F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Reputatie 2

@MrMarcie

Als je op de T-Mobile website de prijzen 100 Mbps 45 euro, 400 Mbps 55 euro en 1000 Mbps 60 euro ziet dan blijf je dezelfde ONT behouden (XGSPON verbinding).

Prijzen zijn exclusief kortingen.

Dat zou mooi zijn want dat geeft minste kans op storing denk ik. KPN monteur had die glasvezel in die ONT niet goed aangeklikt oid. Kreeg ik instabiele verbinding. Weken mee geklooid en forumtopics aangemaakt. Tot er een nieuwe monteur kwam die uiteindelijk na veel zoeken issue vond. Sindsdien draait het als een zonnetje. Wel met mijn eigen router.

Reputatie 7
Badge +15

@MrMarcie 

Als je op de T-Mobile website de prijzen 100 Mbps 45 euro, 400 Mbps 55 euro en 1000 Mbps 60 euro ziet dan blijf je dezelfde ONT behouden (XGSPON verbinding).

Prijzen zijn exclusief kortingen.

Reputatie 2

Hallo @MrMarcie 

Als je op het T-Mobile netwerk wordt aangesloten dan zal je een andere ONT krijgen.

Als je op het KPN netwerk wordt aangesloten dan bestaat er een kans dat je de huidige ONT kan behouden als dat een zwarte XGSPON ONT met de lampjes power, connection en alarm is.

T-Mobile netwerk is 100 Mbps voor 35 euro en KPN netwerk is 100 Mbps voor 45 euro.

Het is dat zwarte kastje. Glas ligt hier nu een jaar. En ik heb 1G verbinding.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MrMarcie 

Als je op het T-Mobile netwerk wordt aangesloten dan zal je een andere ONT krijgen.

Als je op het KPN netwerk wordt aangesloten dan bestaat er een kans dat je de huidige ONT kan behouden als dat een zwarte XGSPON ONT met de lampjes power, connection en alarm is.

T-Mobile netwerk is 100 Mbps voor 35 euro en KPN netwerk is 100 Mbps voor 45 euro.

Reputatie 2

Hallo @VeravdWijdeven 

De ONT wordt geleverd door T-Mobile samen met de router.

 

Ik heb nu glas van KPN, werkt super, maar stap over naar hier als jaar voorbij is volgende maand.

Hou ik dan dat ONT kastje wat er nu al zit? Ik heb namelijk in begin issues met verbinding gehad en die ONT was niet goed aangesloten bleek op de vezel. Zat niet vastgeklikt of zo. Dus als die blijft zitten dan voel ik me iets geruster.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen straks, want dat jaar met KPN heb ik geen klagen over gehad. Behalve dan ff wat instabiliteit in de begin periode tot issue gevonden was.

Hallo @VeravdWijdeven 

De ONT wordt geleverd door T-Mobile samen met de router.

Dankjewel voor het antwoord! Fijne avond :)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VeravdWijdeven 

De ONT wordt geleverd door T-Mobile samen met de router.

Hallo!

 

Vraagje over de installatie van glasvezel. KPN heeft en FTU kastje geplaatst alleen mis ik natuurlijk nog een ONT kastje. Zit er een ONT kastje bij het installatie pakket van T-Mobile Thuis? Of moet ik nog voor een ONT kastje bij KPN zijn? (KPN is de netwerk beheerder.)

 

Groetjes

Reputatie 3

Eindelijk!
Vandaag kwam de Guideon monteur en is de aansluiting opgeleverd. Kreeg van tevoren keurig een sms-je en de monteur belde ook nog even persoonlijk om te vertellen dat hij binnen een kwartiertje zou arriveren. Binnen 10 minuten was hij er, sloot een belichter aan op de aansluiting, vertrok naar de wijkcentrale, kwam 10 minuten later terug en sloot de router aan. Na een paar minuten brandde de groene internet-led continu, Yay!. Ik bedankte hem vriendelijk en ging aan de slag.

Eerst even de verbinding getest met de Zyxel router. Snelheid iets onder de 900Mbps, wel een beetje latency bij het browsen (uiteraard alles bedraad aangesloten). Na wat rondgeneusd te hebben in de routerinstellingen kwam ik al snel tot de conclusie dat dit hem niet ging worden. Ik ga mijn eigen (AVM Fritz!box 7590) gebruiken die nu op de VDSL-aansluiting zit.


Aansluiten op de Fritz!box
Even zoeken naar de juiste info, o.a. hier. Achteraf bleek ik dit niet nodig te hebben, het was een kwestie van UTP- kabeltje van Huawei Mediaconverter op de WAN-poort van mijn Fritz! aansluiten, VDSL-kabel eruit, Internet Wizzard draaien, T-Mobile glas als provider kiezen, en na 20 seconden was de verbinding een feit. Dat ging dus héééél erg soepel! 😃
 

Speedtestje (tv draaide toen de meting liep)
 

TV?
Daarna was het de beurt aan de TV. Ik heb zelf wat AndroidTV boxen (Formuler GTV) en een aantal LG-TV’s. Even T-Mobile TV app installeren, inloggegevens invullen (staan op het My T-mobile overzicht), klaar. Draait via de boxjes supersoepel en zapt lekker snel, bij de LG TV merk ik dat de SoC of WebOS van de TV niet al te krachtig is, die zapt niet zo snel.

 

Ik heb er lang op moeten wachten, maar het lijkt erop dat de de aansluiting top is!

Bedankt T-Mobile medewerkers!

Reputatie 7
Badge +9

@Deniezzzz bedankt voor je snelle reactie. 

Ik heb direct Fiber aan de mouw getrokken en gevraagd of ze het kunnen voortzetten. Ze gaan telefonisch contact met je opzoeken hierover. 

Reputatie 1

Hi @Deniezzzz, dit vind ik wel erg merkwaardig.

Ik zie dat ze de plandatum naar vandaag hebben gezet, is er een nieuwe afspraak voor vandaag? 

Nee ik heb niets gehoord.. ook nog niet van het thuisfront. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Deniezzzz, dit vind ik wel erg merkwaardig.

Ik zie dat ze de plandatum naar vandaag hebben gezet, is er een nieuwe afspraak voor vandaag? 

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, dit is zeker ook niet wat wij voor ogen hebben! Als ze geen contact met jou opnemen voor een afspraak kan je ervan uit gaan dat je niet thuis hoeft te zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze op die dag alleen met het netwerk aan de slag. Omdat ze initieel ook de datum nog verplaatst hadden naar vandaag (maar die staat dus nu voor de 24e) zou ik hier ook geen rekening mee houden.

Wij gaan de druk hoog op ze houden om snel de glasvezelaansluiting bij je af te ronden!

And the story continues... En nu blijkt dat ze gisteren langs zouden komen. Ik werd rond 11.30 gebeld, ze waren onderweg.. wéér niemand geweest!! En vandaag weer helemaal niks gehoord. Kan er geen ander bedrijf ingeschakeld worden want hier heb ik echt totaal geen vertrouwen meer in. 

Reputatie 3

Monteur kon vandaag niet komen. Volgende week weer een poging. Zal erom spannen, want KPN komt binnen 2 weken aansluiting opleveren….

Reputatie 7
Badge +15

@Jurgen6693

Je hebt de WBA prijzen dus je blijft op het KPN netwerk en kan je huidige XGSPON ONT behouden 

Je krijgt meestal geen nieuwe XGSPON ONT en op de installatiedag hoef je alleen je router te wisselen wanneer je huidige router stopt met werken en je bent direct online!

Je moet dus wel een afspraak maken zodat je een installatiedatum krijgt en op die dag zal de monteur even langskomen om de verbinding administratief aan te melden.

Een Huawei ONT en eigen netwerk is hier niet van toepassing.

Bovenstaande heb ik zelf meegemaakt dus het klopt 👍

@Waqqas bedankt voor de snelle reactie.

Is helaas geen 45 euro, maar 60 voor 1gbps.

Als ik de GPON ONT krijg, betekend dit dan dat T-mobile hier eigen apperatuur in de wijkcentrale (PoP) heeft? Dit klint bijzonder omdat KPN netwerk aangeeft alle nieuwe verbindingen aan te sluiten via point to multipoint en dus de operator KPN WBA is. 

Het wordt goedkoper door ook een mobiel abbonement op het zelfde adres te nemen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jurgen6693 

Op het KPN netwerk met de XGSPON ONT kan je hem laten zitten bij de overstap naar T-Mobile en hoef je enkel de router te wisselen.

Omdat je aangeeft dat T-Mobile voordeliger is denk ik dat je wordt aangesloten op het T-Mobile netwerk met een Huawei GPON ONT.

1000 Mbps voor 45 euro exclusief klantvoordeel hoort bij het T-Mobile netwerk.

Hoi,

Er is bij mij recent glasvezel aangesloten. Hierbij is er op het FTU (TK01) gelijk een (O)NT (XGS PON) geplaatst. 

Ik ben in het voorstadium van de glasvezel aansluiting ingegaan op het aanbod van KPN, wat nu in de 14 dagen bedenktijd zit. Middels een folder merkte ik op dat ik via T-mobile een stuk goedkoper uit kan zijn. Mijn bedoeling is dus om over te stappen.

De klantenservice gaf echter aan de telefoon aan dat het aansluiten wel even kan duren omdat hier een monteur voor langs moet komen. Aangezien het een XGS PON aansluiting betreft, zou deze normalieter niet vervangen moeten worden en is de installatie volledig aan de UTP kant. (in geval van eigen router de VLAN aanpassen.

Klopt dit of moet het ONT wel vervangen worden? 
Dit aangezien ik dan dus een tijdje zonder internet zou komen te zitten.

Reputatie 3

Ik zit ook nog steeds te wachten op oplevering (er zijn wat fibers gekruist in de wijkcentrale) en werd maandag gebeld door T-Mobile om de afspraak van woensdagochtend te verplaatsen. Kreeg de opties om woensdagmiddag of donderdag. Nu staat de afspraak voor donderdag om 9:00. Ben benieuwd of het nu gaat lukken.

Ik had in april vorig jaar een aanvraag gedaan, maar deze in december (november?) geannuleerd omdat het proces op een of andere manier bleef hangen. Dit terwijl een kennis van me, die achter me woont, in bijna 3 weken een werkende aansluiting had.
18 januari heb ik een nieuwe bestelling geplaatst. Het pakket met modem en ander aansluitmateriaal werd vrij snel opgestuurd, inmiddels al 4 x monteurbezoek gehad. Morgenochtend poging nr 5.

Ik ben niet boos of zo, want Ik zit eigenlijk prima bij mijn huidige provider (Freedom) maar die levert alleen VDSL (100/33Mbit) wat, zeker nu ik een nieuwe PC gebouwd heb en een paar Terabytes aan downloads krijg (game library), eigenlijk te laag is. Nu duurt een 1 GB download ongeveer 1½ minuut (ik moet iets cappen) en ik heb er een paar spellen tussen zitten van meer dan 200 GB.

Het is overigens bij andere glasvezelaanbieders hetzelfde, kijk maar eens naar de reviews van Glaspoort en Delta. Er is op dit moment nog steeds een tekort aan technisch personeel die de boel aan elkaar knoopt en kan activeren. Die gasten maken allemaal overuren en worden soms ook nog eens uitgekafferd. Ook is sommige apparatuur slecht leverbaar.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Deniezzzz, dit is zeker ook niet wat wij voor ogen hebben! Als ze geen contact met jou opnemen voor een afspraak kan je ervan uit gaan dat je niet thuis hoeft te zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze op die dag alleen met het netwerk aan de slag. Omdat ze initieel ook de datum nog verplaatst hadden naar vandaag (maar die staat dus nu voor de 24e) zou ik hier ook geen rekening mee houden.

Wij gaan de druk hoog op ze houden om snel de glasvezelaansluiting bij je af te ronden!

Reputatie 1

Ik vind het echt bar en bar slecht dat er geen contact wordt opgenomen door dat bedrijf. Dit geintje kost mij nu 3 vrije dagen. Ik wordt hier niet blij van.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Deniezzzz, ik ben meteen voor je gaan kijken.

 

Ik zie dat ze een wensdatum hebben voor de installatie, deze staat op 24-04 gepland. Dit is echter een streefdatum en geen vaste datum, pas als deze datum is overschreden kan ik, nog een keer, aan de bel trekken! We wachten af.

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Super. Bedankt!

 

Wat is de status nu? Heb nog steeds niets vernomen. 

 

Reputatie 3

….

Mijn huidige tv en internet abbo zijn opgezegd, zit ik nu straks zonder tv en internet? 

 

Heb je zelf opgezegd of dmv overstapservice?

Voor thuis gebruik ik nooit overstapservice, maar wacht met opzeggen totdat de nieuwe provider heeft opgeleverd. Bijkomend voordeel is dat je de verbindingen goed met elkaar kunt vergelijken. Nadeel is 1 maand dubbele kosten, maar dat liever dan zonder te zitten.

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Super. Bedankt!

 

Reageer