail ontvangen te hebben heeft de medewerker aan de telefoon m’n oude order eruit gehaald en een nieuwe erin gezet… Ordernummer 200824xx nu, en nog niks vernomen buiten een tweede betaallink (terwijl eerste al betaald is), tot nu toe niet heel tevreden sinds de overstap naar odido. Chat werkt niet, klantenservice slecht bereikbaar en wisselende antwoorden. 

Toen ik belde vanwege geen mail ontvangen te hebben heeft de medewerker aan de telefoon m’n oude order eruit gehaald en een nieuwe erin gezet… Ordernummer 200824xx nu, en nog niks vernomen buiten een tweede betaallink (terwijl eerste al betaald is), tot nu toe niet heel tevreden sinds de overstap naar odido. Chat werkt niet, klantenservice slecht bereikbaar en wisselende antwoorden. 


Dat heeft die medewerker slim gedaan, oude order geannuleerd nieuwe order besteld via de medewerker word gezien als “Sale” waardoor ze een bonus krijgen.

Reputatie 1

Vind het wel echt belachelijk dat ik op geen enkele manier contact kan krijgen met jullie klantenservice. Op verschillende sociale media wordt er gewoon niet op mijn berichten gereageerd, echt ontzettend jammer. 

Ik heb twee mobiele telefoons ( voor zelf en mijn vrouw) met een e-mailadres besteld. Vandaag ontving ik een SMS en e-mail van de koerier. Moet ik slechts voor twee bestellingen een e-mail ontvangen? 

Reputatie 1

Toen ik belde vanwege geen mail ontvangen te hebben heeft de medewerker aan de telefoon m’n oude order eruit gehaald en een nieuwe erin gezet… Ordernummer 200824xx nu, en nog niks vernomen buiten een tweede betaallink (terwijl eerste al betaald is), tot nu toe niet heel tevreden sinds de overstap naar odido. Chat werkt niet, klantenservice slecht bereikbaar en wisselende antwoorden. 


Dat heeft die medewerker slim gedaan, oude order geannuleerd nieuwe order besteld via de medewerker word gezien als “Sale” waardoor ze een bonus krijgen.

Zo ben ik helaas inmiddels ook ‘geholpen’ (genaaid)…

Reputatie 1

Ik heb tot heden nog niks gehoord over de bestelling met de iPhone 15 Pro Max 256GB Naturel Titanium.
Zelf krijg ik de levering vanuit PostNL volgens de mail, alleen zie ik nergens een sms of wat dan ook.

Hier precies hetzelfde. Kan ook geen pagina vinden met de bestelstatus of iets dergelijks…

Reputatie 1

Vrijdag direct besteld, bevestigingsmail binnen gekrege om 14:02, order nummer: 2007875xx 

Pro Max 256GB Naturel Titanium

Gister avond omstreeks 23:45 een sms ontvangen dat er binnen 24 uur een bezorgafspraak word gemaakt. 
 

nu alleen nog wachten op de mail van AMP:)

Ik heb dezelfde iPhone besteld (mail gekregen om 14:05) en mijn ordernummer is 2007876xx dus ik vrees dat ik nog eventjes zal moeten wachten 😓

Toen ik belde vanwege geen mail ontvangen te hebben heeft de medewerker aan de telefoon m’n oude order eruit gehaald en een nieuwe erin gezet… Ordernummer 200824xx nu, en nog niks vernomen buiten een tweede betaallink (terwijl eerste al betaald is), tot nu toe niet heel tevreden sinds de overstap naar odido. Chat werkt niet, klantenservice slecht bereikbaar en wisselende antwoorden. 


Dat heeft die medewerker slim gedaan, oude order geannuleerd nieuwe order besteld via de medewerker word gezien als “Sale” waardoor ze een bonus krijgen.

Da’s slim van hem dan ja, zeer matig voor mij. Had het liever gehouden bij mijn websiteorder en daar een betaallinkje van ontvangen, denk dat deze bestelling geannuleerd gaat worden… Als ik zie hoe ver ik “achter” lig kan het wel even duren voor de telefoon anders hier is.

Reputatie 2

Vrijdag direct besteld, bevestigingsmail binnen gekrege om 14:02, order nummer: 2007875xx 

Pro Max 256GB Naturel Titanium

Gister avond omstreeks 23:45 een sms ontvangen dat er binnen 24 uur een bezorgafspraak word gemaakt. 
 

nu alleen nog wachten op de mail van AMP:)

Ik heb dezelfde iPhone besteld (mail gekregen om 14:05) en mijn ordernummer is 2007876xx dus ik vrees dat ik nog eventjes zal moeten wachten 😓

Heb begrepen dat de ProMax bij sommige varianten gewacht mag worden tot begin november. 

 

Mijn partner heeft de roze 15 plus (geen pro) en nog geen mail gehad.  Ik zelf de groene. En ik heb al wel mail en sms gehad.

Reputatie 2

Ik heb dus ordernummer 20093XXXX wegens een fout in de originele order.

 

Ik ben al door een pak zakdoekjes heen. De tranen houden maar niet op. 

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Ondertussen al een mail gehad of nog aan het afwachten?

Redelijk bizar dat de Odido website nog steeds vermeldt dat de toestellen vanaf 22 september leverbaar zijn als je nu bestelt. Lijkt me zelfs misleiding op dit moment. Zou beter en eerlijker zijn als er stond: “Back-order, leverdatum onbekend.”

(edit: fixed d-t-fout)

Reageer