Na overstap enorm slecht bereik en slechte internetverbinding

  • 18 September 2023
  • 57 reacties
  • 15925 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 24 reacties

Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido 

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark


57 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Badmeerkoet, van harte welkom bij Odido en op onze Community! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Wellicht dat er werkzaamheden bij je in de buurt zijn, waardoor je een minder goede dekking kan ervaren. Als er niks te zien is, raad ik je aan om wat zaken te checken in je toestel (software & netwerkinstellingen resetten). Hoe je dat doet, kun je in de reacties hieronder terugvinden. Anders raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart, zodat het kan worden onderzocht door één van onze netwerkspecialisten! 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben over sinds de 20e en kom van KPN. Ook van 5 naar 1 streepje gegaan

@Pharwin van Odido ja klopt en twee keer via de mobiele telefoon inderdaad. Vond het al zo gek dat ik geen bevestiging kreeg. Ik zal het via de laptop indienen. Dank voor je snelle reacties dusver :)

Reputatie 6
Badge +6

@srdj23 gaat het om nummer die eindigt op ***699? Ik heb het gecheckt en ik zie de melding nog niet terug in je account. Op waar voor manier heb je de melding gemaakt? Via je telefoon of op een andere manier? Zou je de melding willen maken via een desktopversie en een reactie willen geven in dit topic? Dan kan ik voor je checken of het op de juiste manier bij onze netwerkspecialisten terecht is gekomen! 

@Pharwin van Odido ik heb het inmiddels al 2x gemeld. Vandaag weer 1 streepje.

Reputatie 6
Badge +6

@srdj23 fijn dat het in ieder geval iets is verbeterd! Op je adres zie ik geen werkzaamheden/storingen meer aanwezig, maar vlak in de buurt zie ik wel dat er werkzaamheden nog bezig zijn, waardoor je een minder goede dekking kunt ervaren. Mocht je erg last hebben van een minder goede dekking, raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart, zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken! 

@Pharwin van Odido het herstellen van de netwerkinstellingen heeft minimaal geholpen. Ik heb er 1 streepje bij gekregen (2/4) met 5G. Telefoon ook opnieuw opgestart en is al een tijdje up to date IOS 17.3.1 en ik heb een Iphone 14. Ik wist niet dat er werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Wellicht is er iets niet helemaal goed gegaan. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @srdj23, ik heb gelijk voor je gekeken en ik zie dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het al is opgelost!  

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat het onderzocht kan worden! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Hier ook sinds een tijdje 1 streepje waar ik normaal 4-5 streepjes voor bereik heb. Komt ook vaak genoeg voor als ik bijv. In een winkel

ben er helemaal geen bereik is. Ik zit nu thuis op de wifi, maar ook hier geeft mobiel bereik maar 1 streepje. Er zijn duidelijk meer klanten met dit probleem maar ik zie geen oplossing. Wat voor naaierij is dit? 

Reputatie 6
Badge +6

Beste medewerker,

Ik ben in de winkel geweest, alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe simkaart ingezet, etc. Toch heb ik een streepje voor telefoonontvangst en snelheid van de internet is dus ook niet om naar huis te schrijven. AUB geen handelingen laten doen om mij aan het werk te houden. Ik was en ben slecht bereikbaar. Moet ik een ander abonnement nemen bij KPN of Vodafone?

Ik verwacht een adequaad oplossing en geen onzinnige reactie. Het probleem is door jullie veroorzaak en dienen jullie ook met oplossingen te komen. In plaats aan de klanten te vragen om onnodige tijdrovende acties uit te voeren.

Mvg

T.Demir

Hallo @t.demir, dit zijn geen tijdrovende acties. We willen dit voor je uitzoeken en desnoods doorzetten naar onze technische dienst om het uit te laten zoeken. Echter, om een goed beeld te krijgen van je situatie, willen we eerst checken of de onderstaande informatie uitgesloten kan worden. Ik ontvang dan ook graag een reactie hierop! 

Mocht je hierna nog steeds last ervaren, raad ik je aan het probleem te melden via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Groetjes, 

Pharwin 

 

Beste medewerker,

Ik ben in de winkel geweest, alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe simkaart ingezet, etc. Toch heb ik een streepje voor telefoonontvangst en snelheid van de internet is dus ook niet om naar huis te schrijven. AUB geen handelingen laten doen om mij aan het werk te houden. Ik was en ben slecht bereikbaar. Moet ik een ander abonnement nemen bij KPN of Vodafone?

Ik verwacht een adequaad oplossing en geen onzinnige reactie. Het probleem is door jullie veroorzaak en dienen jullie ook met oplossingen te komen. In plaats aan de klanten te vragen om onnodige tijdrovende acties uit te voeren.

Mvg

T.Demir

Reputatie 6
Badge +6

Beste medewerker,

Sinds de overstap van T-Mobile naar Odido heb ik heel slecht of geen bereik. Dit geldt ook voor de internet snelheid.  Download snelheid is nu 77,3 Mbit/s en Upload snelheid is nu 3,7 Mbit/s. 

Wat gaan jullie hieraan doen of moet ik mijn abonnementen opzeggen?

Hallo @t.demir, overstappen is niet nodig en we kijken graag samen met je naar een oplossing! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag een reactie of dit heeft geholpen! 

Groetjes, 

Pharwin

Beste medewerker,

Sinds de overstap van T-Mobile naar Odido heb ik heel slecht of geen bereik. Dit geldt ook voor de internet snelheid.  Download snelheid is nu 77,3 Mbit/s en Upload snelheid is nu 3,7 Mbit/s. 

Wat gaan jullie hieraan doen of moet ik mijn abonnementen opzeggen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KarelKlaproos, je moet natuurlijk gewoon goed internet hebben. Ik zie op onze dekkingskaart dat je op dit moment wel een minder goede dekking kunt hebben in Roosendaal. Kijk ook even op jouw adres voor een meer accuraat beeld. Mocht er niets bekend zijn, laat het ons dan weten via 'Meld een probleem’. Onze netwerkspecialisten onderzoeken dit dan voor je. Over Glasvezel; maak even een nieuw topic aan. Mijn collega's van Thuis helpen je dan graag verder. Je zit nu namelijk in een Mobiel topic. Een nieuw topic maak je gemakkelijk aan via deze pagina. Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost! 

Tijdens het schrijven van die opmerking was de verbinding twee keer weggevallen overigens.

Hier (Roosendaal) ook al maanden bizar slecht internet. 

Valt regelmatig helemaal weg terwijl er wel volledige verbinding staat.

Apps laden niks, online pc games wordt je uitgegooid etc.

Net een snelheidstest gedaan en die verbond eerst niet eens en daarna was het 2,69mbps download en 8,4mbps upload.

 

Heb overigens ook al meermaals contact gehad over glasvezel, die ligt hier al een jaar klaar om aan te sluiten.

Sinds mei dit jaar contractwijziging aangevraagd en zo'n 20 mailtjes ontvangen van een planning die steeds wordt uitgesteld. Staat nu op dec-jan maar zal me verbazen als t dit decennium nog wordt aangesloten.

Anno 2023 is dit echt bizar. 

Internet is 't enige wat er nog toe doet in deze samenleving en zelfs dat kan niet gewoon goed geregeld zijn, lachwekkend. 

Ook de klantenservice die nog altijd voornamelijk bestaat uit chatbots en die ervanuitgaat dat 't probleem bij de klant ligt. 

'nee geen storing, have you tried turning it off and on again?'praktijken.

 

Helemaal toppie.

Zelfde probleem. Geen verbinding meer tussen utrecht en Amsterdam.

Nou, na de zogenaamde update is het nog slechter geworden. Heb geen verbinding meer.

Reputatie 1

Ik ben ook sinds het odido is geworden meer onbereikbaar dan bereikbaar. En wil hierdoor ook heel graag van mijn abonnement af, dit werkt gewoon niet.

Ha @Grebnedor, en welkom op de Community van Odido!

 

Vervelend dat jij dit ook ervaart. Ik adviseer je om even het volgende topic door te nemen, en de stappen aldaar uit te voeren, om het e.e.a. uit te sluiten. Tevens kun je in de laatste stap, middels de Odido Netwerkkaart jouw probleem kenbaar maken aan de technische dienst van Odido.

Mocht het allemaal niet helpen, werken, maak dan zeker even een eigen topic aan, zodat een van de Community moderators jou verder kunnen helpen, in een eigen topic. Beschrijf ook duidelijk wat je zelf allemaal, al hebt gedaan om het probleem mogelijkerwijs op te lossen. 
 

Succes en sterkte met de situatie zoals die nu is!

Ik ben ook sinds het odido is geworden meer onbereikbaar dan bereikbaar. En wil hierdoor ook heel graag van mijn abonnement af, dit werkt gewoon niet.

Dank je wel nogmaals. Mijn WI-FI gebruik ik zelf niet echt. Het is echt mobiel internet. Op de simkaart na heb ik de rest wel geprobeerd. Ik kijk aan wat er gaat gebeuren en hoop dat het allemaal weer goed komt. Hele fijne avond! 

Reputatie 1

Ik had jouw reactie vluchtig gelezen. Ik ben aan het werk dus moest even snel. Dank je wel voor je extra bericht. Ik zal morgen kijken of er verschil is. Mocht dat zo zijn zal ik dat ook plaatsen hier. 

Aha, helder.

 

Mocht het na morgenmiddag niet zijn verbeterd, maak dan zeer zeker een eigen topic aan, beschrijf hier duidelijk je klacht, en vermeld ook wat je zelf allemaal al hebt (uit)geprobeerd. Heb je bijvoorbeeld je netwerkinstellingen gereset? (Hierdoor worden al je bewaarde WiFi netwerken verwijderd uit jouw toestel), heb je al een kosteloze nieuwe (E)-Sim uitgeprobeerd van Odido? Deze stappen lijken klein, maar kunnen van invloed zijn op jouw ervaring. 
 

Een fijne werkdag, en een mooie dag (nog) toegewenst! We zien je graag weer terug op de Community met goed nieuws!

Ik had jouw reactie vluchtig gelezen. Ik ben aan het werk dus moest even snel. Dank je wel voor je extra bericht. Ik zal morgen kijken of er verschil is. Mocht dat zo zijn zal ik dat ook plaatsen hier. 

Reputatie 1

Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens comptabiliteit. 
 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Ook mijn internetsnelheid is 12 MB en upload 0,8 MB. Normaal haalde ik de 120 MB makkelijk. Jij ook succes! Verder heb ik geduld als ze gewoon open kaart spelen. Ze moeten niet doen of we allemaal gras eten en zeggen dat er niets is veranderd. Nu het excuus dat er masten worden vervangen. Dan zou niet iedereen last hebben, alleen het deel waar volgens hun zelf enige hinder ervaren kan worden. Bij mij staat hij op perfecte verbinding, dus ze praten ook maar wat. 

Het is niet enkel beperkt tot het vervangen van de masten; Er is wel degelijk aan de kant van Odido een fout ontdekt; ik herhaal even wat ik reeds zei: “Odido heeft ontdekt dat er bij meerdere klanten met klachten, sinds de naamswijziging sprake is van een ‘mismatch’ qua netwerkinstellingen. Jouw toestel heeft andere waardes dan het Odido netwerk. Dat is zeer bijzonder te noemen, en iets wat Odido dit weekend(einde) gaat corrigeren met een netwerkupdate. Dit gaat geheel automatisch, hier hoef je dus niets voor te doen.” Uiterlijk, Maandagochtend 16 Oktober is dit bij alle klanten automatisch doorgevoerd. 
 

Dus test morgenmiddag even opnieuw, middels een Speedtest of het dan beter gaat, is geworden qua snelheid en stabiliteit. 

Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens comptabiliteit. 
 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Ook mijn internetsnelheid is 12 MB en upload 0,8 MB. Normaal haalde ik de 120 MB makkelijk. Jij ook succes! Verder heb ik geduld als ze gewoon open kaart spelen. Ze moeten niet doen of we allemaal gras eten en zeggen dat er niets is veranderd. Nu het excuus dat er masten worden vervangen. Dan zou niet iedereen last hebben, alleen het deel waar volgens hun zelf enige hinder ervaren kan worden. Bij mij staat hij op perfecte verbinding, dus ze praten ook maar wat. 

Reageer