Na overstap enorm slecht bereik en slechte internetverbinding

  • 18 September 2023
  • 57 reacties
  • 16039 Bekeken


Toon eerste reactie

57 reacties

Reputatie 1

Hi @hoedan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goede verbinding. Dat is ook wat wij je graag willen aanbieden. Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken voor je verbindingsprobleem alleen de specialisten kunnen dit onderzoeken.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat onze netwerkspecialisten bezig zijn met het onderzoeken van je case. Mijn advies is om eerst het onderzoek af te wachten dan kunnen we kijken of er een oplossing is voor jouw verbindingsprobleem. Mocht het helemaal niet opgelost kunnen worden dan is het mogelijk om je abonnement op te zeggen. Maar we gaan ervanuit dat er wel een oplossing komt dus ik adviseer je om enkele werkdagen af te wachten en de specialisten de kans te geven om met een oplossing te komen. Ik heb in je case ook om een update gevraagd dus ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. 

 

Allereerst dank voor de reactie Hajar!

Ik hoop dat jullie specialisten wat kunnen vinden want dit is echt niet te doen momenteel.
Ik snap echter niet, als het puur een naamsverandering was, waarom er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem.

Kunt u me vertellen of er wat veranderd is in het netwerk, zendmasten of gebruikte frequenties?

Reputatie 1

Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

Ik heb hetzelfde probleem en ook al gebeld met Odido. Wat een kut provider is dit nu. Wel toevallig dat iedereen na de naamsverandering nu last heeft van een slechte verbinding. Om de haverklap ligt het netwerk eruit. Traag internet en slecht bereik. Ook bij mij lastige telefoongesprekken door die klote verbinding. Er is wel degelijk iets veranderd! Ik had altijd perfect bereik en geweldige verbinding en net als jij, en velen met ons, is het na de overname gewoon waardeloos. Ik ga opzoek naar een goede provider na heel wat jaren tevreden te zijn geweest met T-Mobile. 

Ha MBR65, 

 

Ik snap jouw frustraties, en geloof mij, je bent zeker niet de enige. Echter is het nu wel zo dat, vloeken niets bijdraagt aan het probleem dat jij en velen anderen, waaronder ook ikzelf, momenteel ervaren. Hieronder een toelichting zoals die naar mij is gecommuniceerd, vanuit een Netwerk Specialist binnen Odido. 
 

Odido heeft (uiteindelijk) ontdekt dat er bij meerdere klanten met klachten sinds de naamswijziging, sprake is van een ‘mismatch’ qua netwerkinstellingen. Dat wil zeggen, je toestel heeft andere waardes dan het Odido netwerk. Dat is zeer bijzonder te noemen, en iets wat Odido dit weekend(einde) gaat corrigeren met een netwerkupdate. Dit gaat geheel automatisch, hier hoef je dus niets voor te doen. 
 

Zoals je misschien al hebt gelezen, is Odido bezig met het vervangen van verouderd apparatuur. D.w.z dat de netwerkmasten, die jou voorzien van 4G/5G, worden vervangen, door gloednieuwe masten die geschikt zijn voor de toekomst, van het (Europese)merk Ericsson. Omdat dit een enorme operatie is, gaat dit in stappen, waardoor er mogelijk hinder ondervonden kan worden door bepaalde klanten, omdat het oude apparatuur, van het merk Huawei, niet goed meer lijken te liggen in het vernieuwde Odido netwerk. Je kunt de Odido Netwerkkaart gebruiken, om te zien of er geplande werkzaamheden staan aangekondigd, in jouw omgeving.

Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Reputatie 1

Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens compatibiliteit. 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens comptabiliteit. 
 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Ook mijn internetsnelheid is 12 MB en upload 0,8 MB. Normaal haalde ik de 120 MB makkelijk. Jij ook succes! Verder heb ik geduld als ze gewoon open kaart spelen. Ze moeten niet doen of we allemaal gras eten en zeggen dat er niets is veranderd. Nu het excuus dat er masten worden vervangen. Dan zou niet iedereen last hebben, alleen het deel waar volgens hun zelf enige hinder ervaren kan worden. Bij mij staat hij op perfecte verbinding, dus ze praten ook maar wat. 

Reputatie 1

Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens comptabiliteit. 
 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Ook mijn internetsnelheid is 12 MB en upload 0,8 MB. Normaal haalde ik de 120 MB makkelijk. Jij ook succes! Verder heb ik geduld als ze gewoon open kaart spelen. Ze moeten niet doen of we allemaal gras eten en zeggen dat er niets is veranderd. Nu het excuus dat er masten worden vervangen. Dan zou niet iedereen last hebben, alleen het deel waar volgens hun zelf enige hinder ervaren kan worden. Bij mij staat hij op perfecte verbinding, dus ze praten ook maar wat. 

Het is niet enkel beperkt tot het vervangen van de masten; Er is wel degelijk aan de kant van Odido een fout ontdekt; ik herhaal even wat ik reeds zei: “Odido heeft ontdekt dat er bij meerdere klanten met klachten, sinds de naamswijziging sprake is van een ‘mismatch’ qua netwerkinstellingen. Jouw toestel heeft andere waardes dan het Odido netwerk. Dat is zeer bijzonder te noemen, en iets wat Odido dit weekend(einde) gaat corrigeren met een netwerkupdate. Dit gaat geheel automatisch, hier hoef je dus niets voor te doen.” Uiterlijk, Maandagochtend 16 Oktober is dit bij alle klanten automatisch doorgevoerd. 
 

Dus test morgenmiddag even opnieuw, middels een Speedtest of het dan beter gaat, is geworden qua snelheid en stabiliteit. 

Ik had jouw reactie vluchtig gelezen. Ik ben aan het werk dus moest even snel. Dank je wel voor je extra bericht. Ik zal morgen kijken of er verschil is. Mocht dat zo zijn zal ik dat ook plaatsen hier. 

Reputatie 1

Ik had jouw reactie vluchtig gelezen. Ik ben aan het werk dus moest even snel. Dank je wel voor je extra bericht. Ik zal morgen kijken of er verschil is. Mocht dat zo zijn zal ik dat ook plaatsen hier. 

Aha, helder.

 

Mocht het na morgenmiddag niet zijn verbeterd, maak dan zeer zeker een eigen topic aan, beschrijf hier duidelijk je klacht, en vermeld ook wat je zelf allemaal al hebt (uit)geprobeerd. Heb je bijvoorbeeld je netwerkinstellingen gereset? (Hierdoor worden al je bewaarde WiFi netwerken verwijderd uit jouw toestel), heb je al een kosteloze nieuwe (E)-Sim uitgeprobeerd van Odido? Deze stappen lijken klein, maar kunnen van invloed zijn op jouw ervaring. 
 

Een fijne werkdag, en een mooie dag (nog) toegewenst! We zien je graag weer terug op de Community met goed nieuws!

Dank je wel nogmaals. Mijn WI-FI gebruik ik zelf niet echt. Het is echt mobiel internet. Op de simkaart na heb ik de rest wel geprobeerd. Ik kijk aan wat er gaat gebeuren en hoop dat het allemaal weer goed komt. Hele fijne avond! 

@Pharwin van Odido het herstellen van de netwerkinstellingen heeft minimaal geholpen. Ik heb er 1 streepje bij gekregen (2/4) met 5G. Telefoon ook opnieuw opgestart en is al een tijdje up to date IOS 17.3.1 en ik heb een Iphone 14. Ik wist niet dat er werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Wellicht is er iets niet helemaal goed gegaan. 

Beste medewerker,

Sinds de overstap van T-Mobile naar Odido heb ik heel slecht of geen bereik. Dit geldt ook voor de internet snelheid.  Download snelheid is nu 77,3 Mbit/s en Upload snelheid is nu 3,7 Mbit/s. 

Wat gaan jullie hieraan doen of moet ik mijn abonnementen opzeggen?

Reputatie 1
Ik was hoopvol naar je bericht Hajar (ik zou vandaag teruggebeld worden na contact met de klantenservice)
Helaas zijn we bijna 3 uur verder en ik heb nog geen telefoontje gehad, tot nu toe.

 

Ik heb vandaag ook gebeld met de klantenservice, wij hebben sinds de overgang naar Odido ook alleen maar slecht ontvangst en soms zelfs helemaal geen ontvangst. Dit is op iPhones en Android ( wij zijn hier met zijn vieren en hebben alle 4 een T-mobile contract).

Ik heb de vraag gesteld en opmerking gemaakt dat we als dit zo blijft wij boetevrij ons contract op willen zeggen en overstappen naar een andere provider. Deze struisvogel politiek die nu gevoerd wordt biedt (nog) geen oplossing. Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen over hoe de service is sinds de overgang. Er is een probleem, dat is duidelijk. Dat niet erkennen en bevestigen is naïef vanuit Odido.

Biedt een gepaste overgang aan naar klanten die weg willen, want de service en stabiliteit is niet (meer) waarom wij toen der tijd voor T-mobile gekozen hebben.

Of los het probleem op zeer korte termijn op. En dat is een maximaal 1 maand. Want ik betaal voor service niet voor een niet werkende dienst.

 

Was getekend een trouwe klant van T-mobile voor jaren met 4 abonnementen.

Reputatie 6
Badge +6

@srdj23 fijn dat het in ieder geval iets is verbeterd! Op je adres zie ik geen werkzaamheden/storingen meer aanwezig, maar vlak in de buurt zie ik wel dat er werkzaamheden nog bezig zijn, waardoor je een minder goede dekking kunt ervaren. Mocht je erg last hebben van een minder goede dekking, raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart, zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken! 

Reputatie 7
Badge +9

@Paulien024 

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken door je postcode in te voren en te klikken op Meld een probleem. Dit wordt dan direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten en zij gaan dit dan verder onderzoeken. Ik kan zelf namelijk geen verklaring geven ben geen specialist in netwerk. Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel verder geholpen wordt! 

@Pharwin van Odido ik heb het inmiddels al 2x gemeld. Vandaag weer 1 streepje.

Reputatie 1

Ik heb vandaag ook gebeld met de klantenservice, wij hebben sinds de overgang naar Odido ook alleen maar slecht ontvangst en soms zelfs helemaal geen ontvangst. Dit is op iPhones en Android ( wij zijn hier met zijn vieren en hebben alle 4 een T-mobile contract).

Ik heb de vraag gesteld en opmerking gemaakt dat we als dit zo blijft wij boetevrij ons contract op willen zeggen en overstappen naar een andere provider. Deze struisvogel politiek die nu gevoerd wordt biedt (nog) geen oplossing. Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen over hoe de service is sinds de overgang. Er is een probleem, dat is duidelijk. Dat niet erkennen en bevestigen is naïef vanuit Odido.

Biedt een gepaste overgang aan naar klanten die weg willen, want de service en stabiliteit is niet (meer) waarom wij toen der tijd voor T-mobile gekozen hebben.

Of los het probleem op zeer korte termijn op. En dat is een maximaal 1 maand. Want ik betaal voor service niet voor een niet werkende dienst.

 

Was getekend een trouwe klant van T-mobile voor jaren met 4 abonnementen.

Ik krijg de indruk dat het moeilijk wordt om boetevrij weg te gaan bij Odido.
Het feit dat u slechter ontvangst heeft, na de overstap, valt op dovemansoren.

Na contact met de specialisten gisteren, moet u zelf met concrete voorbeelden komen (tijdstippen, screenshots etcetera)

Ik ben er zelf over aan het denken om mijn contract af te kopen, voor mij valt de schade gelukkig mee (rondom de 90 euro)

Hoewel er duidelijk mensen zijn die het beste met mij voor hebben (Hajar in dit geval) ben ik uiterst ontevreden over Odido, en de geleverde dienstverlening, in het algemeen.

Ik kies eieren voor mijn geld.

Het is wel jammer dat er geen erkenning is vanuit Odido, klanten zuigen dit duidelijk niet zomaar uit de duim.

Echter ligt de bewijslast bij de klant en ik denk dat deze men deze strijd toch niet wint.

@Paulien024

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken door je postcode in te voren en te klikken op Meld een probleem. Dit wordt dan direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten en zij gaan dit dan verder onderzoeken. Ik kan zelf namelijk geen verklaring geven ben geen specialist in netwerk. Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel verder geholpen wordt! 

Helaas werkt de dekkingskaart ook op de odido site niet. Misschien dat dit eens opgelost kan worden? 

 

Ook ik heb sinds de dag van de “naamsverandering” geen 5G meer. Ik heb enkel een 4G verbindingen terwijl ik wel voor 5G betaal. Daarnaast geeft de dekkingskaart geen problemen weer, en zou ik dus gewoon 5G moeten ontvangen.

Claims van Odido dat aan het netwerk niets veranderd is en dat het enkel “naamsverandering” betreft lijkt steeds minder te kloppen. 

De 4G die ik wel heb, is vaak traag en met slecht bereik.

Ook ik overweeg toch echt mijn abonnement hier op te zeggen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @hoedan ,

Je kunt hier inzien of er stroingen of geplande werkzaamheden zijn.

Op deze pagina is ook een button om een probleem te melden.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben over sinds de 20e en kom van KPN. Ook van 5 naar 1 streepje gegaan

Reputatie 1

Er zijn geen storingen of werkzaamheden.

Maar ik ben van altijd vol bereik (5 streepjes) naar helemaal niks of 1 streepje verbinding gegaan.

Als ik al een telefoontje kan plegen, verstaan mensen me slecht of helemaal niet.

 

Kunt u me vertellen of er andere frequenties van de zendmasten gebruikt worden door Odido tov van Tele2 / T-Mobile?

 

Iets klopt er niet, en zoals gezegd ben ik absoluut niet alleen met deze klacht.

Reputatie 1

Heb het probleem tevens reeds gemeld maar dit probleem heb ik al sinds de overstap.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @hoedan ,

Er is op 5 september niets veranderd aan het netwerk. Het was alleen een naamsverandering. Tele2 sims maakten, net als Ben, Simpel en T-mobile sims allemaal gebruik van hetzelfde T-mobile netwerk in Nederland. Er zijn ook maar 3 netwerken in Nederland, en nu het T-Mobile netwerk naar de naam Odidio is omgezet maken Odido, Ben en Simpel dus gebruik van het Odido netwerk. Maar dus dezelfde 5000 opstelpunten in het land en zolang de nieuwe 5G 3.5 Ghz frequentie veiling niet is afgerond maak je niet van meer of minder frequenties gebruik.

Reputatie 1

Wat kan dan de oorzaak van het probleem zijn?

Ik heb alle stappen die de chatbot voorstelde al doorlopen (telefoon aan en uit zetten / handmatig het netwerk selecteren etc)

Dit heeft allemaal geen effect gehad.

Tevens vind ik het raar dat er zoveel mensen zijn met dezelfde bevinding.

Dan wordt het misschien tijd om te kijken naar een andere aanbieder.

Kunt u voor mij uitzoeken wat de eventuele kosten zijn, voor mij, om het contract af te kopen en over te stappen met nummerbehoud, naar een andere provider?

Want ik kan weinig tot niks met mijn telefoon, er moet iets veranderd of gebeurd zijn.

Ik heb nooit klachten gehad en ben ook niet iemand die snel zeurt, iets klopt hier niet.

Reageer