Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

385 reacties

Hallo,

Ik heb T-Mobile Thuis besteld, en de deadline voor de overstapservice gemist. Nu zelf alvast Ziggo opgezegd, per 1 maart a.s. Kunnen jullie aangeven of dat gaat lukken, glasvezel-internet per 1 maart?
Ze moeten hier de kabel van de stoep nog naar de voorgevel brengen, en daarna in de meterkast monteren.

Bedankt,
Maarten

@Waqqas, kabels liggen er al een tijdje, lijkt erop dat het werk in de buurt (Philipsdorp) afgerond is. Ik ga Volker Wessels eens een belletje geven..

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ThomasVerdies Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik begrijp volkomen dat je het liefst voor het weekend aangesloten wil worden maar hoe graag ik ook wil, ik kan het niet voor je vervroegen. Voor je verbinding moet je aangesloten worden vanaf de centrale en hiervoor wordt er een monteur ingepland vanuit de netbeheerder. Deze planning kunnen we niet rechtstreeks beïnvloeden.

@KarelA Dat is een hele goede vraag! Ik heb het meteen nagekeken en de aanvraag loopt maar ik kan zelf de exacte planning van de aannemer niet inzien. Wat je het beste kan doen is even direct contact opnemen met onze aannemer Volker Wessels, zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen over de actuele planning (deze hangt af van plaatselijke omstandigheden). Je kan Volker Wessel bereiken via het telefoonnummer 088 186 0 444.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @KarelA 

T-Mobile is al enkele maanden bezig in Eindhoven, liggen er al kabels in jouw straat of in de buurt? Misschien zou je het eens aan iemand kunnen vragen.

Beste T-Mobile,

Eind October 2020 heb ik een bestelling geplaatst voor glasvezel in Eindhoven.

Toendertijd werd aangegeven dat de aansluiting in week 3 (waarschijnlijk) opgeleverd ging worden. Sindsdien heb ik eigenlijk niets meer vernomen. Aangezien week 3 al weer even voorbij is vroeg ik mijzelf af of er iets meer bekend is mbt. de voortgang van de glasvezel uitrol in Eindhoven? (Graafwerkzaamheden zijn al een tijdje geleden afgerond)

Beste Moderators,

Afgelopen vrijdag is het me eindelijk gelukt na vele pogingen om iemand te spreken te krijgen die me kon helpen met het afsluiten van een abonnement. Ik verhuis namelijk op 1 februari naar een nieuwe woning en hoop natuurlijk zo snel mogelijk internet en tv te hebben. Vrijdag heb ik met de verkoper afgesproken dat de verbinding 6 februari in zou gaan, maar nu kreeg ik gisterenavond een mail dat dit 8 februari wordt. Zeker omdat het installatiepakket eerder binnen komt vind ik dit wel erg jammer. Nu zag ik de mogelijkheid om af te zien van de bedenktijd op dit forum en zou het toch fijn vinden als ik daardoor een paar dagen eerder live zou kunnen. 5 of 6 februari is prima overigens, maar het zou jammer zijn als ik net het weekend mis. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen om dit toch voor elkaar te krijgen, tot nu toe geen gehoor gekregen helaas en dat als trouwe klant (>10 jaar mobiel abonnement).

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @rgstulen ,

Ik ga graag voor je na wat ik voor je kan doen. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan hebben we een volledige verificatie en kan ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. Ik zie je bericht graag tegemoet! 

Ook voor jou kijk ik graag naar een oplossing @Nicomi

Ik heb nogmaals contact gezocht met VWT met het dringende verzoek om nogmaals de procedure te starten. Ook wij zien je het liefst zo snel mogelijk online! Ik heb ook een vermoeden dat met dit verzoek de bal opnieuw gaat rollen. Momenteel kan je inderdaad nog kosteloos opzeggen, maar ik hoop dat met dit nieuws je zo snel mogelijk van een verbinding te voorzien. 

Hoi @Nicomi, welkom op de Community!

De netwerkbeheerder zou inderdaad contact op moeten nemen voordat alles aangesloten wordt, maar ik zie dat de status van de aansturing op “bevestigd” blijft hangen. Ik heb dit nagevraagd en als het goed is, kun je een afspraak maken met de aannemer (VolkerWessels) om de installatie te voltooien. Je kunt VWT bereiken op: 088-186 0 444

Klopt het dat jij al een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt? 

@Jason bedankt voor je bericht! 

ik heb VolkerWessels vorige week weten te bereiken en zij zouden mij een email sturen om een afspraak te maken. Helaas is dit nog niet gebeurd. We zijn het wachten zat en denken na om via een andere organisatie internet te laten aansluiten. Het liefst gaan we met jullie door, maar dan willen we deze week wel internet hebben.

Aangezien er nog geen enkele afspraak met ons is gemaakt na meer dan 4 weken en dus ook niks is gemonteerd, kunnen wij kosteloos annuleren neem ik aan?

Beste Tmobile,

ik heb bij mijn aanvraag voor T-mobile thuis een wens datum aangegeven van 11 maart 2021, maar wat mij betreft mag het vanaf nu gezien eigenlijk wel zo snel als mogelijk geactiveerd worden. Kan dit nog aangepast worden? Als het goed is zou mijn T-mobile thuis klantnummer zichtbaar moeten zijn in mijn community account. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Nicomi, welkom op de Community!

De netwerkbeheerder zou inderdaad contact op moeten nemen voordat alles aangesloten wordt, maar ik zie dat de status van de aansturing op “bevestigd” blijft hangen. Ik heb dit nagevraagd en als het goed is, kun je een afspraak maken met de aannemer (VolkerWessels) om de installatie te voltooien. Je kunt VWT bereiken op: 088-186 0 444. 

Klopt het dat jij al een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt? 

Beste T-mobile,

Wij hebben 16 december een glasvezel pakket bij jullie aangeschaft. Als ik het goed begrijp moet de netwerkbeheerder contact met ons opnemen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Hoelang moeten wij hierop nog wachten? We willen graag internet thuis hebben om te kunnen werken!

Met vriendelijke groet,

Nico

Reputatie 4
Badge +2

Hi @ManonPam ,

Omdat het hierbij om twee verschillende verbindingen gaat, dient er een nieuwe aanvraag te worden gedaan. Let erop om te kiezen voor een DSL-aansluiting, wanneer dit mogelijk is. Er is dan één van de volgende aansluitingen nodig (zie bijgevoegde afbeelding).

Hoi Jason,

Dank voor je reactie! Kan ik mijn huidige abonnement nog ombuigen naar standaard internet? Ik heb momenteel nog geen glasvezel en dat hoeft ook niet. Ik wil alleen graag zo snel mogelijk internet op mn nieuwe adres.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @ManonPam, welkom op de Community en bij Thuis!

De aanvraag voor Glasvezel op ons netwerk kan een oplevertijd met zich meebrengen van twee tot maximaal zes weken, afhankelijk van de paraatheid van het Glasvezelnetwerk buiten en de aansluitmogelijkheden binnenshuis. Sinds een paar weken wordt het pakket tien tot veertien dagen vóór de activatiedatum verstuurd zodat je deze ruimschoots op tijd binnen zult hebben. Omdat er nog geen vaste plandatum in het systeem staat, vermoed ik dat nog niet alles klaarstaat voor installatie. Heb jij een werkend FTU (Glasvezelaansluitpunt) in je nieuwe woning?

De wensdatum van 22 december, ook al is dit een week later dan gewenst, is geen plandatum, ook wel activatiedatum genoemd. De wensdatum is een streefdatum waarop men probeert alles gereed te hebben gemaakt. Het kan zijn echter voorkomen dat de installatie nog niet verricht kan worden. Hieraan kunnen eerdergenoemde oorzaken onderhevig zijn, maar het kan ook komen doordat de patch in de centrale nog niet geïnstalleerd is, of omdat er geen aansluitmogelijkheid is in huis (FTU).

Ik heb het voor je nagevraagd en de netbeheerder dient nog werkzaamheden te verrichten. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er nog geen FTU thuis is, klopt dat?

Goedemorgen,

Op 2 december 2020 heb ik een T-mobile thuispakket aangevraagd voor de eerstvolgende beschikbare data 22 december, helaas een week later dan gewenst ivm met verhuizing op 15-12. In de tijdlijn staat aangegeven dat de netwerkbeheerder contact opneemt (dit is nog niet gebeurd) en dat we 4-7 dagen voor aanvang ons pakket ontvangen (dat is in principe nu). Al twee weken wordt er een lijn uitgevraagd maar heb ik nog geen enkel contactmoment gehad. Vanaf vandaag ben ik aanwezig in mijn nieuwe woning en ik vraag me af of dit helemaal goed gaat. 

Ik hoor het graag! 

Hartelijke groet,

Manon

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @joelb 

Een provider hanteert een maand opzegtermijn dus als je vandaag opzegt stopt hij pas over een maand.

De Zyxel VMG8825-T50 heeft 4 poorten en elke poort kan voor tv of internet gebruikt worden.

Beste,
28 december komt de monteur van Guidion om mij nieuwe glasvezel aansluiting te installeren.
Ik zit nu bij ziggo. Wat is jullie aanbeveling wat betreft het opzeggen?

Het liefst zou ik uiteraard zo snel mogelijk opzeggen bij ziggo maar met het thuiswerken heb ik wel echt een internetconnectie nodig. Is het verstandig om ziggo nog even te laten lopen of is de ervaring dat de internet lijn wel werkt begin januari.

Buiten dat nog een ander vraagje: hoeveel ethernet poorten zitten er op de router? Dan weet ik of er nog een extra switch nodig is.

Groet,
Joël Barendregt

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @denisjes20, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis!

Graag onderzoek ik meteen waarom jouw aanvraag nog niet helemaal goed doorgekomen is. Ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen Thuis abonnement vinden. Zou je me een privéberichtje kunnen sturen met daarin de volgende gegevens, alsjeblieft?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik jouw abonnement gevonden heb, kan ik checken wat er aan de hand is!

Hallo,

ik heb thuis aangevraagd en bij de status van mijn bestelling staat nog steeds dat de lijn aangevraagd wordt. Wel is de opzegging bij kpn gedaan en deze stond voor 12 november gepland. Nu doet alles van kpn het nog gelukkig, maar na een maand zou er toch iets meer gebeurt moeten zijn dan dat de lijn nog aangevraagd wordt. Heeft iemand een idee?

Groet Dennis

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Mahshid Good news! The issue has been resolved and you are receiving your installation package today! The line up also well so once you connect the modem everything should be in working order.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @jojo08, stuur mij dan inderdaad via privébericht even het volledige adres waar het om gaat, de geboortedatum van je moeder en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het meteen voor je na. Ik kan het telefoonnummer zelf alleen niet aan je doorgeven omdat het contract niet op jouw naam staat. Je moeder kan je wel toe laten voegen als contactpersoon, zodra dat gebeurd is mogen we wel alle gegevens met je delen.

Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

Klopt is nieuw abonnement voor ander adres voor mijn moeder gegevens kunnen via pb

Reputatie 7
Badge +8

Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Mahshid ,

Het is niet de bedoeling dat je hier privé gegevens deelt. Er zijn namelijk ook bezoekers met wat minder goede bedoelingen hier. Je kan dit vewijderen door op de drie puntjes onderin je eigen bericht te klikken en dan bewerken kiezen

Geef je privé gegevens alleen in een privébericht aan een medewerker van T-Mobile

Reageer