Na overstap enorm slecht bereik en slechte internetverbinding

  • 18 September 2023
  • 57 reacties
  • 15927 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 24 reacties

Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido 

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark


57 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Constant slechte internetverbinding op mijn telefoon. Standaard antwoorden via de chat (alles al doorlopen) en geen antwoord op mijn vragen. Hoe kan het zo mis gaan bij Odido?

Hi @hoedan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goede verbinding. Dat is ook wat wij je graag willen aanbieden. Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken voor je verbindingsprobleem alleen de specialisten kunnen dit onderzoeken.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat onze netwerkspecialisten bezig zijn met het onderzoeken van je case. Mijn advies is om eerst het onderzoek af te wachten dan kunnen we kijken of er een oplossing is voor jouw verbindingsprobleem. Mocht het helemaal niet opgelost kunnen worden dan is het mogelijk om je abonnement op te zeggen. Maar we gaan ervanuit dat er wel een oplossing komt dus ik adviseer je om enkele werkdagen af te wachten en de specialisten de kans te geven om met een oplossing te komen. Ik heb in je case ook om een update gevraagd dus ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. 

 

Misschien kun je mij en Barry ook helpen met de verbindingsproblemen? Even weggelaten dat er veel meer meldingen zijn natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +6

@srdj23 gaat het om nummer die eindigt op ***699? Ik heb het gecheckt en ik zie de melding nog niet terug in je account. Op waar voor manier heb je de melding gemaakt? Via je telefoon of op een andere manier? Zou je de melding willen maken via een desktopversie en een reactie willen geven in dit topic? Dan kan ik voor je checken of het op de juiste manier bij onze netwerkspecialisten terecht is gekomen! 

@Pharwin van Odido ja klopt en twee keer via de mobiele telefoon inderdaad. Vond het al zo gek dat ik geen bevestiging kreeg. Ik zal het via de laptop indienen. Dank voor je snelle reacties dusver :)

Reputatie 1

 

Tevens vind ik het raar dat er zoveel mensen zijn met dezelfde bevinding.

 

Op TP zie ik niet echt meldingen over radio dekking o.i.d. Daar gaat het meer over zaken van Odido thuis en de naamswijziging.

 

 Met alle respect, er staan hier letterlijk tientallen (indien niet meer) reviews van mensen met hetzelfde probleem.

Maar gezien er geen concrete potentiële oplossingen worden aangedragen voor het probleem wat ik daadwerkelijk ondervind, nogmaals ik ben niet hier om te zeuren maar voor een oplossing.

Is nummerbehoud, na het afkopen van het abonnement, mogelijk?

Zou u voor mij uit kunnen zoeken wat het bedrag is wat ik dan nog schuldig ben?

Reputatie 1

Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 

Daarom hoopte ik dat Hajar zou reageren, ik heb haar een persoonlijk berichtje gestuurd.

Reputatie 1

Jullie zijn zeker niet de enige! Ik heb ook stabiliteit- en snelheid problemen na de migratie naar Odido. Gelukkig word ik door een mdw. met kennis en kunde verder geholpen middels de mail. Verwacht hier maar geen oplossing, de medewerkers hier lijken je wel te negeren, alsof je niet bestaat. Choquerend vind ik dat. Tenslotte betaal ik, net als alle andere klanten, hun salaris. 
 

 

Reputatie 1

Of zijn er andere members die een soortgelijke ervaring hebben of een potentiële oplossing?

Reputatie 7
Badge +14

Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 

Daarom hoopte ik dat Hajar zou reageren, ik heb haar een persoonlijk berichtje gestuurd.

Ah, maar moderators reageren niet op PM als ze daarvoor geen uitnodiging hebben gestuurd. 

Reputatie 1

Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 

Daarom hoopte ik dat Hajar zou reageren, ik heb haar een persoonlijk berichtje gestuurd.

Ah, maar moderators reageren niet op PM als ze daarvoor geen uitnodiging hebben gestuurd. 

Dan hoop ik dat zij, of iemand anders, met een gepast antwoord of passende oplossing kan komen.
In feite is mijn telefoon nu een veredelde mp3 speler :(

Reputatie 6
Badge +6

Beste medewerker,

Sinds de overstap van T-Mobile naar Odido heb ik heel slecht of geen bereik. Dit geldt ook voor de internet snelheid.  Download snelheid is nu 77,3 Mbit/s en Upload snelheid is nu 3,7 Mbit/s. 

Wat gaan jullie hieraan doen of moet ik mijn abonnementen opzeggen?

Hallo @t.demir, overstappen is niet nodig en we kijken graag samen met je naar een oplossing! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag een reactie of dit heeft geholpen! 

Groetjes, 

Pharwin

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Badmeerkoet, van harte welkom bij Odido en op onze Community! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Wellicht dat er werkzaamheden bij je in de buurt zijn, waardoor je een minder goede dekking kan ervaren. Als er niks te zien is, raad ik je aan om wat zaken te checken in je toestel (software & netwerkinstellingen resetten). Hoe je dat doet, kun je in de reacties hieronder terugvinden. Anders raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart, zodat het kan worden onderzocht door één van onze netwerkspecialisten! 

Nou, na de zogenaamde update is het nog slechter geworden. Heb geen verbinding meer.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KarelKlaproos, je moet natuurlijk gewoon goed internet hebben. Ik zie op onze dekkingskaart dat je op dit moment wel een minder goede dekking kunt hebben in Roosendaal. Kijk ook even op jouw adres voor een meer accuraat beeld. Mocht er niets bekend zijn, laat het ons dan weten via 'Meld een probleem’. Onze netwerkspecialisten onderzoeken dit dan voor je. Over Glasvezel; maak even een nieuw topic aan. Mijn collega's van Thuis helpen je dan graag verder. Je zit nu namelijk in een Mobiel topic. Een nieuw topic maak je gemakkelijk aan via deze pagina. Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost! 

Reputatie 6
Badge +6

Beste medewerker,

Ik ben in de winkel geweest, alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe simkaart ingezet, etc. Toch heb ik een streepje voor telefoonontvangst en snelheid van de internet is dus ook niet om naar huis te schrijven. AUB geen handelingen laten doen om mij aan het werk te houden. Ik was en ben slecht bereikbaar. Moet ik een ander abonnement nemen bij KPN of Vodafone?

Ik verwacht een adequaad oplossing en geen onzinnige reactie. Het probleem is door jullie veroorzaak en dienen jullie ook met oplossingen te komen. In plaats aan de klanten te vragen om onnodige tijdrovende acties uit te voeren.

Mvg

T.Demir

Hallo @t.demir, dit zijn geen tijdrovende acties. We willen dit voor je uitzoeken en desnoods doorzetten naar onze technische dienst om het uit te laten zoeken. Echter, om een goed beeld te krijgen van je situatie, willen we eerst checken of de onderstaande informatie uitgesloten kan worden. Ik ontvang dan ook graag een reactie hierop! 

Mocht je hierna nog steeds last ervaren, raad ik je aan het probleem te melden via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Groetjes, 

Pharwin 

 

Beste medewerker,

Ik ben in de winkel geweest, alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe simkaart ingezet, etc. Toch heb ik een streepje voor telefoonontvangst en snelheid van de internet is dus ook niet om naar huis te schrijven. AUB geen handelingen laten doen om mij aan het werk te houden. Ik was en ben slecht bereikbaar. Moet ik een ander abonnement nemen bij KPN of Vodafone?

Ik verwacht een adequaad oplossing en geen onzinnige reactie. Het probleem is door jullie veroorzaak en dienen jullie ook met oplossingen te komen. In plaats aan de klanten te vragen om onnodige tijdrovende acties uit te voeren.

Mvg

T.Demir

Hier (Roosendaal) ook al maanden bizar slecht internet. 

Valt regelmatig helemaal weg terwijl er wel volledige verbinding staat.

Apps laden niks, online pc games wordt je uitgegooid etc.

Net een snelheidstest gedaan en die verbond eerst niet eens en daarna was het 2,69mbps download en 8,4mbps upload.

 

Heb overigens ook al meermaals contact gehad over glasvezel, die ligt hier al een jaar klaar om aan te sluiten.

Sinds mei dit jaar contractwijziging aangevraagd en zo'n 20 mailtjes ontvangen van een planning die steeds wordt uitgesteld. Staat nu op dec-jan maar zal me verbazen als t dit decennium nog wordt aangesloten.

Anno 2023 is dit echt bizar. 

Internet is 't enige wat er nog toe doet in deze samenleving en zelfs dat kan niet gewoon goed geregeld zijn, lachwekkend. 

Ook de klantenservice die nog altijd voornamelijk bestaat uit chatbots en die ervanuitgaat dat 't probleem bij de klant ligt. 

'nee geen storing, have you tried turning it off and on again?'praktijken.

 

Helemaal toppie.

Tijdens het schrijven van die opmerking was de verbinding twee keer weggevallen overigens.

Ik heb ook sinds de overgang heel slecht bereik op straat, thuis pakt het vaak de wifi van KPN niet. Ik hoor van meerdere mensen en bedrijven dat hierover klachten zijn, dus kijk het even aan of dit te maken heeft met overgangsperikelen. Ik ben voor mijn werk enorm afhankelijk van goed bereik en als dit slechte bereik zoals de afgelopen 2 weken aanhoudt dan wordt het kiezen voor een andere provider. Ik kijk ook even wat een aantal grote bedrijven doen die gebruik maken van de diensten Odido, want ook die hebben klachten over het bereik.

Daarnaast was ik binnen 1 dag door 4GB data. Nou nog niet eens 1 dag maar binnen 4 uurtjes kreeg ik de melding dat mijn data op was. Dit is ook al door een andere community lezer geconstateerd. Voor mij was het wel heel opvallend want daarvoor zat ik buiten de EU en dag voor aankomst in Nederland via Zürich (wat ook niet in de bundel zit) teruggevlogen. In Zürich merkte ik al dat ik niet op mijn oude vertrouwde Tmobile omgeving kon inloggen en de Odido app moest downloaden. Anyway nadat alles gedaan te hebben zag ik ook dat mijn data nog 4GB resteerde. Dus als je 2 uur s nachts thuiskomt, je uitslaapt tot 13 uur, daarna nog effe je boodschappen doet en rond 17 uur bericht krijgt over MB aanvuller die je ook nog aanschaf want je denkt zal wel kloppen, maar dan half uur later bericht over internet op lage snelheid want data is op, dan vraag ik mij toch echt af wat Odido met de data heeft gedaan? Want wat appjes lezen en op internet info opzoeken (niks gedownload of gestreamd) kan er niet voor zorgen dat je binnen paar uurtjes door 4gb + MB aanvulling bent. Hierover neem ik nog wel contact op met de Klantenservice.

Dus tja al met al ook hier weer een ontevreden klant en zie ik nog niet de voordelen en verbeterde dienstverlening van deze overstap. 

 

Hoi @hoedan ,

Er is op 5 september niets veranderd aan het netwerk. Het was alleen een naamsverandering. Tele2 sims maakten, net als Ben, Simpel en T-mobile sims allemaal gebruik van hetzelfde T-mobile netwerk in Nederland. Er zijn ook maar 3 netwerken in Nederland, en nu het T-Mobile netwerk naar de naam Odidio is omgezet maken Odido, Ben en Simpel dus gebruik van het Odido netwerk. Maar dus dezelfde 5000 opstelpunten in het land en zolang de nieuwe 5G 3.5 Ghz frequentie veiling niet is afgerond maak je niet van meer of minder frequenties gebruik.

Dit is niet helemaal waar. Ook bij een naamsverandering dient er van alles opnieuw geconfigureerd te worden want je wilt niet dat oude configuraties verwijzen naar de oude namen van Ben of Tmobile. We gebruiken toch ook geen email adres meer wat verwijst naar Tmobile? En dat is vaak waar het fout gaat en de ellende begint. Want ook de mobiele telefoons moeten opnieuw ingesteld worden want anders waarom nieuwe app downloaden. Dus ook een naamsverandering heeft grote impact en had beter voorbereid en getest moeten worden dan nu gebruikers opzadelen met het leed. Dat is ook waarom heel veel IT trajecten falen want doen we even snel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hoedan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goede verbinding. Dat is ook wat wij je graag willen aanbieden. Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken voor je verbindingsprobleem alleen de specialisten kunnen dit onderzoeken.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat onze netwerkspecialisten bezig zijn met het onderzoeken van je case. Mijn advies is om eerst het onderzoek af te wachten dan kunnen we kijken of er een oplossing is voor jouw verbindingsprobleem. Mocht het helemaal niet opgelost kunnen worden dan is het mogelijk om je abonnement op te zeggen. Maar we gaan ervanuit dat er wel een oplossing komt dus ik adviseer je om enkele werkdagen af te wachten en de specialisten de kans te geven om met een oplossing te komen. Ik heb in je case ook om een update gevraagd dus ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. 

 

Ik heb vandaag ook gebeld met de klantenservice, wij hebben sinds de overgang naar Odido ook alleen maar slecht ontvangst en soms zelfs helemaal geen ontvangst. Dit is op iPhones en Android ( wij zijn hier met zijn vieren en hebben alle 4 een T-mobile contract).

Ik heb de vraag gesteld en opmerking gemaakt dat we als dit zo blijft wij boetevrij ons contract op willen zeggen en overstappen naar een andere provider. Deze struisvogel politiek die nu gevoerd wordt biedt (nog) geen oplossing. Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen over hoe de service is sinds de overgang. Er is een probleem, dat is duidelijk. Dat niet erkennen en bevestigen is naïef vanuit Odido.

Biedt een gepaste overgang aan naar klanten die weg willen, want de service en stabiliteit is niet (meer) waarom wij toen der tijd voor T-mobile gekozen hebben.

Of los het probleem op zeer korte termijn op. En dat is een maximaal 1 maand. Want ik betaal voor service niet voor een niet werkende dienst.

 

Was getekend een trouwe klant van T-mobile voor jaren met 4 abonnementen.

Ik krijg de indruk dat het moeilijk wordt om boetevrij weg te gaan bij Odido.
Het feit dat u slechter ontvangst heeft, na de overstap, valt op dovemansoren.

Na contact met de specialisten gisteren, moet u zelf met concrete voorbeelden komen (tijdstippen, screenshots etcetera)

Ik ben er zelf over aan het denken om mijn contract af te kopen, voor mij valt de schade gelukkig mee (rondom de 90 euro)

Hoewel er duidelijk mensen zijn die het beste met mij voor hebben (Hajar in dit geval) ben ik uiterst ontevreden over Odido, en de geleverde dienstverlening, in het algemeen.

Ik kies eieren voor mijn geld.

Het is wel jammer dat er geen erkenning is vanuit Odido, klanten zuigen dit duidelijk niet zomaar uit de duim.

Echter ligt de bewijslast bij de klant en ik denk dat deze men deze strijd toch niet wint.

Voor degenen die boetevrij willen overstappen is het goed te weten dat ook een naamsverandering juridische consequenties kan hebben. Je hebt een contract gesloten met Tmobile en toestemming gegeven dat alleen in dat kader Tmobile jouw gegevens mag gebruiken. Wet AVG. Als het alleen een naamswijziging is moet T mobile ook aantonen dat ze jouw gegevens niet doorzetten naar samenwerkende partners zoals Ben e.a. Dit moet ook in je contract staan. Dat kunnen ze niet aangezien in de media wordt gecommuniceerd dat ze zijn samengaan met de andere providers. Dus de stappen die je volgt is Tmobile (geen Odido) wijzen op 1zijdige aanpassing van het contract doordat jouw gegevens nu zijn overgeheveld naar Odido bestaande uit meerdere providers. Je wacht de reactie van Tmobile af en is dit niet conform tevredenheid van jou dan stap je naar ACM en ConsuWijzer.nl. Een cc van de correspondentie naar AP helpt ook altijd.

Ook achter wat als alleen naamsverandering wordt genoemd zitten grote belangen. Als het alleen naamsverandering is dan moet Tmobile kunnen aantonen dat jouw gegevens ook op afgeschermd dataserver staat waar anderen van Odido niet bij kunnen. En ik vraag me af of dit het geval is. Als er veel klachten bij Consuwijzer binnenkomen over Odido dan is ACM genoodzaakt als toezichthouder dit te onderzoeken.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @srdj23, ik heb gelijk voor je gekeken en ik zie dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het al is opgelost!  

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat het onderzocht kan worden! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Zelfde probleem. Geen verbinding meer tussen utrecht en Amsterdam.

Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

Ik heb hetzelfde probleem en ook al gebeld met Odido. Wat een kut provider is dit nu. Wel toevallig dat iedereen na de naamsverandering nu last heeft van een slechte verbinding. Om de haverklap ligt het netwerk eruit. Traag internet en slecht bereik. Ook bij mij lastige telefoongesprekken door die klote verbinding. Er is wel degelijk iets veranderd! Ik had altijd perfect bereik en geweldige verbinding en net als jij, en velen met ons, is het na de overname gewoon waardeloos. Ik ga opzoek naar een goede provider na heel wat jaren tevreden te zijn geweest met T-Mobile. 

Reageer