FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 243867 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 3

Ik zie dit bij mijn bestel status, 15 pro 128 GB zwart. Meerdere die dit als status hebben? Kan er zeker wel vanuit gaan nu dat ik hem morgen in ieder geval niet krijg 🥲

Ik heb dit al sinds ik de bestelling geplaatst heb.. dus t kan hopelijk snel veranderen 

Reputatie 2

Ik ben blij dat ik morgen mijn telefoon krijg, maar Odido dit tijdsinterval van post nl slaat hé lè maal nergens op. Mensen kunnen toch geen 12u lang thuis zitten wachten…

 

Reputatie 5

Ik ben blij dat ik morgen mijn telefoon krijg, maar Odido dit tijdsinterval van post nl slaat hé lè maal nergens op. Mensen kunnen toch geen 12u lang thuis zitten wachten…

 

Welk toestel heb je besteld? Heb tot heden nog niks ontvangen.

Reputatie 2

Ik ben blij dat ik morgen mijn telefoon krijg, maar Odido dit tijdsinterval van post nl slaat hé lè maal nergens op. Mensen kunnen toch geen 12u lang thuis zitten wachten…

 

Welk toestel heb je besteld? Heb tot heden nog niks ontvangen.

De iPhone 15 pro Max 512gb titanium blauw. 14:02 besteld en 14:06 mail. 

Reputatie 5

Hier gaan we

Ik zie dit bij mijn bestel status, 15 pro 128 GB zwart. Meerdere die dit als status hebben? Kan er zeker wel vanuit gaan nu dat ik hem morgen in ieder geval niet krijg 🥲

Ik heb dit al sinds ik de bestelling geplaatst heb.. dus t kan hopelijk snel veranderen 

Aah oke ik kwam er gister pas achter dat ik de bestel status kon zien. Er is dus nog hoop 

Reputatie 1

Als ik mijn bestelling zoekt, krijg ik sinds gisteren al een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Heb wel een mail en sms ontvangen dat de bestelling is ontvangen. Heb er een naar gevoel bij

Vraagje, de geupdate levertijden die nu op de verschillende pagina's is komen staan sinds 8.00. Is dat voor alle nog niet verzonden Iphones? Of is dat als je nu zou bestellen?

Reputatie 3

Vraagje, de geupdate levertijden die nu op de verschillende pagina's is komen staan sinds 8.00. Is dat voor alle nog niet verzonden Iphones? Of is dat als je nu zou bestellen?

Ik hoop voor iedereen die nog gaat bestellen.. lijkt me vreemd als iemand een pre order plaatst het de zelfde datum zou komen als iemand die nu zou kopen toch?

Vraagje, de geupdate levertijden die nu op de verschillende pagina's is komen staan sinds 8.00. Is dat voor alle nog niet verzonden Iphones? Of is dat als je nu zou bestellen?

Ik hoop voor iedereen die nog gaat bestellen.. lijkt me vreemd als iemand een pre order plaatst het de zelfde datum zou komen als iemand die nu zou kopen toch?

Dat vind ik eigenlijk ook wel. Als ik nu de reactie onder iedere levertijd bericht van @Marciano van Odido zie. Heb ik daar toch mijn twijfels over. Hopelijk krijgen de mensen die nog niks gehoord hebben. Toch sneller dan later hun nieuwe Iphone.

Reputatie 3

Vraagje, de geupdate levertijden die nu op de verschillende pagina's is komen staan sinds 8.00. Is dat voor alle nog niet verzonden Iphones? Of is dat als je nu zou bestellen?

Ik hoop voor iedereen die nog gaat bestellen.. lijkt me vreemd als iemand een pre order plaatst het de zelfde datum zou komen als iemand die nu zou kopen toch?

Dat vind ik eigenlijk ook wel. Als ik nu de reactie onder iedere levertijd bericht van @Marciano van Odido zie. Heb ik daar toch mijn twijfels over. Hopelijk krijgen de mensen die nog niks gehoord hebben. Toch sneller dan later hun nieuwe Iphone.

Ja idd.. maar anders zou de pro order geen toegevoegde waarde gehad hebben.. want als het op datum en tijd van bestelling gaat. dan zou het mij wel weer logisch lijken dat dat wel gebeurt. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wanneer Apple de toestellen levert bij Odido. Laten we goede hoop houden

Vraagje, de geupdate levertijden die nu op de verschillende pagina's is komen staan sinds 8.00. Is dat voor alle nog niet verzonden Iphones? Of is dat als je nu zou bestellen?

Ik hoop voor iedereen die nog gaat bestellen.. lijkt me vreemd als iemand een pre order plaatst het de zelfde datum zou komen als iemand die nu zou kopen toch?

Dat vind ik eigenlijk ook wel. Als ik nu de reactie onder iedere levertijd bericht van @Marciano van Odido zie. Heb ik daar toch mijn twijfels over. Hopelijk krijgen de mensen die nog niks gehoord hebben. Toch sneller dan later hun nieuwe Iphone.

Ja idd.. maar anders zou de pro order geen toegevoegde waarde gehad hebben.. want als het op datum en tijd van bestelling gaat. dan zou het mij wel weer logisch lijken dat dat wel gebeurt. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wanneer Apple de toestellen levert bij Odido. Laten we goede hoop houden

Dat ik m krijg. Die hoop heb ik zeker wel. Alleen persoonlijke informatie over levertijden die voor mij persoonlijk relevant is. Zoals plaats in de rij voor mijn specifiek model. die mis ik wel. Wat wij als klant van Odido alleen maar zien is globaal. Voor nu bestellers, pre-orders of twijfelaars is alle informatie die beschikbaar is hetzelfde. Dus voor iedereen hetzelfde van toepassing is, zo lijkt het.

Reputatie 3

Vraagje, de geupdate levertijden die nu op de verschillende pagina's is komen staan sinds 8.00. Is dat voor alle nog niet verzonden Iphones? Of is dat als je nu zou bestellen?

Ik hoop voor iedereen die nog gaat bestellen.. lijkt me vreemd als iemand een pre order plaatst het de zelfde datum zou komen als iemand die nu zou kopen toch?

Dat vind ik eigenlijk ook wel. Als ik nu de reactie onder iedere levertijd bericht van @Marciano van Odido zie. Heb ik daar toch mijn twijfels over. Hopelijk krijgen de mensen die nog niks gehoord hebben. Toch sneller dan later hun nieuwe Iphone.

Ja idd.. maar anders zou de pro order geen toegevoegde waarde gehad hebben.. want als het op datum en tijd van bestelling gaat. dan zou het mij wel weer logisch lijken dat dat wel gebeurt. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wanneer Apple de toestellen levert bij Odido. Laten we goede hoop houden

Dat ik m krijg. Die hoop heb ik zeker wel. Alleen persoonlijke informatie over levertijden die voor mij persoonlijk relevant is. Zoals plaats in de rij voor mijn specifiek model. die mis ik wel. Wat wij als klant van Odido alleen maar zien is globaal. Voor nu bestellers, pre-orders of twijfelaars is alle informatie die beschikbaar is hetzelfde. Dus voor iedereen hetzelfde van toepassing is, zo lijkt het.

Ja idd. dat klopt. dan duurt het iig wel lang met de aanlevering vanuit apple haha. Maar het gaat goed komen

Reputatie 3

Krijg wel steeds meer het gevoel dat die pre-order een wassen neus was om gewoon veel klanten te trekken. Als je in het eerste half uur van de pre-order je toestel bestelt mag je toch wel verwachten dat je hem op release dag in huis hebt. 

Reputatie 2

Heeft iemand vrijdagavond een bestelling geplaatst en nieuws ontvangen?

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Reputatie 2

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Hoe heb je dat vernomen dat dat ook voor jou van toepassing is?

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Hoe heb je dat vernomen dat dat ook voor jou van toepassing is?

Bellen met de klantenservice ;)

Reputatie 4

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Hoe heb je dat vernomen dat dat ook voor jou van toepassing is?

Bellen met de klantenservice ;)

Over welk model gaat dit?

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Hoe heb je dat vernomen dat dat ook voor jou van toepassing is?

Bellen met de klantenservice ;)

Over welk model gaat dit?

Pro Natural titanium 256

Reputatie 4

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Hoe heb je dat vernomen dat dat ook voor jou van toepassing is?

Bellen met de klantenservice ;)

Over welk model gaat dit?

Pro Natural titanium 256

Ik ben benieuwd hoe het zit met de 15 pro 128. Tot op heden niks gehoord..

Reputatie 4

Wat een waardeloze toko dat Odido. Heb vrijdag besteld, net na 14,00 uur. Heb zojuist vernomen dat 3-4 wk wachttijd ook voor mij van toepassing is. Ik ben al klaar met Odido. Met Tele2 nooit problemen gehad en al vele jaren klant. Nu ga ik uitkijken naar een andere provider. Binnen 4 weken is er vast wel een Iphone te vinden bij een ander!

Hoe heb je dat vernomen dat dat ook voor jou van toepassing is?

Bellen met de klantenservice ;)

Over welk model gaat dit?

Pro Natural titanium 256

Ik ben benieuwd hoe het zit met de 15 pro 128. Tot op heden niks gehoord..

Onze vrienden van de Mediamarkt

4 dagen gewacht op de bestelbevestiging, een ongevraagde gecancelde order in het systeem gezien bij de winkel zelf, en dan nu deze sms gekregen. Nog lopende bestelling is rond 14:30 geplaatst. Het gaat om een iphone 15 pro max natural titanium in 256 gb.
 

 

4 dagen gewacht op de bestelbevestiging, een ongevraagde gecancelde order in het systeem gezien bij de winkel zelf, en dan nu deze sms gekregen. Nog lopende bestelling is rond 14:30 geplaatst. Het gaat om een iphone 15 pro max natural titanium in 256 gb.
 

 

Ik kreeg 5 minuten geleden dezelfde sms... erg teleurgesteld. mijn bestelling werd rond 14.15 geplaatst

4 dagen gewacht op de bestelbevestiging, een ongevraagde gecancelde order in het systeem gezien bij de winkel zelf, en dan nu deze sms gekregen. Nog lopende bestelling is rond 14:30 geplaatst. Het gaat om een iphone 15 pro max natural titanium in 256 gb.
 

 

Ik kreeg 5 minuten geleden dezelfde sms... erg teleurgesteld. mijn bestelling werd rond 14.15 geplaatst

Zelfde hier, erg slecht

Reageer