Levertijden Apple iPhone 15 Pro Max

  • 15 September 2023
  • 1459 reacties
  • 259032 Bekeken
Levertijden Apple iPhone 15 Pro Max

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

1459 reacties

Reputatie 4

@Sebas24

 

Nee klopt ik heb er ook niet veel mensen over gehoord.

jij hebt dus ook voor thuisbezorgd gekozen? Ik namelijk ook..
maar wat dan apart is, als we hebben gekozen voor thuisbezorgen waarom moet het dan zolang duren? Versturen hun hem vanuit de dichtstbijzijnde winkel? Of gewoon van alle vestigingen af? 
want als je kiest voor afhalen dan zoek je een specifieke winkel uit waar je op moet wachten maar dat hebben wij iig niet neem ik aan? 

Ook ik heb voor thuisbezorging gekozen. 

De rede dat het zo lang duurt, is een combinatie van productieproblemen bij Apple en een verhoogde vraag naar het pro max model. Al is het wel gebruikelijk dat men bij een pre-order alsnog 3 weken moet wachten tot zijn het toestel mogen ontvangen.

Educated guess: 
Over het algemeen stuurt Odido de toestellen direct vanuit hun eigen opslag naar hun klanten. 
Al zijn er de afgelopen week ook mensen geweest die hebben gebeld dat hun toestel naar een lokale Odido winkel zijn gestuurd om daar bezorging in te planning, maar dit lijkt meer op een uitzondering dan de standaard procedure.
Wij zouden dus niet op de winkelvoorraad wachten, maar op de Odido warehouse voorraad. 
 

Meerdere winkel werknemers hebben aangegeven dat online bestellingen voorrang krijgen op winkelvoorraad, al vind ik dat lastig te geloven op basis van de leveringen die in ben tegen gekomen.

Reputatie 4

Ik zie hier allemaal berichten die meestal gaan over de iPhone 15 Pro Max 256, maar zijn er ook mensen die net als ik de 512Gb versie in de kleur naturel hebben besteld en ook nog steeds wachten op uitlevering?
 

Lees ook berichten over die oververhitting van de Pro Max toestellen. Is dat misschien de reden dat we wat langer moeten wachten?

De problemen die ik voorbij heb horen komen voor release waren omtrent het scherm van alle pro modellen en de cameramodule van de pro-max. tot release zelf niets vernomen over overhitting. 

Deze productie problemen zorgen voor een vertraging van ongeveer een maand. 

Echter heeft Apple deze sales nodig in Q3 voor haar boekhouding, dus zijn ze alsnog gaan verkopen met minder voorraad. 

Sorry this is in english, but I got confirmation email for the pro max 256GB Blue Titanium on 15/09 15:00 to pick up from store. I did get a message yesterday that it is ready and I will get info via email for delivery within 24 hrs: "Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging. Houd je mail in de gaten en controleer ook je spamfolder. Tot ziens, Odido". However I received no communication since then. Not sure if anyone else also had the same?

I received the same sms, but it hasn’t been 24 hr yet so i guess i will just keep waiting for the mail. My order was also pro max 256GB Blue Titanium. Made the order on 15/09 as well at 15:23 to pick up from store. So exact same situation as yours, but you should be getting it first, because you ordered earlier than me or maybe it could depends on what store you chose. I’m not sure.

Reputatie 1

Op de 15e gepreorderd en nog steeds geen updates behalve dat het nog 6/8 week duurt. Order geannuleerd en naar de mediamarkt gegaan waar die op voorraad was vandaag. Gaat om de 15 pro Max blauw 256gb 

Reputatie 2

Ik zie hier allemaal berichten die meestal gaan over de iPhone 15 Pro Max 256, maar zijn er ook mensen die net als ik de 512Gb versie in de kleur naturel hebben besteld en ook nog steeds wachten op uitlevering?
 

Lees ook berichten over die oververhitting van de Pro Max toestellen. Is dat misschien de reden dat we wat langer moeten wachten?

Geen idee, ik heb de 15 pro max in het zwart en hij overhit nietn echt. Batterij duur is wel goed lees ook andere berichten van mensen.. hopelijk heeft iedereen hem wel snel!

Reputatie 1

Ik zie hier allemaal berichten die meestal gaan over de iPhone 15 Pro Max 256, maar zijn er ook mensen die net als ik de 512Gb versie in de kleur naturel hebben besteld en ook nog steeds wachten op uitlevering?
 

Lees ook berichten over die oververhitting van de Pro Max toestellen. Is dat misschien de reden dat we wat langer moeten wachten?

Een enkel persoon zal last ervan hebben maar je mag ervan uitgaan dat het goed zit, zo niet krijg je als het goed is gewoon een nieuw toestel. Het zijn er maar heel weinig met dit probleem :)

Op de 15e gepreorderd en nog steeds geen updates behalve dat het nog 6/8 week duurt. Order geannuleerd en naar de mediamarkt gegaan waar die op voorraad was vandaag. Gaat om de 15 pro Max blauw 256gb 

Kan je je toestel abonnement daar dan omzetten of hoe werkt dat ?  

🙈

Reputatie 2

Op de 15e gepreorderd en nog steeds geen updates behalve dat het nog 6/8 week duurt. Order geannuleerd en naar de mediamarkt gegaan waar die op voorraad was vandaag. Gaat om de 15 pro Max blauw 256gb 

Op de website staat dat afhalen niet mogelijk is. Welke MediaMarkt is het? Kun je het daar met een abonnement kopen?

Reputatie 1

Yes je kan bij mediamarkt gewoon een toestel met abonnement aanschaffen bij iedere provider. (ook via hun site als je op Google zoekt naar mediamarkt abonnement). Ik heb me order hier dus geannuleerd en me sim only omgezet naar een abonnement met toestel.

ik was bij mediamarkt Assen, die hadden de 15 pro Max blauw. Zou dus even bij je lokale mediamarkt vragen of zij een indicatie hebben wat en wanneer het komt. :)

Bedankt !

Ik heb net gebeld met mediamarkt maar die vertellen dat door het hele land de iPhone 15 pro Max nu niet beschikbaar is in de winkels 🥲

Reputatie 2

Ik heb net gebeld met mediamarkt maar die vertellen dat door het hele land de iPhone 15 pro Max nu niet beschikbaar is in de winkels 🥲

Het zegt inderdaad dat het op voorraad is in Assen voor Pro Max Blue 256GB

 

Bewerken: Het is weg. :-D

Reputatie 4

Update voor de mensen die 15/09/2023 een 15 PM NT 256GB hebben besteld: 

Er zijn in het afgelopen uur mensen blij gemaakt met een SMS dat hun telefoon op voorraad is en zij binnen 24 uur een mail zullen krijgen met bezorg details.

Dat betekent dat niet alle mensen een volledige wachtteijd van 6-8 weken hebben voor ze hyn telefoon ontvangen.

@Sebas24

 

Nee klopt ik heb er ook niet veel mensen over gehoord.

jij hebt dus ook voor thuisbezorgd gekozen? Ik namelijk ook..
maar wat dan apart is, als we hebben gekozen voor thuisbezorgen waarom moet het dan zolang duren? Versturen hun hem vanuit de dichtstbijzijnde winkel? Of gewoon van alle vestigingen af? 
want als je kiest voor afhalen dan zoek je een specifieke winkel uit waar je op moet wachten maar dat hebben wij iig niet neem ik aan? 

Ook ik heb voor thuisbezorging gekozen. 

De rede dat het zo lang duurt, is een combinatie van productieproblemen bij Apple en een verhoogde vraag naar het pro max model. Al is het wel gebruikelijk dat men bij een pre-order alsnog 3 weken moet wachten tot zijn het toestel mogen ontvangen.

Educated guess: 
Over het algemeen stuurt Odido de toestellen direct vanuit hun eigen opslag naar hun klanten. 
Al zijn er de afgelopen week ook mensen geweest die hebben gebeld dat hun toestel naar een lokale Odido winkel zijn gestuurd om daar bezorging in te planning, maar dit lijkt meer op een uitzondering dan de standaard procedure.
Wij zouden dus niet op de winkelvoorraad wachten, maar op de Odido warehouse voorraad. 
 

Meerdere winkel werknemers hebben aangegeven dat online bestellingen voorrang krijgen op winkelvoorraad, al vind ik dat lastig te geloven op basis van de leveringen die in ben tegen gekomen.

 

Ik zeg je eerlijk, sinds ik mij kan herinneren is er altijd een GROTE VRAAG geweest en vaak ook met iets met de productie. Vind het dan ook frappant dat iedereen elk jaar weer verbaasd is om de levertijd. Ik neem elk jaar een nieuwe iPhone en je moet geluk hebben als je ‘m op de release al kunt krijgen (met abo). ELK jaar is er een levertijd. 

 

iPhone 14 PM: 

 

https://tweakers.net/nieuws/203112/apple-waarschuwt-voor-langere-levertijden-iphone-14-pro-modellen.html

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-iphone-14-pro-levertijden/?amp

 

iPhone 13 PM

 

https://nl.hardware.info/nieuws/78676/levertijden-apple-iphone-13-serie-relatief-lang-hoe-zit-dat-in-nederland

 

iPhone 12 PM

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12-officieel-vertraagd/?amp

Reputatie 2

@Sebas24

 

Nee klopt ik heb er ook niet veel mensen over gehoord.

jij hebt dus ook voor thuisbezorgd gekozen? Ik namelijk ook..
maar wat dan apart is, als we hebben gekozen voor thuisbezorgen waarom moet het dan zolang duren? Versturen hun hem vanuit de dichtstbijzijnde winkel? Of gewoon van alle vestigingen af? 
want als je kiest voor afhalen dan zoek je een specifieke winkel uit waar je op moet wachten maar dat hebben wij iig niet neem ik aan? 

Ook ik heb voor thuisbezorging gekozen. 

De rede dat het zo lang duurt, is een combinatie van productieproblemen bij Apple en een verhoogde vraag naar het pro max model. Al is het wel gebruikelijk dat men bij een pre-order alsnog 3 weken moet wachten tot zijn het toestel mogen ontvangen.

Educated guess: 
Over het algemeen stuurt Odido de toestellen direct vanuit hun eigen opslag naar hun klanten. 
Al zijn er de afgelopen week ook mensen geweest die hebben gebeld dat hun toestel naar een lokale Odido winkel zijn gestuurd om daar bezorging in te planning, maar dit lijkt meer op een uitzondering dan de standaard procedure.
Wij zouden dus niet op de winkelvoorraad wachten, maar op de Odido warehouse voorraad. 
 

Meerdere winkel werknemers hebben aangegeven dat online bestellingen voorrang krijgen op winkelvoorraad, al vind ik dat lastig te geloven op basis van de leveringen die in ben tegen gekomen.

 

Ik zeg je eerlijk, sinds ik mij kan herinneren is er altijd een GROTE VRAAG geweest en vaak ook met iets met de productie. Vind het dan ook frappant dat iedereen elk jaar weer verbaasd is om de levertijd. Ik neem elk jaar een nieuwe iPhone en je moet geluk hebben als je ‘m op de release al kunt krijgen (met abo). ELK jaar is er een levertijd. 

 

iPhone 14 PM: 

 

https://tweakers.net/nieuws/203112/apple-waarschuwt-voor-langere-levertijden-iphone-14-pro-modellen.html

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-iphone-14-pro-levertijden/?amp

 

iPhone 13 PM

 

https://nl.hardware.info/nieuws/78676/levertijden-apple-iphone-13-serie-relatief-lang-hoe-zit-dat-in-nederland

 

iPhone 12 PM

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12-officieel-vertraagd/?amp

Het zijn ook allemaal maar luxe problemen, eigenlijk niet waard om over te hebben. Punt is alleen (volgens mij) dat de meeste vragen/klachten voortvloeien uit de gebrekkige communicatie. Als die helderder zou zijn zou dit forum niet zo vol staan, daar ben ik zeker van.

@Sebas24

 

Nee klopt ik heb er ook niet veel mensen over gehoord.

jij hebt dus ook voor thuisbezorgd gekozen? Ik namelijk ook..
maar wat dan apart is, als we hebben gekozen voor thuisbezorgen waarom moet het dan zolang duren? Versturen hun hem vanuit de dichtstbijzijnde winkel? Of gewoon van alle vestigingen af? 
want als je kiest voor afhalen dan zoek je een specifieke winkel uit waar je op moet wachten maar dat hebben wij iig niet neem ik aan? 

Ook ik heb voor thuisbezorging gekozen. 

De rede dat het zo lang duurt, is een combinatie van productieproblemen bij Apple en een verhoogde vraag naar het pro max model. Al is het wel gebruikelijk dat men bij een pre-order alsnog 3 weken moet wachten tot zijn het toestel mogen ontvangen.

Educated guess: 
Over het algemeen stuurt Odido de toestellen direct vanuit hun eigen opslag naar hun klanten. 
Al zijn er de afgelopen week ook mensen geweest die hebben gebeld dat hun toestel naar een lokale Odido winkel zijn gestuurd om daar bezorging in te planning, maar dit lijkt meer op een uitzondering dan de standaard procedure.
Wij zouden dus niet op de winkelvoorraad wachten, maar op de Odido warehouse voorraad. 
 

Meerdere winkel werknemers hebben aangegeven dat online bestellingen voorrang krijgen op winkelvoorraad, al vind ik dat lastig te geloven op basis van de leveringen die in ben tegen gekomen.

 

Ik zeg je eerlijk, sinds ik mij kan herinneren is er altijd een GROTE VRAAG geweest en vaak ook met iets met de productie. Vind het dan ook frappant dat iedereen elk jaar weer verbaasd is om de levertijd. Ik neem elk jaar een nieuwe iPhone en je moet geluk hebben als je ‘m op de release al kunt krijgen (met abo). ELK jaar is er een levertijd. 

 

iPhone 14 PM: 

 

https://tweakers.net/nieuws/203112/apple-waarschuwt-voor-langere-levertijden-iphone-14-pro-modellen.html

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-iphone-14-pro-levertijden/?amp

 

iPhone 13 PM

 

https://nl.hardware.info/nieuws/78676/levertijden-apple-iphone-13-serie-relatief-lang-hoe-zit-dat-in-nederland

 

iPhone 12 PM

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12-officieel-vertraagd/?amp

Het zijn ook allemaal maar luxe problemen, eigenlijk niet waard om over te hebben. Punt is alleen (volgens mij) dat de meeste vragen/klachten voortvloeien uit de gebrekkige communicatie. Als die helderder zou zijn zou dit forum niet zo vol staan, daar ben ik zeker van.

 

Ik denk dat het eerder ligt aan de verwachtingen van de klanten. Bij een pre-order denken ze dan dat ze de iPhone op de releasedatum geleverd krijgen. Dat is onmogelijk natuurlijk. Een pre-order zet je alleen hoger op het lijstje. 

 

Punt 2 is de ‘verwachte' levertijd. Odido geeft bijv. aan dat het 6-8 weken duurt maar dat is natuurlijk gissen. Het kan eerder maar ook later worden. Je kunt het ook niet elke minuut updaten omdat de updates zelf van Apple en diens fabrieken moeten komen en die updaten ook niet in real time. 

 

Ps. Veel mensen denken dat leveringen in 1 batch komen. Dus in een keer 100.000 stuks ofzo. Dat gebeurt niet. Er komen dagelijks pakketten binnen. De fabrieken zijn meermaals per dag pakketten aan het verzenden. Ze gaan wel eerst langs een centraal punt van odido waarna ze op basis van de bestellingen naar de winkels/klanten thuis verzonden worden. 

 

Of mis ik iets en zijn er mensen die bij odido later hebben besteld en deze eerder hebben ontvangen dan de preorders?

Reputatie 2

@Sebas24

 

Nee klopt ik heb er ook niet veel mensen over gehoord.

jij hebt dus ook voor thuisbezorgd gekozen? Ik namelijk ook..
maar wat dan apart is, als we hebben gekozen voor thuisbezorgen waarom moet het dan zolang duren? Versturen hun hem vanuit de dichtstbijzijnde winkel? Of gewoon van alle vestigingen af? 
want als je kiest voor afhalen dan zoek je een specifieke winkel uit waar je op moet wachten maar dat hebben wij iig niet neem ik aan? 

Ook ik heb voor thuisbezorging gekozen. 

De rede dat het zo lang duurt, is een combinatie van productieproblemen bij Apple en een verhoogde vraag naar het pro max model. Al is het wel gebruikelijk dat men bij een pre-order alsnog 3 weken moet wachten tot zijn het toestel mogen ontvangen.

Educated guess: 
Over het algemeen stuurt Odido de toestellen direct vanuit hun eigen opslag naar hun klanten. 
Al zijn er de afgelopen week ook mensen geweest die hebben gebeld dat hun toestel naar een lokale Odido winkel zijn gestuurd om daar bezorging in te planning, maar dit lijkt meer op een uitzondering dan de standaard procedure.
Wij zouden dus niet op de winkelvoorraad wachten, maar op de Odido warehouse voorraad. 
 

Meerdere winkel werknemers hebben aangegeven dat online bestellingen voorrang krijgen op winkelvoorraad, al vind ik dat lastig te geloven op basis van de leveringen die in ben tegen gekomen.

 

Ik zeg je eerlijk, sinds ik mij kan herinneren is er altijd een GROTE VRAAG geweest en vaak ook met iets met de productie. Vind het dan ook frappant dat iedereen elk jaar weer verbaasd is om de levertijd. Ik neem elk jaar een nieuwe iPhone en je moet geluk hebben als je ‘m op de release al kunt krijgen (met abo). ELK jaar is er een levertijd. 

 

iPhone 14 PM: 

 

https://tweakers.net/nieuws/203112/apple-waarschuwt-voor-langere-levertijden-iphone-14-pro-modellen.html

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-iphone-14-pro-levertijden/?amp

 

iPhone 13 PM

 

https://nl.hardware.info/nieuws/78676/levertijden-apple-iphone-13-serie-relatief-lang-hoe-zit-dat-in-nederland

 

iPhone 12 PM

 

https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12-officieel-vertraagd/?amp

Het zijn ook allemaal maar luxe problemen, eigenlijk niet waard om over te hebben. Punt is alleen (volgens mij) dat de meeste vragen/klachten voortvloeien uit de gebrekkige communicatie. Als die helderder zou zijn zou dit forum niet zo vol staan, daar ben ik zeker van.

 

Ik denk dat het eerder ligt aan de verwachtingen van de klanten. Bij een pre-order denken ze dan dat ze de iPhone op de releasedatum geleverd krijgen. Dat is onmogelijk natuurlijk. Een pre-order zet je alleen hoger op het lijstje. 

 

Punt 2 is de ‘verwachte' levertijd. Odido geeft bijv. aan dat het 6-8 weken duurt maar dat is natuurlijk gissen. Het kan eerder maar ook later worden. Je kunt het ook niet elke minuut updaten omdat de updates zelf van Apple en diens fabrieken moeten komen en die updaten ook niet in real time. 

 

Ps. Veel mensen denken dat leveringen in 1 batch komen. Dus in een keer 100.000 stuks ofzo. Dat gebeurt niet. Er komen dagelijks pakketten binnen. De fabrieken zijn meermaals per dag pakketten aan het verzenden. Ze gaan wel eerst langs een centraal punt van odido waarna ze op basis van de bestellingen naar de winkels/klanten thuis verzonden worden. 

 

Of mis ik iets en zijn er mensen die bij odido later hebben besteld en deze eerder hebben ontvangen dan de preorders?

Ik denk dat het voornamelijk gaat om de onduidelijke communicatie wat betreft de levertijden. Van 4 tot 6 weken naar 6 tot 8 weken zonder dat duidelijk is of dit voor iedereen geldt die ook op 15-09 heeft besteld of als je vandaag de dag een bestelling zou plaatsen. Klantenservice zit niet op 1 lijn waardoor je veel extra vragen en niet tevreden klanten krijgt 

Iemand hier die ubenhaupt al wel zijn 256GB 15 Pro Max Zwart Titanium heeft binnen gekregen? 
 

Update voor de mensen die 15/09/2023 een 15 PM NT 256GB hebben besteld: 

Er zijn in het afgelopen uur mensen blij gemaakt met een SMS dat hun telefoon op voorraad is en zij binnen 24 uur een mail zullen krijgen met bezorg details.

Dat betekent dat niet alle mensen een volledige wachtteijd van 6-8 weken hebben voor ze hyn telefoon ontvangen.

Ik heb gisteren ook de sms gekregen dat ik binnen 24 uur een mail zou krijgen, maar 24 uur is voorbij en nog steeds geen mail. Heeft iemand wel de mail gekregen?

Reputatie 1

Dat Odido gebrekkige communicatie heeft komt doordat Apple geen informatie geeft over leveringen. Het is per dag hopen dat Apple weer een paar telefoons levert en die worden dan zo eerlijk mogelijk verdeeld over online magazijn en winkels. 

Daarnaast helpen de latere productiestart en productieproblemen door complexiteit bij de Pro Max ook niet mee.. waarschijnlijk komen Pro Max leveringen pas over 4 weken echt op gang. (De ‘normale’ iPhone 15’s zijn best goed leverbaar op dit moment en bijna overal in de vrije voorraad)

Iemand hier die ubenhaupt al wel zijn 256GB 15 Pro Max Zwart Titanium heeft binnen gekregen? 
 

No. 11 days and counting.

@Sebas24

 

ik ga vanmiddag even bellen om wat meer informatie te krijgen want het is allemaal heel onduidelijk…

welk toestel had jij eigenlijk besteld? En met welk bestelnummer?

PM 256GB, Zwart 2007870XX.

Ik heb nog niemand gezien die deze specifieke model- en kleurcombinatie van Odido thuisbezorgd heeft gekregen. Enkel een paar mensen die hem in de winkel mochten ophalen (die bijvoorbeeld 19/09 pas besteld hadden)

 

Same here, 2007930XX, zwart 256GB. Valt inderdaad op dat dit model weinig wordt genoemd als al ontvangen.

Hier ook: 200792xx op 15-09 om 14:15 ofzo de Zwart 256 PM besteld

Reputatie 1

iPhone 15 Pro (Max) raakt oververhit. Zie oa: https://medium.com/@mingchikuo/the-iphone-15-pro-series-overheating-issues-are-unrelated-to-tsmcs-advanced-3nm-node-iphone-15-5f354b1ab155.

Ik wacht nog op mijn gepre-orderde PM 256 GB NT. Maar als de klachten aanhouden, sla ik dit jaar misschien wel over en annuleer ik deze. 
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van degene die hun PM al hebben ontvangen.

iPhone 15 Pro (Max) raakt oververhit. Zie oa: https://medium.com/@mingchikuo/the-iphone-15-pro-series-overheating-issues-are-unrelated-to-tsmcs-advanced-3nm-node-iphone-15-5f354b1ab155.

Ik wacht nog op mijn gepre-orderde PM 256 GB NT. Maar als de klachten aanhouden, sla ik dit jaar misschien wel over en annuleer ik deze. 
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van degene die hun PM al hebben ontvangen.

Elk jaar weer hetzelfde gezeik. Negatief nieuws over Apple producten = click bait = views. De handjevol vrienden die al een iPhone 15 pro (max) hebben die geven geen problemen aan. Angstzaaien is echt een hype tegenwoordig. 
 

Nu al de volgende problemen opgemerkt door de tiktok experts:
 

  • - Oververhitting en de gpu die het niet aankan. 
    - Bluetooth chip die niet werkt.  
    - vlekjes op de titanium behuizing 
    - Quality control is slecht bij de Indiase fabrieken 
    - Camera die wazig is vergeleken met de vorige modellen. 
    - Snapchat maakt lelijke foto's. 
    - iPhone valt uit elkaar als je ‘m laat vallen. 
     
  • Mis ik iets? Wacht lekker je telefoon af, iOS 17.1 zorgt uiteindelijk voor elke ‘bug’. Zoals ELK jaar, letterlijk ELK jaar hetzelfde verhaal. 

Iemand hier die ubenhaupt al wel zijn 256GB 15 Pro Max Zwart Titanium heeft binnen gekregen? 
 

No. 11 days and counting.

Vroeg me dit ook af van de naturel titanium…