FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244539 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Alle foto's zijn verwijderd. Het kostte eventjes tijd omdat er zoveel quotes waren dat het lastig was, maar als er toch nog één gespot is, meld het hieronder, dan pas ik het direct aan! 

 

Reputatie 3

Alle foto's zijn verwijderd. Het kostte eventjes tijd omdat er zoveel quotes waren dat het lastig was, maar als er toch nog één gespot is, meld het hieronder, dan pas ik het direct aan! 

 

Nu nog zo snel reageren op alle wachtende klanten en wie weet dat we weer vriendjes worden! 

Alle foto's zijn verwijderd. Het kostte eventjes tijd omdat er zoveel quotes waren dat het lastig was, maar als er toch nog één gespot is, meld het hieronder, dan pas ik het direct aan! 

 

Nu nog zo snel reageren op alle wachtende klanten en wie weet dat we weer vriendjes worden! 

Ahahaha😂

Reputatie 2

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Sorry nog voor me reactie 🥲

 

Reputatie 3

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Geen probleem! Hoop dat iemand mij ook zou helpen als mij dat zou overkomen.

 

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Sorry nog voor me reactie 🥲

 

hahaha geen probleem! Morgen komt de iPhone hopelijk, dan ben ik het vergeten 😜

Reputatie 7
Badge +14

Verzoek van mij voor jullie allemaal. 
Als je iemand aanspreekt kan je ook hun naam noemen zonder “quotes” maar met een @ voor de naam waar je naar verwijst.

Dit zeker als je iets ziet wat mensen beter niet moeten posten bvb. Privé gegevens.

Niet  iedereen is op de hoogte hoe een community werkt en willen liever niet dat hun gegevens worden herhaald 🫣🤫
Het blijft  ook erg overzichtelijk voor de moderators maar zeker ook voor jullie! 
Met vriendelijke dank van mij😂🤝

En hopelijk komen jullie snel in bezit van die mooie IPhones (ik ben fan)

Reputatie 3

@CrisTien excuses, maar quoten is gewoon lekker makkelijk want daar is een knop voor. Is het niet makkelijker om namen te wijzigen in moderator-tim. Ik moest nu eerst zoeken wie moderator was in een hele waslijst, en als ik gewoon @ mod doe en alle moderators komen dan tevoorschijn. Nu is het @ blabla van odido of zo.

Reputatie 7
Badge +14

@Flyingdutcher95  Het is een tip meer niet 🌟(zeker als er privégegevens in het geding zijn🤝) excuses niet nodig!

Fijne avond! 


 

Reputatie 2

Iemand enig idee of de telefoon zo omschreven word bij PostNL? 😂

Reputatie 3

@Anoukve jazeker. 

I ordered Ihphon pro max on September 17 and I just received an SMS that I won't receive it yet, it's sad... I've been waiting for a month and no information about how much more, Oido got so much money and they don't even bother to contact the customer 😡

Eindelijk mijn iphone pro 128 gb zwart binnen, ik ben klaar om elke keer hier naar toe te komen. Voor de mensen die nog wachten succes en wie weet ben jij aan de beurt 💯✌️

Reputatie 3

Ook eindelijk mijn pro max 256 zwart binnen! Wachten word beloond. Is alles goed gegaan @Gina81 ?

Reputatie 2

@Flyingdutcher95  wat fijn dat je hem eindelijk binnen hebt!!! Hoe is ie?? Mijn zusje heeft hem ook ontvangen ik vind hem super! Die van mij komt morgen, en so far so good 😊 

Reputatie 3

@Flyingdutcher95  wat fijn dat je hem eindelijk binnen hebt!!! Hoe is ie?? Mijn zusje heeft hem ook ontvangen ik vind hem super! Die van mij komt morgen, en so far so good 😊 

Nou gelukkig! Ja super fijn apparaat! Ligt veel beter in de hand dan de 14, die hoeken snijden niet meer in je hand.

Reputatie 2

dan zal ik niet weten wat mij overkomt verwacht ik… ik heb nog een heel oudje namelijk iPhone XR uit 2019 🙈 zal een supergrote vooruitgang zijn in alle opzichten!! 

Reputatie 2

Van IPhone 12 naar de IPhone 15 pro gegaan. Super blij mee en toch sneller dan verwacht! 
Ik blijf de community ook in de gaten houden en hopelijk schiet het mooi op met het leveren 🥳

 

Reputatie 1


Hello hello. Weet iemand hoelang het duurt, nadat je het sms’je heb ontvangen, voordat de telefoon ook daadwerkelijk in de winkel ligt om op te halen? 
 

helemaal enthousiast over mn sms’je en nu niets meer😂 

Reputatie 1

Ik kreeg gister een sms met 'Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten. Check de levertijd op www.odido.nl/iph Tot gauw, Odido’. 
Krijgt iedereen deze standaard als de levertijd van de specifieke telefoon in de tabel wordt aangepast? Ik was er sowieso nog niet vanuit gegaan dat hij zou komen namelijk..

Reputatie 3

Ik kreeg gister een sms met 'Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten. Check de levertijd op www.odido.nl/iph Tot gauw, Odido’. 
Krijgt iedereen deze standaard als de levertijd van de specifieke telefoon in de tabel wordt aangepast? Ik was er sowieso nog niet vanuit gegaan dat hij zou komen namelijk..

Is het de eerste keer dat je dit bericht kreeg? 

Reputatie 1

Ik kreeg gister een sms met 'Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten. Check de levertijd op www.odido.nl/iph Tot gauw, Odido’. 
Krijgt iedereen deze standaard als de levertijd van de specifieke telefoon in de tabel wordt aangepast? Ik was er sowieso nog niet vanuit gegaan dat hij zou komen namelijk..

Is het de eerste keer dat je dit bericht kreeg? 

Ja, maar het is ook pas de eerste keer dat het is aangepast voor mijn toestel (P WT 256 gb) sinds ik de bestelling heb geplaatst (4 oktober). De verwachtte levertijd was toen 3-4 weken, nu veranderd naar 4-6 weken. Snap niet zoveel van die levertijden. Ik had verwacht dat ik rond week 43/44 mn iPhone zou krijgen (3-4 weken na 4 okt) en als ik de tabel zie blijft dat gewoon hetzelfde (4-6 weken na 22 september = week 42/44?). Deze tabel heeft mij alleen maar meer vraagtekens gegeven haha

Reputatie 3

Ik kreeg gister een sms met 'Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten. Check de levertijd op www.odido.nl/iph Tot gauw, Odido’. 
Krijgt iedereen deze standaard als de levertijd van de specifieke telefoon in de tabel wordt aangepast? Ik was er sowieso nog niet vanuit gegaan dat hij zou komen namelijk..

Is het de eerste keer dat je dit bericht kreeg? 

Ja, maar het is ook pas de eerste keer dat het is aangepast voor mijn toestel (P WT 256 gb) sinds ik de bestelling heb geplaatst (4 oktober). De verwachtte levertijd was toen 3-4 weken, nu veranderd naar 4-6 weken. Snap niet zoveel van die levertijden. Ik had verwacht dat ik rond week 43/44 mn iPhone zou krijgen (3-4 weken na 4 okt) en als ik de tabel zie blijft dat gewoon hetzelfde (4-6 weken na 22 september = week 42/44?). Deze tabel heeft mij alleen maar meer vraagtekens gegeven haha

Het is 4-6 weken na je eigen besteldatum. De datum in de tabel geeft aan vanaf welke datum die levertijd geldt. Dus als er nu staat 22/9 4-6 weken en je hebt op 20/9 besteld, dan geldt de vorige levertijd (die je dus had moeten onthouden). Als je dan op 30/9 besteld hebt doe je 4-6 weken tellen vanaf 30/9. 

Ja .. cancelen en via Belsimpel. De zwart 256gb pro max zijn op voorraad, morgen binnen. Daaaag odido. Slechte communicatie. 

Nu niet meer :(. Nu staat er weer 3 weken levertijd

Ja ik zie het, ik had al even nagebeld. Bleek inderdaad niet zo te zijn. Toch maar wachten dan…..

Reputatie 1


Hello hello. Weet iemand hoelang het duurt, nadat je het sms’je heb ontvangen, voordat de telefoon ook daadwerkelijk in de winkel ligt om op te halen? 
 

helemaal enthousiast over mn sms’je en nu niets meer😂 

ik wil je geen valse hoop geven, maar dinsdag 11.30 uur smsje gekregen en vandaag 15u gebeld door de odido shop dat hij klaarlag. Iphone plus 128gb roze besteld op 16 september. 

 

Reageer